Hulkki sanoi:
On se kumma, kuinka tyypit, jotka eivät ole koskaan käyttäneetkään Doggcrapp-menetelmää, tulevat kertomaan DC-systeemiä tälläkin hetkellä käyttävien ihmisten mielipiteiden ja kokemusten olevan vääriä.
Kyllä nyt kritiikki pitää kestää treeniohjelmista vaikka ne itestä tuntuisivatkin kuin toimivilta, voi olla että se saa vieläkin toimivammiksi sitä kautta.
Itse en sinänsä treeniä kritisoi, se vaikuttaa ihan hyvältä tavalta tehdä korkeatehoista matalavolyymista treeniä. Itselläni on kehittynyt treeniin sellainen filosofia että mahdollisimman vähällä pyrin sen hyödyn ottamaan treenistä mikä siitä on saatavilla, jos homma ei toimi yhdellä sarjalla niin sitten vasta astuu kuvaan sarja nro2 jne.
Ehkä siten olen jäävi tuossa "treenin eläimellisessä intensiteetissä", treenasin joskus useita kuukausia ns. Cybergenics treeniä (naurakaa vaan
), siinä oli paljon samanlaisia elementtejä kuin tuossa DC:ssä. Esim. 3 pudotus sarjaa ja jokainen noista negatiiviseen loppuun asti (kunnes negatiivinen vaihe ei enää hallinnassa, vaatii treenikaverin auttamaan painoja ylös positiivisessa osassa), negatiivinen vaihe 4-6 sekuntia (ihan oikeesti, ei vaan että muistaa hitaasti laskea..) pudotussarjoja yleensä 5-12, ja kahdesti viikkoon. Pudotus sarjan jälkeen tulivat 30-45 sekunnin lihasjännitykset (DC:ssä staattinen pito..) ja sen jälkeen 45sekunnin "syvä" venytys (DC extreme stretch..)
Teho oli siis 2-3x DC:hen verrattuna, ja lähes tuplasti useammin. Ruokavalio oli syklinen matala-hiilari-matala-kalori / korkea-kalori versio, keskimäärin jotain 3500kcal/päivä viikon ajalta. Aivan järjetön kehitelmä ensiajattelemalla, ja vaikka tuloksia tuolla ei luonnollisesti tullutkaan muuta kuin rasvanpalamista niin siitä selvisi nippa nappa +-0 lihasmassalla. Jotain sain tuosta kuitenkin irti, nimittäin lisää tietoa siitä miten korkeatehoiseksi treenin voi vetää, ja että miten siitä palautuu ja miten keho reagoi..
Itse en usko DC:n suureen proteiinimäärään ja ruoka-aine kombinaatioihin, mielestäni ravintopuolen tulokset ovat paljolti kiinni tuossa siitä että kaloreita tulee paljon. Tämä on tietty vain mielipiteeni ja otan siitä selvää DC:n kohdalla heti kun olen koekatsastanut Dr DiPasqualen anabolic dietin ns. lihasmassan kasvatus versiona
(kokeiltavaa on niin paljon että pitää tehdä jono ;))