Doggcrapp Training System

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen tässä alkanut miettimään.. Danten mukaan tie suurempiin lihaksiin on sarjapainojen kasvattaminen. Jossain myös sanoi että se on sama millä treenityylillä treenaa, kunhan tulokset ovat nousujohteiset.

DC:ssa sarjat tehdään failureen, mikä on varmasti tehokas tapa rikkoa lihassolut. Mutta tämä tyyli ei ole voimailijoiden suosiossa.

Ovatko sitten kaksi ihmistä, jotka ovat samasta lähtötilanteesta nostaneet esim. penkkituloksen 10x150, toinen failureen -tyylillä ja toinen jollain voimaohjelmalla, samankokoisia (olettaen että myös ruokailu on molemmilla kunnossa)?

Vai meneekö tämä overanalyzing -puolelle? :)

Okei tämän takana on kysymyskin:
Opin koko ajan tekemään kyykky- ja prässisarjat yhä kovempaa. Ja jalat kipeytyvät kaikista mahdollisista venyttelyistä huolimatta usein moneksi päiväksi.
Olen pyrkinyt aina failureen (en tosin ole vielä päässyt lähellekään), mutta aloin miettimään riittääkö se, että saa uuden ennätyksen liikkeessä, vaikka tietää että jaksaisi vielä pari toistoa päälle? Luulisi että palautuminen ainakin helpottuisi. Mutta riittääkö tuollainen joskus jopa kevyehköltä tuntuva ennätyssarja vai pitääkö mennä täysin loppuun parhaan lihaskasvun takaamiseksi?

lasikuitujeesus sanoi:
Ovatko sitten kaksi ihmistä, jotka ovat samasta lähtötilanteesta nostaneet esim. penkkituloksen 10x150, toinen failureen -tyylillä ja toinen jollain voimaohjelmalla, samankokoisia (olettaen että myös ruokailu on molemmilla kunnossa)?
Tuskin ovat, tuossa on niin paljon muitakin muuttujia. Lisäksi lihaskasvuun vaikuttaa myös mm. maitohapon määrä (joka lisää kasvuhormonituotantoa), jonka uskoisin olevan kovempi loppuun asti vedetyissä sarjoissa kuin pari toistoa vajaaksi jätetyissä. Toisaalta kuitenkin joku, joka ei tee sarjoja aivan loppuun asti, saattaa palautua niin paljon nopeammin että kasvutahtikin on nopeampi.

Muuttujia siis riittää, itse treenaisin tasan sillä tyylillä millä sarjapainot kehittyvät parhaiten pitkällä aikavälillä.

Kannattaa tosin muistaa, että tämä Danten ja monien muiden teoria sarjapainojen kasvun ja lihaskasvun välisestä korrelaatiosta ei koske mitään hermotuskikkailutreeniä, koska muutenhan voimanostajat olisivat kehonrakentajiakin massiivisempia ilmestyksiä. Tuo korrelaatio pätee kunnolla käsittääkseni ja uskoakseni lähinnä silloin, kun toistot ovat välillä 5-20. Ykkösenhän saa kehittymään hermotustreenillä ja kaiken maailman kuminauhakikkailuilla kasvattamatta kuitenkaan käytännössä yhtään lihasta.

En tajua vieläkään tuota staattista pitoa. Jos siitä oli jo juttua en ainakaan huomannut. Siis miten staattinen pito toteutuu? Ja pitääkö toi venytys tehä ihan painoilla ja jos pitää miten? Luin kyllä ton koko jutun, mutta noita kahto en tajunnu.

Huh huh...

Taas on blastia takana kaksi viikkoa. Liikkeelle siis lähdettiin 97.9 kg. Eka viikon paino pysyi samana, mutta tänä aamuna paino oli sitten 99.2 kg.

Miksi minä en ole aina näin treenannut? :hyper:

Sarjapainot ovat kasvaneet. Vieläkään en syö niin paljon kuin pitäisi, mutta kun kehittyy näinkin niin jatketaan. Jääpähän sitten varaa nostaa vielä syömisiä kun kehitys hidastuu/loppuu. Lihakset ehtii palautuakin vaikka nukkuakaan en tarpeeksi ehdi. Joka yö joutuu herään pari kertaa kiitos perheemme pikku neitien. No noita yö heräämisiä on ollut jo yli kaksi vuotta eli kai siihenkin on tottunut?

Mutta suosittelen kyllä muitakin tätä kokeileen jos kehitys on junnannut paikallaan pidemmän aikaa.

Onneksi minä ja Hulkki ollaan sentään viisaita... ;)

cartman74 sanoi:
Mutta suosittelen kyllä muitakin tätä kokeileen jos kehitys on junnannut paikallaan pidemmän aikaa.

Onneksi minä ja Hulkki ollaan sentään viisaita... ;)

Ensinnäkin täytyy sanoa, että omat komeukset DC-treenistä ovat olleet myös loistavia alun hämmästelyn jälkeen. Nyt oon mennyt n. 6 viikkoa, joista 2 ekaa viikkoa suorilla ja sitten rest-pauseilla. Paino on nyt noussut n. 4 kiloa ja sarjapainot ovat nousseet 15-40 % (siis todellakin joissakin liikkeissä/lihasryhmissä jopa 40 prosentia). Mutta sitten itse asiaan.

Tätä ohjelmaa nyt ei kannata välttämättä suositella kaikille tuosta vaan. Minusta tämä treenii vaatii todella sitoutumista tähän hommaan. Ruokailu on todellakin avainasemassa. Treenistä ei yksinkertaisesti tule mitään ellei tämä kohta ole kunnossa. Myös extreme strechingit ovat todella vaativia suorittaa. Itse treeninkin suorittaminen vaatii asennetta 100 %. Henkisen puolen pitää olla täysin kunnossa, jotta 1 sarjasta saa kaiken mahdollisen ulos.

Voin vaan hyvin kuvitella mitä tässä tapahtuu kun kaikki kokeilleet hehkuttaa tätä ohjelmaa ja sitten monet alkaa kokeileen kyseistä treeniä tietämättä siitä tarpeeksi ja syömällä aivan liian vähän (Itsellänikin on vielä opittaa varmasti joka osa-alueella, mutta parhaani yritän). Ehkä tämä ei ole täysin suvereeni ohjelma muihin verrattuna, vaan näkisin tämän treenin sellaisena, joka pakottaa treenajan tekemään asiat hyvin: tarpeeksi vähän treeniä mutta mahdollisimman usein. Pitäen huolta palautumisesta runsaalla syömisellä, levolla ja venyttelyllä.

Nepheg sanoi:
En tajua vieläkään tuota staattista pitoa. Jos siitä oli jo juttua en ainakaan huomannut. Siis miten staattinen pito toteutuu? Ja pitääkö toi venytys tehä ihan painoilla ja jos pitää miten? Luin kyllä ton koko jutun, mutta noita kahto en tajunnu.

Mä en tee pitoa ollenkaan. Vain rest and pause. Ja Hulkki ei tee edes rest and pausea kaikissa liikkeissään?

Kannattaa aloittaa pelkillä suorilla sarjoilla ja sitten kun tiedät miten hyvin palaudut niin sitten lisää rest and pauset. Ja jos niistäkin vielä palautuu hyvin ja tuntuu ettei lihas saa tarpeeksi ärsykettä niin sitten vielä pidot mukaan.

Mutta veikkaan ettet pitoa vielä tarvi eli ei missään nimessä kannata aloittaa suoraan kaikista raskaimmalla vaihtoehdolla.

Itsekään en tee tätä treeniä vielä täysin oikein, mutta kehityn koko ajan. Ja niinhän se monesti on, että kannattaa tehdä vain se millä kehittyy. Näin ei niin helposti mene ylikuntoon/loukkaannu kuin jos tekisi kaiken heti mahdollisimman raskaasti.

Ja riippuen venytettävästä lihaksesta niin venytys tehdään painoilla tai ilman. Itse venytän sekä painoilla että ilman. Hyvä tuntuma venytettävään lihakseen on mielestäni tärkeä enkä pyrii "repimään" sitä liikaa.

toolate sanoi:
Voin vaan hyvin kuvitella mitä tässä tapahtuu kun kaikki kokeilleet hehkuttaa tätä ohjelmaa ja sitten monet alkaa kokeileen kyseistä treeniä tietämättä siitä tarpeeksi ja syömällä aivan liian vähän
Jep, ei todellakaan sovellu normaalille salitreenaajalle. DC-systeemi vaatii varsinkin ruokapuolella melkoista omistautumista hommalle, ja treeneissä on oltava tiukasti kohdennettu psykoosiraivo päällä koko ajan koska lähes kaikissa liikkeissä tehdään tasan yksi sarja eikä tällöin voida vain tehdä semikovia settejä ja luottaa siihen, että joku niistä 20 sarjasta (tai kaikkien yhteisvaikutus) menee perille.
cartman74 sanoi:
Ja Hulkki ei tee edes rest and pausea kaikissa liikkeissään?
En tee rest/pausea kuin reisikoukistuksissa ja dipissä. Kaikissa muissa sarjat negatiiviseen failureen omin avuin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
tikkuniska sanoi:
Miten tuo käytännössä toteutetaan? Roikutetaanko tuolla takana käsipainoa vai?

Käsittääkseni tossa vaan omalla painolla viedään vartaloa alaspäin ja samalla hartioita taaksepäin. Suoritan itse olkapää venytyksen käyttäen avuksi smith-tankoa. Eli käytännössä saman tyylinen venytys kuin tuossa kuvassa, paitsi kädet ovat suorassa.

Voisko joku selittää sen staattisen pidon vielä, kun sitä en ymmärrä. Siis en heti ota sitä varmaan käyttöön, mutta hyvä se olisi tietää.

Nepheg sanoi:
Voisko joku selittää sen staattisen pidon vielä, kun sitä en ymmärrä. Siis en heti ota sitä varmaan käyttöön, mutta hyvä se olisi tietää.

Tossa on DoggLogista lainaus:

Statics are what I do immediately after a working set to try to create even more of an overload ---example: lat pulldowns-300x 14 reps rest paused to failure and then immediately I do a static hold which is pull the bar down 4 inches and lean back slightly. I fight like hell to hold it for 20 seconds counting (one one thousand, two one thousand, three...) but I usually end up shaking like a leaf on some movements (incline presses etc)--trying to hold a three hundred plus pound incline press in a 20 sec. Another example: Incline bench press, John Doe has just completed a rest pause set with 275lbs. He takes the bar off the rack and brings it about 4 inches down (as this is usually where peoples strength range is) and tries to hold it there for a true 20 second count. To be totally honest with you its nothing more than a personal favorite of mine to reach an overload threshold--- someone else might want to do burns down near the bottom for 6-15 short reps, someone else might want to do a 20% more weight negative.

Mites noitten sarjapainojen kehittymisen kohdalla, jos otetaan esimerkkinä liike penkkipunnerrus. Oletetaan että liikkeet rinnalle olisi: pp tangolla, pp käsipainoilla, pp smithissä. Näin ollen penkkipunnerrusta tangolla treenataan vain n. 2viikon välein. Voiko nimenomaan näin harvalla penkkipunnerrus-treenaamisella saavuttaa hyvää kehitystä sarjapainoissa kyseisessä liikkeessä? Itselläni kun sattuu tuo penkki junnaamaan paikoillaan ja haluaisin vähän lisätä rautaa tankoon, joten kannattaisiko minun esimerkiksi ottaa rinnalle vain kaksi liikettä?

Venytyksistä vielä.... onkos nämä oikein(?):

- rinta: jokaisen rintasarjan jälkeen venytys
- olkapäät: jokaisen olkapääsarjan jälkeen venytys
- ojentajat: jokaisen ojentajasarjan jälkeen venytys
- jalat: jokaisen jalkasarjan jälkeen venytys
- selkä: viimeisen selkäsarjan jälkeen venytys
- hauikset: forkkusarjan jälkeen venytys

Rock^ sanoi:
Mites noitten sarjapainojen kehittymisen kohdalla, jos otetaan esimerkkinä liike penkkipunnerrus. Oletetaan että liikkeet rinnalle olisi: pp tangolla, pp käsipainoilla, pp smithissä.
Doggcrappissa ei tehdä penkkiä (tangolla).
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?p=421577#post421577
Näin ollen penkkipunnerrusta tangolla treenataan vain n. 2viikon välein. Voiko nimenomaan näin harvalla penkkipunnerrus-treenaamisella saavuttaa hyvää kehitystä sarjapainoissa kyseisessä liikkeessä?
Voi, ja saavutetaan. Dieetillä olen nyt saanut lisättyä vain 1-2 toistoa jokaiseen liikkeeseen 2 viikon välein, mutta bulkilla kehitystä tulee yleensä selvästi enemmän.
Itselläni kun sattuu tuo penkki junnaamaan paikoillaan ja haluaisin vähän lisätä rautaa tankoon, joten kannattaisiko minun esimerkiksi ottaa rinnalle vain kaksi liikettä?
Älä ryhdy muokkaamaan Doggcrapp-treeniä ennen kuin olet treenannut sillä pitkään ja tiedät mitä teet. En suoraan sanottuna edes suosittele Doggcrapp-treeniä sinulle, mikäli epäilet sen tehokkuutta ja haluat käyttää sitä lähinnä penkin parantamiseen. Joku voimanosto-ohjelma on sinulle varmasti paljon parempi vaihtoehto.
Etureisivenytys tehdään toisen eli 20 toiston etureisisarjan jälkeen.

"Jokaisen" sarjan jälkeen kuulostaa siinä mielessä omituiselta, että paria hassua poikkeusta lukuunottamatta kullekin lihakselle tehdään treeneissä tasan yksi sarja.

Rock^ sanoi:
Mites noitten sarjapainojen kehittymisen kohdalla, jos otetaan esimerkkinä liike penkkipunnerrus. Oletetaan että liikkeet rinnalle olisi: pp tangolla, pp käsipainoilla, pp smithissä. Näin ollen penkkipunnerrusta tangolla treenataan vain n. 2viikon välein. Voiko nimenomaan näin harvalla penkkipunnerrus-treenaamisella saavuttaa hyvää kehitystä sarjapainoissa kyseisessä liikkeessä? Itselläni kun sattuu tuo penkki junnaamaan paikoillaan ja haluaisin vähän lisätä rautaa tankoon, joten kannattaisiko minun esimerkiksi ottaa rinnalle vain kaksi liikettä?

Venytyksistä vielä.... onkos nämä oikein(?):

Ensinnäkään tämä ohjelma ei ole mikään penkkipunnerruksen maksimi nosto ohjelma. Jos sellaista etsit niin kannattaa suunnata voimailupuolelle ja kysellä sieltä. Toiseksi Dante ei todellakaan suosittele penkkipunnerruksen ottamista tangolla ohjelmaan mukaan. Muutenkin kannattaa suosia vinopenkki punnerruksia. Itse teen rinnalle: käsipaino penkki, käsipaino vinopenkki & smith vinopenkki.

Sanon nyt vielä kerran, että tämä ei ole todellakaan mikään sellainen ohjelma jota voi testata tosta vaan. Ensin kannattaa laittaa ruokailu kuntoon ja sitten vasta alkaa miettimään treeniä. Suosittelen lisäksi lukemaan asiasta niin paljon kuin mahdollista (ja sitä asiaa kyllä riittää monia satoja sivuja.. pelkkä cycle for pennies on 350 sivua doc-tiedostona.)

Tämä ohjelma ei todellakaan ole oikotie onneen. Vaikka monet kokeilleet ovat tehneet todella hyviä tuloksia, ovat he varmasti antaneet kaikkensa tälle ohjelmalle.

Taisin antaa hivenen väärän kuvan tuosta edellisestä. Eli en minä nyt penkkiin ainoastaan halua lisätä rautaa, vaan perustoiveena on saada rutkasti lisää massaa ja rautaa joka liikkeeseen. Kuitenkin tämä penkkipunnerrus oli vain esimerkkinä, ja otin sen siksi esille kun se nyt sattuu olemaan meikäläisen heikoin lenkki.

Enkä minä mikään kuminauhavoimanostaja ole vaan tähän asti olen treenannut 90-prosenttisesti kehotreenillä. Nyt vain heräsi kiinnostus tähän DC:hen vaihtelun vuoksi, mutta näyttää siltä ettei ole mitään syytä teidän mukaan edes kokeilla koko ohjelmaa mikäli ei ole perehtynyt siihen 350-sivun verran????? (vaikka tiedot osin ovat vanhojen sääntöjen kertausta).

Hulkki sanoi:
Doggcrappissa ei tehdä penkkiä (tangolla).
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?p=421577#post421577Voi, ja saavutetaan. Dieetillä olen nyt saanut lisättyä vain 1-2 toistoa jokaiseen liikkeeseen 2 viikon välein, mutta bulkilla kehitystä tulee yleensä selvästi enemmän.Älä ryhdy muokkaamaan Doggcrapp-treeniä ennen kuin olet treenannut sillä pitkään ja tiedät mitä teet. En suoraan sanottuna edes suosittele Doggcrapp-treeniä sinulle, mikäli epäilet sen tehokkuutta ja haluat käyttää sitä lähinnä penkin parantamiseen. Joku voimanosto-ohjelma on sinulle varmasti paljon parempi vaihtoehto.Etureisivenytys tehdään toisen eli 20 toiston etureisisarjan jälkeen.

"Jokaisen" sarjan jälkeen kuulostaa siinä mielessä omituiselta, että paria hassua poikkeusta lukuunottamatta kullekin lihakselle tehdään treeneissä tasan yksi sarja.

Voihan tota ideaa soveltaa varmaan muutenkin. ja miksi penkki ei kävisi kunhan ohjelman runko vaan pysyisi järkevänä. Mulla idea on päästä pois noista noista 5 ja 4 jakoisista ohjelmista , esim DC jakoon , HD :llä höystettynä. mutta kuitenkin se yksi sarja ja rasitus 1-2 kertaa viikossa.
Se on totta , että kun tota DC:tä tekee huollelliseti, niin tulos on paras mahdollinen. Mutta kaikki ei jaksa ottaa tätä hommaa niin tosisaan eikä pystykkään.
Vai mitä mieltä Hulkki olet ?

Minä joudun tekemään rinnalle penkin, vinopenkin ja alaviistopenkin koska salin isoimmat hanttelit on vain 30 kg eikä mitään vipuvarsilaitteita ole.

Toistaiseksi ei ole mitään ongelmia ollut. Mutta mun käyttämät painot onkin vielä kevyitä...

jaahas sanoi:
Se on totta , että kun tota DC:tä tekee huollelliseti, niin tulos on paras mahdollinen. Mutta kaikki ei jaksa ottaa tätä hommaa niin tosisaan eikä pystykkään.
Vai mitä mieltä Hulkki olet ?

Mää oon tippunu kärryiltä, miten tää DC voi olla niin vaikee ettei lähes jokainen voisi sitä tehdä?? Treeniäkin vähän ja vaikuttaa tuo "on se älyttömän rankkaa" hiukan ylimitoitetulta reaktiolta, eikö porukka treenannut oikeasti kovaa ikinä vai mistä tuo rankkuus tulee? Ruokavalio näyttää melko ahtamiselta varsinkin proteiinin osalta mutta mulla on vaan kuvitelma että tuo menisi paljon miedompanakin aivan yhtä hyvin. :confused:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom