Niinhän niiden polvien kuuluukin mennä mahdollisimman eteen. Silloin tekee jalat töitä ja voidaan puhua jalkakyykystä.
mä oon käsittänyt että se ei ole kovin polviystävällistä treeniä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niinhän niiden polvien kuuluukin mennä mahdollisimman eteen. Silloin tekee jalat töitä ja voidaan puhua jalkakyykystä.
Älä nyt hulluja puhu.
mä oon käsittänyt että se ei ole kovin polviystävällistä treeniä.
No voihan sen kyykyn tehdä jalan sääriosa pystymmässä asennossakin, niinkuin arviolta 98% tekee, mutta silloin etureisi ei tee töitä vaan kyykky menee enemmän lähentäjille, takareisille ja ennen kaikkea selälle.
Suurella osalla polvet ei mene eteen sen takia, että NILKKOJEN LIIKKUVUUS ON HUONO. Ja ketjun otsikon mukaisessa etukyykyssä ainut oikea tapa suorittaa liike on polvet edessä ja selkä suorassa, milloin liike kuormittaa voimakkaasti etureisiä ja vatsaa. Takakyykystä on niin monta eri versiota aina puhtaan kyykyn ja hyvää huomenta liikkeen väliltä, että on mahdotonta opettaa oikeaa tekniikkaa jo senkin takia, että voimanostotyylisessä kyykyssä ei ole olennaista jalkojen kuormitus vaan raudan määrä tangossa.
ei se nyt ihan noin mene. jos polvia työntää eteen, ei silloin selän minnekään tarvi nojata, vaan pysyy oikein hyvin pystyssä. polvinivel kun on eri kuin lonkkanivel ja selkäranka. jos paino siirtyy päkiälle, kyseinen virhe tapahtuu. näinhän ei tule tehdä, vaan pitää se paine siellä kantapään edessä. etukyykyssä on aika vaikeeta pitää yhtäaikaa ruotoa ja sääriä pystysuorassa, ellei ole aivan tavattoman hyvät välitykset tai ylileveä asento.
ite erotan etukyykyn ja pysty-/body-/painonnostokyykyn reisille tehtävinä apuina juuri polvien eteen-liikkeen takia ja sitten voimanostokyykyn omaksi liikkeekseen. siinä ne sääret saa pystyssä pysyäkin.
Oikea ranne kipeytyi kolmisen kuukautta sitten eikä taivu taakse ilman kestämättömiä kipuja. Olin hieman harmissani, kun ristiote ei tuntunut mukavalta, mutta sitten keksin toisen tavan. En laita käsi ristiin. Olkavarret suoraan eteenpäin ja sormet tangon päälle. Lämmittelyissä ei tartte edes sormilla tankoa koskea ja kovissa sarjoissakin lähinnä varmuuden vuoksi pidän niitä tangon päällä. Välillä joutuu hieman pitämään tangosta kiinni, mutta pyrin niin puhtaisiin toistoihin, ettei tarttis.
Osaako joku sanoa tuosta takareisien osuudesta. Voisiko se liittyä pystympään etukyykkyyn, jossa paino on enemmän kantapäillä.
Pitäisikö etukyykkyä pystyä tekemään ihan ilman painoja sillä tavalla, että selkä pysyy kohtuu suorassa ja tasapaino on hyvä? Ite en pysty ilman painoja tuohon asentoon, oonko vaan kankea vai pystyykö joku siihen? Painojen kanssa etukyykky menee ihan ok.
Minusta ei ole loogista, että jos työntää polvia eteen, niin perse menisi taakse. Mitä enemmän polvet ovat edessä, niin sitä edempänä persekin on, koska reisiluu yhdistää ne. Jos polvet eivät mene eteen, niin perse on taaempana. Jos perse menisi taaksepäin, kun polvet menevät eteen, niin silloin pitäisi reisiluun olla venyvä. Mieti vaikka kohtaa, jossa reisi on vaakasuorassa. Jos siirrät silloin polvia eteenpäin, niin perse seuraa aivan varmasti samaan suuntaan.
Jos lantio menee taakse, niin pitää nojata eteenpäin, että tasapaino pysyisi. Siinä ollaan samaa mieltä.