Etukyykky - unholaan jäänyt liike?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko jollain samaa ongelmaa, itellä ei noi kädet tahdo taipua vaikka menen kuinka sen tangon alle.. Tippuu aika helposti painot.
Vinkkejä?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Vai tempausvala? Erittäin hyvä rintarangan liikkuvuuden lisääjä ja keskivartalon vahvistaja joka tapauksessa...

Eli siis työntöotteella tehty kyykky on työntövala, tempausotteella tehty tempausvala. Luonnollisesti ensinmainittu vaatii enemmän liikkuvuutta kuin jälkimmäinen.

maastavetoon saa hyvin apua etukyykystä boksille. syvyys määritellään maastavedon lähdön polvikulmaa hieman pienemmäksi. normaalivaakasuora etukyykky on oikein hyvä kyllä.

etukyykystä..

Tuohon "en pysty ottamaan etukyykkyä, koska kädet ei taivu" juttuun, voisi vaan kylmästi todeta, että vika löytyy peilistä.. Itselläkin oli aika vaikea lähteä ottamaan etukyykkyä, koska tuntui, ettei saa millään käsiä kiinni tankoon..kylmä totuus oli, että venyttelyä oli tohon mennessä ollut 0 ranteille, ja yleensä käsivarsille..:whip: Siihen kun rupesi panostamaan, niin johan kädet taipuivat tankoon!! Aikaa se ottaa mutta en henk. koht. saa minkään valtakunnan tasapainoa ns. ristiotteella.. Mutta, mutta.. Etukyykyn eduista vielä.. Vahvamieslajien treenaamisen alkamisen myötä, olen myös todennut sen, että on oiva liike esim.atlas-kiviin!! Olenkin alkanut ottaa pikku hiljaa etukyykkyä niin pohjista kuin vain suinkin pystyy, ja pysäytyksellä!! Kuulostaa melko raa'alta, mutta tehoa on kyllä tullut kiven ylös vientiin roimasti lisää..:hyper: olisi hienoa saada jonkun muunkin kanta kyseiseen liikkesseen..

Henkilökohtaisesti vierastan tuota etukyykkyä pohjista, koska olen kärsinyt polven patellajänteen tulehduksista aikanaan bodikyykkyjen takia.Ei kärsi hirveästi kyykätä polvet varvaslinjan yli.Se mitä olen etukyykkyä tehnyt, niin vaakatasoon ja pysäytyksellä.

etukyykky on loistava liike, enkä kerenny sitä kun nyt loppukeväällä / kesällä kuin pari kk tta tekemään kun rupesi polvessa vihlomaan. jätin aina toistot niin että reisi on samassa tasossa lattian kanssa ja polvet eivät menneet juuri yhtään jalkaterän yli.

e: se minua ihmetyttää koska

a) tiedän että minulla on paskat vatsat

b) etukyykyssä heti tein sarjaa bout 3x10x90kg ja kohta 5x4x100kg ym, eikä pidon loppumisesta ollut tietoakaan. erit huomattavaa on se etten kyykännyt silloin normaali kyykyssä kun n 10kg isommilla painoilla.

Armas: -Niin juuri, olen vain aina ymmärtänyt liikkeen tempausvalaksi, joko ohuemmalla tai leveämmällä otteella. Kapealla tehtynä vaatii jo hyvää liikkuvuutta rintarangalta onnistukseen "pohjiin" asti.

Henkilökohtaisesti vierastan tuota etukyykkyä pohjista, koska olen kärsinyt polven patellajänteen tulehduksista aikanaan bodikyykkyjen takia.Ei kärsi hirveästi kyykätä polvet varvaslinjan yli.Se mitä olen etukyykkyä tehnyt, niin vaakatasoon ja pysäytyksellä.

Varvaslinjan yli menevä kyykky on täälläkin ihan täyttä myrkkyä ja ainaisen tarkkailun kohde. Homma helpottui, kun siirryin kohtuullisen leveään haara-asentoon. Perse menee melkein maahan, mutta se (ettei voi jättää vaakatasoon) johtuu siis voiman puutteesta. Täytyy yrittää jarrutella vaikkei tuo alasmeno polvissa ole pahalta tuntunut. Kokeillaan siis kumpaakin.

Kapealla tehtynä vaatii jo hyvää liikkuvuutta rintarangalta onnistukseen "pohjiin" asti.

Toisinaan tulee lämmiteltyä tällä ennen kyykkyä. Voisihan tuota kokeilla lämppärinä useamminkin. Pelkällä tangolla tulee tehtyä, kun puristaa niin perkeleesti yläkropassa, ettei kiekkoja voi ajatellakkaan. Liikkuvuuden lisääntyminen olisi kyllä poikaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Zone-sarja -42%
Onhan tuossa Hosseinin kyykyssä paljon rautaa, mutta ei tuo kyykky vielä edusta mielestäni oppikirjamaista etukyykkyä. Painopiste ylöstulossa on tuossa(kin) etukyykyssä hieman etupainotteinen. Ei voi toki yleistää, mutta monesti raskaan sarjan painonnostojat eivät välttämättä edusta painonnostajista sitä parasta tekniikkaa.

Painonnostokyykky on siinä mielessä oma lajinsa, että kyykyt tehdään pääsääntöisesti pohjasta "pompusta" räjähtävänä, mikä tukee parhaiten lajia.

Toisinaan tulee lämmiteltyä tällä ennen kyykkyä. Voisihan tuota kokeilla lämppärinä useamminkin. Pelkällä tangolla tulee tehtyä, kun puristaa niin perkeleesti yläkropassa, ettei kiekkoja voi ajatellakkaan. Liikkuvuuden lisääntyminen olisi kyllä poikaa.

Siis lämmittelet etukyykyllä ennen takakyykkytreeniä?

Mielestäni sinun kannattaa lämmitellä takakyykyllä takakyykkytreenisi. Koska lämmittelysarjoilla on kaksikin eri tarkoitusta:

1)Lämmittää kroppa

2)Palauttaa keveillä sarjoilla myös liikerata mieleen ja "selkäytimeen" Eli kun takakyykkäät lämmittelyissä ennen takakyykkyä, liikeradat ovat pääsarjoissa kunnossa!

Etukyykyn voit ottaa omana liikkeenään jonain muuna päivänä. Älä etukyykkää takakyykyn jälkeen. Kyykysssä kroppasi saa niin kovaa kyytiä, että etukyykkääminen sen jälkeen vie vain palautumista taaksepäin.

Nostetaan tämä, kun olis hieman asiaa. Aloitin kahden jalan kyykyt pari kuukautta sitten ja positiiviseksi yllätykseksi huomasin, että ongelmia ei enää ole. No nyt olenkin sitten innostunut etukyykkäämään neljästi viikossa.

Oikea ranne kipeytyi kolmisen kuukautta sitten eikä taivu taakse ilman kestämättömiä kipuja. Olin hieman harmissani, kun ristiote ei tuntunut mukavalta, mutta sitten keksin toisen tavan. En laita käsi ristiin. Olkavarret suoraan eteenpäin ja sormet tangon päälle. Lämmittelyissä ei tartte edes sormilla tankoa koskea ja kovissa sarjoissakin lähinnä varmuuden vuoksi pidän niitä tangon päällä. Välillä joutuu hieman pitämään tangosta kiinni, mutta pyrin niin puhtaisiin toistoihin, ettei tarttis.

Onko normaalia, että ylöstullessa hieman voimanostosyvyyden jälkeen, missä (ainakin minulla) on se vaikein vaihe liikkeestä, nosto tuntuu pakaroiden lisäksi myös takareisien yläosassa? Yleisesti ottaen liike tuntuu enemmän etureisissä, mutta siinä vaiheessa, jossa täytyy lantiota työntää tiukasti "eteenpäin" (vaikka ylöspäinhän se liikkuu), tulee ainakin minulle vaihe, jossa selvästi takareisten yläosat joutuvat töihin.

Tuli mieleen, kun Hulkki puhui takakyykystä takareisiliikkeenä, niin jos en ihan väärin tee, niin ilmeisesti etukyykkykin hieman takareisiin vaikuttaa

Mikä on paras ote kun alkaa tekemään tota etukyykkyä? Tuntuu että ei saa kunnolla niitä kyynärpäitä ikinä pidettyä ylhäällä ja ristiote taas melko vaivalloista tasapainoilua.

Mikä on paras ote kun alkaa tekemään tota etukyykkyä? Tuntuu että ei saa kunnolla niitä kyynärpäitä ikinä pidettyä ylhäällä ja ristiote taas melko vaivalloista tasapainoilua.

Kyllä se musta ihan kaikilla otteilla onnistuu kuhan vaan reenaa tarpeeks. Epäilen että et oo paljo etukyykkyy tehny? Aluks se vaa on vähän vaikeeta mut kyl siihen tottuu.

Kunhan pitää kyynerpäät korkealla, niin tangon pitäisi jo periaatteessa pysyä siinä, jos nostaa vakaasti. Sormilla voi sitten hieman tukea. Harjoittelua vaatii tietty. Kokeile, mikä sopii sule.

ennen on kyykky kulkenut hyvin tekniikan osalta, ja etukyykky myös, on ollut hiukan taukoa tossa kesällä ja nyt on yhtä tuskaa, etukyykyssä polvet menee liaan eteen.
kyykyssäkin ongelmia, polville menee.

taidan siirtyä tanko hackiin. :down: :down:

Hyvinhän näytti kulkevan kun treenasin tänään 40-60kg:hen tekniikkaa etukyykyssä. Se tanko tosiaan pysyy melkein itestään siinä solisluiden vai mitkä luut ovatkaan päällä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom