Doggcrapp Training System

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Omia liikkeitä (lähes DC:ssä): takakyykky, zercherkyykky pohjasta, hack kyykky tangolla (huippuliike varsinkin yksin treenatessa), takareisille SJMV, sumomave ja GHR...

Yleisesti siis ei tota reiden ojennusta DC:hen suositella, mutta Toolaten tavoin tekisin jonkun pitkän kidutus-sarjan, jos se olisi valikoimissa, mutta parempiakin liikkeitä löytyy.

Bulldog: juu, ei herneitä nenään ;)

Ai niin, unohdin tuossa mainita, että yksi käyttämäni hyvä etureisiliike on VYÖKYYKKY, siinä teen 20 reps. Hack tangolla on 20 reps widowmaker Zercher-kyykyn jälkeen mun ohjelmassa.

Metalliviikinki, selitä mulle kun näytän olevan tälläinen yksinkertainen Ruotsissa asuva bodari-wannabe. Mitä on hackkyykky tangolla, ghr ja vyökyykky?
Ps: kiva kun et ottanut nokkiisi:kippis1:

Hack tangolla = maastaveto selän takaa, ottaa etureisiin hyvin ja selkäkin pysyy suht suorassa.

GHR = glute/ham raise, vähän kuin selän ojennus, mutta teet homman takareisillä, eli kiilaat itsesi nilkoista johonkin ja siitä ojennut takareisien varassa eteen alas ja siitä takas ylös. Vitun kova ja hankala liike, itse käytän apuna sellaista 2000 kg kestävää, venyvää hinausköyttä. Ei mikään DC-liike.

Vyökyykky = dippivyön tapaan painot killumaan vyöhön ja jalat korokkeille/pukeille ja siitä kyykkäämään, käsiä ei tarvita, tai voit ottaa tukea jostain. Mulla on ihan varta vasten "vyökyykkyvyö", tais olla joku €110 hintaa..dippivyötä käyttäessä tarttee pehmustella, koska ketjut painaa haaroväliin aika pahasti..

Hack tangolla = maastaveto selän takaa, ottaa etureisiin hyvin ja selkäkin pysyy suht suorassa.

GHR = glute/ham raise, vähän kuin selän ojennus, mutta teet homman takareisillä, eli kiilaat itsesi nilkoista johonkin ja siitä ojennut takareisien varassa eteen alas ja siitä takas ylös. Vitun kova ja hankala liike, itse käytän apuna sellaista 2000 kg kestävää, venyvää hinausköyttä. Ei mikään DC-liike.

Vyökyykky = dippivyön tapaan painot killumaan vyöhön ja jalat korokkeille/pukeille ja siitä kyykkäämään, käsiä ei tarvita, tai voit ottaa tukea jostain. Mulla on ihan varta vasten "vyökyykkyvyö", tais olla joku €110 hintaa..dippivyötä käyttäessä tarttee pehmustella, koska ketjut painaa haaroväliin aika pahasti..

Tuossa vyökyykyssä, mulla on elikkä painot roikkumassa dippivyössä tai vyökyykkyvyössä ja seison jollain korokkeella ja teen siinä jalkakyykkyä? Taitaa olla aika erikoisen näköistä.:)

Juu, seisot siis sillai, että kummankin jalan alla on oma koroke, että voi kyykkiä sinne väliin. Siisti liike ja varmasti herättää hilpeyttä kanssavoimailijoissa ;)

Hey, toi kuulostaa hyvältä. Mistä tuollaisia vöitä saa? (Siis nimenomaan noita "vyökyykkyvöitä")

Omani tilasin voimaharjoittelu.netistä. Tosi jykevä vyö ja tuo liike on siisti & tuo vaihtelua jalkojen treenaukseen.

En mitenkään väittäisi etteikö vyökyykky olisi hyvä tai tehokas liike, mutta naurattaa niin perkeleesti kun miettii miten voimannostajat ja voimamiehet suhtautuisi liikkeeseen!!:hyper: :hyper:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En mitenkään väittäisi etteikö vyökyykky olisi hyvä tai tehokas liike, mutta naurattaa niin perkeleesti kun miettii miten voimannostajat ja voimamiehet suhtautuisi liikkeeseen!!:hyper: :hyper:

Heh, sinuna en olisi niinkään varma asiasta...Mahtaakohan miltään pk-seudun salilta löytyä muuten tuollaista vyökyykkytelinettä? Eli sellaista,missä vyö kytketään vaijeriin, ettei levyjen kanssa tarvii kikkailla. Täytyy kyllä testata tuota jossain vaiheessa esim. viimeisenä liikkeenä jalkatreenissä, pidemmällä sarjalla.

Heh, sinuna en olisi niinkään varma asiasta...Mahtaakohan miltään pk-seudun salilta löytyä muuten tuollaista vyökyykkytelinettä? Eli sellaista,missä vyö kytketään vaijeriin, ettei levyjen kanssa tarvii kikkailla. Täytyy kyllä testata tuota jossain vaiheessa esim. viimeisenä liikkeenä jalkatreenissä, pidemmällä sarjalla.

Meidän salilla ei ainakaan ole. Asun Katrineholmissa (n 120 kilsaa lounaaseen Tukholmasta). En ole koskaan edes kuullutkaan liikkeestä enkä tiedä onko muutkaan meidän salilta. Mahdollista on mutta en ole ainakaan nähnyt kenenkään tekevän moista liikettä. Eikö tämä nyt ole menossa offtopicsi? Sori siinä tapauksessa.

Itseasiassa vyökyykky lienee vanhemman polven voimailijoiden perua. Mutta niinkuin monet muutkin liikkeet, jotkut jäävät enemmän unholaan, esim. tuota tanko hackkia ei näe paljon tehtävän.

Tuo vyökkyykky pukeilta on ihan helppo suorittaa: levyt vaan vyöhön joko lisäpainoankkuriin tai suoraan ja jalat omille pukeilleen, ei tartte mitään erillisiä telineitä.

Ajattelin kysyä Hulkilta tai Toolatelta tai joltain muulta joka tietää näistä asioista enemmän kuin meikäläinen, että millä tavalla tuo maastaveto tai maastaveto polvien korkeudelta tehdään doggcrapissä. Yhdessä flexissä dante kehotti tehdä ensin 6-8 toistoa ja sitten vähentää painoa ja tehdä 10-12 toistoa. Kun taas jossain artikkelissä hän sanoi että tehdä 6-8 toistoa ja sitten vielä raskaamman sarjan 3-4 toistoa. Kumpaa pitäisi kuunnella?:wall:

Sieltä stickyistä ne pitäs löytyä, mutta muistaakseni suositus oli tuo ensiksi mainittu, tosin muistan lukeneeni jopa hieman alhaisemmistakin toistolukemista tuohon ensimmäiseen raskaampaan sarjaan. Esim. nuo horkka-kehoilijat siellä ameriikassa tekee hieman eri tyylillä juttuja (advanced..) saaden silti "Danten hyväksynnän"..

Eli yksilöllisiä eroja ohjelmissa.

Ajattelin kysyä Hulkilta tai Toolatelta tai joltain muulta joka tietää näistä asioista enemmän kuin meikäläinen, että millä tavalla tuo maastaveto tai maastaveto polvien korkeudelta tehdään doggcrapissä. Yhdessä flexissä dante kehotti tehdä ensin 6-8 toistoa ja sitten vähentää painoa ja tehdä 10-12 toistoa. Kun taas jossain artikkelissä hän sanoi että tehdä 6-8 toistoa ja sitten vielä raskaamman sarjan 3-4 toistoa. Kumpaa pitäisi kuunnella?:wall:
Pääsääntöisestihän tuossa on suositeltu tehtäväksi 2 sarjaa, joista toinen on 4 toiston ympäristössä (ei kuitenkaan alle) ja toinen 8. Itse tein oikeastaan koko ohjelman läpi vain yhden sarjan (4-8) ja sillä treenipainot ainakin kehittyivät noin vuoden putkeen. Jos teet 2 sarjaa niin ei ole oikeastaan väliä kumminpäin nuo teet. Silloin kun kokeilin 2 sarjaa niin tein lyhemmän ensin.

nyt on viimeaikoina tullu kyllä kannustavaa kommenttia, yks vanhempi jannu mikä samalla salilla käy "mies on turvonnu kyllä niin pirusti! ja ei oo läskiä mitä on tullu, en kyllä sun kans alkas painimaan".Sit viimeks autoon mentäessä (takapenkille, 2 kaveria mun lisäks, istuin keskellä), kaverin suusta "voi vittu kun sulla on selkä levinny, ei se enne näi iso oo ollu".
sit jotain vajaa vuos sitten keväällä kun aloin kiristelemään kuntoa ni kuulin sit vähän ajanpäästä juttua että vuotta nuoremmat tyttöset luulee oikeesti että roinaan koska ne ihmetteli miks mulla näkyy niin selvästi suonet ja niillä ei näy jne. :D , mutta kyllä nuo auttaa kummasti saliharrastukseen kun saa sitä palautetta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom