Doggcrapp Training System

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
tästä on tod.näk. jo keskusteltu mutta en viitsiny alkaa selaamaan koko threadiä lävitse. Eli...

...miten tuon deeceeilyn lomassa toimii aerobinen? kellään kokemuksia? alkaa himottamaan päästä takaisin nyrkkeilypiireihin. Eli jos deeceeilisin makepe ja nyrkkeilyä tola verottaisiko tuo aerobinen suuresti deeceily tehoa?

^ kaikkihan on suhteellista. selvää kai on kuitenkin että jos (ja ilmeisesti kun) tiukkaa nyrkkeilyreeniä ottaa, niin se energia ja palautuminen on pois sitten puntista. DC:ssä aeropinen on suht matalalla sykkeellä otettavaa (?), nyrkkeilyssä ei niinkään? kai tossa jokinsortin tasapainon voinee kokeilemalla löytää löytää noiden kahden välillä, kait se on siitä kiinni mitä ite haluaa tehdä.

Tasapainoahan se vaatii. Ajattelin vaan jos jollakin ois kokemuksia palauttaako toi suuri protskumäärä hyvin myös tosta aerobisesta reenistä? Jos meinaan vetäis kaks kertaa viikos nyrkkeilyä ja vetäis korotetut hiilarimäärät noina päivinä. Koska eihän tuo loppujen lopuks tuota maksimaalista voimaa nii kauheasti koettele.
Poishan toi on puntista mut en uskois että ratkaisevasti..

lebanderi sanoi:
tästä on tod.näk. jo keskusteltu mutta en viitsiny alkaa selaamaan koko threadiä lävitse. Eli...

...miten tuon deeceeilyn lomassa toimii aerobinen? kellään kokemuksia? alkaa himottamaan päästä takaisin nyrkkeilypiireihin. Eli jos deeceeilisin makepe ja nyrkkeilyä tola verottaisiko tuo aerobinen suuresti deeceily tehoa?
Ainoastaan kevyet aerobiset toimii DCn kanssa. Joko panostat treenaukseen DCllä tai sitten nyrkkeilyyn, mutta molempaa et ikävä kyllä pysty tekemään.

toolate sanoi:
Ainoastaan kevyet aerobiset toimii DCn kanssa. Joko panostat treenaukseen DCllä tai sitten nyrkkeilyyn, mutta molempaa et ikävä kyllä pysty tekemään.
Tuli varmasti ihan sydämestä, mutta oisko ihan noinkaan? Nyrkkeilyssä tuo rasitus on kuitenkin aivan eri tyyppistä (enemmän aerobista), jolloin hermosto ei niin paljon pitäis rasittua (painoja kun ei käytetä). Olkapäät tuossa saa kyllä kyytiä, joten niiden osalta kannattee treeniä ehkä soveltaa. Riippuu hyvin pitkälti pohjakunnosta, miten hyvin palautuu.

Tuli sellanen fiilis että tietynlainen fanaattisuus alkaa taas paistaa läpi, mikähän siinä on? :)
Se nyt vaan on niin HC:tä treenata DC:llä! ;) Vai?

(liha)pyörykkä sanoi:
Tuli varmasti ihan sydämestä, mutta oisko ihan noinkaan? Nyrkkeilyssä tuo rasitus on kuitenkin aivan eri tyyppistä (enemmän aerobista), jolloin hermosto ei niin paljon pitäis rasittua (painoja kun ei käytetä). Olkapäät tuossa saa kyllä kyytiä, joten niiden osalta kannattee treeniä ehkä soveltaa. Riippuu hyvin pitkälti pohjakunnosta, miten hyvin palautuu.

Tuli sellanen fiilis että tietynlainen fanaattisuus alkaa taas paistaa läpi, mikähän siinä on? :)
Se nyt vaan on niin HC:tä treenata DC:llä! ;) Vai?
No kyllähän tässä ollaan fanaattisia, ainakin tässä ketjussa. Toi on täysin Danten mielipide ja niitä minäkin tänne ladon pääasiassa. Jokainenhan voi tehdä mitä tahansa, mutta jos kysytään voiko DCssä tehdä tätä ja tuota jne. Niin vastaukset löytyvät Dantelta joka koko homman on kehittänyt.

Mutta jos nyt annan rehellisen mielipiteen asiasta niin itse en henkilökohtaisesti voisi suorittaa mitään toista lajia vähäänkään aktiivisemmin DCn ohella.

toolate sanoi:
Mutta jos nyt annan rehellisen mielipiteen asiasta niin itse en henkilökohtaisesti voisi suorittaa mitään toista lajia vähäänkään aktiivisemmin DCn ohella.
Mulla taas on aavistus erilainen lähentely asiaa kohtaan. Kohtuu teholla suoritettu aerobinen toimii yleensä aktiivisena palauttajana (yleensä tehokkaampaa kuin passiivinen), ja toisaalta kovallakin teholla tehty aerobinen kasvattaa yleiskuntoa, ja sitäkautta myös kuntosali-tuloksia. Ainakin itse olen huomannut että sarjat pystyy tekemään lyhyemmillä palautuksilla, kun on hyvä kunto. Etenkin hiukan pidemmissä- ja restpause-sarjoissa tulee esiin.
Homma pitää tietysti suorittaa kokonaispalautumisen puitteissa. Kokeilemalla varmaankin selviää parhaiten.

(liha)pyörykkä sanoi:
Mulla taas on aavistus erilainen lähentely asiaa kohtaan. Kohtuu teholla suoritettu aerobinen toimii yleensä aktiivisena palauttajana (yleensä tehokkaampaa kuin passiivinen), ja toisaalta kovallakin teholla tehty aerobinen kasvattaa yleiskuntoa, ja sitäkautta myös kuntosali-tuloksia. Ainakin itse olen huomannut että sarjat pystyy tekemään lyhyemmillä palautuksilla, kun on hyvä kunto. Etenkin hiukan pidemmissä- ja restpause-sarjoissa tulee esiin.
Homma pitää tietysti suorittaa kokonaispalautumisen puitteissa. Kokeilemalla varmaankin selviää parhaiten.
Suurimmaksi ongelmaksi kaikella vähän kovemmallekkin liikunnalle mulla ainakin nousee jalkojen palautumattomuus. Ok, liikuntaa kyllä palauttaa, mutta jos laji on sellainen jossa tarvitaan paljon tukea jaloilta kaikissa suunnissa niin väsyneillä/palautumattomilla lihaksilla loukkaantumisriski kasvaa. Toisaalta jos liikuntaa on jopa rankkaa, kuten esim. voisin nyrkkeilyn kuvitella olevan niin, tuskin se enään palauttavan treeninä toimii. Mun mielestä tämä on selkeä priorisoinnin paikka. Ei kaikkea voi saada, valinta on tehtävä.

Nyt puhun tosin omasta puolesta, mutta epäilen että jos DCllä treenataan niin kuin on tarkoitus treenata niin paikat ovat kyllä paskana kellä tahansa. Mutta jokainenhan voi kokeilla ihan mitä huvittaa, vaikka treenata DCllä ja tunkea jokaiseen välipäivään sen verran liikuntaa kun haluaa. Sanonpahan ettei tule toimimaan vähänkään vaativamman aerobisen liikunnan kanssa.

Ja ei musta ole mitenkään erityisen hienoa huvikseen hehkuttaa kuinka kovaa tämä treeni on. Kyllähän kaikesta treenistä saa kovan jos haluaa. Itselleni tämä vaan sopii täydellisesti ja kehitystä näyttää tulevan ja siinä sivussa en voisi kuvitellakaan mitään toista aktiivista lajia harrastavani. Mutta se olen vain minä....

Ei ole siitä kiinni mitä DC:ssä saa tehdä vaan siitä mitä yksilö kestää. Kohtuullisella aerobisella pohjakunnolla pystyy tekemään DC:n päällä suht paljon muuta jumpaa ja sillä on tiettyyn pisteeseen asti ihan selkeä palauttava vaikutus.

Aerobinen perusjumppa on kuitenkin ihan eri asia kuin täysipainoinen lajiharjoittelu. Siinä mielessä valintaa täytyy kyllä tehdä DC:n ja muiden treenien välillä. DC:ssä kävellään kuitenkin terällä ja lihaksistollisen ylikunnon raja on hiuksen hieno.

Juu ei - rekallisella proteiinia ei nosteta harjoittelukapasitettia Teräsmiehen tasolle.

Latissimus sanoi:
Ei ole siitä kiinni mitä DC:ssä saa tehdä vaan siitä mitä yksilö kestää.
No kyllä tässä on täysin kiinni siitä mitä DCssä tehdään ja ei tehdä, siis jos DCllä meinaa treenailla. Kaikista helpointahan se on uskoa asioissa treenin isää, kun alkaa itse sooloilemaan. Tai eipä tarvi sitten valittaa ettei DC toimi kun ei tajua tekevänsä asioita niin kuin Dante sanoo. Eri asia on sitten jos ottaa vaan vaikutteita treenistä, mutta silloin jo puhutaan ihan muista treenisysteemeistä.

Muuten kyllä hyvin sanottu tuosta urheilu+DC asiasta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
toolate sanoi:
No kyllä tässä on täysin kiinni siitä mitä DCssä tehdään ja ei tehdä, siis jos DCllä meinaa treenailla. Kaikista helpointahan se on uskoa asioissa treenin isää, kun alkaa itse sooloilemaan. Tai eipä tarvi sitten valittaa ettei DC toimi kun ei tajua tekevänsä asioita niin kuin Dante sanoo. Eri asia on sitten jos ottaa vaan vaikutteita treenistä, mutta silloin jo puhutaan ihan muista treenisysteemeistä.

Muuten kyllä hyvin sanottu tuosta urheilu+DC asiasta.
Tässä pitäis mun mielestä puhua yleensäkin treenistä, eikä DC-metodista. Jos DC olisi jollain tavoin rankempi kuin mikä tahansa hyvin toteutettu ohjelma, niin silloinhan palautuminen muodostuisi ongelmaksi. Varmaan jokaisella ohjelmalla on tarkoitus treenata ylikunnonrajamailla. DC:ssä palautus jää tietysti pitkälti cruisailun varaan, mutta kokonaisrasitus pitkällä aikavälillä on aivan sama kuin jollain toisentyyppisellä toteutuksella (olettaen että oikein suunniteltu)
En muista mainitsiko kysyjä millä tasolla hän harrastaa, mutta tuollainen tekniikka-pohjainen lajiharjoittelu ei vaikuta kuin korkeintaan positiivisesti punttiin IMO.

(liha)pyörykkä sanoi:
Tässä pitäis mun mielestä puhua yleensäkin treenistä, eikä DC-metodista. Jos DC olisi jollain tavoin rankempi kuin mikä tahansa hyvin toteutettu ohjelma, niin silloinhan palautuminen muodostuisi ongelmaksi. Varmaan jokaisella ohjelmalla on tarkoitus treenata ylikunnonrajamailla. DC:ssä palautus jää tietysti pitkälti cruisailun varaan, mutta kokonaisrasitus pitkällä aikavälillä on aivan sama kuin jollain toisentyyppisellä toteutuksella (olettaen että oikein suunniteltu)
Näin juuri, muutta ei tässä yhteydessä. En ole koskaan sanonutkaan, että tämä olisi rankempaa kuin joku toinen ohjelma. Henkinen puoli tässä kyllä on kovilla, mutta se ei liity tähän asiaan mitenkään.
(liha)pyörykkä sanoi:
En muista mainitsiko kysyjä millä tasolla hän harrastaa, mutta tuollainen tekniikka-pohjainen lajiharjoittelu ei vaikuta kuin korkeintaan positiivisesti punttiin IMO.
Kyllähän nyt jokaisen loogisen päättelyn pitäisi toimia siten, että pientä käsien heiluttelua, kävelyä, uintia ja muuta sellaista pystyy puntin ohella harrastamaan vaikka pitäisi punttia tärkeimpänä asiana. mutta jos yrittää jonkun toisen asian nostaa samalle viivalle kehoilun kanssa, niin ongelmissa ollaan helposti.

Ja kuinka hankala se nyt on ymmärtää... jos treenaat DCllä, teet niin kuin Dante sanoo, tai sitten et treenaa DCllä jolloin voit hämmästellä asioita jossain muualla. ;)

Oon nyt lukenut tän threadin läpi ja myös tuon toolaten pdf tiedoston melkein läpi (mikä on loistava!). Parin viikon päivät olen perehtynyt tähän systeemiin ja oon ajatellu keskiviikkona tehdä ensimmäisen DC treenin. Syömistäkin on jo tullut viikon päivät reenattua, mutta eipä se ongelmia tuottanut kun kesällä tuli syötyä vielä enemmän eli se tuli vanhasta muistista :) Nyt nämä pari lepopäivää lueskelen vielä noita DC juttuja ja treenin alotan sitten keskiviikkona.

JP Fux sanoi:
Oon nyt lukenut tän threadin läpi ja myös tuon toolaten pdf tiedoston melkein läpi (mikä on loistava!). Parin viikon päivät olen perehtynyt tähän systeemiin ja oon ajatellu keskiviikkona tehdä ensimmäisen DC treenin. Syömistäkin on jo tullut viikon päivät reenattua, mutta eipä se ongelmia tuottanut kun kesällä tuli syötyä vielä enemmän eli se tuli vanhasta muistista :) Nyt nämä pari lepopäivää lueskelen vielä noita DC juttuja ja treenin alotan sitten keskiviikkona.
Ei muuta sitten kuin suorilla sarjoilla liikenteeseen ja mahdoton kehitys käyntiin. :thumbs:

Täytyy sanoa, että tää on kyllä yks parhaista threadeista. Tosi paljon saanu hyviä "kikkoja" täältä omiin treeneihin/ravintoon vaikken kylläkään DC-metodilla treenaile.

kohtis sanoi:
Täytyy sanoa, että tää on kyllä yks parhaista threadeista. Tosi paljon saanu hyviä "kikkoja" täältä omiin treeneihin/ravintoon vaikken kylläkään DC-metodilla treenaile.
Dantella on tosiaan paljon vinkkejä takataskussaan, joita voi käyttää menestyksellisti myös muissa ohjelmissa. Jos nyt joskus vaihdan johonkin toiseen ohjelmaan, tulen kyllä säilyttämään treenissä tosi paljon DCn elementtejä. Tuskin kuitenkaan olen pariin vuoteen mihinkään vaihtamassa.

Suositut

Back
Ylös Bottom