Doggcrapp Training System

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
(liha)pyörykkä sanoi:
olkapäiden kohdalla on se että etu-olkapää saa rasitusta jokaisessa punnerrusliikkeessä, kun taas sivuolkapäille olisi riitettävä yksi ainoa sarja (joka ei sekään kohdistava). Näin ollen tuo eristävä liike on ainoa mahdollisuus, lisäämättä etu-olkapäiden rasitusta.

Itte oon tehny sellaisen jumalattoman teon, että olkapää liikkeeni # 1. on pystysoutu taljassa V-kahvalla joka aukee ittestä ulospäin. Oma mielipide on se että olkaliikkeet on teho ja paremmuusjärjestyksessä 1. pystypunnerrus niskantakaa 2. pystysoutu. 3. kaikki muu on kuraa. - Koska etuolkapäät tuppaa mulla jumittaan kun tekee pystypunnerrusta samassa kun muita työntäviä liikkeitä, niin teen PP:sta vain silloin kun teen samassa reenissä dumbell flye:ta (mikä tää on suomeksi?). Hey, it works for me... :D

lasikuitujeesus sanoi:
DC ei toimi läheskään kaikilla, sillä harvalla löytyy tarpeeksi asennetta ja ns. kanttia.
Sitten joudutaan lisäilemään sarjoja ym. kun ei osata ottaa itsestään kaikkea irti.
Tämä onkin yksi niistä osa-alueista joita tarkoitin sillä, että tekee (tai pystyy tekemään) kaiken Danten ohjeiden mukaan. Olen tästä kyllä täysin samaa mieltä.

-- Edit --
Ja lisäksi ehkä vieläkin suurempi kompastuskivi on toi syöminen, jonka toteuttaminen ei ole kyllä todellakaan helppoa.

toolate sanoi:
Tämä onkin yksi niistä osa-alueista joita tarkoitin sillä, että tekee (tai pystyy tekemään) kaiken Danten ohjeiden mukaan. Olen tästä kyllä täysin samaa mieltä.

-- Edit --
Ja lisäksi ehkä vieläkin suurempi kompastuskivi on toi syöminen, jonka toteuttaminen ei ole kyllä todellakaan helppoa.

Väittäisin että ehdottomasti suurin kompastuskivi on tuo syöminen. Ainakaan itselle ei ole tuottanut vaikeuksia tehdä sarjoja loppuun, ja vielä vähän päälle. Tietyn tyyppistä psyykkaamista tuo tietysti vaatii.

Tuo treenitausta vaikuttaa uskoakseni paljonkin systeemin toimivuuteen. Itse tein aikaisemmin ns. volyymitreeniä, ja lihakset tottui suureen määrään, ja sitä piti jopa pikkuhiljaa lisätä, juurikin pienten lihasryhmien osalta. Kun sitten volyymi pudotetaan murto-osaan, ei se välttämättä aiheuta riittävää kasvu-ärsykettä, vaikkakin intensiteetti olisi viety toiseen ääripäähän. Esim. käden ympärysmitta on tippunut 1,5cm noista volyymi-treeniajoista, vaikka voimat on kasvanu paljon.

Toisaalta sitten suurilla lihasryhmillä tuo volyymisetti ei toiminut läheskään yhtä hyvin. Eli melkolailla henkilökohtasista asioista on kysymys.

Toolatelle kiitokset ERITTÄIN perusteellisesta DC-koosteesta. Todella hyvää luettavaa, varsinkin nyt kun kaikki oleellinen on yhdessä nipussa. Voisin suositella sellaisellekin joka ei aio DC-treeniä kokeillakaan. Tästä ymmärtää mitä on oikeasti tehokas harjoittelu.

Tromm sanoi:
Toolatelle kiitokset ERITTÄIN perusteellisesta DC-koosteesta. Todella hyvää luettavaa, varsinkin nyt kun kaikki oleellinen on yhdessä nipussa. Voisin suositella sellaisellekin joka ei aio DC-treeniä kokeillakaan. Tästä ymmärtää mitä on oikeasti tehokas harjoittelu.
Kiitoksia palautteesta. Alunperin lähdin sitä itselle kasaamaan siitä tarpeesta jos joskus haluan jonkun asian tarkistaa. Nyt kun se on olen kasannut niin muistan kyllä 99% varmuudella nuo asiat. Mutta hyvä, että siitä on muillekkin hyötyä. Tulen sitä päivittämään säännöllisesti sitä mukaan kun uutta asiaa tulee IntenseMuscelelle. Ja parannusehdotuksiahan otetaan vastaan.

Jos olen jossain vaiheessa yliaktiivinen, yritän koota tuosta aineistosta hieman paremman DC training manualin kun se netissä liikkuva. Suomennosta tuosta DCn metodeista on kanssa kyselty, mutta sen luulen olevan tällä haavaa aivan liian suuri ja kunnianhimoinen projekti.

Terve

Oon täs kevään ja kesän reenaillu kans Danten oppien mukaan ja siinä samassa koittanu syödäkki parhaani mukaan DC tyylillä. Tulosta on tullut aivan uskomatonta vauhtia. Nyt tuntuu että en vaihda tästä mihinkään.
Toi sarjojen loppuun asti vieminen otta välillä päähä, mut jotenki sitä vaan piiskaa itteensä et sais viel sen yhen toiston ja taas yhen. Samoin oot tehnyt niitä extreme venyttelyjä ja RP:tä ja Staattisia aina välillä. En tiedä sitä et paljoko niillä on osuutta kehitykseen, mut teen niitä aina fiiliksen mukaan.

nii ei täs muuta vaikken paljo kirjottelekkaan tänne enkä oo aikomas, niin luen kyl usein ja paljo tietoo tästäkin tredistä on löytyny.

Lokakuun alussa tarkoitus aloittaa DC-treenit. Tuosta safka puolesta kysyisin, onko täällä ketään 3-vuorotyö DC-treenaajia?
Aamu ja iltavuoro hommat ei tuota vaikeuksia, mutta nuo yöt...
Mulla normaalisti yövuoroja 4 kpl kerrallaan, about kellon ympäri, eli kun tulen yöstä n. 8:30 -syön ja nukkumaan
16:00 -ylös ja syön
17:30 -treeni +palautusjuoma
n.19:30-20:00 syön
..ja sit töihin
n.24:00 syön
03:00 syön
n.06:00-06:30 syön
..ja sit ollaankin taas tämän listan alussa. Yösyömiset paria leipää lukuunottamatta protskujuomia & maustamatonta jogurttia.

ELI KUINKA YÖVUOROINA MENETTELISITTE, että oltas kuitenkin suht tiukasti DC-linjalla? Yöt vain prodee? Kiitos jos joku vastailee, antakaa ehdotuksia.

Metalviking sanoi:
ELI KUINKA YÖVUOROINA MENETTELISITTE, että oltas kuitenkin suht tiukasti DC-linjalla? Yöt vain prodee? Kiitos jos joku vastailee, antakaa ehdotuksia.
Sama linja kokoajan. Mielestäni ei kannata muuttaa noissa syömisissä mitään. Eli käytät carb-cutoffia kuten tavallisestikin. Eli teet sen x tuntia ennen nukkumaan menoa yövuoron jälkeen. Hankala sanoa kyllä kuinka toi unirytmin vaihtelu sekoittaa kroppaa, varmaan aika paljon. Muistat latoa noi proteiinit aina ensimmäisenä napaan.

Eli hyvä rytmi voisi olla (tässä on jaettu prot&hh ja prot&rasva kompoihin):

16:00 - prot+hh
17:30 - palautusjuoma
n.19:30-20:00 prot+hh
..ja sit töihin
n.24:00 Aika pitkä väli tulee tähän, mutta tähän prot+rasva
03:00 prot+rasva
n.06:00-06:30 prot

Tollai menisin.

Mr. Smith sanoi:
Terve

Oon täs kevään ja kesän reenaillu kans Danten oppien mukaan ja siinä samassa koittanu syödäkki parhaani mukaan DC tyylillä. Tulosta on tullut aivan uskomatonta vauhtia. Nyt tuntuu että en vaihda tästä mihinkään.
Toi sarjojen loppuun asti vieminen otta välillä päähä, mut jotenki sitä vaan piiskaa itteensä et sais viel sen yhen toiston ja taas yhen. Samoin oot tehnyt niitä extreme venyttelyjä ja RP:tä ja Staattisia aina välillä. En tiedä sitä et paljoko niillä on osuutta kehitykseen, mut teen niitä aina fiiliksen mukaan.

nii ei täs muuta vaikken paljo kirjottelekkaan tänne enkä oo aikomas, niin luen kyl usein ja paljo tietoo tästäkin tredistä on löytyny.
Jos RP:stä palautuu niin se on tehokkain tapa kyllä kehittää lihasta, kunhan niitä tekee vain oikeissa liikkeissä. Staattisisti ei sitten kannata hirveästi välittää, jos tuntuu että tarvii vielä lisärasitusta niin sitten ne peliin, mutta se on vasta viimeinen askel.

Yksi mua kiinnostava kysymys. Olethan treenannut alkuperäisellä ohjelmalla, etkä ainakaan vielä lätenyt tekemään siitä CFDC:tä?

-- Edit --
Ai niin meinasi unohtua, jos lontoo taipuu niin kannattaa seurata tuota IntenseMusclen Dogg Pound foorumia, sillä siellä se oikea tieto on :)

toolate sanoi:
Jos RP:stä palautuu niin se on tehokkain tapa kyllä kehittää lihasta, kunhan niitä tekee vain oikeissa liikkeissä. Staattisisti ei sitten kannata hirveästi välittää, jos tuntuu että tarvii vielä lisärasitusta niin sitten ne peliin, mutta se on vasta viimeinen askel.

Yksi mua kiinnostava kysymys. Olethan treenannut alkuperäisellä ohjelmalla, etkä ainakaan vielä lätenyt tekemään siitä CFDC:tä?

-- Edit --
Ai niin meinasi unohtua, jos lontoo taipuu niin kannattaa seurata tuota IntenseMusclen Dogg Pound foorumia, sillä siellä se oikea tieto on :)

Joo kyl se pitäs olla aikalailla se perusrunko. Mulla on kaks eri liikettä per lihasryhmä, jotka siis tulee joka toinen kerta ku lihasryhmä on vuorossa. Siitä en o varma et pitäskö olla kolme. Niin enkä tee sitä Danten lauanvetosysteemiä lisäpainojen kans. Meen ihan perusliikkeillä ja laitteilla mitä salilta löytyy.

Palautunu oon mielestäni hyvin, siihen toi ruokapuoli on osana :) 3krt viikko on just hyvä tälle systeemille. Omaa reeniohjelmaa tai syömisiä en jaksa tähän nyt listata, mut niiden pitäs mennä aikalailla mitä perus DC menee. Ehkä hulkki tai Dante löytäs jotai huomautettavaa, mut ei pitäs olla mitää bastardoituu tai CFDC:tä

Viimeksi muokattu:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mr. Smith sanoi:
Joo kyl se pitäs olla aikalailla se perusrunko. Mulla on kaks eri liikettä per lihasryhmä, jotka siis tulee joka toinen kerta ku lihasryhmä on vuorossa. Siitä en o varma et pitäskö olla kolme. Niin enkä tee sitä Danten lauanvetosysteemiä lisäpainojen kans. Meen ihan perusliikkeillä ja laitteilla mitä salilta löytyy.
Mitkään liikkeet eivät ole pakollisia DCn metodeissa. Penkkileuat ovat yksi vaihtoehto selän leveysliikkeiksi, eli eivät pakollisia. Kunhan yrittää tehdä mahdollisimman perusliikkeitä ja kehittyy niissä niin se kelpaa.

3 liikettä per lihasryhmä on pakollinen. Jos sali ei anna tähän mahdollisuutta (eli löytyy vähintään 4-5 eri liikettä per lihasryhmä), niin Danten sanojen mukaan DC treeniä ei voi tehdä.

toolate sanoi:
Mitkään liikkeet eivät ole pakollisia DCn metodeissa. Penkkileuat ovat yksi vaihtoehto selän leveysliikkeiksi, eli eivät pakollisia. Kunhan yrittää tehdä mahdollisimman perusliikkeitä ja kehittyy niissä niin se kelpaa.

3 liikettä per lihasryhmä on pakollinen. Jos sali ei anna tähän mahdollisuutta (eli löytyy vähintään 4-5 eri liikettä per lihasryhmä), niin Danten sanojen mukaan DC treeniä ei voi tehdä.

Joo tota kolmea liitettä per lihasryhmä oonki miettiny, mut en oo oikeestaan jaksanu vaivautuun ottaan selvää sen paremmin. Tiesin et jotain sanottavaa tässä on :) Täytyypä muuttaa ohjelmaa sen mukaan.

Niin et perus leuanvedot on mukana, ennen tein eli ennen tätä kolmattaliikettä: leuanveto myötäotteella ja ylätalja eteen. Olisko kolmanneks tähän sit ylätalja taakse?

Mr. Smith sanoi:
Joo tota kolmea liitettä per lihasryhmä oonki miettiny, mut en oo oikeestaan jaksanu vaivautuun ottaan selvää sen paremmin. Tiesin et jotain sanottavaa tässä on :) Täytyypä muuttaa ohjelmaa sen mukaan.

Niin et perus leuanvedot on mukana, ennen tein eli ennen tätä kolmattaliikettä: leuanveto myötäotteella ja ylätalja eteen. Olisko kolmanneks tähän sit ylätalja taakse?
Riippuu hieman mitä vaihtoehtoja salilla on. Danten selittämä erikois alataljaveto on loistava, mikäli löytyy. Noi penkkileuat taakse ja eteen on mitä loistavimpia, mikäli smith tai säädettävät kyykky telineet löytyy. Ylätaljaa taakse en henkilökohtaisesti suosittele, mutta jos et itse näe siinä ongelmaa niin senkin voi tehdä, tai sitten kapealla eteen. Itsellä on ohjelmassa penkkilueat leveällä myötäotteella taakse ja eteen ja Danten alatalja hässäkkä.

toolate sanoi:
Riippuu hieman mitä vaihtoehtoja salilla on. Danten selittämä erikois alataljaveto on loistava, mikäli löytyy. Noi penkkileuat taakse ja eteen on mitä loistavimpia, mikäli smith tai säädettävät kyykky telineet löytyy. Ylätaljaa taakse en henkilökohtaisesti suosittele, mutta jos et itse näe siinä ongelmaa niin senkin voi tehdä, tai sitten kapealla eteen. Itsellä on ohjelmassa penkkilueat leveällä myötäotteella taakse ja eteen ja Danten alatalja hässäkkä.

Joo mietinskelin kans noita kolmansia liikkeitä ohjelmaani ja toi ylätalja kapella eteen vois olla kyl parempi. Jaloille vois lisätä hackin ja olkapäille pystyp. smithissä niskantakaa. Muille lihaksille sit jotain.. täytyy miettii vielä.

ihmettelen kyl miten jotkut rutisee pystypunnerruksesta, ettei kasvattaisi olkapäitä sivusuunnassa. Mulla on tapahtunu selkeetä muutosta vaikka käytin vain niitä kahta liikettä olkapäille. Pystypunnerrusta edestä smithissä ja toisena liikkeenä pp käsipainoilla.

Danten selittämä erikois alataljaveto on loistava,

Osaisitko kertoa suomeksi miten toi menee, kun mun englannilla en oikein sitä tajunnut..

Niinkuin Dantekin sanoo, olis paljon helpompi näyttää kuin selittää kirjoittamalla...Siis koko liikkeen ajan asennon pitäis olla suurinpiirtein sama kuin sjmv.n alkuasento, eli jalat vähän koukussa ja kova venytys selässä. Siitä sitten vedetään kahvaa reilu 5 cm polvien yli. Missään vaiheessa ei nojata taaksepäin eikä vedetä kahvaa kiinni vatsaan kuten perusalataljassa. Lapoja ei puristeta yhteen vaan latsit pidetään levitettyinä koko ajan. Ja jokainen toisto lähtee venytyksestä.

Saakohan tuosta mitään käsitystä?

Tommi S sanoi:
Danten selittämä erikois alataljaveto on loistava,

Osaisitko kertoa suomeksi miten toi menee, kun mun englannilla en oikein sitä tajunnut..
Pistitpäs pahan, no yritetään selittää.

Elikkäs näin olen itse sen tottunut tekemään:
Teen tämän liikkeen sillä normaalilla alatalja kahvalla /\ Sen voi suorittaa myös suoralla tangolla kapealla otteelle. Kokeilemalla päädyin siihen tulokseen, että tuo /\ on parempi.
Alkuasennossa ollaan selkä pyörenä ja haetaan mahdollismman suuri venytys latseille, nojaten eteenpäin. Itse olen kasannut pari levypainoa sen jalkatuen eteen, että olen saanut täyden venytyksen ilman, että painopakka on ollut pohjassa. Tämä asento säilytetään sitten koko liikkeen ajan. Liike lähtee täydestä venytyksestä selkä paikallaan vetämällä ripeästi kahva hieman yli polvien. Oikea kohta löytyy kokeilemalla. Kun liike on positiivisen vaiheen maksimissa niin aloitetaan kontrolloitu negatiivinen vaihe joka päättyy taas täydelliseen venytykseen.

Saikohan tuosta selvää???

syöttösika sanoi:
toolate, mistä löydän tiivistelmäsi dc:n treeniperiaatteista. Anteeksi tyhmä kysymys
Se ei ole tiivistelmä, vaan koottuja asioita loogisesti järjesteltynä. Privalla e-mail osoite tuleen niin laitan sinne. Tällä hetkellä en ainakaan ajatellut muulla tavalla jakaa (sorry ei V.I.Pit)

Kiitos selityksistä. Elikkä ideana on hidas negatiivinen ja kunnon venytys, joten tässä yritetään siis painottaa negatiivista osuutta sekä venytystä..

Suositut

Back
Ylös Bottom