Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Volyymillä viitataan yleisestä luulosta poiketen nostettuihin painojen määriin tietyssä ajassa (esim yksi treeni tai viikko), eli ei suoranaisesti sarjojen määrään.skillster sanoi:Semmonen kyssäri tähän väliin että tarkoittaako iso voluumi, isoa määrää sarjoja? ja Iso intensiteetti tiheää harjoitusfrekvenssiä per lihas?
käytännössä sen voi sanoa, että sarjojen määrään. en minä ainakaan oo nähnyt yhtään ohjelmaa missä ois korkea volyymi esimerkiksi kahdella sarjalla;). useilla sarjoilla totaali kilot saadaan korkeiksi eli iso volyymitoolate sanoi:Volyymillä viitataan yleisestä luulosta poiketen nostettuihin painojen määriin tietyssä ajassa (esim yksi treeni tai viikko), eli ei suoranaisesti sarjojen määrään.
.
Juurikin näin, itse käsitän volyymin sarjojen määränä.neutraali sanoi:käytännössä sen voi sanoa, että sarjojen määrään.
Käytännössä kyllä mutta kokonaisvolyymia on mielestäni kätevämpi kuvata nostetuilla painoilla. Jotain tämänsuuntaista olet itsekkin höpissyt :Dneutraali sanoi:käytännössä sen voi sanoa, että sarjojen määrään. en minä ainakaan oo nähnyt yhtään ohjelmaa missä ois korkea volyymi esimerkiksi kahdella sarjalla;). useilla sarjoilla totaali kilot saadaan korkeiksi eli iso volyymi
niin no saattaahan se kuulostaa ainakin hienolta jos sanoo esimerkiksi, että tänään penkkasin 10 000kiloa vs kun sanoisi että penkkasin tänään 10x10x100kg :D .toolate sanoi:Käytännössä kyllä mutta kokonaisvolyymia on mielestäni kätevämpi kuvata nostetuilla painoilla. Jotain tämänsuuntaista olet itsekkin höpissyt :D
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=784132&postcount=238
neutraali sanoi:käytännössä sen voi sanoa, että sarjojen määrään. en minä ainakaan oo nähnyt yhtään ohjelmaa missä ois korkea volyymi esimerkiksi kahdella sarjalla;). useilla sarjoilla totaali kilot saadaan korkeiksi eli iso volyymi
RP suhteen kannattaa käyttää järkeä. Kaikki liikkeet missä loukkaantumistodennäköisyys kasvaa RP johdosta liian korkeaksi tulee tehdä suorana. Tämän lisäksi tietyissä liikkeissä tehdään vaan suoria sarjoja.Ei ole tässä oikein vieläkään selvinnyt, että missä kaikissa liikkeissä oiken tuota rest pausingia kannattais tehdä ja missä ei ja kuinka pitkiä sarjojen pitäisi olla???
Kun itse Dante tekee melkein jokaisessa liikkeessä ja jotkut täällä eivät tee melkein lainkaan...
Hyvältähän nuo liikevalinnat näyttivät. Eli suosittelen, että otat ne vaan reilusti mukaan.Kiitos vastauksesta. Sali ei rajoita liikevalintaa, vaan mielikuvitus Jos nyt pitäisi äkkiseltään keksiä kolmannet liikkeet niin ne olisi varmaan:
Itselläni oli enimmäkseen käytössä SJMV, reisikoukistus istuen ja sumoprässi. Sumoprässin ongelma on tosin se, että siinä ottaa etureidetkin väkisin osumaa mutta en antanut sen häiritä koska yleisliikkeitä tuossa muutenkin viljellään. Tosin voit mielestäni tehdä esim. kyykyn kaverina ihan hyvin tuota toistakin reisikoukistusta koska kyykyssä sitten takareidetkin saavat hyvin kyytiä.Takareidet... mitäs tähän? Salilla on kyllä toisenlainenkin takareisikone mutta pidän enemmän koko kropan liikkeistä
Liikevalikoima näyttää minun silmiin hyvältä. En nyt ala naputtaan noista olkapää liikkeistä (eli ne eivät mene aivan sääntöjen mukaan mutta kuten totesin niin sulla on jo aikaisempaa kokemusta. Itsekkin käytin olkapäille hieman Danten ohjeista poikkeavia liikkeitä). Noista sarjapituuksista ei kannata olla hirveän huolissaan. Niitä ei ole kiveen hakattu. Pääosin kannattaa yleisliikkeissä pysyä RP 10 yläpuolella ja yksinivelliikkeissä sitten hieman korkeammalla. Noitsa maastavadoista nappaisin ehkä muutaman toiston pois, eli ne ovat yleensä olleet 8 & 4. Itse pärjäsin tosin yhdelläkin tiukalla sarjalla. Kannattaa vähän kuulostella kroppaansa.Kommentteja näistä liikevalinnoista ja onko sarjapituudet edes suunnilleen järkevät?
Varsinaiseen sarjaan tuota askelkyykkyä varmaankin voi ihan menestyksellisesti käyttää. WM voikin olla heiman hankalampi suorittaa kun se keräilyvaihe voi olla hankala suorittaa kun ei saa jalkoja suoraksi laittaa. Yksi vaihtoehto voisi olla se, että teet raskaan sarjan ensin smithissä tai noita askelkyykkyjä ja sen jälkeen WM vaikka hackissa. Eli nuo sarjat voi tehdä eriliikkeillä mikäli siihen on tarvetta.Mitä luulet, voisiko askelkyykkyä tehdä widowmaker-tyyliin, jos vaikka käsipainoilla tekisi (smith-kyykyn sijasta)? Eihän tuossa muuten mitään mutta ainakin mulla on tasapainon kanssa vaikeaa tehdä "normaaleja" sarjoja askelkyykkyä tangolla... en voisi edes kuvitellakaan miten kävisi widowmaker-sarjaa kokeillessa.
Tätäkään ei kannata hirveästi ylianalysoida. Itse pidin selkeästi rajana 20 toistoa, eli jos sain tämän yli niin ensi kerralla painot nousivat. Tavoitteena oli siis joka kerta parantaa raskaan sarjan lisäksi WM-sarjaa, muuten liike vaihtoon. Treenikaveri auttaa kyllä tässä WM kannustuksessa ja turvaa tietenkin muutenkin. Jos liian pienet painot tulee valittua niin ihan järjettömiin toistomääriin ei kannatta mielestäni ryhtyä. Lisäät vaan sitten reilusti painoa ensi kerralla.Ja nyt kun wm:stä puhutaan, mistä tietää että wm-sarja on ollut tarpeeksi intensiivinen, ja missä vaiheessa voi sarjan lopettaa hyvin mielin jos tulee vaikka valittua liian pienet painot... onko Dante julkaissut jotain ohjetta tyyliin "kun saat enää yhden toiston per minuutti niin voi laittaa pillit pussiin ja kontata pukukoppiin"?
Aikalailla DCn ohjeiden mukaan olen mennyt. Selälle ja takaresille on tullut tehtyä n. 1,5 minuutin mittaiset venytykset. Muissa venytyksissä olen yrittänyt pitää sen yhden minuutin. Tosin tämä ei ole aina edes mahdollista.Kuinka pitkiä lihaspussin venytyksiä teette aina heti kovan sarjan päälle?