Doggcrapp Training System

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
toolate sanoi:
Kyllähän mä tuon ymmäärrän.

Okei kerrotaanpas oma kokemus/mielipide. Itse en DC-ohjelmalla blastin aikana missääntapauksessa menisi alle 3g/kg, tämän alkaa jo selvästi huomaamaan palautumisessa. Sanoisinko, että 3,5g/kg voi selviätä hyvin, riippuen hieman omasta palautumiskyvystä. Noilla pienemmillä määrillä tosin voi hieman joutua tinkimään treenin kovuudesta, eli mahdollisesti miettiä suorien- ja RP-sarjojen välillä. Sanoisin lisäksi, että pienemmillä proteiinimäärillä niiden nauttiminen ensimmäisenä on vielä tärkeämpää, että saadaan mahdollismman suuri määrä niistä hyötykäyttöön. Kalorithan kuitenkin se tärkein asia on, eli jos niitä tulee runsaasti niin se on tärkeintä. Suurella proteiinin määrä tosin mielestäni auttaa enemmän palautumisessa ja vähentää rasvan tuloa. Nämä olivat sitten omia komeuksia ja Danten puheite, joten viitteitä en ala jakelemaan :D

Aika henkilökohtainen asia loppujen lopuksi vai? Mä itse tunnen että mä palaudun aika hyvin. Treenaan 3 kertaa viikossa (ma-ke-pe tai la-ma-ke tai to-la-ma) riippuu ihan aikataulusta. Mä söin ennen kun vielä oli työpaikka aika reippaasti protskua. Sain pelkästä jauheesta noin 280 grammaa ruoan lisäksi. Mutta huomasin että rasvaa lisääntyi aika reippaasti. Lopetin protskun juomisen sitten kun sain lopputilin. Paino tietenkin putosi muutama kiloa. Kesti vähän aikaa nostaa sitä ja nyt se vasta onkin noussut kun aloitin "koiranpaska" treenit. Ruoka kun kelpaa aika mukavasti!!:) Ja huomaan että voimat nousevat aika mukavasti, toisissa liikkeissä enemmän kuin toisissa. Olen huomannut että hauikset ovat helvetin vahvat!:rock: Mulla ei ole mitään haluja ainakaan lähivuosina kilpailla, treenaan vain itseni vuoksi. Katson vain kuinka pitkälle pääsen tällä tapaa.:whip: Elikkä kuin riskiksi ja massiiviseksi saan itseni potkittua.:whip: :whip: :whip:

BullDogg sanoi:
Aika henkilökohtainen asia loppujen lopuksi vai? Mä itse tunnen että mä palaudun aika hyvin.
Niinhän nuo ruokavalio hommat vähän on, mutta silti proteiinin kohdalla enempi on parempi. Nyt kun itsellä on yli vuosi DCtä takana niin ne tehot mitkä yhdestä sarjasta pystyy ottamaan on huomattavasti suuremmat kuin aikaisemmin. Tämän takia ruokailu on noussut vielä tärkeämpään osaan ja blast-cruising syklittelyjä joutuu tekemään hieman tiheämpään. Mutta kunhan treeni/ruokavalio/lepo ovat tasapainossa niin siinä on avaimet parhaimpaan kehitykseen. Varsinaiset ruokavalio tviikkauset Dante säästää vaan asiakkailleen ja hankalahan mitään yleispäteviä ohjeita on antaa. Tuossa aikaisemmassa postissani oli kuitenkin pääasiat, joita toivoisin kaikkien DCläisten noudattava.

toolate sanoi:
Niinhän nuo ruokavalio hommat vähän on, mutta silti proteiinin kohdalla enempi on parempi. Nyt kun itsellä on yli vuosi DCtä takana niin ne tehot mitkä yhdestä sarjasta pystyy ottamaan on huomattavasti suuremmat kuin aikaisemmin. Tämän takia ruokailu on noussut vielä tärkeämpään osaan ja blast-cruising syklittelyjä joutuu tekemään hieman tiheämpään. Mutta kunhan treeni/ruokavalio/lepo ovat tasapainossa niin siinä on avaimet parhaimpaan kehitykseen. Varsinaiset ruokavalio tviikkauset Dante säästää vaan asiakkailleen ja hankalahan mitään yleispäteviä ohjeita on antaa. Tuossa aikaisemmassa postissani oli kuitenkin pääasiat, joita toivoisin kaikkien DCläisten noudattava.

Kyllä mä olen sun kanssa samaa mieltä siitä että proteiinia täytyy syödä ja runsaasti. Tunnen vain tällä hetkellä että vähän pienempi määrä riittää. Ainakin itselle kun voimat vielä kuitenkin nousevat. Tietenkin syön silloin kun nälkä on enkä laske kaloreita. Tonnikalaa menee päivässä muutama purkkia ja lihaa löytyy lautaselta. Yritän vain pitää sokerin ja turhan rasvan syömisen niin vähänä kuin mahdollista. Tsemppiä sulle!!! Ps: Minkälaisella ohjelmalla sä treenaat?

BullDogg sanoi:
Tietenkin syön silloin kun nälkä on enkä laske kaloreita. Tonnikalaa menee päivässä muutama purkkia ja lihaa löytyy lautaselta. Yritän vain pitää sokerin ja turhan rasvan syömisen niin vähänä kuin mahdollista. Tsemppiä sulle!!! Ps: Minkälaisella ohjelmalla sä treenaat?
Tohon haluan tarttua nyt hieman :D Eli tarkoitus on tosiaan vetää sitä ruokaa, että napa halkeaa. Nälkä ei saa koskaan tulla. Itse en muista milloin olen blastilla ollut nälkäinen, en koskaan todennäköisesti. Olen itseasissa kokoajan täynnä, eikä läheskään aina haluttaisi edes syödä.

Tarkoitatko liikkeitä, sarjoja jne.???

JP Fux sanoi:
Toolaten ohjelma ois kyllä kivä nähä. eli siis liikkeet lähinnä kiinnostaa.
No laitetaan (RP=Resp-pause, SS=Straight-set, KP =käsipainot, T=tanko, WM=WidowMaker). Nyt syksyllä en ole tehnyt erillistä forkku sarjaa, että sen verran on clusterfuckingia.

1:
Penkki KP, RP 11-15 (tämä meni vaihtoon juuri)
Pystypunnerrus T, SS 6-10
Penkkileuat taakse, RP 10-20
Vastaote kapeapenkki smithissä, RP 11-15
MaVe, SS 6-10 (vain yksi sarja)

2:
Hauiskääntö istuen KP, RP 12-20
Pohkeet istuen, SS (jos tulee 11 toistoa niin lisää painoa ensi kerralla)
Sumoprässi, SS 8-14
Prässi kapeana, SS 6-10 + WM

3:
Vinopenkki KP, RP 11-15
Takaolkapääsoutu T, RP 12-20
Danten alatalja, RP 12-20
Kapeapenkki T, RP 11-15
Kulmasoutu T, SS 8-14

4:
Scott T, RP 12-20
Pohkeet Prässi, RP 15-25 (en pysty prässissä tekeen venytys tyylillä)
SJMV, SS 8-14
Hack, SS 6-10 + WM

5:
Vinopenkki T, RP 11-15
Olkapääkone, RP 12-20
Penkkileuat eteen, RP 10-20
Dippi, SS 6-10
Mave polvista, SS 6-10 (vain 1 sarja)

6:
Hauikset taljassa, RP 12-20
Pohkeet Hack, SS (jos tulee 11 toistoa niin lisää painoa ensi kerralla)
Reisikoukistus, RP 10-20
Zercher, SS 1*4-6 1*6-10

toolate sanoi:
Kevyet, mutta nousee kokoajan :)

Niin, ei tämä mitään voimannostoa ole.:) Ei me mitään Ronnie Colemaneja olla!!:hyper: Mulla nousi smithpenkissä 125 kilolla 12 toiston restpause-sarja. Taidan nyt siirtyä tavalliselle h.i.t ohjelmalle. Mulla on suuri kunnioitus danten ohjelmalle :worship: :worship: :kippis1: mutta tunnen kuitenkin että tämä ohjelma ei enää "anna" mulle mitään. Olen samaa mieltä hänen kanssa ohjelmien lyhyydestä ja korkeasta intensiteetistä ja siitä että painoja kuuluu nostaa koko ajan. Mutta tunnen kuitenkin että haluan tehdä enemmän kuin yhden liikkeen ja sarjan lihasryhmälle. Mitäs sanot toolate?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
BullDogg sanoi:
Niin, ei tämä mitään voimannostoa ole.:) Ei me mitään Ronnie Colemaneja olla!!:hyper: Mulla nousi smithpenkissä 125 kilolla 12 toiston restpause-sarja. Taidan nyt siirtyä tavalliselle h.i.t ohjelmalle. Mulla on suuri kunnioitus danten ohjelmalle :worship: :worship: :kippis1: mutta tunnen kuitenkin että tämä ohjelma ei enää "anna" mulle mitään. Olen samaa mieltä hänen kanssa ohjelmien lyhyydestä ja korkeasta intensiteetistä ja siitä että painoja kuuluu nostaa koko ajan. Mutta tunnen kuitenkin että haluan tehdä enemmän kuin yhden liikkeen ja sarjan lihasryhmälle. Mitäs sanot toolate?
Tokihan jokainen treenaa sellaisella ohjelmalla joka tuntuu itsestä hyvältä (Ja jolla kehittyy. Tämä ei olekkaan kaikille itsestään selvyys). HIT en ole koskaan kokellut, enkä kyllä tule kokeilemaankaan. Mielestäni siinä treenataan liian harvoin ja liian kovilla menetelmillä. Jos jossain vaiheessa vaihdan ohjelmaa niin pysyttelen varmaankin 2-jakoisessa perusohjelmassa, jossa lihaset treenataan tehokkaasti 2-4 sarjalla ja jätetään sarjat hieman vajaaksi. Mutta toistaiseksi olen enemmän kuin tyytyväinen Danten ohjeisiin, joten tällä mennään.

toolate sanoi:
Tokihan jokainen treenaa sellaisella ohjelmalla joka tuntuu itsestä hyvältä (Ja jolla kehittyy. Tämä ei olekkaan kaikille itsestään selvyys). HIT en ole koskaan kokellut, enkä kyllä tule kokeilemaankaan. Mielestäni siinä treenataan liian harvoin ja liian kovilla menetelmillä. Jos jossain vaiheessa vaihdan ohjelmaa niin pysyttelen varmaankin 2-jakoisessa perusohjelmassa, jossa lihaset treenataan tehokkaasti 2-4 sarjalla ja jätetään sarjat hieman vajaaksi. Mutta toistaiseksi olen enemmän kuin tyytyväinen Danten ohjeisiin, joten tällä mennään.

Mä en nyt tiedä voiko tätä kutsua hit-ohjelmaksi, mutta ajattelin siirtyä tälläiseen ohjelmaan: Päivä 1- rinta, olkapäät ja ojentajat päivä 2- jalat, pohkeet ja vatsa ja päivä 3- selkä ja hauikset. Noin kolme liikettä per lihasryhmä ja kaksi sarjaa per liike. Elikkä aika kova intensiteetti kuitenkin. Taisi olla väärin kutsua sitä hit ohjelmaksi?

BullDogg sanoi:
Mä en nyt tiedä voiko tätä kutsua hit-ohjelmaksi, mutta ajattelin siirtyä tälläiseen ohjelmaan: Päivä 1- rinta, olkapäät ja ojentajat päivä 2- jalat, pohkeet ja vatsa ja päivä 3- selkä ja hauikset. Noin kolme liikettä per lihasryhmä ja kaksi sarjaa per liike. Elikkä aika kova intensiteetti kuitenkin. Taisi olla väärin kutsua sitä hit ohjelmaksi?
Joo, ihan normi 3-jakoiselta tuo vaikuttaa. Mielestäni on kyllä paha takapakki treenin järkevyyden kannalta siirtyä DCstä-->3-jakoiseen, mutta se on vaan mielipiteeni. Mikäs DCssä tökkii? Tuntuuko, ettet saa lihaksia kunnolla treenattua? Onko sarjapainot nousseet tasaisesti kaikissa liikkeissä?

HIT:istä kun puhe tuli, niin sanoisin, että HIT:iksi voidaan lukea kaikenlainen vähävoluuminen failuretreeni. Aikoinaan Arthur Jones ja Ellington Darden sen lanseerasivat ja kymmenet Amerikan huippu-urheilujoukkueet sitä nykyäänkin omine sovelluksineen käyttävät. Useimmissa HIT-koulukunnan ohjelmissa kukin lihas treenataan ~kaksi kertaa viikossa muutamalla sarjalla ja failuren jälkeen tehokeinoja ei juurikaan käytetä (Mentzer meni jutuissaan äärimmäisyyksiin mm. markkinointisyistä). Dante näyttää kehitelleen Doggcrappin perinteiseltä HIT-pohjalta, lisäten siihen mm. Westsiden liikekierrätysprinsiippejä sekä käsittääkseni Parrillon ohjeista johdettuja venytyksiä. Toimiva kokonaisuus :rock: .

toolate sanoi:
Joo, ihan normi 3-jakoiselta tuo vaikuttaa. Mielestäni on kyllä paha takapakki treenin järkevyyden kannalta siirtyä DCstä-->3-jakoiseen, mutta se on vaan mielipiteeni. Mikäs DCssä tökkii? Tuntuuko, ettet saa lihaksia kunnolla treenattua? Onko sarjapainot nousseet tasaisesti kaikissa liikkeissä?

On mulla painot nousseet ihan kukavasti. Joissakin liikkeissä paremmin ja joissakin ei. Mutta en mä kuitenkaan tunne että lihakset saa tarpeeksi turpiinsa. Mä haluan esimerkiksi treenata lihasta eri kulmista samaan aikaan. Dcssä sitä ei tehdä.

MKM sanoi:
HIT:istä kun puhe tuli, niin sanoisin, että HIT:iksi voidaan lukea kaikenlainen vähävoluuminen failuretreeni. Aikoinaan Arthur Jones ja Ellington Darden sen lanseerasivat ja kymmenet Amerikan huippu-urheilujoukkueet sitä nykyäänkin omine sovelluksineen käyttävät. Useimmissa HIT-koulukunnan ohjelmissa kukin lihas treenataan ~kaksi kertaa viikossa muutamalla sarjalla ja failuren jälkeen tehokeinoja ei juurikaan käytetä (Mentzer meni jutuissaan äärimmäisyyksiin mm. markkinointisyistä). Dante näyttää kehitelleen Doggcrappin perinteiseltä HIT-pohjalta, lisäten siihen mm. Westsiden liikekierrätysprinsiippejä sekä käsittääkseni Parrillon ohjeista johdettuja venytyksiä. Toimiva kokonaisuus :rock: .
Ah, kiitos selvennyksestä. Jotenkin mulla aivot taas sekoitti tuon Mentzerin treeneihin (heavy duty), joka on siis vain yksi osa HIT.
BullDogg sanoi:
On mulla painot nousseet ihan kukavasti. Joissakin liikkeissä paremmin ja joissakin ei. Mutta en mä kuitenkaan tunne että lihakset saa tarpeeksi turpiinsa. Mä haluan esimerkiksi treenata lihasta eri kulmista samaan aikaan. Dcssä sitä ei tehdä.
Heh, tosta tulee kyllä mieleen Danten yks loistava kommentti:

Everyone knows a muscle either contracts or doesn’t--you cannot isolate a certain part of it (you can get into positions that present better mechanical advantages though that put a focus on certain deep muscle fibers)--for example incline presses vs. flat presses. One huge mistake beginning bodybuilders make is they have a "must" principle instilled in them. They feel they "must" do this exercise and that exercise and this many sets or they won’t grow.

Lainattu: Intensemuscle.com -- DoggPound

-- Edit --
Noi Danten kommentit on kyllä yksinkertaisuudessaan aina loistavaa luettavaa.

toolate sanoi:
Ah, kiitos selvennyksestä. Jotenkin mulla aivot taas sekoitti tuon Mentzerin treeneihin (heavy duty), joka on siis vain yksi osa HIT.

Heh, tosta tulee kyllä mieleen Danten yks loistava kommentti:

Everyone knows a muscle either contracts or doesn’t--you cannot isolate a certain part of it (you can get into positions that present better mechanical advantages though that put a focus on certain deep muscle fibers)--for example incline presses vs. flat presses. One huge mistake beginning bodybuilders make is they have a "must" principle instilled in them. They feel they "must" do this exercise and that exercise and this many sets or they won’t grow.

Lainattu: Intensemuscle.com -- DoggPound

-- Edit --

Mä varmaan munaan itseni tällä kommentilla, mutta mä en tunne että mä teen tarpeeksi tällä systeemillä. Onko mitään järkeä?:jahas: Mä aion kuitenkin "lainata" pikkaisen ja nostaa vähän treenivolyymia.

BullDogg sanoi:
Mä varmaan munaan itseni tällä kommentilla, mutta mä en tunne että mä teen tarpeeksi tällä systeemillä. Onko mitään järkeä?:jahas: Mä aion kuitenkin "lainata" pikkaisen ja nostaa vähän treenivolyymia.
Ei syytä huoleen. Kuten jo aikaisemmin sanoin niin jokaisen tulisi treenata sellaisella treeniohjelmalla jolla tuntuu kehittyvän parhaiten. Jos DC ei anna sinulle tarpeeksi, kannattaa kokeilla muuta. Aloitteleville punttaajille ei ohjelmaa suositella, mutta en usko sinun kohdalla olevan tästä kysymys kun katsoi tuon smith-penkin sarjapainoja (jos on tehty DC tyylillä).

Siinä on huikea ero, jos vaikka hypoteettisesti joku vaihtaa 3-jakoisesta treenaamisesta DChen. 3-jakoisella treenataan parhaimmillaan 10-20 sarjaa per lihasryhmä. Tässä on suuri muutos tulla 2-jakoiseen ja vain yhteen teko sarjaan (suoraan tai RP-sarjaan). Tämä ei ilman totuttelua ja opettelua onnistu. Melkein jokainen tämän kuitenkin oppii jos haluaa. Itse pidän DCtä yhtenä vaativimmista valmiista ohjelmista ja panostettaessa täysillä siihen koen ainakin itse saavani siltä paljon. Voin rehellisesti sanoa, että en ole varmaan kertaakaan tuon yhden tekosarjan jälkeen tuntenut sitä, että lihasta ei olisi tullut treenattua tarpeeksi :)

toolate sanoi:
Ei syytä huoleen. Kuten jo aikaisemmin sanoin niin jokaisen tulisi treenata sellaisella treeniohjelmalla jolla tuntuu kehittyvän parhaiten. Jos DC ei anna sinulle tarpeeksi, kannattaa kokeilla muuta. Aloitteleville punttaajille ei ohjelmaa suositella, mutta en usko sinun kohdalla olevan tästä kysymys kun katsoi tuon smith-penkin sarjapainoja (jos on tehty DC tyylillä).

Siinä on huikea ero, jos vaikka hypoteettisesti joku vaihtaa 3-jakoisesta treenaamisesta DChen. 3-jakoisella treenataan parhaimmillaan 10-20 sarjaa per lihasryhmä. Tässä on suuri muutos tulla 2-jakoiseen ja vain yhteen teko sarjaan (suoraan tai RP-sarjaan). Tämä ei ilman totuttelua ja opettelua onnistu. Melkein jokainen tämän kuitenkin oppii jos haluaa. Itse pidän DCtä yhtenä vaativimmista valmiista ohjelmista ja panostettaessa täysillä siihen koen ainakin itse saavani siltä paljon. Voin rehellisesti sanoa, että en ole varmaan kertaakaan tuon yhden tekosarjan jälkeen tuntenut sitä, että lihasta ei olisi tullut treenattua tarpeeksi :)

Joo, mä tein sen smithpenkin dc tyylillä. Näin lukee treenipäiväkirjassa: 125/7-3-2. En ole kuitenkaan tyytyväinen siihen. Mun penkkivoimat on perseestä kun verrataan siihen että kykenen tekemään scotthauiskääntöjä puhtaalla tekniikalla 25 kg käsipainolla. Olen aika tyytyväinen siihen, en tiedä onko se muiden mielestä mistään kotoisin.
Mä treenasin ennen juuri 3 jakoisella ohjelmalla, mutta tein vain 9 sarjaa per lihas. En kuitenkaan mennyt paljoin koskaan failureen. Aion nyt palata siihen jakoon kuitenkin sillä erolla että aion nyt mennä failureen. Täytyyhän sitä kokeilla ennenkuin tietään mikä sopii kullekin. Huomasin että tämä ei mulle sopinut. Ilmeisesti dc sopii sulle. Siinä tapauksessa, ei muuta kuin anna palaa!!:whip:

toolate sanoi:
-- Edit --

Yksinkertainen on kaunista. Ja toimii kuin junan vessa :lol2:

Mites muuten nuo penkkileuat. Millä korkeudella tulisi nilkkojen olla ala-asennossa suhteessa kämmeniin tai perseeseen? Kokeiliin tänään (ihan vaan huvin ja urheilun vuoksi) niin, että nilkat oli n. 20cm persettä ylempänä ala-asennossa ja jalat hieman koukussa. 3X10 pidoilla tuntu kyllä selässä mielettömältä! :hyper:

Suositut

Back
Ylös Bottom