Doggcrapp Training System

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Fatso sanoi:
Tiedät varmaan että näitä treenejä ja menetelmiä on vaikka kuinka ja jokaisen "kehittäjä" ja seuraajat ovat sitä mieltä että juuri se on oikea ja paras.
Niin, paitsi että Dante on itsekin sanonut ettei pidä omaa menetelmäänsä ainoana oikeana / parhaana tapana tehdä asiat, ainoastaan erittäin hyvänä ja tuloksellisena menetelmänä.
Mut eipä siinä mitä, minä testailen tuon treenin joskus tulevaisuudessa ja ilmoittelen kyllä että palauduinko kevyemmällä 200g protsku ruokavaliolla :)
Eihän tässä ole kukaan väittänytkään, etteikö olisi mahdollista palautua DC-treenistä normaalilla ruokavaliolla. Aivan varmasti löytyy kavereita jotka siihen pystyvät, ja sinä voit hyvin olla yksi heistä.

Minun, toolaten ja muiden kommentit siitä, ettei normaali bodyruokavalio vain riitä Doggcrappissa, ovat omaan kokemukseemme perustuvia mielipiteitä. En ymmärrä miksi muiden täytyy yrittää todistaa omat kokemuksemme Doggcrappista vääriksi?

Lisäksi antaa hiukan osviittaa, että lähes kaikki Intensemusclen Dogg Poundin vakiojäsenet eli pitkäaikaiset DC-treenaajat ovat samaa mieltä. Lukemieni kokemusten perusteella näyttäisi olevan lähes säännönmukaista, että ilman DC-metodin mukaista ruokavaliota homma tyssää ylikuntoon.

Mutta tässäkin asiassa on aivan varmasti pientä varianssia, eli joku voi saada hyviäkin tuloksia Doggcrapista alhaisilla proteiinimäärillä ja perinteisellä ruokavaliolla. Itse en vain usko sen olevan kovinkaan yleistä.

Hulkki sanoi:
Minun, toolaten ja muiden kommentit siitä, ettei normaali bodyruokavalio vain riitä Doggcrappissa, ovat omaan kokemukseemme perustuvia mielipiteitä. En ymmärrä miksi muiden täytyy yrittää todistaa omat kokemuksemme Doggcrappista vääriksi?

Nyt menee jo pahemman puolen pilkunnussinnan puolelle mutta nyt on pakko kysyä. Olen saanut sellaisen kuvan että sä perehdyit todella tarkkaan tähän systeemiin ennen kuin aloitit, ja heti alusta oli DC:n mukainen ruokailu messissä. Eli oletko itse kokeillut mikäli palautuisitkin tuosta normaalilla body-safkaamisella?

Ja mun tarkoitus ei ole kritisoida tai yrittää todistaa teidän juttujanne vääriksi, kunhan halusin tehdä selventävän kysymyksen :)

EDIT: quotet kuntoon

Hulkki sanoi:
Niin, paitsi että Dante on itsekin sanonut ettei pidä omaa menetelmäänsä ainoana oikeana / parhaana tapana tehdä asiat, ainoastaan erittäin hyvänä ja tuloksellisena menetelmänä.Eihän tässä ole kukaan väittänytkään, etteikö olisi mahdollista palautua DC-treenistä normaalilla ruokavaliolla. Aivan varmasti löytyy kavereita jotka siihen pystyvät, ja sinä voit hyvin olla yksi heistä.

Lisäksi antaa hiukan osviittaa, että lähes kaikki Intensemusclen Dogg Poundin vakiojäsenet eli pitkäaikaiset DC-treenaajat ovat samaa mieltä. Lukemieni kokemusten perusteella näyttäisi olevan lähes säännönmukaista, että ilman DC-metodin mukaista ruokavaliota homma tyssää ylikuntoon.

Mutta tässäkin asiassa on aivan varmasti pientä varianssia, eli joku voi saada hyviäkin tuloksia Doggcrapista alhaisilla proteiinimäärillä ja perinteisellä ruokavaliolla. Itse en vain usko sen olevan kovinkaan yleistä.

Niinkuin mä jo aikaisemmin kirjoitin, niin en ota tätä treenausta kovin tosissaan, ja syönkin huonisti....todella huonosti. Treeni runko koostuu DC:stä
ja teen kaikkiin liikkeisiin RP. Sarjat luokkaa 14 toistoa ( 8+3+2+1 ) Ja vedän sen yhden sarjan Todella kovaa ja hallitust , mutta ei mitää 4-2-4 tyylillä.
paulautumisessa ei ole ongelmaa. Tulokset/oma paino on noussut nyt tasaisesti ja treeniä takana 1.5 kuukautta.

Mutta summa summaarum -> toimii paljon paremmin kuin joku 4 tai 5 jakoinen.
Teki ton treenin sitten miten vaan.

mammoth sanoi:
Nyt menee jo pahemman puolen pilkunnussinnan puolelle mutta nyt on pakko kysyä. Olen saanut sellaisen kuvan että sä perehdyit todella tarkkaan tähän systeemiin ennen kuin aloitit, ja heti alusta oli DC:n mukainen ruokailu messissä.
Jep, luin Danten tekstejä noin 1.5 kk ja opettelin syömään DC-metodin mukaisesti kuukausi ennen kuin aloitin DC-treenit.
Eli oletko itse kokeillut mikäli palautuisitkin tuosta normaalilla body-safkaamisella?
En ole mitään radikaalia kokeilua tehnyt, mutta kerran ensimmäisen blastin aikana sain erinäisistä olosuhteista johtuen syötyä vain noin 300 grammaa proteiinia ja 4000 kaloria päivässä (normaalisti 500 g / yli 5000 kaloria bulkilla) ehkä 3-4 päivän ajan ja eron palautumisessa huomasi heti. Lihakset olivat seuraavissa treeneissä vielä kipeät, ja kehitystä sarjapainoissa / toistoissa tuli myös normaalia selvästi vähemmän.

Lisäksi jopa silloin, kun syön normaalin DC-bulkkiruokavalion mukaan, ovat lihakset yleensä kipeät vielä treeniä edeltävänä päivänä ja koko ajan on hiukan "raskas" - jopa väsynyt - olo päällä eli palautuminen on juuri ja juuri riittävää. En halua edes tietää miltä tuntuisi yrittää DC-treeniä jollain 250 protskugrammalla päivässä; itse en ainakaan niin pienillä ruokamäärillä kykenisi enää palautumaan. Kalorimääristä ei homman pitäisi olla niinkään kiinni; olen nyt dieetillä syönyt 400-450 g protskua päivässä kaloreiden ollessa 3000-3500 ja tulokset ovat nousseet joka treenissä vaikka painokin on laskenut joka viikko.

Tietysti bulkatessa DC-treenistä voinee palautua kunhan syö vain reilusti yli kulutuksen, mutta esimerkiksi juuri dieetatessa huomaa noiden Danten ruokavalio-ohjeiden merkityksen.
jaahas sanoi:
Niinkuin mä jo aikaisemmin kirjoitin, niin en ota tätä treenausta kovin tosissaan, ja syönkin huonisti....todella huonosti. Treeni runko koostuu DC:stä
ja teen kaikkiin liikkeisiin RP. Sarjat luokkaa 14 toistoa ( 8+3+2+1 ) Ja vedän sen yhden sarjan Todella kovaa ja hallitust , mutta ei mitää 4-2-4 tyylillä.
paulautumisessa ei ole ongelmaa. Tulokset/oma paino on noussut nyt tasaisesti ja treeniä takana 1.5 kuukautta.
Jos pystyt palautumaan hyvin pelkillä plussakaloreilla ilman muita DC:n ruokavaliokikkailuja, saisit varmasti vieläkin parempia tuloksia jos vain panostaisit ruokapuoleen kunnolla.

Hulkki sanoi:
Jep, luin Danten tekstejä noin 1.5 kk ja opettelin syömään DC-metodin mukaisesti kuukausi ennen kuin aloitin DC-treenit.En ole mitään radikaalia kokeilua tehnyt, mutta kerran ensimmäisen blastin aikana sain erinäisistä olosuhteista johtuen syötyä vain noin 300 grammaa proteiinia ja 4000 kaloria päivässä (normaalisti 500 g / yli 5000 kaloria bulkilla) ehkä 3-4 päivän ajan ja eron palautumisessa huomasi heti. Lihakset olivat seuraavissa treeneissä vielä kipeät, ja kehitystä sarjapainoissa / toistoissa tuli myös normaalia selvästi vähemmän.

Lisäksi jopa silloin, kun syön normaalin DC-bulkkiruokavalion mukaan, ovat lihakset yleensä kipeät vielä treeniä edeltävänä päivänä ja koko ajan on hiukan "raskas" - jopa väsynyt - olo päällä eli palautuminen on juuri ja juuri riittävää. En halua edes tietää miltä tuntuisi yrittää DC-treeniä jollain 250 protskugrammalla päivässä; itse en ainakaan niin pienillä ruokamäärillä kykenisi enää palautumaan. Kalorimääristä ei homman pitäisi olla niinkään kiinni; olen nyt dieetillä syönyt 400-450 g protskua päivässä kaloreiden ollessa 3000-3500 ja tulokset ovat nousseet joka treenissä vaikka painokin on laskenut joka viikko.Jos pystyt palautumaan hyvin pelkillä plussakaloreilla ilman muita DC:n ruokavaliokikkailuja, saisit kyllä vieläkin parempia tuloksia jos vain panostaisit ruokapuoleen kunnolla.

Voi olla, mutta ei tälläinen vanha pieru jaksa ruvetä enään hifistelemään.
Mutta pointtina lähinnä se ,että ei sen ohjelman tarvi olla aina 4 tai 5 jakoinen , mitä nyt enimmäkseen hehkutetaan. toimii ne ns. kokokroppa ohjelmatkin sika hyvin. Ne vaan aina kohdistetaan alottelijoihin....

Olen sitä mieltä että jos haluaa isoksi pitää syödä oikeasti paljon, eikä mitään naurettavaa 100 kcal yli kulutuksen päivässä. Ja ylimääräiset kalorit on mielestäni fiksumpaa ottaa proteiinista, kuin turhista hiilareista tai rasvasta (vaikka näilläkin tietty on paikkansa).
Jos painat 90 kg ja haluat 100 kiloiseksi niin sinun tulee syödä kuin 100 kiloinen tai jotain..

Mä olen käsittänyt DoggCrappin perusidean niin että pystytään treenaamaan korkealla intensiteetillä ja isoilla painoilla usein, ja silti palautumaan matalasta volyymista ja suuresta ruokamäärästä (proteiini) johtuen.

Äkkiseltään luulisi että ravintojakaumalla ja kalorimäärällä on enemmän tekemistä palautumisen kanssa, kuin pelkällä suurella proteiinimäärällä?

Ainakin jos on yhtään Immosta uskomista:
http://www.keho.net/keho?&m=magazine&id=106&part=read&cat=325

"Eräässä tutkimuksessa päädyttiin tilastollisen analyysin jälkeen siihen tulokseen, että optimaalinen proteiinin määrä on 23% kokonaisenergiasta. Tätä suuremmat määrät alkoivat heikentää anaboliaa."

Tai sitten kalorimäärät ovat aivan älyttömät, jos 400-500grammaa protskua syö, ja se on vain 23-30% kokonaiskalorimäärästä.

Toinen tutkimusviittaus:
"Tutkimuksissa on löydetty selvä yhteys testosterin erityksen ja rasvan määrän välillä ravinnossa. Korkeimmat testosteronimäärät saatiin, kun rasvaa oli noin kolmannes energiamäärästä"

Myöskin tämä hyöty menee helposti pieleen, jos proteiinimäärä pidetään todella suurena.

Voi olla, että kyseiset tutkimukset ovat suppeita ja muutenvaan huonoja, mutta eipä nyt tuota jättimäistä proteiinimäärää tukevia tutkimuksia taida olla sitä vähääkään.

Sumppari sanoi:
Voi olla, että kyseiset tutkimukset ovat suppeita ja muutenvaan huonoja, mutta eipä nyt tuota jättimäistä proteiinimäärää tukevia tutkimuksia taida olla sitä vähääkään.
Itse asiassa korkeiden proteiinimäärien hyödyistä on ihan yhtä lailla tutkimuksia. Esimerkiksi Bodybuilding.comissa oli joku kuukausi sitten todella kattava artikkeli lääketieteellisine referensseineen hyvinkin korkean proteiininsaannin hyödyistä.

Anyway, koska toinen tutkimus sanoo tätä ja toinen toista, menen tässä sen mukaan mikä toimii käytännössä paremmin. Itselleni tuo korkea proteiinimäärä on toiminut paremmin kuin alhaisempi proteiinimäärä (kokonaiskalorit kuitenkin samat).

Juu ehdottomasti kannattaa jatkaa sen mukaan minkä on jo todennut toimivaksi, mutta hyvin harvoin (jos koskaan?) noissa korkeampi proteiinimäärä tutkimuksissa on verrattu siihen, jos saa reilusti proteiinia, eli 2-3g/painokilo vs 4-5 g/painokilo, vaan lähes aina tyyliin. Tavis 0.7g/painokilo vs joku suurempi määrä.

Itseäni kiinnostaisi se, että tuleeko enää noiden kahden proteiinimäärän välille eroa, ja jos tulee, mihin suuntaan. Voihan olla, että nämä esim. rasvan testosteronin tuotantoon vaikuttavat jutut, on niin marginaalisia hyötyjä että vaikuttavat 0.5% lopputulokseen käytännössä.

Sumppari sanoi:
hyvin harvoin (jos koskaan?) noissa korkeampi proteiinimäärä tutkimuksissa on verrattu siihen, jos saa reilusti proteiinia, eli 2-3g/painokilo vs 4-5 g/painokilo, vaan lähes aina tyyliin. Tavis 0.7g/painokilo vs joku suurempi määrä.
Siinä bodybuilding.comin artikkelissa vertailussa oli juuri 2g/painokilo vs 4g/painokilo.

Tuosta rasvasta sen verran, että Danten suosittelemassa ruokavaliossa rasvan osuus on melko korkea. Carb-cutoffin jälkeen huidotaan naamaan proteiinin kanssa oliiviöljyä tarpeeksi korkeiden kalorimäärien takaamiseksi. Hiilaria ei DC:ssa oikeastaan tarvitse syödä kuin aamulla, ennen treeniä ja treenin jälkeen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ihme ihmettelyä, palautuuko 200g vai ei, syö 500g protskua päivässä niin KEHITYT! siitä tässä dc:ssä on kyse , kehityksestä, ei muusta.

Hulkilla hyvät perustelut, eipä siihen lisättävää/vastaan sanottavaa, voi joillakin, jopa monilla olla se ratkaiseva lenkki palautumiseen tuo proteiinimäärä, itse varovaisesti epäilen, että samalla kalorimäärällä voi ehkä palautua muutenkin, mutta eipä ole faktaa väitteelleni sen enempää.

Smoothyllä sen puoleen on kyllä niin suppea käsitys treenaamisesta, tai vikaa ulosannissa, että mitä noin perusteltuun vastaukseen enää voi sanoa.

Hulkki, laitas linkkiä sinne bodybuilding.com 2g vs 4g artikkeliin jos sulla on se muistissa, itse en sieltä sitä löytänyt... :(

Sumppari sanoi:
.

Smoothyllä sen puoleen on kyllä niin suppea käsitys treenaamisesta, tai vikaa ulosannissa, että mitä noin perusteltuun vastaukseen enää voi sanoa.

heh, jaa että suppea, whateva..
no hyvinhän se näytti sulle menevän perille, vastausta ei tarvitse perustella jos tavoitteena on maksimaalinen lihaskasvun kehitys.

Hulkki, ootko tehny smithissä tota vastaotepenkkiä? millä leveydellä ote kannattais ottaa? ja kuinka pitkää liikerataa tehdään?

smoothy sanoi:
Hulkki, ootko tehny smithissä tota vastaotepenkkiä? millä leveydellä ote kannattais ottaa? ja kuinka pitkää liikerataa tehdään?

Hieman hartioita leveämpi ote. Tanko lasketaan ylärintaan. Liikeradan pituus on ollut aivan rinnasta melkein kädet suoraksi (mutta ei lukitusta tietenkään). Kannattaa yrittää nostaa tankoa ikään kuin yläviistoon, eikä pelkästään ylös. ja :thumbs: tuolle liikkeelle.

Kun tuosta ruokailusta on ollut puhetta, niin kerrotaanpas siitä hieman omakohtaista kokemusta. Tällä hetkellä ollaan treenailtu kaverini kanssa n. 6 viikkoa varsinaista DC:n treeniä. Näistä treeni kaverini on ollut pois n. 4 viikkoa, johtuen flunssan tunteesta, joka on nostanut päätä aina treenien jälkeen. Vaikka kuinka olen panottanut tätä ruokapuolta hänelle, tuntuu että edelleen hän syö "vain" n. 300 grammaa proteiinia päivässä (muuten syö kyllä täysin bodyruokailu tavalla). Itsekkin huomasin taas ruokailun merkityksen viime viikolla. Jäi kahtena päivänä proteiinimäärät huomattavasti alemmaksi kun DC:n treenin aikana yleisesti ja perjantai treenit jäivät sitten välistä (olo ei ollut mikään paras). Onneksi olo tuntuu taas hyvältä kun saanut ruokailun taas tasapainoon. Joten huomenna lähtee viimeinen blasti ennen 2 viikon cruisingia.

smoothy sanoi:
Hulkki, ootko tehny smithissä tota vastaotepenkkiä?
En ottanut sitä mukaan ohjelmaan koska se tuntui todella pahalta ranteissa. Olen käyttänyt ojentajaliikkeinä kapeaa penkkiä, dippiä ja kapeaa penkkiä smithissä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom