Doggcrapp Training System

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
foo sanoi:
Onkos jengi kokeillut tuota toolaten videoimaa alataljahässäkkää leveemmällä otteella ja lapiokahvalla? Itse sain sillä ihan kohtis tuntemukset selkään kuhankuin opin olemaan kolauttamatta tankoa polviin :) Vai onko kyseessä modaus josta tulee sapiskaa :D ??
Tähän palatakseni koska muistelinkin salilta tultuani, että joku oli tästä maininnut.

Kokeilen eilen (crusing menossa) tuota lapiokahva versiota ja täytyy sanoa, että pomppasi yhdeksi parhaimmaksi yläselkä liikkeeksi. Liikkeen kun vetää luonnollisella liikeradalla niin myös Trapezius-lihakset ja takaolkapäät saavat oman osansa liikkeessä. Tästä huolimatta tunne latseissa oli kertaluokkaa parempi kuin /\-kahvalla tai lyhyellä suoralla kahvalla. Eli liike blastiin vaihtoon.

Muita loistavia liikkeitä joita tuli kokeiltua kevyellä viikolla olivat sumoveto pukeilta, jota pitäisin melkein parhaimpana selän "paksuuden" kehittäjänä näin ensikokemuksella. Toinen, hieman erikoisempi liike oli rinnalle tehtävä punnerrusflyes, eli tein liikkeen positiivisen vaiheen normaalisti mutta negatiivinen vaihe tehdään flyna, eli saadaan eksentriseen vaiheeseen todella suuri rasitus rintalihaksille. Painoina pystyy käyttämään noin 75% normaalista käsipainopunnerrus painoista. En tiedä olenko ottanut tuon liikkeen jostakin vai pähkäillyt itse? (ehkä T-nationin erikoisista liikkeistä???)

Eikös toolate Dante jossain sanonut, että naturaalikehonrakentajille hän suosittelee treenien pitämistä mahdollisimman lyhyinä? Mites kun itsellä 2-jakoinen tuppaa venymään jo reilusti toiselle tunnille, johtuen mm. useista lämmittelysarjoista (en halua loukkaantua). Käytän rest/pausea melkein kaikissa liikkeissä (poislukien tietysti etureidet ja raskaat vedot), sillä tuntuu sopivan minulle. Palautumisen kanssa ei oikeastaan ole ongelmia.

Sellainen homma vielä että treeni on aamulla klo. 6:00, joten energiatasot ei mitenkään parhaalla mallilla ole. Syön tietty kevyen aamiaisen ennen salille lähtöä.

Voi olla että "ylianalysoin", mutta haluaisin kuulla mielipiteitä siitä kannattaisiko mahdollisesti siirtyä kolmijakoiseen.

Että silleen.

^^
Itse en ole jaksanut välittää treenin pitkästä kestosta. Itse tosiaan puskenut 2-jakoisella kokoajan menemään ja parhaimmillaan on saattanut yhteen treeniin mennä jopa 2h.

Dante on muistaakseni sanonut, että salilla ei kannata keinotekoisesti nopeuttaa treeniä vaan tekee treenin siten, että ollaan valmiita kaikkiin sarjoihin. Jossakinhan se raja menee (Dantenkin mielestä). Muistaakseni opasti kerran Future nimimerkkiä jolla meni jo pelkästään kyykkyyn 50 minuttia aikaa, että kannattaa vaihtaa 3-jakoiseen.

Jotenkin musta tuntuu, ettei tuosta pitemmän treenin haittavaikutuksista ole ollut kunnon tutkimuksia. Ainahan toki on kortisoli tasojen noususta ollut debaattia. Olen itse pähkäillyt sen niin, että niin kauan kun treenivire pysyy ylhäällä ja jaksaa puristaa lopun raskaimman liikkeen niin asiat on hyvin. Ottaa tämä sitten 45 minuttia tai puolitoista tuntia. On ihan eria asia tehdä 1,5 tunnissa 20 sarjaa kun 5-6 sarjaa. Tämä muutaman varsinaisen sarjan tekeminen säästää rutkasti energiaa ja mahdollistaa pitemmän treenit. Sinuna pitäytyisin ehdottomasti 2-jakoisessa ja jatkaisin sillä tahkoamista.

Mulla kerkeäis parissa tunnissa tulla jo nälkäkin :D Omat treenit on kestäneet tähän asti n. tunnin pintaan, jos ei alkulämmittelyjä ja suihkuja yms. yms. lasketa. Niin pienissä painoissa vielä liikun, että riittää liikkeestä riippuen 3-4 lämppärisarjaa painoja nostaen, sitten yks semmonen kokeilu pikkuista vaille työsarjan painoilla ja sen jälkeen työsarja.

DC toimii ku junan vessa, viime syksystä on tullu painoa kohta kymmenen kiloa, eikä rasvaa ole kuin suhteellisen pieni osa. Treenipainot on nousseet ihan pirusti, joskin pitää myöntää että joidenkin liikkeiden negatiiviset teen nykyään nopeammin verrattuna syksyyn. (Tietenkin silti kontrollissa ja vähän viivytellen.)

Ainoat liikkeet oikeastaan missä tuntuu, että junnaan paikallaan, ovat selkäliikkeet. Selän paksuudelle kulkevat hyvin, mutta esim. tavallinen leuanveto ei parane, ja heitän sen kokonaan mäkeen jos ei ylihuomisessa treenissä nouse ja reilusti enemmän kuin viimeksi. Kannattaisikohan noissa leuoissa esim. koittaa vähän eri toistoalueita? Joku ~5 toistoa ja reilummin painoja?

^^
Tehokkain tapa treenata on nuo RP-sarjat. Jos normaali leuoissa et pysty niitä tekemään niin suosittelen penkkileukojen ottamista mukaan, uskoisin että niissä pystyt paremmin säilyttämään progression. Leuat (ja penkkileuat) olen yleensä tehnyt 10-15 eli minimi voisi olla tuossa 6-2-1 tuntumassa.

Penkkileuat on mukana, ja niissä on noussut ihan mukavasti tulokset. Hitaammin tosin niissäkin, kuin muissa. Vedän huomenna tuollaisen lyhyen RP-sarjan isommilla painoilla ja testaan.

Mulla on vaan jalat kasvanu niin nopeasti, että ylävartalo ei jaksa enää kiskoa niitä. Siksi penkkileuat kulkee, mutta tavalliset ei.

^^
Voisit antaa mulle osan tuosta jalkojen kehittymisestä, tai no oikeastaan terveet polvet. :D

Progressiivisuus on tosiaan helpompi saavuttaa kun käyttää hieman matalampia toistorajoja. Itse menen kohtuullisen alhasilla toistomäärillä yläkropan moninivelliikkeissä. Yleensä ne ovat perinteiset 11-15 RP.

-- Edit --
Mites muuten lihakset ovat keskimäärin kehittyneet. Eli mitkä eniten, mitkä kohtuulliseti ja mitkä hitaasti?

Ennestään mulla oli paras lihasryhmä varmaan rinta (luonnollisesti, RHP nääs.) ja muut tasaisen huonoja :) Selässä ja olkapäissä oon huomannu isoimman muutoksen, jalatkaan eivät ole enää niin paljoa jäljessä muuta vartaloa. Tähän asti on toiminu kaikille lihasryhmille DC, painot on nousseet ja lihakset kasvaneet. Jos joku lihasryhmä pitäis huonoimpana mainita, niin ehkä hauikset. Kyllä niihinkin on kokoa tullut, mutta en tykkää niiden tekemisestä yhtään ja sen huomaa.

Mietin jo vuodenvaihteen jälkeen pidemmän cruisen jälkeen vaihtamista HSThen ihan vaihtelun vuoksi, mutta onneksi en vaihtanut. Ei tarvinnut kuin pari kiertoa tykittää menemään, niin treenimotivaatio on taas huipussaan ja treeni kulkee.

BTW, noista polvista, mulla on nuo loppuunastitapposarjat tehneet vaan hyvää ennestään resuille jäsenille. Vuosi takaperin en päässyt kunnolla kyykkyyn ilman lisäpainoja, nyt etukyykkään pohjasta 6x85kg. Pienet on painot, mutta tyytyväinen olen silti.

btw ootko natu? ajattelin itse kokeilla myös itse joskus ja erityisesti natujen tulokset kiinnostaa :D
edit: kohta vuoden tutkiskellut dc metodia ja ei vieläkään uskalla aloittaa ( ei pysty jalkatreeniin ja kuulostaa kauhean vaativalta, varsinkin mitä enemmän lukee )

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juu, aivan natuna liikenteessä. Sitten, kun tulee stoppi, niin tulee stoppi, aineisiin en aio koskea, kun tähtäimet on jossain aivan muualla kuin keholavalla. Ei tuo treeni loppujen lopuksi ole NIIN vaativaa, ainakaan minusta. On tavallaan huojentavaa tietää, ettei niitä etureisiä tarvitse tehdä kuin se pari sarjaa. Sekin helpottaa, ja tuo hyvää mieltä, kun joka kerta näkee edellisen kerran painot logbookista ja tietää, että taas ne ennätykset paukkuu :D

Tietenkin tuo jalkojen treenaamisen puuttuminen veisi DCstä aika ison osan ideasta. Voithan ruveta pikkuhiljaa sisällyttämään elementtejä omaan ohjelmaasi, kokeilemaan tiheämpää frekvenssiä ja matalampaa volyymiä, RP-sarjoja yms.

Kovin pala DC:ssä oli kevyesti syöminen, tosin tuo nyt pätee varmaan kehoilussa yleensäkin. Nyt menee suurinpiirtein itsestään ne proteiniit, muut ravinteet pitää sitten yrittää pakottaa alas. Viime aikoina en ole siitäkään niin paljoa stressannut, koittanut vaan syödä ihan vitusti ja huolehtia carb cutoffista. Tässä kevään aikana otan matkaan aerobiset, saa nähdä kuinka säikeillä olen kesän aikana, vaikka massakaudella olenkin :)

Nyt iski sitten totaalinen muutos treeneihin. Vapulta alkava dietti tuo myös muutoksen treenauksen. Dc jää nyt väliaikaikaisesti pois kuvioista ja tilalle tulee DF-teorian mukainen "voimanosto" treeni. Suurin syy treenimetodin vaihtoon on halukkuus kyykätä useammin (aika harvoin kuultu syy :D ) sekä henkinen levon tarve. Listaan tähän omat + & - koskien DC treeniä.

Plussat:
- Uskon edelleen vakaasti, että DC on yksi tehokkaimmista lihaksenkasvatus ohjelmista
- Loistava kokonaispaketti (treeni, syöminen & lihashuolto)
- Venyttelyt
- Progressiivisuus ja sarjavoiman kasvu
- Progressiivisuuden kautta erittäin suuri henkinen tyydytys

Miinukset (tai oikeastaan nämä ovat ei niin +):
- Henkisesti todella rankkaa
- Syömistyyli varsin yksitoikkoinen
- Palautuminen hankalaa

Siinä jotakin asiaa. Mitä todennäköisemmin treeni jatkuu 6 kk dietin jälkeen DCllä.

Hulkki antoi DC metodille :4: mun täytyy antaa täydet :5:. Mun sali historian ehdottomasti parasta treeni aikaa DC on ollut.

Siten, että koko ajan pitää syödä :) Ja jos orjallisesti vetää DCn mukaan, niin ei hirveästi pääse nauttimaan erilaisista gourmet-aterioista. Pari kuukautta kun vetelee lounaaksi putkeen puoli kiloa kanaa ja riisit päälle, niin alkaa helposti kyrsimään.

Itse olen aika tsillisti ottanut nuo syömiset, niinkuin jo sanoinkin tuolla ylhäällä. Syön vaan ihan vitusti, enkä vedä protskuja ensin, hiilareita sitten jne. (Mikä sitten valitettavasti näkyy aavistuksen vyötäröllä.)

Ajattelin tossa kesällä ottaa kolmen kuukauden dieetin, katsoa miten DC toimii sen kanssa. Tavoitteena koittaa pitää treenipainot suurinpiirtein samoissa kuin dieetille lähtiessä, ja sitten syksyllä lähteä kireänä kuin viulunkieli uusiin haasteisiin.

Animal1234 sanoi:
Miten muuten tuo syöminen on yksitoikkoista?
Se muodostuu niin rutiinin omaiseksi kun proteiinit nautitaan ensiksi ja otetaan carb-cutoff joka päivä. Siinä kun on proteiini paukun ottanut pohjille ja alkaa sitten mupeltaan kasviksia ja sitten rasvat tai hiilarit koneeseen vaikka on jo täynnä niin alkaa ruokailu oleen tuskan takana. Tulen kyllä suurimmalta osalta toteuttamaan ruokailuja DC ohjeiden mukaisesti vaikka treeni vaihtuukin, nyt vaan annan itselleni mahdollisuuden poiketa noista säännöistä/ohjeista. Tosin viime aikoina olen jo niistä lipsunutkin kun tuon ruokailun oikein toteuttaminen on ollut sen verran raskasta.

toolate sanoi:
Dc jää nyt väliaikaikaisesti pois kuvioista ja tilalle tulee DF-teorian mukainen "voimanosto" treeni.

Sähän "matkit" mua? :eek:

Itsekin vedin vuoden verran DoggCrappia ja nyt olen vetänyt koko tän vuoden Dual Factoria.

Kaipasin vaihtelua ja voimaan halusin hetken panostaa. Tuntui tosi "piristävältä" tehdä 5*5 sarjoja. Ja muutenkin noi vitosen sarjat on niin "helppoja" (ja lyhyitä) verrattuna Doggin 20-toiston rest-and-pause kyykkyihin. :urjo:

Jos muutaman ohjeen saan antaa niin nivuset voi mennä koville. Itselle jotain revähtikin nivusista. Eli kannattaa kuunnella kroppaa ja venytellä nivuset hyvin ettei ala kiristään. Lisäksi itsellä myös polvet alkoi oireileen, mutta neopreeni lämppärit siihen auttoivat. Olkapäätkin temppuili, mutta Danten olkapää kuntoutus auttoi niihin.

Nyt sitten jo siirryn tästä pois kun alkaa oleen kropalle liian kovaa ja aloitan Wapun jälkeen Waterburyn opein Total Body Trainingin. :rock:

cartman74 sanoi:
Sähän "matkit" mua? :eek:
Näin taidan tehdä. :D
Tosiaan suurimmat syyt tähän muutokseen ovat halu kyykytä usein, henkisen paineen helpottuminen ja ohjelman sopivuus dietille. Uskon tosin, että DCllä pitäisin paremmin lihat dietillä, mutta DFlla voin kasvattaa silti voimia joka kääntyy sitten dietin jälkeen paremmaksi lihaskasvuksi.

Pitää tosiaan kiinnittää huomiota tuohon venyttely puoleen. Ajattelin lisätä DF ohjelmaan Extreme strechingit ilman extremeä. Eli yritän saada niillä palauttavaa efektiä aikaiseksi, en hyperplasiaa. Polvet ovat tosiaan vaivanneet aika paljon DCn loppupuolella ja tämä näkyy kinttujen hitaana kehityksenä. Nyt kuitenkin kyykyt sujuvat kohtuullisen hyvin. Neonpreeni lämpösuojia olen jo varmaankin 0,5 vuotta käyttänyt. Pitää muistaa noita nivusia tosiaan venytellä ja reilusti.

Olkapäät sitten hoituvat tosiaan Danten keppijumppa ohjeilla ja erilaisilla venytyksillä. Ranteisiin varmaan joutuu ostaan tuet kun ne ovat olleet aika heikoilla. Tosin tämä on vaivannut eniten hauisliikkeissä, joten ehkä niitä ei tässä DF treenissä tarvikkaan.

Nostetaanpas tämä ylös.
Onko täällä vielä ketään joka DC:llä reenaa? Ite en oo nyt treenannut enää tuolla mutta dietin jälkeen ajattelin alottaa taas. Viime kerranhan lopetin kun aloitin vähän voimailemaan. ja samalla alottelin jo diettiä. Nyt oon reenannu perus nelijakosella jota jatkan vielä dietin loppuun todennäköisesti. Sitten dietin jälkeen alkaa taas dc reeni.

Simon sanoi:
This is why a training programme that aims to maximise protein synthesis whilst underestimating the effects of nervous fatigue, and disregarding the necessity of progressive overload, will ultimately fall short.

To reiterate, the observation that post-training protein synthesis rates return to base levels within 48 hours proves nothing. I will be looking through some more studies in an attempt to find any evidence that suggests these initial increases are indicative of anything more than just the compensation for proteins broken down during intense muscular contraction. My point is, how can we distinguish in the lab between protein synthesis for recovery and protein synthesis for hypertrophy? Where is the evidence that says the growth response must IMMEDIATELY follow the muscular recovery response? I’m thinking that the recovery of certain other systems, the peripheral nervous system in particular, could well take place in the time course between muscular recovery and growth.

http://www.highintensity.net/Forums/ViewTopic.asp?topic_id=1886&start=12

Mun arvalla heitetty veikkaus on, että esim. DC toimii paremmin, nimenomaan hyvällä palautuskyvyllä varustetuilla treenaajilla.

Voiman kehitys tuntuisi olevan hyvää useimmilla mutta liikkeiden jatkuvalla kierrätyksellä lähinnä pidetään CNS vireänä ja saadaan kehitystä sitä kautta.

Lisääntyneestä lihasmassasta ei tuntuisi olevan kyse useimmilla treenaajilla.

edit: Rohkenen väittää, että tuo tutkimus proteiinisynteesin kestosta, ei kerro koko totuutta.
Siksi esim. DC:n ajatus, perustuu hiukan vääriin tietoihin.

Miksi kukaan treenaisi jalkoja joka toinen viikko, jos se ei kehittäisi lihaksia?

Muutamat isot kehonrakentajat(Hanssi, JP) puhuvat luonnollisen palautumisen puolesta ja siitä, että mitä isommaksi kasvaa, sitä vähemmän tarvitsee treenata ja palautuminen hidastuu.

Sen verran Dc-tyylisista jutuista jäänyt vaikutteita, että edelleen 1-2 sarjaa riittää, liikkeiden kierrätys, Rp käytössä toisinaan jne..

Tämä pätee niin 1, kuin 2- tai kolmijakoisiin ohjelmiin. Low volume fuckin` rules.

Suositut

Back
Ylös Bottom