Doggcrapp Training System

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Optimus sanoi:
Mites muuten nuo penkkileuat. Millä korkeudella tulisi nilkkojen olla ala-asennossa suhteessa kämmeniin tai perseeseen? Kokeiliin tänään (ihan vaan huvin ja urheilun vuoksi) niin, että nilkat oli n. 20cm persettä ylempänä ala-asennossa ja jalat hieman koukussa. 3X10 pidoilla tuntu kyllä selässä mielettömältä! :hyper:
Pääsääntöisesti nilkat ovat liikkeen yläasennossa ylempänä kuin takapuoli. Eteen tehtäessä minulle ne ovat todella korkealla, mutta taakse tehtäessä ne ovat jopa suunnilleen samalla korkeudella.

BullDogg sanoi:
Mun penkkivoimat on perseestä kun verrataan siihen että kykenen tekemään scotthauiskääntöjä puhtaalla tekniikalla 25 kg käsipainolla.
täytyy kyllä sanoa että mun mielest päinvastoin :eek: ..mulla ei mee läheskään tollasia rautoja penkissä mutta 25kg:n kässärillä oon tehny scotissa 2x10.

toolate sanoi:
Pääsääntöisesti nilkat ovat liikkeen yläasennossa ylempänä kuin takapuoli. Eteen tehtäessä minulle ne ovat todella korkealla, mutta taakse tehtäessä ne ovat jopa suunnilleen samalla korkeudella.

Eteen tehdessä tuntuma selkään on minulla huomattavasti parempi, joten eikun kinttuja ylöspäin. :D

huumor sanoi:
täytyy kyllä sanoa että mun mielest päinvastoin :eek: ..mulla ei mee läheskään tollasia rautoja penkissä mutta 25kg:n kässärillä oon tehny scotissa 2x10.

Ei tuo mun penkki ole mistään kotoisin.:urjo: Scottkääntö käsipainoilla mulla on tullut parhaimmillaan kymppejä 25 kiloisilla ja hammerkääntöjä kymppejä 28 koloisilla ja vitosia 35. Sulla taitaa olla sama juttu kuin mulla että on aika riskit hauikset.:worship:

mievain sanoi:
Miten sulla nyt siite mennee se jako. Montako viikkoa on/ montako viikoa off?
Vaihtelee aika rankasti. Tuo kropan palautuminen ja hermoston tukkoon meneminen tuntuu olevan vaihtelevaa vaikka tekee näennäisesti asiat samalla tavalla. Normaalimmat syklit on ollut (blast/cruising): 8/2, 6/2, 5/1. Dietillä viime vuonna suorilla sarjoilla sain tehtyä muistaakseni jopa 14 viikon blastin kunnes katkesi :) Käytin tosin suoria sarjoja vaan. Yritin saada blastattua niin pitkälle kunnes 2 viikon kesälomareissu alkaisi, mutta ylikunto (oliko nyt oikeeta ylikunto, mutta huonona olin) iski viikko ennen matkaa. Jos syklittelen tuolla 6/2 tai 8/2 tyylillä niin eka cruising on todella kevyttä, sitten seuraavalla viikolla teen 2 hieman kovempaa treeniä, ettei tarvi aivan nollista lähteä blastille.

-- Edit --
Nyt tulee testattua sitten DC oikea tapa dietata tänä kesänä kun vappuna alkaa dietti, jonka tavoitteena on viedä rasvat sellaisiin lukemiin jossa olen tyytyväinen.

toolate sanoi:
Vaihtelee aika rankasti. Tuo kropan palautuminen ja hermoston tukkoon meneminen tuntuu olevan vaihtelevaa vaikka tekee näennäisesti asiat samalla tavalla. Normaalimmat syklit on ollut (blast/cruising): 8/2, 6/2, 5/1. Dietillä viime vuonna suorilla sarjoilla sain tehtyä muistaakseni jopa 14 viikon blastin kunnes katkesi :) Käytin tosin suoria sarjoja vaan. Yritin saada blastattua niin pitkälle kunnes 2 viikon kesälomareissu alkaisi, mutta ylikunto (oliko nyt oikeeta ylikunto, mutta huonona olin) iski viikko ennen matkaa. Jos syklittelen tuolla 6/2 tai 8/2 tyylillä niin eka cruising on todella kevyttä, sitten seuraavalla viikolla teen 2 hieman kovempaa treeniä, ettei tarvi aivan nollista lähteä blastille.

-- Edit --
Nyt tulee testattua sitten DC oikea tapa dietata tänä kesänä kun vappuna alkaa dietti, jonka tavoitteena on viedä rasvat sellaisiin lukemiin jossa olen tyytyväinen.

Kun sä "cruisailet", tarkoittaako se sitä että sä teet vain suoria sarjoja pienemmillä painoilla?

BullDogg sanoi:
Kun sä "cruisailet", tarkoittaako se sitä että sä teet vain suoria sarjoja pienemmillä painoilla?
Varsinkin kun vietän 2 viikon cruisingii, niin eka viikko menee periaatteessa "hullutellessa". Saatan tehdä ihan outoja liikeitä, kokeilla uusia ja muuta sellaista. Eli todella kevyttä pumppailua. Toisella viikolla alan sitten hiljalleen ryhdistäytymään ja 2 viimeistä treeniä ovat yleensä suoria sarjoja pienemmillä painoilla ja jätän ehkä 1-3 toistoa vajaaksi. Todellisuudessa ne jäävät paljon kauemmaksi blastin toistoista, sillä en tee sen kummempaa henkistä latautumista cruising sarjoihin.

toolate sanoi:
Laitanpas tähän lyhyesti ruokailun pääpointit:
- proteiinia 4-5g/kg (ainoa joka lasketaan)
- Proteiinit syödään ensimmäisenä. Lisätään öljyt jos mahdollista (esim. prodedrinkkeihin, paitsi ei tietenkäään treenin jälkeiseen eikä ennen nukkumaan menoa). Sitten syödään kasvikset ja viimeiseksi hh
- Jokaisena päivänä toteutetaan carb-cutoff , jonka jälkeen ei nautita hiilareita, poikkeuksena kasvikset (ajankohta on yksilöllinen juttu)
- Treenin päälle otetaan palkkari, huolimatta carb-cuttoffista.
- Perussääntönä hh nautitaan aamupalalla, treeni edeltävällä ruoalla, palkkarissa ja treenin jälkeisellä aterialla (nämä ovat taas yksilöllisiä asioita)
- Vihreetä teetä juodaan runsaasti
- Vettä nautittaan tasaisesti ja paljon: 3,5g/kg prodea-->vähintään 6 litraa vettä, 4,5g/kg-->vähintään 8 litraa vettä päivässä
- Dante ei ole varsinaisesti maininnut asiaa, mutta on hyvä syödä kahdentyyppisiä aterioita, prot+hh ja prot+r

Tähän kaipailisin selvennystä. Treenin jälkeen ymmärrän, koska hidastaa imeytymistä, mutta miksei illalla? Lähes aina iltapaloista puhuessa mainitaan öljyt. "Ota vaikka purkki rahkaa ja rypsäriä lisäks"

Turisas sanoi:
Tähän kaipailisin selvennystä. Treenin jälkeen ymmärrän, koska hidastaa imeytymistä, mutta miksei illalla? Lähes aina iltapaloista puhuessa mainitaan öljyt. "Ota vaikka purkki rahkaa ja rypsäriä lisäks"
Nyt pistit pahan kysymyksen. Danten mielestä on tuo itsestään selvä asia, mutta minulle ei (tämä asia on vaivannut itseänikin, mutta kun DCllä treenaan niin teen Danten ohjeiden mukaan). Tämä on yksi niistä asioista johon en vastausta ole löytänyt, eli toivottavasti joku ravintoguru voisi vastata. Jos jotain pitäisi arvioida, niin tuo rasvan ottaminen haittaa proteiinin imeytymistä vatsalaukusta, jolloin kaikkea ei saada käytettyä tehokkaasti. Voisikohan tuolla rasvalla olla jotain vaikutusta myös insuliinitasoihin???

-- Edit --
Pitääpä tässä samassa mainostaa prässin kehitystä. Katsoin logia ja kapea prässi on parantunut 6kk 11*222kg-->8*312kg (+kelkanpaino, oiskohan tuo n. 50kg).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vai olisko niin, että kaikki ennen nukkumaanmenoa syöty (ei vain hiilarit) päätyy helpommin läskiksi, kuin aiemmin päivällä syöty?
Kyllä se varmaan riittää, jos ottaa toiseksi viimeisellä aterialla kunnon turauksen oliiviöljyä.

lasikuitujeesus sanoi:
Vai olisko niin, että kaikki ennen nukkumaanmenoa syöty (ei vain hiilarit) päätyy helpommin läskiksi, kuin aiemmin päivällä syöty?
Kyllä se varmaan riittää, jos ottaa toiseksi viimeisellä aterialla kunnon turauksen oliiviöljyä.
Tämä voi tietysti olla yksi asia. Olisi hyvä jos joku "guru" voisi valoittaa asiaa. Aminohappoja varmasti veressä löytyy koko yön ajan kun miettii mitä tankkausta tämä DCn mukainen ruokailu on. Eli sen kummemmin tuon proteiinin imeytymistä ei ole tarvetta hidastaa.

Laitetaanpas taas viisauden sanoja Dantelta. Hyvää tekstiä kaikille treenajille.

Lainattu - www.intensemuscle.com - DoggPound:

I believe i feel sorry for anyone jumping around from routine to routine in search of the magic potion. For some reason people believe there is something magical that is going to transform them in a short amount of time into jay cutler. If in your first 2-3 years of lifting you havent been flying by your freinds and gaining by leaps and bounds to the point people are commenting on "you being a bodybuilder" trust me you most likely dont have "pro like genetics". I know people with pro like genetics and they gain pretty easily no matter what half ass methods they use. Whether its xreps, or max-ot, westside, or my methods the absolute best thing someone could do for themselves is read about a certain method and either discard it or believe in it. When they find that method they truly believe in--THEN HAMMER IT AND STICK WITH IT FOR AT LEAST A YEAR (making sure your diet is in check also)----the saddest thing in this sport is the utter confusion there is in it where people are lead to "try this, no try this!, no not that, try this over here"---2 years later someone is so confused he doesnt even know what worked for him and what didnt. I get so many guys contacting me that are 30-45 years old with zip zero zilch physique to speak of, who have been doing this exact thing for 10-20 years....jumping from routine to routine trying to find the one genie in the bottle for themselves. If they stuck with one routine and crushed it to the best of their abilities they would probably be there by now. Do you know what I usually do with those guys above? I usually refuse to train them because I dont have the time or willpower to debrainwash them to convince them that this isnt about TODAYS WORKOUT--its about stringing together progressive workouts over days, over months, over years time-----and at that point you will see what it is to actually look like a bodybuilder

Mulla on ollu pitkään jo yksi(kaksi) kysymys, mutten ole vielä muistanut sitä täältä udella.

Jos oma paino nousee kiivasta tahtia (väh. 1-2kg kuukaudessa), niin pidättekö esim. penkkileuoissa riittävänä progressiona sitä, että seuraavassa treenissä menee samat toistot kuin viimeksi (ei tietenkään viikosta toiseen, mutta esim jopa kolmessa treenissä peräkkäin), kun kerran se vastus on oman painon myötä noussut?

Sitten ojentajista. Mulla on yhdessä treenissä vinopenkki smithissä ja pystypunnerrus smithissä. Molemmissa tuntuu selvästi rankaisu myös ojentajissa. Viime kerralla kumpaankin tuli pari toistoa enemmän verrattuna sitä edeltävään treeniin. Dipissä jäin kuitenkin samaan toistomäärään kuin edelliskerralla. Toteutuuko tässä progressio, vai pitäisikö tuollaisen takia vaihtaa ojentajaliike?

Kypha sanoi:
Jos oma paino nousee kiivasta tahtia (väh. 1-2kg kuukaudessa), niin pidättekö esim. penkkileuoissa riittävänä progressiona sitä, että seuraavassa treenissä menee samat toistot kuin viimeksi (ei tietenkään viikosta toiseen, mutta esim jopa kolmessa treenissä peräkkäin), kun kerran se vastus on oman painon myötä noussut?
En pidä. Aina pitää parantua tai liike vaihtoon. Se 1-2 kg vaikuttaa kuitenkin todella vähän esim. pennkileukoihin. Eli ei kannata alkaa etsimään tuollaisia tekosyitä siihen ettei sarjat kehity :)
Kypha sanoi:
Sitten ojentajista. Mulla on yhdessä treenissä vinopenkki smithissä ja pystypunnerrus smithissä. Molemmissa tuntuu selvästi rankaisu myös ojentajissa. Viime kerralla kumpaankin tuli pari toistoa enemmän verrattuna sitä edeltävään treeniin. Dipissä jäin kuitenkin samaan toistomäärään kuin edelliskerralla. Toteutuuko tässä progressio, vai pitäisikö tuollaisen takia vaihtaa ojentajaliike?
Kyllähän sen ojentajankin pitää parantua, eli vaihtoon vaan. Silloin tällöin voi itselleen antaa jonkun epäonnistuneen sarjan anteeksi, mutta siitä ei saa tulla tapa. Itse yleensä merkkaan lokikirjaan tuollaisesta epäonnistumista merkinnän että tiedän ensi kerralla, että on tultava kunnon parannus (eli siis parempi kuin normaalisti). Pääsääntöisesti vaihdan kuitenkin liikkeen jo yhdestä ei kehittyneestä kerrasta. Kehittämättömyytenä pidän myös yleensä vain 1 toiston parannusta, jos kyseessä on RP-sarja. Eli pääsääntöisesti painojen pitäisi kasvaa tai vähintään 2-3 toistoa tulla RP-sarjaan lisää.

Ok. Nuo esimerkit tosin olivat nyt uuden blastin alusta, eli menevät vaihtoon jos ei seuraavalla kerralla tule parannusta. Olen tehnyt nyt koko syksyn suorilla sarjoilla, tarkoitus olisi kokeilla rest-pauseja kevään aikana...

Tää on hyvä tietopankki, ei mee kymmentä minuuttia niin toolate vastaa :)

Kypha sanoi:
Ok. Nuo esimerkit tosin olivat nyt uuden blastin alusta, eli menevät vaihtoon jos ei seuraavalla kerralla tule parannusta. Olen tehnyt nyt koko syksyn suorilla sarjoilla, tarkoitus olisi kokeilla rest-pauseja kevään aikana...

Tää on hyvä tietopankki, ei mee kymmentä minuuttia niin toolate vastaa :)
Jeps, tosiaan uudella blastilla unohdetaan aina edellisen blastin painot ja arvioidaan uudet painot. Yleensä aloitetaan hieman pienemmillä painoilla kun edellisen blastin huippu, jolloin toistomäärät ovat korkeammat. Sieltä sitten lähdetään lisäilemään painoja joka kerta ja toistomäärät tippuvat hiljalleen. Blastin lopussa taas huomataan, että painot ovat isommat kun edellisen blastin painot. Ja näin homma etenee. Antoisia DC treenejä vaan.

P.S. Kone on sopivasti tässä makuhuoneen ja keittiön välissä ja kun hakee ruokaa tai teetä niin tsekkaa onko uusia viestejä tullut, siinä selitys nopeuteen. Niin ja töissä nyt ei jaksa töitä tehdä :D

Mites muuten lisäpainojen lataaminen penkkileukoja tehdessä onnistuu helpoiten ilman treenikaverin avustusta? On meinaan paha saada limppuja syliin kun kädet on remmeillä kiinni tangossa.:D

BTW oli aika suppee, mutta ok artikkeli DC:tä uusimmassa bodyssa. Treeniasiat oli jotenkuten käyty läpi, mutta ruoikailuun ei kiinnitetty mielestäni tarpeeksi huomiota. Puhuttiin vain siitä, että proteiinia syödään paljon.

Optimus sanoi:
Mites muuten lisäpainojen lataaminen penkkileukoja tehdessä onnistuu helpoiten ilman treenikaverin avustusta? On meinaan paha saada limppuja syliin kun kädet on remmeillä kiinni tangossa.:D
2 vaihtoehtoa. 1. käytät jonkun sortin selkäreppua johon painot ladataan 2. käytät painovyötä. Kumpaakaan vaihtoehtoa en ole sitten itse kokeillut, mutta säätämällä varmaan onnistuu.
Optimus sanoi:
BTW oli aika suppee, mutta ok artikkeli DC:tä uusimmassa bodyssa. Treeniasiat oli jotenkuten käyty läpi, mutta ruoikailuun ei kiinnitetty mielestäni tarpeeksi huomiota. Puhuttiin vain siitä, että proteiinia syödään paljon.
Pitää lukasta toi kun sattuu lehti käteen. Paskaahan noi body-lehden jutut yleensä ovat, niin kuin suurimman osan muidenkin kehonrakennuslehtien. :D

-- Edit --
Kohta mä kirjoitan SLAn tuohon mun siguun, jossa lupaan vastata DC-ketjun kysymykseen 10 minuutin sisällä ;)

toolate sanoi:
2 vaihtoehtoa. 1. käytät jonkun sortin selkäreppua johon painot ladataan 2. käytät painovyötä. Kumpaakaan vaihtoehtoa en ole sitten itse kokeillut, mutta säätämällä varmaan onnistuu.

Reppu voisi toimia. Tänään tuli mieleen 2 keinoa. 1 laittaa käsipainon resien väliin, voi olla kyllä säätämistä. 2 on se että tosiaan laittaa sen lisäpainovyön ns väärinpäin, eli ketju roikkuu perseen päällä. Etupuolella voi kivekset joutuva aika koville. :hyper:

toolate sanoi:
Pitää lukasta toi kun sattuu lehti käteen. Paskaahan noi body-lehden jutut yleensä ovat, niin kuin suurimman osan muidenkin kehonrakennuslehtien. :D

No hei. Meinaatko, että uusimman Flex-magazinen Gûnter Schlierkampin 24 sarjan hauis- ojentajapommitus ei toimisi natutreenaajalla kuin junan vessa?!?:D Paskaa kylläkin, mutta hyvää viihdettä.

toolate sanoi:
-- Edit --
Kohta mä kirjoitan SLAn tuohon mun siguun, jossa lupaan vastata DC-ketjun kysymykseen 10 minuutin sisällä ;)

Sä oot nopee. :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom