Doggcrapp Training System

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
JP Fux sanoi:
mukava nähä miten tuo alatalja juttu tehään oikee oppisesti kun itellä on jonkin lainen käsitys siitä, mutta varmaan aika metsässä.
No oikeaoppisesta en kyllä tiedä, mutta oma käsitykseni tullaan näkemään. Voidaanpa sit täällä vääntää miten ne pitäisi muiden mielestä tehdä.
:D

toolate sanoi:
No oikeaoppisesta en kyllä tiedä, mutta oma käsitykseni tullaan näkemään. Voidaanpa sit täällä vääntää miten ne pitäisi muiden mielestä tehdä.
:D
Joo niinhän siinä tulee käymään :D :)

Videot löytyy tuolta -->
http://www.cs.uta.fi/~lh/
Polvistaveto-videota en jaksanu suoristaa eli kääntäkää päitänne tai monitoreja. Siinä muutamassa toistossa selkä tuntuu vähän yliojentuvan, johtui varmaan pienistä painoista. Takaolkapääsoutu on oma suosikki takaolkapäiden kehittämiseen.

Pulla sanoi:
Toi alatalja näytti kyllä aikalailla vääräoppisten kerettiläisten toiminnalta mutta mikäs siinä jos toimii! :)
:lol2:

itellä ois kyllä hauikset ainaki pumpissa:)

mutta tosiaan pääasia ku toimii

toolate sanoi:
Videot löytyy tuolta -->
http://www.cs.uta.fi/~lh/
Polvistaveto-videota en jaksanu suoristaa eli kääntäkää päitänne tai monitoreja. Siinä muutamassa toistossa selkä tuntuu vähän yliojentuvan, johtui varmaan pienistä painoista. Takaolkapääsoutu on oma suosikki takaolkapäiden kehittämiseen.
Kiitos videoista.

En ole lukenut paljoakaan threadia, joten lainatkaa aiemmista postauksista vastaus mikäli tarpeen....

Eli ovatko nämä penkkileuat kuinka verrattavissa tavan leuanvetoon? Eli jos saat esim. 8 puhdasta penkkileukaa (kuten videossa) niin paljonko menisi "tavan" leukoja leveällä myötäotteella? Kai jalkojen tukeminen jokusen prosenttikymmenyksen tiputtaa vastusta?

neutraali sanoi:

Luulen, että toi erikoinen asia vaikuttaa tuossa positiivisesti, eli itsellä ei hauikset hirveästi aktivoidu tuossa. Joskus olen normaali alatlajatekniikalla tehnyt suunilleen samaan tapaan ja silloin kyllä hauikset ovat ottaneet hittiä oikein kunnolla.

arni sanoi:
En ole lukenut paljoakaan threadia, joten lainatkaa aiemmista postauksista vastaus mikäli tarpeen....

Eli ovatko nämä penkkileuat kuinka verrattavissa tavan leuanvetoon? Eli jos saat esim. 8 puhdasta penkkileukaa (kuten videossa) niin paljonko menisi "tavan" leukoja leveällä myötäotteella? Kai jalkojen tukeminen jokusen prosenttikymmenyksen tiputtaa vastusta?
Tosi hankala alkaa vertailemaan noita liikkeitä toistomäärien suhteen. Penkkileuat on huomattavasti kevyempi liike kuin normi leuat. Mikä tekee sitten liikkeestä hyvän. Siinä pystyy tekemään liikkeen mahdollisimman puhtaalla ja tehokkaalla tekniikalla. On helppo saada kunnon venytys ja tehdä kontrolloitu negatiivinen. Aika harva vetää normi leukoja oikeasti tuolla tekniikalla. Tuohon on tarkoitus laittaa sitten lisäpainoja syliin, koska ilman lisäpainoja liike on "kohtuullisen" kevyt.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mites toolate tuo negatiivinen vaihe. Onko miula nyt menny totaalisesti ohi tuo negatiivinen vaihe. Eli pitääkö se aina tehdä tuolla tavalla? eli hitaasti.

JP Fux sanoi:
Mites toolate tuo negatiivinen vaihe. Onko miula nyt menny totaalisesti ohi tuo negatiivinen vaihe. Eli pitääkö se aina tehdä tuolla tavalla? eli hitaasti.
No Danten mukaanhan liikkeitä kontrolloidaan eli se on vähän liikekohtaista. Penkkileuoissa Dante on muistaakseni erikseen maininnut tuosta hitaasta negatiivisesta. Itse teen varsinaiset sarjat noilla nopeuksilla mitä videoissa on. Itse teen melkein jokaisessa liikkeessä yli-kontrolloidun negatiivisen. Hyvin tämä on toiminut, sarjapainot kasvaa ja loukkaantumisriski on pienemipi koska painot ovat hieman pienemmät.

toolate sanoi:
No Danten mukaanhan liikkeitä kontrolloidaan eli se on vähän liikekohtaista. Penkkileuoissa Dante on muistaakseni erikseen maininnut tuosta hitaasta negatiivisesta. Itse teen varsinaiset sarjat noilla nopeuksilla mitä videoissa on. Itse teen melkein jokaisessa liikkeessä yli-kontrolloidun negatiivisen. Hyvin tämä on toiminut, sarjapainot kasvaa ja loukkaantumisriski on pienemipi koska painot ovat hieman pienemmät.
Ok.

neutraali sanoi:
:lol2:

Jos et ole koskaan kokeillut niin suosittelen. Periaatteessa hauislihas aktivoituu tuossa toolaten esittämässä versiossa vähemmän kuin selkä pystysuorassa-tekniikalla. Visuaalisesti kyynärvarsi tekee isomman liikeradan, mutta sillä ei ole rasituksen kanssa hirmupaljon yhteyttä. Aktivoitumis-eron huomaa selkeästi myös sarjapainoissa (vaikka osittain johtuisikin mekaanisesti epäedullisemmasta kulmasta ja/tai latsien pidemmästä liikeradasta)!

(liha)pyörykkä sanoi:
Jos et ole koskaan kokeillut niin suosittelen. Periaatteessa hauislihas aktivoituu tuossa toolaten esittämässä versiossa vähemmän kuin selkä pystysuorassa-tekniikalla. Visuaalisesti kyynärvarsi tekee isomman liikeradan, mutta sillä ei ole rasituksen kanssa hirmupaljon yhteyttä. Aktivoitumis-eron huomaa selkeästi myös sarjapainoissa (vaikka osittain johtuisikin mekaanisesti epäedullisemmasta kulmasta ja/tai latsien pidemmästä liikeradasta)!
en kommentoisi jos en olisi kokeillut

neutraali sanoi:
en kommentoisi jos en olisi kokeillut
Selvä! Päättelin ehkä jollain sopimattomalla tavalla viestisi konditionaali-muodosta, että kommentoit muulla kuin empiirisellä takataskutiedolla.

Joops, mutta tuota rasituksen jakautumista eri lihaksien välillä voi näppärästi kokeilla eri kulmilla, sekä eteen, että taakse kallistamalla. Esim. hyvin taka-keno asento jakaa rasitusta selältä takaolkapäille, epäkkäille ja hauiksille. Tosin täydellinen eristävyys ei tietenkään aina ole paras vaihtoehto, mutta selän ollessa kyseessä sitä ei ihan helposti voi liikaa korostaa (ehkä vaikeimmin treenattava lihasryhmä)

toolate sanoi:
On vähän ristiriitaiset kommentit. :rolleyes:
kaikki pitää aina vääntää rautalangasta. en ole kokeillut kyseistä liikettä ,mutta joka selkä liikkeessä missä tehdään pito tai negatiivinen todella hitaasti(joita siis olen kokeillut) niin se menee hauiksille, siis minulla. tätäkin pitää varmaan jollekin pässille vielä selitellä:)

Onkos jengi kokeillut tuota toolaten videoimaa alataljahässäkkää leveemmällä otteella ja lapiokahvalla? Itse sain sillä ihan kohtis tuntemukset selkään kuhankuin opin olemaan kolauttamatta tankoa polviin :) Vai onko kyseessä modaus josta tulee sapiskaa :D ??

JP Fux sanoi:
Itse en kyllä ihan noin hitaalla negatiivisella tee (musta tosin ei kannata ottaa mallia muutenkaan :) )
Lähinnä sellainen huolellisesti kontrolloitu lasku kannattaa tehdä, toolaten esittämä "tyylipuhdas" versio oli tietysti filmauksen kannalta oleellinen juttu. Jos mietitään miten tuo mahdollisesti vaikuttaa kehitys-puoleen, niin en tosiaan suosittele ylikorostettua versiota. Painopiste on lähinnä staattisella puolella ja sarjapainojakin se rajoittaa. Alle 1rm suoritetut hitaat negatiiviset ei juuri vaikuta voimantuottoon. Lisäksi superhitaat toistot on eräässä tutkimuksessa todettu täysin hyödyttömiksi voiman, tai lihasmassan kannalta. Sopivalla dynaamisuudella saadaan lähes poikkeuksetta paremmat tulokset. Vähän sama kuin verrattaisi vapaita painoja taljaan tjsp.

Suositut

Back
Ylös Bottom