Etukyykky - unholaan jäänyt liike?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kuinka paljon on reilusti? Tanko on suunnilleen reiden puolivälin yläpuolella. Aivan kuten tuossa mrthunderin videossa. Ylittäähän tuossa polvet varpaat. Jos tuossa videossa ei polvet mene eteenpäin, niin missä sitten?

Vaikea sanoa mitään tarkkaa mittaa kuinka paljon on reilusti. Sanotaan vaikka että reilusti enemmän kuin pystymmällä säären kulmalla lattiaan nähden. Näin ainakin minulla. Ilmeisesti meillä on aika erillaiset välitykset koska mulla toi tanko olis enemmänkin reiden etukolmanneksen keskellä kuin puolivälissä. Tässä netissä on tietenkin vaikea sanoa puhummeko edes samanlaisesta tekniikasta. Itse olen puhunut koko ajan kapealla jalka-asennolla tehtävästä ja polvia SUORAAN eteenpäin työntävästä tekniikasta. Tolla videolla oli aivan toisenlainen tekniikka

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
syöttis: vaikea sanoa, miksi kaatuu näkemättä videota. uskosin, että syy on painopisteessä. tarkkaile sitä fiilistä jalkapohjassa. heti, jos paine siirtyy päkiälle, ollaan metsässä. kapeella asennolla ymmärrän myös, että jalkaterät osottaa hieman ulospäin, mikä edesauttaa sitä persiin jalkojen väliin kyykkäämistä.

en nää oikein käyttöö jalkaterien suorassapidolle. periaatteessa stimuloi lateralista ehkä enemmän, mutta saattaa aiheuttaa ongelmia alaselässä, ellei jätä sitten hieman korkeiksi. aika harvalla riittää liikkuvuus pitää selkää normaalikaarella (lordoosi) jalat kapeella (10-20cm) ja jalkaterät suoraan eteenpäin.

Mitä oot jto mieltä tarviiko tota takakyykkyä jos etukyykkyä tekee? Bodi/voimailumeiningillä itekin reenailen mutta toi takakyykky ei vaan meikäläiseltä suju.

miksei suju??? hyvä ja kiva liike :D
bodari ei tarvi välttämättä, mutta kyllähän se voimapuolella aika peruskivi on...

Zone-sarja -42%
kuinka leveellä jalat? jalkaterät hieman ulospäin? missä kohtaa jalkapohjaa painopiste kyykätessä?

Parilla viime kerralla on tiukoissa ykkösissä tapahtunut pieni notkahdus nousun alussa. Normaalisti asento on minulla aika pysty ja tanko pysyy olkapäillä pitämättä. Onhan tuo nytkähdys, jossa siis selkä pyöristyy hieman, merkki siitä, että voimat loppuvat jostain, mutta onko se merkki myös siitä, että on liikaa painoja? Tanko pysyy edelleen hyvin olkapäillä nytkähdyksestä huolimatta.

1. Kannattaako noin edelleen koittaa maksimeja? Normaalisarjat teen puhtaammin.

2. Pettääkö tuossa vatsa vai mikä? Vyötä en käytä.

merkki siitä, että voimat loppuvat jostain, mutta onko se merkki myös siitä, että on liikaa painoja?

eikös tuo ole aika sama asia...

1. Miksei. Kyllä aina pikkusen tekniikka alkaa pettämään, mitä lähempänä rajaa ollaan. Hyvä keskittyminen vaan.

2. Vaikee sanoa, kun ei näe, mutta veikkaisin keskivartalon heikkoutta.

Onhan se aika sama asia, mutta sitä eroa ajattelin, että meneekö vaaralliseksi ja kehittäisikö sellaiset ykköset enemmän, missä ei tapahdu notkahdusta. Eli onko mielekästä tehdä vielä noin kovilla painoilla. On nyt menossa peakkauksen loppu ja olis vielä yksi kova ykkönen ennen kevennystä ja lopullisen maksimin hakua.

Niin ja teen neljästi viikossa etukyykyn. Kahdesti kovaa ja kahdesti kevyemmin. Olisko tällä frekvenssillä järkevämpää jättää ne ykköset sille tasolle, että menevät puhtaasti?

Melko useesti teet kyllä etukyykkyjä viikkoon.Itse teen etukyykkyjä jos samalle viikolle sattuu raskas mave,rasittaa vähemmän selkää kuin tekis takakyykkyjä.Taas kun on raskas kyykkyviikko ni teen kevyen maastavedon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
piikatessa voisit ehkä hieman keventää ja ottaa vaikka hieman harvemmin isoja romuja. uskosin kuitenkin, ettei mitään hätää, vaikka runnositkin loppuun asti testaillessa.

Onhan tuo nytkähdys, jossa siis selkä pyöristyy hieman, merkki siitä, että voimat loppuvat jostain, mutta onko se merkki myös siitä, että on liikaa painoja?

Samoja ongelmia itselläkin kun tiukaksi menee, itse olen järkeillyt syyksi etureisien heikkouden. Ei riitä potku niissä joten perse nousee ja kuorma siirtyy pakaroille.

tähän viittaa tosin mulla lihasepätasapainokin, etukyykky 105kg ja sjmv 185kg.

Parilla viime kerralla on tiukoissa ykkösissä tapahtunut pieni notkahdus nousun alussa. Normaalisti asento on minulla aika pysty ja tanko pysyy olkapäillä pitämättä. Onhan tuo nytkähdys, jossa siis selkä pyöristyy hieman, merkki siitä, että voimat loppuvat jostain, mutta onko se merkki myös siitä, että on liikaa painoja? Tanko pysyy edelleen hyvin olkapäillä nytkähdyksestä huolimatta.

Itse olisin sitä mieltä, että kannattais hinkata 3-5 toiston sarjoja. Sillä tavoin saat pyttyyn ja selkään niin paljon voimaa ja varmuutta, että voit siirtyä kyykkimään lyhyemmillä toistomäärillä ja ehkä sitten maksimilla.
Muista että maltti on valttia ja takaa paikkojen ehjänä säilymisen.
(kokemusta paikkojen särkymisestä on.)
Kyykkää jatkossakin ilman vyötä ja tee keskivartaloa vahvistavia liikkeitä.
Tsemppiä reeniin!

Otin itse etukyykyt mukaan normikyykyn kaveriksi, kun tahtoi raskaat kyykkäykset muuttua julleiksi. Nyt sitten teen kympin peruskyykyn, jonka ja 5 etukyykyn samoilla painoilla. Eli siis vuorottaen samassa treenissä. Ei ehkä paras mahdollinen systeemi, muttaq reisiin on tullut voimaa siinä määrin että kyykkäys onnistuu ihan oikeaoppisessa asennossa jo

Mistä voisi johtua että mulla syvätakakyykyn ja syväetukyykyn ero on vain noin 10-15kg? Vaikka maastaveto on silti kovempi kuin kyykyt? Eikö tämä ole hieman ristiriitaista :D

syväkyykkyjen tekniikka varsinkin painonnostomeiningillä on melko samanlainen, joten aina ei romuissa kovin suuria eroja ole edes. veto sinänsä ei korreloi kyykkyihin. ristiriitainen olet kyllä, ei huolta :D

Mistä voisi johtua että mulla syvätakakyykyn ja syväetukyykyn ero on vain noin 10-15kg? Vaikka maastaveto on silti kovempi kuin kyykyt? Eikö tämä ole hieman ristiriitaista :D

ei se mitään tiedän yhden 16vuotiaan painonnostajan jolla on etukyykky 160kg mutta takakyykky 165kg :D se kyllä selitää että tämä takakyykkyssä on tanko ihan niskassa ja liike on aivan pystysuoraan suuntautuva ja erittäin hallittu ja että keskikroppa on aivan suora/tiukka ja jalat tekee kaiken työn kun taas etukyykkyssä on huomattavasti nopeutta enemmän ja kroppa ei nii "tiukka", nää kyykyt pitäs nähdä ite että tajuis tän homman mut:D

Kun paketti lähtee pyöristymään se johtuu joko

1) yläselän heikkoudesta tai
2) voimat ei riitä vaikean kohdan yli, jolloin selällä kompensoidaan.

1: on tavallaan huonolaatuinen, koska siihen voi vaikuttaa rakenteelliset seikat... joillakin vaan menee se etukyykky "kissana", vaikka treenattu on. Tähän auttaa osittain yläselkätreenit, esim. kulmasoudut ym. mutta myös että aktiivisesti vaan pitää sitä yläselkää palikkana. Pienemmät painot etukyykyssä auttaa myös.

2: Voimaa lisää vaan! toinen keino on se, että kyykätään jalat enemmän auki, sammakkomaisesti. Silloin helpottuu se vaikein kohta ihan pikkasen, koska lantio pääsee lähemmäksi työskentelemään.

... se että etukyykky "kaatuisi pakaroille" harvemmin tapahtuu. Sen sijaan tanko tipahtaa pois käsistä aika ajoin, kun isoja painoja nostelee. No, kumminkin jos isoa pyllyä pelkää niin paras kai se on pysyä reisiojennuslaitteessa, eli gluteukset ovat kyllä mukana kaikissa kyykyissä.

Parashan se on jos notkahdusta EI tule, koska notkahdus on aina pois jaloista, eikä se liike ole edes nopea silloin kun tulee notkahdus, vaan hidas.

Veikkaan että vatsa pettää, nimenomaan alemmat vatsalihakset.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom