Doggcrapp Training System

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
toolate sanoi:
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, että millaisella ohjelmalla olet nyt aloittanut? Eli siis liikkeitä tarkoitan. Varmaankin olet aloittanut 2-jakoisella.
Joo ihan kaksi jakoisella alotan. Jos oon nyt tuon ymmärtänyt oikein? Miun englati ei oo mittään huippua, mutta näin mie ymmärsin.

Edit: tässä on miun perjantainen reeni:
- Scott tangolla 1 x 11-15
- Rannekääntö selän takana 1 x 12-20
- Pohkeet seisten 1 x 12
- Koukistus istuen 1 x 20-30
- Prässi 1 x 4-8 ja 1 x 20

Mitä mieltä oot tuosta?

JP Fux sanoi:
Joo ihan kaksi jakoisella alotan. Jos oon nyt tuon ymmärtänyt oikein? Miun englati ei oo mittään huippua, mutta näin mie ymmärsin.

Edit: tässä on miun perjantainen reeni:
- Pohkeet seisten 1 x 12

Mitä mieltä oot tuosta?
Joo ihan oikein olet ymmärtänyt. Vaihtoehtona on käyttää myös 3-jakoista, mutta suurinosa treenaa 2-jakoisella ja sillä on hyvä aloittaa.

Näyttää olevan ohjelman liikkeet ihan hyvät. Ilmeisesti aloitat suorilla sarjoilla. Jos koukistus on suora sarja niin laskisin hieman toistomäärää, mutta ei toi nyt niin vakavaa ole. Oikeastaan ihan hyvä taktiikka on aloittaa siten, että toistomäärät ovat alussa ihan ylhäällä ja sit alat lisäileen painoja vaan joka kerta, että tulet hiljalleen toistoalueen alapäähän, josta haet sitten lisää toistoja (ja myös mahdollisesti painojakin lisää). Alussa kyllä kannattaa latoa vaan jokaiseen liikkeeseen suoraan lisä painoja, ellei sitä ole jäänyt toistorajojen alle. Pohkeissa sitten kannattaa katsella kellosta ne 15 sekunttia alhaalla, sillä tideän että ilman sitä venytykset jäävät helposti alle 10 sekunttiin kun totaalinen tuska alkaa. Tsemppiä vaan. Voin kommentoida koko ohjelmaakin jos jaksat sen tänne laittaa.

toolate sanoi:
Joo ihan oikein olet ymmärtänyt. Vaihtoehtona on käyttää myös 3-jakoista, mutta suurinosa treenaa 2-jakoisella ja sillä on hyvä aloittaa.

Näyttää olevan ohjelman liikkeet ihan hyvät. Ilmeisesti aloitat suorilla sarjoilla. Jos koukistus on suora sarja niin laskisin hieman toistomäärää, mutta ei toi nyt niin vakavaa ole. Oikeastaan ihan hyvä taktiikka on aloittaa siten, että toistomäärät ovat alussa ihan ylhäällä ja sit alat lisäileen painoja vaan joka kerta, että tulet hiljalleen toistoalueen alapäähän, josta haet sitten lisää toistoja (ja myös mahdollisesti painojakin lisää). Alussa kyllä kannattaa latoa vaan jokaiseen liikkeeseen suoraan lisä painoja, ellei sitä ole jäänyt toistorajojen alle. Pohkeissa sitten kannattaa katsella kellosta ne 15 sekunttia alhaalla, sillä tideän että ilman sitä venytykset jäävät helposti alle 10 sekunttiin kun totaalinen tuska alkaa. Tsemppiä vaan. Voin kommentoida koko ohjelmaakin jos jaksat sen tänne laittaa.
Tässä on tämä ohjelma:

VIIKKO 1

Maanantai Hauis, Jalat, Kyynärvarret, Pohkeet

- Hauiskääntö kp. 1 x 15-20
- Hauiskääntö myötäotteella 1 x 12-20
- Pohkeet seisten 1 x 12
- Sjmv
- Kyykky 1 x 4-8 ja 1 x 20

Keskiviikko: Rinta, Olkapäät, Ojentajat, Selkä

- Alaviistopenkki 1 x 11-15
- Punnerrus kp. 1 x 11-15
- Dippi 1 x 15-20
- Penkkileuat niskan taakse 1 x 15-20
- Maastaveto 1 x 6-8 ja 1 x 3-4

Perjantai: Hauis, Jalat, Kyynärvarret, Pohkeet

- Pohkeet seisten 1 x 12

VIIKKO 2

Maanantai: Rinta, Olkapäät, Ojentajat, Selkä

- Vipuvarsivinopenkki 1 x 11-15
- Punnerrus kone 1 x 11-15
- Ranskalaiset lattialla 1 x 15-30
- Leuat 1 x 15-20
- T-tanko soutu 1 x 12

Keskiviikko: Hauis, Jalat, Kyynärvarret, Pohkeet

- Hauiskääntö scott kp. 1 x 11-15
- Hammer 1 x 12-20
- Pohkeet seisten 1 x 12
- Etukyykky 1 x 4-8 ja 1 x 20

Perjantai: Rinta, Olkapäät, Ojentajat, Selkä

- Vinopenkki kp. 1 x 11-15
- Punnerrus vapaatanko 1 x 11-15
- Kapea penkki 1 x 11-15
- Ylätalja 1 x 15-20
- Kulmasoutu tangolla 1 x 12

Miten nuo toistot? kun luin siitä siun tekemästä koosteesta että reisihauiksille tehdään juuri tuo 20-30 RP? Vai vaikuttaako se RP siihen? Mutta siis Laskenko toistoja esim. samalla tavalla kun hulkki teki DC:ssä? Hulkkihan taisi tehdä n. 6-8 toistoa per liike.

JP Fux sanoi:
Miten nuo toistot? kun luin siitä siun tekemästä koosteesta että reisihauiksille tehdään juuri tuo 20-30 RP? Mutta siis Laskenko toistoja esim. samalla tavalla kun hulkki teki DC:ssä? Hulkkihan taisi tehdä n. 6-8 toistoa per liike.
Kommentoin tuota ohjelmaa vielä illalla.
Mietin vaan sitä, että aloitatko suorilla sarjoilla, eli et tee RP-sarjaa. Tämä on oikeastaan järkevin tapa aloittaa. Eli jos teet suoran sarjan niin voit tehdä lyhemmän kuin mitä tuo RP sarjan pituus näyttää, eli tässä tapauksessa reisikoukistus suorana on n. 12-17. Eli kannattaa tämä eka kierto (6 treeniä) tehdä vain suorina sarjoina, sitten palautumisen mukaan siirtyä RP-sarjoihin.

toolate sanoi:
Kommentoin tuota ohjelmaa vielä illalla.
Mietin vaan sitä, että aloitatko suorilla sarjoilla, eli et tee RP-sarjaa. Tämä on oikeastaan järkevin tapa aloittaa. Eli jos teet suoran sarjan niin voit tehdä lyhemmän kuin mitä tuo RP sarjan pituus näyttää, eli tässä tapauksessa reisikoukistus suorana on n. 12-17. Eli kannattaa tämä eka kierto (6 treeniä) tehdä vain suorina sarjoina, sitten palautumisen mukaan siirtyä RP-sarjoihin.
Ok. Teen näin. Kiitos avusta! Melkovarmasti kyllä vielä tulen tässä parin ekan viikon (ainakin) kyselemään neuvoja.

Kerkesinpäs kommentoimaan ennen palaveria. :)
JP Fux sanoi:
Maanantai Hauis, Jalat, Kyynärvarret, Pohkeet

- Hauiskääntö kp. 1 x 15-20
- Hauiskääntö myötäotteella 1 x 12-20
- Pohkeet seisten 1 x 12
- Sjmv
- Kyykky 1 x 4-8 ja 1 x 20
OK. SJMV voit tehdä kahdella eri tavalla. Joko suorana 12 sarjana tai siten, että teet 6 toiston sarjoja putkeen lisäten 10 kiloa painoa aina seuraavan sarjaan. Tätä tehdään niin kauan kunnes enään 6 ei mene. Itse olen tällä tavalla tehnyt yleensä 3 sarjaa, eli tyyliin 6*120kg+6*130kg+4*140kg. Nykyisin tosin käytössä tuo suora 12 sarja.
JP Fux sanoi:
Keskiviikko: Rinta, Olkapäät, Ojentajat, Selkä

- Alaviistopenkki 1 x 11-15
- Punnerrus kp. 1 x 11-15
- Dippi 1 x 15-20
- Penkkileuat niskan taakse 1 x 15-20
- Maastaveto 1 x 6-8 ja 1 x 3-4
OK. Jos tässä on tarkoitus käyttää RP käsipainopunnerruksessa niin toistomäärä ylöspäin. Noita käsipainoja on muutenkin tosi hankala ottaa uudestaan ylös edellisen minisarjan jäljiltä. Itse teen näissä yleensä vain suoria sarjoja.
JP Fux sanoi:
Perjantai: Hauis, Jalat, Kyynärvarret, Pohkeet

- Pohkeet seisten 1 x 12
Tätä jo kommentoin. OK.
JP Fux sanoi:
VIIKKO 2

Maanantai: Rinta, Olkapäät, Ojentajat, Selkä

- Vipuvarsivinopenkki 1 x 11-15
- Punnerrus kone 1 x 11-15
- Ranskalaiset lattialla 1 x 15-30
- Leuat 1 x 15-20
- T-tanko soutu 1 x 12
OK.
JP Fux sanoi:
Keskiviikko: Hauis, Jalat, Kyynärvarret, Pohkeet

- Hauiskääntö scott kp. 1 x 11-15
- Hammer 1 x 12-20
- Pohkeet seisten 1 x 12
- Etukyykky 1 x 4-8 ja 1 x 20
Pitäiskö tässä olla koukistus maaten, vai onko tarkoituksella istuen 2 kertaa ohjelmassa. Paras olisi, että löytyisi 3 eri liikettä. Ota vaikka sumo prässi tilalle.
JP Fux sanoi:
Perjantai: Rinta, Olkapäät, Ojentajat, Selkä

- Vinopenkki kp. 1 x 11-15
- Punnerrus vapaatanko 1 x 11-15
- Kapea penkki 1 x 11-15
- Ylätalja 1 x 15-20
- Kulmasoutu tangolla 1 x 12
Tässä sama kommentti käsipaino RP-sarjoihin. OK, muuten.

Mielestäni ihan hyvin muodostettu DC-treeni.

toolate sanoi:
Kerkesinpäs kommentoimaan ennen palaveria. :)

OK. SJMV voit tehdä kahdella eri tavalla. Joko suorana 12 sarjana tai siten, että teet 6 toiston sarjoja putkeen lisäten 10 kiloa painoa aina seuraavan sarjaan. Tätä tehdään niin kauan kunnes enään 6 ei mene. Itse olen tällä tavalla tehnyt yleensä 3 sarjaa, eli tyyliin 6*120kg+6*130kg+4*140kg. Nykyisin tosin käytössä tuo suora 12 sarja.

OK. Jos tässä on tarkoitus käyttää RP käsipainopunnerruksessa niin toistomäärä ylöspäin. Noita käsipainoja on muutenkin tosi hankala ottaa uudestaan ylös edellisen minisarjan jäljiltä. Itse teen näissä yleensä vain suoria sarjoja.

Tätä jo kommentoin. OK.

OK.

Pitäiskö tässä olla koukistus maaten, vai onko tarkoituksella istuen 2 kertaa ohjelmassa. Paras olisi, että löytyisi 3 eri liikettä. Ota vaikka sumo prässi tilalle.

Tässä sama kommentti käsipaino RP-sarjoihin. OK, muuten.

Mielestäni ihan hyvin muodostettu DC-treeni.

Ajattelin ite testata tuota 6*120kg+6*130kg+4*140kg systeemiä SJMV:ssa. Ok, otan tuon kp. punnerruksen ja vinopenkin kp. suorana sarjana ja samalla nostan tuota toistomäärää, olisiko vaikka 15-20? vai onko tuo jo liian paljon?Tuo koukistus istuen on juuri sen takia kaksi kertaa kun salilla ei ole kuin istuen tehdä takareisilaite, mutta otan tuon sumo prässin sen tilalle. Kiitoksia.

JP Fux sanoi:
Ajattelin ite testata tuota 6*120kg+6*130kg+4*140kg systeemiä SJMV:ssa. Otan tuon kp. punnerruksen suorana sarjana ja samalla nostan tuota toistomäärää, olisiko vaikka 15-20? vai onko tuo jo liian paljon?Tuo koukistus istuen on juuri sen takia kaksi kertaa kun salilla ei ole kuin istuen tehdä takareisilaite, mutta otan tuon sumo prässin sen tilalle. Kiitoksia.
Voit nuo punnerrusliikkeet suorina sarjoina laskea aika alas. Itse käytän n. 6-10.

Kaunko teillä kestää keskiverto-treeni näin yleensä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
toolate sanoi:
Dantella on tosiaan paljon vinkkejä takataskussaan, joita voi käyttää menestyksellisti myös muissa ohjelmissa. Jos nyt joskus vaihdan johonkin toiseen ohjelmaan, tulen kyllä säilyttämään treenissä tosi paljon DCn elementtejä.
mitä esimerkiksi?? :)

Täytyy kehua tuota olkapään kuntoutusohjetta joka löytyy toolaten dc manuaalista. Ensimmäistä kertaa moneen kuukauteen pystyin tekemään penkkiä ilman olkapääkipuja. Mitenköhän usein sitä tulisi tehdä jatkossa että liikkuvuus pysyy kunnossa olkapäissä? En muista nähneeni siihen ohjetta.

AK_ sanoi:
Kaunko teillä kestää keskiverto-treeni näin yleensä?
Nykyisin todella kauan. Treenikaverin kaa kun vetää tuon setin läpi niin ollaan helposti 1,5 tunnin paremmalla puolella. Noihin sarjoihin valmistautuminen ja keskittyminen tuntuu vievän todella paljon aikaa. Tiedän, että tämä ei nyt täysin ole kaiken taiteen sääntöjen mukaista, mutta toisaalta ei tästä ole mitään ongelmiakaan tullut. Jaksan painaa täysillä loppuun. Varmaankin johtuu sitä, että päivässä tulee vain ne 5-6 kovaa sarjaa.
huumor sanoi:
mitä esimerkiksi?? :)
Niitä on niin paljon, mutta esimerkkinä voisi mainita seuraavat asiat: penkkileuat, erikoinen alatalja, pohkeiden suoritustapa, widowmaker, olkapää kuntoutus...
Bricktop sanoi:
Täytyy kehua tuota olkapään kuntoutusohjetta joka löytyy toolaten dc manuaalista. Ensimmäistä kertaa moneen kuukauteen pystyin tekemään penkkiä ilman olkapääkipuja. Mitenköhän usein sitä tulisi tehdä jatkossa että liikkuvuus pysyy kunnossa olkapäissä? En muista nähneeni siihen ohjetta.
Joo, tuota olen yrittänyt monille tarjota, mutta tuntuu vastaanotto olevan nihkeetä. Rankkaahan tuon tekeminen on ja suoritustapa ei ole niin yksiselitteinen. Oma olkapää korjautui tuolla täydellisesti. Nykyisin tulee hieman laiskasti tuota tulee tehtyä. Aina kun tuntuu siltä, että olkapääkipuja on odotettavissa niin teen parina päivänä harjoitetta ja taas on paikat kunnossa. Itse suosittelisin tuon tekemistä 2 kertaa viikossa ylläpito treeninä.

toolate sanoi:
Joo, tuota olen yrittänyt monille tarjota, mutta tuntuu vastaanotto olevan nihkeetä. Rankkaahan tuon tekeminen on ja suoritustapa ei ole niin yksiselitteinen.

Voisitko tarkentaa mikä siinä ei ole yksiselitteistä? Luin tuon linkin missä Dante selosti tuon liikkeen ja minulle se on varsin yksinkertainen, vaikka raskaaltahan se tuntuu. Kädet suorana koko liikkeen ajan, keppiä, pyyhettä tai vastaavaa käyttäen. Lonkan etupuolelta pyöräytetään alaselän/persauksen kohdalle ja takaisin. Yhden päivän aikana kannattaisi tehdä 50 toistoa ja yhden toiston aikana keppi, pyyhe tai vast. menee pään yli kaksi kertaa. Kun liikkettä on tehnyt pitempään pyritään kaventamaan otetta, alussa ote onkin melko leveä.

Minulla on ollut sellaista lievää kipua olkapäissä. Ajattelin tehdä jotain ennenkuin pahenee. Tuota liikettä olen tehnyt nyt kaksi viikkoa, päivittäin toistoja lisäten. Nyt olen päässyt siihen 50:neen. Kivut ovat vähentyneet, mutta olenko jotenkin ymmärtänyt tuon liikkeen väärin?

Urg sanoi:
Voisitko tarkentaa mikä siinä ei ole yksiselitteistä? Luin tuon linkin missä Dante selosti tuon liikkeen ja minulle se on varsin yksinkertainen, vaikka raskaaltahan se tuntuu. Kädet suorana koko liikkeen ajan, keppiä, pyyhettä tai vastaavaa käyttäen. Lonkan etupuolelta pyöräytetään alaselän/persauksen kohdalle ja takaisin. Yhden päivän aikana kannattaisi tehdä 50 toistoa ja yhden toiston aikana keppi, pyyhe tai vast. menee pään yli kaksi kertaa. Kun liikkettä on tehnyt pitempään pyritään kaventamaan otetta, alussa ote onkin melko leveä.

Minulla on ollut sellaista lievää kipua olkapäissä. Ajattelin tehdä jotain ennenkuin pahenee. Tuota liikettä olen tehnyt nyt kaksi viikkoa, päivittäin toistoja lisäten. Nyt olen päässyt siihen 50:neen. Kivut ovat vähentyneet, mutta olenko jotenkin ymmärtänyt tuon liikkeen väärin?
No ehkä se on yksiselitteinen tuon tekstin mukaan, mutta siinä on paljon asioita jotka pitää huomioida. Elikkäs tärkein asia on yrittää repiä "köysi" rikki. Eli käsiä tulee voimakkaasti vetää ulospäin yliveto vaiheen aikana. Toinen asia on toi hengitys, eli todella syvään hengitys ja pidätys ennen kepin taakse viemistä. Otetta kavennetaan hiljalleen myös saman kuntoutusjakson aikana. Keppiä jos käyttää niin kannattaa säästää ranteita pitämällä vain parilla sormella kiinni. Suositeltavin väline on jonkin sortin köysi, vaikka sellainen joka joustaa aivan hitusen. Myös jonkin sortin lämmittely on suotavaa ennen kuin aloittaa harjoitteen tekemisen tiukemmin. Siinä jotakin asiaa...

Sarjassamme sivuhuomioita ko. treenimetodiin liittyen: oon huomannu että toi reisiliikkeen päälle tehtävä venytys ottaa säären etuosaankin ilmeisesti kohtuu hyvin, ainakin mallista päätellen. Kun tekee sen niin että jalkaterät taittaa alle eikä niin että seisoo päkiöillä. Mitään muuta selitystä en keksi sille että säären etuosan lihas (?) erottuu suhteellisen hyvin ihan kylmilläänkin. Nojoo, tämmöstä.

tokkopaisto sanoi:
Sarjassamme sivuhuomioita ko. treenimetodiin liittyen: oon huomannu että toi reisiliikkeen päälle tehtävä venytys ottaa säären etuosaankin ilmeisesti kohtuu hyvin, ainakin mallista päätellen. Kun tekee sen niin että jalkaterät taittaa alle eikä niin että seisoo päkiöillä. Mitään muuta selitystä en keksi sille että säären etuosan lihas (?) erottuu suhteellisen hyvin ihan kylmilläänkin. Nojoo, tämmöstä.
Ehkä tuolla tosiaan säären etuosaan saa venytystä, mutta etureidet eivät ainakaan minulla veny tuolla tekniikalla hirveän paljoa.

Suositut

Back
Ylös Bottom