Doggcrapp Training System

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pulla sanoi:
Treenikaveri jeesaa kiekon tahi enemmän siihen syliin ja ottaa pois sarjan jälkeen.
mutta eikö se kiekko ole silloin tangon ja itsensä välissä. useamman kiekon jos laittaa niin liikerata jää lyhyeksi? miten liike on raskain mahdollinen suorittaa, ajattelin huomenna kokeilla sitä.

Hmm... siis jos vetelee kuten allaolevassa kuvassa mutta vaihtaa tuon sylissä olevan tangon kiekkoon niin kyllä se siitä onnistuu.

RACKCHIN2.JPG

Tuolla taitaa kanssa olla jotain kuvaa, tekstistä ei tosin tajua mitään...

aijjaa se on tollanen liike, en edes tiennyt. käsitin että se tehdään maassa tai penkillä maaten tikkusuorana ja vedetään itsensä tankoon kiinni ja tanko osuu vatsan seutuun. sillain ajattelin itse sen tehdä kun en jaksa nuita leuka variaatioita enään enmpää tehdä kun niitä tulee jo aika reilusti viikkoon muutenkin. elikkä tuo mun tyyli ois ikäänkuin kulmasoudun eräänlainen variaatio, tosin siinä pitäis jotenkin saada lisäpainoja mukaan ellei ole olemassa sellaista tyyliä millä se olisi raskas tehdä.

Nuo penkkileuat otti mulla ainakin ihan saatanasti forkkuihin..onko muilla samanlaisia kokemuksia? Normileuanvedoissa/variaatioissa ei ota lähellekään samalla tavalla.
Ihan siisti liike, varsinkin hitaasti tehtynä, hyvän venytyksen saa ala-asennossa.
Tällä hetkellä en tee, joskus vois taas..

neutraali sanoi:
aijjaa se on tollanen liike, en edes tiennyt. käsitin että se tehdään maassa tai penkillä maaten tikkusuorana ja vedetään itsensä tankoon kiinni ja tanko osuu vatsan seutuun. sillain ajattelin itse sen tehdä kun en jaksa nuita leuka variaatioita enään enmpää tehdä kun niitä tulee jo aika reilusti viikkoon muutenkin. elikkä tuo mun tyyli ois ikäänkuin kulmasoudun eräänlainen variaatio, tosin siinä pitäis jotenkin saada lisäpainoja mukaan ellei ole olemassa sellaista tyyliä millä se olisi raskas tehdä.
Tuohan on tosiaan yksi variaatio kulmasoudulle. Tuossa se painon lisääminen on tosin paljon hankalampaa. Selkäreppuun tungettu malmi voisi toimia tuossa liikkeessä parhaiten.
Metalviking sanoi:
Nuo penkkileuat otti mulla ainakin ihan saatanasti forkkuihin..onko muilla samanlaisia kokemuksia? Normileuanvedoissa/variaatioissa ei ota lähellekään samalla tavalla.
Ihan siisti liike, varsinkin hitaasti tehtynä, hyvän venytyksen saa ala-asennossa.
Tällä hetkellä en tee, joskus vois taas...
Ei kyllä ote oikeastaan yhtään, eikä myöskään hauiksiin. Onhan sulla hihnat käytössä? Noita ei kyllä oikealla suoritustekniikalla kannatta alkaa tekemään ilman niitä. Muuten en kyllä tajua mistä tuo johtuisi, varmaan joku teknikkka vika.

toolate sanoi:
Tuohan on tosiaan yksi variaatio kulmasoudulle. Tuossa se painon lisääminen on tosin paljon hankalampaa. Selkäreppuun tungettu malmi voisi toimia tuossa liikkeessä parhaiten.

.
testasin liikettä, aivan liian kevyt liike ainakin mulle ja en keksi mitään järkevää tapaa saada lisäpainoja mihinkään, koska niitä joutuisi laittamaan reiluhkosti. ns pumppi liikkeenä tuo voisi olla erinomainen.

Oma oteleveyteni oli hieman kapeampi, kuin tuossa demostraatio-kuvassa, johtunee siitä? Joo, hihnatkin oli.
Liike on tavallaan "kevyt", mutta raskaan siitä saa tekemällä alaslaskuvaiheen hitaammin, puristamalla yläasennossa ja kyllä kun kiekkoja iskee syliin, niin se painaa:) -ainakin meikällä.
Supersarjan viimeisenä liikkeenä tehtynä liike voisi olla kova myös.

Treenaileekos kukaan Tampereen Wolfilla DCllä? Ajateltiin treenikaverin kanssa tulla tutustumaan saliin ensi maanantaina (16-18 välillä) kun alkaa viikon cruisingi. Olisi mukava vaihtaa samalla ajatuksia treenistä jos joku sattuisi olemaan samoihin aikoihin salilla. Eli jos osuu sopivasti niin privaa vaan tai sit tähän ketjuun. Voin myös hieman jakaa DC tietoutta jos salille sattuu joku DCstä kiinnostunut. Toki voin muutenkin näyttää esim venytyksiä ja noita erikoisempia liikkeitä kuten penkkileukoja sun muuta. Eipä muuta tällä kertaa. :)

Muutama reeni vedetty dc:tä. Just tulin kotiin (hauis, forkku, jalat) reenistä ja tärisen vieläkin :rock: Tuloksista ei luonnollisesti vielä voi sanoa mitään mutta kuukauden kuluttua jotain kerrottavaa voi jo löytyä.

Toolatelle kiitos dc:n kirjoitusten kokoamisesta. Luin toki muutkin keskustelut aiheesta ajan kanssa. Tässäkin threadissa paljon asiaa doggcrapista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kommentteja ohjelmaan?

Olen jo pidemmän aikaa lueskellut dc-asiaa, ja nyt voisi olla aika kokeilla. Ensiksikin toivoisin mielipiteitä ohjelmastani. Yksi pohjeliike pitäisi vielä keksiä..

Koodi:
	1. viikko		2. viikko

ma	vinopenkki		käsipainohaba ist.
	olkapääprässi		1 käden vastaotetalja
	ranskalainen		pohkeet istuen
	ylätalja		sj-mave
	teline-mave		smith-kyykky

ke	scott-kone-hauis	vinopenkki kp
	hammer tangolla		pystypunnerrus kp
	pohkeet seisten		vastaote-smith-penkki
	takareidet istuen	pulldown-kone
	kyykky			t-tankokonesoutu

pe	rintaprässi		kulmatankohaba seisten
	smith pystypunn.	hammer istuen kp
	kapea smith-penkki	 
	leuat			takareidet maaten
	alatalja		prässi

kynae-niska sanoi:
Olen jo pidemmän aikaa lueskellut dc-asiaa, ja nyt voisi olla aika kokeilla. Ensiksikin toivoisin mielipiteitä ohjelmastani. Yksi pohjeliike pitäisi vielä keksiä..

Koodi:
	1. viikko		2. viikko

ma	vinopenkki		käsipainohaba ist.
	olkapääprässi		1 käden vastaotetalja
	ranskalainen		pohkeet istuen
	ylätalja		sj-mave
	teline-mave		smith-kyykky

ke	scott-kone-hauis	vinopenkki kp
	hammer tangolla		pystypunnerrus kp
	pohkeet seisten		vastaote-smith-penkki
	takareidet istuen	pulldown-kone
	kyykky			t-tankokonesoutu

pe	rintaprässi		kulmatankohaba seisten
	smith pystypunn.	hammer istuen kp
	kapea smith-penkki	 
	leuat			takareidet maaten
	alatalja		prässi
Eipä tuossa nyt hirveästi moitittavaa ole. Ehkä vaihtaisin SJMVn kaveriksi vähemmän selkää kuormittavan etureisiliikkeen, eli tuon prässin. Pohjeliikkeeksi voit ottaa vaikka pohkeet prässissä. Itselläni on tosin ongelmia tehdä noita venytyspohkeita siinä, joten olen käyttänyt RP-sarjaa niissä ja ottanut venytyksen erikseen. Tsemppiä vaan treeniin. Suorilla sarjoilla varmaan lähdet?

toolate sanoi:
Eipä tuossa nyt hirveästi moitittavaa ole. Ehkä vaihtaisin SJMVn kaveriksi vähemmän selkää kuormittavan etureisiliikkeen, eli tuon prässin. Pohjeliikkeeksi voit ottaa vaikka pohkeet prässissä. Itselläni on tosin ongelmia tehdä noita venytyspohkeita siinä, joten olen käyttänyt RP-sarjaa niissä ja ottanut venytyksen erikseen. Tsemppiä vaan treeniin. Suorilla sarjoilla varmaan lähdet?

Jep. Vaihdan prässin ja smith-kyykyn. Pohkeita pitää vielä miettiä. Kenties prässi olisi hyvä. Aloitan juu suorilla ja alan lisätä syömistä samantien, että pääsen pian tavoitelukemiin proteiinin kanssa. Katsotaan sitten mihin suuntaan homma etenee. :kippis1:

Nyt on taas kysymistä. Pistän tänne, kun en äkkiseltään parempaakaan paikkaa keksinyt. Eli nuo räkkivedot. Nyt meni vaihtoon yksi selän paksuus -liike, ja ajattelin siihen tilalle noita. Olen tehnyt muutaman kerran vähän varovasti ja hakien, ja kaipaisin nyt vähän siihen tekniikkaan selvitystä:

-Raudat siihen johonkin polven alapuolelle ja siitä sitten veto? Onko hirveästi väliä, mulla sattuu joko säären puoliväliin se tanko, tai sitten käytännössä polvien kohdalle. Kumpi on parempi?

-Itse vedosta, tuohan on tarkoitus tehdäkin selällä, eikä jaloilla? Eli miten saan sen tuntumaan selässä rikkomatta kuitenkaan mitään? Alaselkä suorana, mutta haittaako/onko hyödyksi, jos yläselkä ja lavat pääsevät hieman liikkumaan?

-Tangon paikka vedon alussa: Jos teen vedon läheltä vartaloa, tuntuu että vedosta tulee vain SJMV pukeilta. Jos taas vedän kauempaa vartalosta, niin alaselkä ei kestä. Vinkkejä?

-Sarjat vissiin tankoa välissä pukeilla lepuuttamatta?

Tottakai muutakin vinkkiä saa antaa, jos tulee mieleen.

Edit. Lueskelin tuon, mitä Dante on itse tuosta sanonut, mutta käytännön vinkkejä saa heittää silti.

Kypha sanoi:
Raudat siihen johonkin polven alapuolelle ja siitä sitten veto? Onko hirveästi väliä, mulla sattuu joko säären puoliväliin se tanko, tai sitten käytännössä polvien kohdalle. Kumpi on parempi?
Säären puoliväli kuulostaa jo aika lähelle normivedolta, mutta polvien korkeus on taas ehkä liian ylhäällä. Kannattaa kokeilla tuota polven korkeudelta siten, että ainoastaan selkä liikkuu, eli jalat on käytännössä kokonaan pois liikkeestä.
Kypha sanoi:
-Itse vedosta, tuohan on tarkoitus tehdäkin selällä, eikä jaloilla? Eli miten saan sen tuntumaan selässä rikkomatta kuitenkaan mitään? Alaselkä suorana, mutta haittaako/onko hyödyksi, jos yläselkä ja lavat pääsevät hieman liikkumaan?
Alaselkä tosiaan suorana tai mieluummin jopa hieman kaarella. Selkä saa muuten liikkua ja ylhäällä voi vetää vähän hartioita ylöspäin ja taakse, eli rinta rottingille.
Kypha sanoi:
-Tangon paikka vedon alussa: Jos teen vedon läheltä vartaloa, tuntuu että vedosta tulee vain SJMV pukeilta. Jos taas vedän kauempaa vartalosta, niin alaselkä ei kestä. Vinkkejä?
Itse vedän siten, että tanko on ala-asennossa kiinni jaloissa. Itselläni toi rasitus on kyllä täysin selällä. Liike on helppo näyttää mutta hieman hankala ohjeistaa näin kirjoittamalla. Kannattaa hakea oikeata suoritustekniikkaa ensin pienemmillä painoilla ja seuraavan kohdan selvitys myös auttaa.
Kypha sanoi:
-Sarjat vissiin tankoa välissä pukeilla lepuuttamatta?
Alussa tein tosiaan noin, mutta sitten huomasin että kun ensimmäisen kerran painon saa ylös niin aina menee ~10 toistoa. Eli nykyisin teen ensimmäiset 3 toistoa kuolettamalla painon ja hakemalla uudestaan asennon. Näiden 3 toiston jälkeen "pumppailen" loput toistot kuolettamatta ja pääsen yleensä siihen 7&8 toistoon. Painot on hieman pienemmät, mutta sarja tuntuu paremmalta ja saapahan tuota lähtöäkin harjoiteltua paremmin. Jos joskus jaksan niin otan salilla kuvaa näistä muutamista liikkeistä, kuten räkkivedoista, penkkileuoista yms.

Jees, olisi tosi hyvä jos saisi kuvat noista pikkuisen erikoisemmista. Penkkileuat nyt on helppoja, mutta se erikoinen alatalja ainakin olisi hyvä nähdä kuvasta. Ja kiitokset ohjeistuksesta!

Ajattelin tänään ottaa pienet videopätkät seuraavista liikkeistä:

- Penkkileuat eteen ja taakse
- Pulley row high pulls (alatalja soutu)
- Takaolkapääsoutu
- Mave pukeilta

Laitan sitten illalla jakoon jos niistä jotain selvää saa (käytän normi digikameran videokuvausta).

toolate sanoi:

- Takaolkapääsoutu
- Mave pukeilta

Laitan sitten illalla jakoon jos niistä jotain selvää saa (käytän normi digikameran videokuvausta).

Ota "huvikseen" myös tiukka Widowmaker kyykkysarja malliksi pojille... :rolleyes:

cartman74 sanoi:
Ota "huvikseen" myös tiukka Widowmaker kyykkysarja malliksi pojille... :rolleyes:
Voishan tuollaisenkin joskus ottaa. Nyt on menossa cruisingi joten jää tällä kertaa tekemättä. :D
Eli tämän päivän videoissa tullaan näkemään vaan esimerkki suoritukset (niin kuin olen ne itse todennut parjhaiten toimivan) eikä varsinaisia tekosarjoja.

toolate sanoi:

- Takaolkapääsoutu
- Mave pukeilta

mukava nähä miten tuo alatalja juttu tehään oikee oppisesti kun itellä on jonkin lainen käsitys siitä, mutta varmaan aika metsässä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom