Doggcrapp Training System

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ite teen välillä ylimääräsiä settejä lämmittelyksi / jäähdyttelyksi / välipäivänä, esimerkiksi takaolkia ja vatsoja. Joku täällä jo mainitsi tosta ojentajien olevan vähän hölmössä kohdassa, raskaan penkin ja olkapäiden jälkeen. Varmaan enemmän sais irti kun siirtäisi ne ojentajat suosiolla toiselle päivällä hauisten yhteyteen.

Metodi vaikuttaa toimivalta, mutta hieman tylsältä ns. "perustyöltä".

Jos ei ojentajasarjasta tunnu saavan mitään irti aiempien rinta- ja olkapääsarjojen, niin ihan hyvä kikka on tehdä väliin selkäliike ja sen jälkeen vasta punnertaa lisää. Sitten tietty kannattaa miettiä, mihin päiviin tunkee mitäkin liikkeitä. Eli jos olkapäille on pystäriä treenissä A, ei siihen välttämättä kannata laittaa enää kolmanneksi liikkeeksi jotain raskasta kapeaa penkkiä vaan ennemmin esimerkiksi ranskalaista. Sitten treeneissä B ja C tehdäänkin olkapäille pysty- ja takaolkasoutua, jolloin vetävän liikkeen jälkeen pystyy aivan hyvin punnertamaan lisää. Tietty eri asia, jos joka treenissä on olkapääliikkeenä pystypunnerrusta....

Jos ei ojentajasarjasta tunnu saavan mitään irti aiempien rinta- ja olkapääsarjojen, niin ihan hyvä kikka on tehdä väliin selkäliike ja sen jälkeen vasta punnertaa lisää. Sitten tietty kannattaa miettiä, mihin päiviin tunkee mitäkin liikkeitä. Eli jos olkapäille on pystäriä treenissä A, ei siihen välttämättä kannata laittaa enää kolmanneksi liikkeeksi jotain raskasta kapeaa penkkiä vaan ennemmin esimerkiksi ranskalaista. Sitten treeneissä B ja C tehdäänkin olkapäille pysty- ja takaolkasoutua, jolloin vetävän liikkeen jälkeen pystyy aivan hyvin punnertamaan lisää. Tietty eri asia, jos joka treenissä on olkapääliikkeenä pystypunnerrusta....
Mulla oli kans olkapäille pystypunnerrus, kp pystysoutu (ykk) ja takaolkasoutu taljassa. Ojentajille tosin otin kyllä ihan kolme rintaankin ottavaa liikettä, kun meikällä on tällänen lättärinta. Homma rokkasi tosiaan vaihtamalla liikejärjestystä.

Vedittekö lepopäivien ja cruisin ruokailut siten, että tiputitte yhen aterian pois vai jätitte palkkarin ja pre workoutin pois ja pienensitte jotain ateriaa?

Vedittekö lepopäivien ja cruisin ruokailut siten, että tiputitte yhen aterian pois vai jätitte palkkarin ja pre workoutin pois ja pienensitte jotain ateriaa?

Lepopäivien safkailut meni muutoin ihan samalla kaavalla kuin treenipäivien, paitsi etten luonnollisesti vedellyt mitään introja tai palkkareita. En oikein näe mitään järkeä noissa lepopäivien kalorien supisteluissa, sillä tuolloin juuri tapahtuu glykogeenivarastojen täyttöä, edellisestä treenistä palautumista ja hyvällä tuurilla jopa jotain lihaskasvua. Jos läskiä tuntuu kertyvän liikaa, niin kannattaa tarkastella ruokavalion kokonaisuutta eikä alkaa suoralta kädeltä karsia lepopäivien safkoista "koska silloin ei ole niin paljon kulutusta".

Ylös, hooray ja thumbs up tälle ohjelmalle! Jostain syystä löysin jotain Hulkin vanhoja löpinöitä eri reenimetodeista ja koirankakka alkoi kiinnostamaan. Nyt ekaa blastia 6. viikko menossa ja sit cruisaillaan. Treenitaustaa noin 20 vuotta vaihtelevilla hamphuipeliohjelmilla. Tästä täytyy sanoa että ihan huikea ohjelma, kehitystä tullut ja ekaa kertaa ~10 vuoteen tullut raskausarpia.. kainaloihin. Painoa tullut 4 kiloa, jokaisessa liikkeessä muutama toisto ja joitakin kiloja lisää rautaa. Saas nähä tunnistaako golf-kaverit keväällä..

Itsellänikin nyt 6 viikon blasti takana, nyt cruisaillaan. Painoa tullut hieman alle 3 kiloa, mutta jalat, rinta, selkä sekä hartiat vaikuttavat ottaneen paksuutta jo nyt hyvin! Tulokset nousseet hyvin joka kerta.

Pakko itekkin mainita että näin kovaa kehitystä ei ole tullut millään!

Edelliseltä sivulta lunttasin, niin 4kk tällä metodilla takana ja ihan heti ei pois vaihdeta.

Mukavaa, jos muitakin DC-ukkoja vielä löytyy!

Päivitystä omaan kehitykseen. Syyskuun alusta reenattu DC:tä, toinen blasti menossa eikä toistaiseksi ole tarvinnut liikkeitä vaihtaa.
Paino 85 -> 91
Hanska 41 -> 43
Vyötärö 86 -> 89
Rinta 112 -> 117
Fläsää luonnollisesti tullut, mutten anna sen haitata, diettaillaan sitten vuodenvaihteessa.
Reisiä en ole mittaillut mutta painoja on saanut reilusti lisäillä.
Kyykky 120 * 8, wm 90 * 20 -> 140 * 12, wm 105 * 20
SJMV 100 * 8 -> 140 * 6
Soutukone 70 * 12 -> 90 *16
Penkki kp 30 * 12 -> 37,5 * 13
Nämä siis RP:n ekoja 'minisettejä' niissä missä niitä tehdään.

Pitääkin pistää tähän väliin myös oma DC-hehkutus!

Nyt noin 4kk pätkä tuota takana ja ainakin tähän asti on potkinut hyvin. Kehitystä on tullut sekä treenipainoissa että sarjapituuksissa ja tuntuisi tulleen fysiikassakin (ainakin selkään saanut lisää lihaa). Yllättävän hyvin on toiminut siihenkin nähden, että treenailu ei ole mennyt aivan katkeamatta blastailu/cruisailu-tyyliin, johtuen parista pikku flunssasta välissä eli välillä on joutunut ottamaan pienet ylimääräiset kevennykset mukaan.

En ole Pakkikselle tainnut kirjoittaa kunnolla tai ollenkaan yli 10 vuoteen, tausta sellainen että joskus lukioikäisenä innostuin kehoilusta ja paino nousi reilut 15 kiloa muutamassa vuodessa, kunnes umpilisäkkeen kosahdettua tuli totaalitreenitauko, joka sitten vaihtui kestävyys/hyötyliikuntaan vuosiksi ja painokin tippui matalimmillaan reiluun 70 kiloon (pituutta 186cm). Jonkun verran tuli sittemmin punttienkin kanssa treenailtua satunnaisesti ja pahimmasta nälkäkunnosta pääsin eroon, kunnes 2014 iski halu aloittaa kunnon treenaaminen ja HST:llä vetelin puolisentoista vuotta nostaen painoa melkein 20 kiloa, yli 100 kilon (tavoite oli päihittää omat vanhat ennätykset, ja vuoden 2015 loppuun mennessä nämä oli saatu kaikki rikottua). Sitten alkoi vähän junnaamaan paikallaan, kun ei enää huvittanut puskea painoa väkisin ylöspäin ja kesällä 2016 tuli tunnusteltua taas kaksijakoisia ohjelmia ja lopulta innostuttua DC:stä.

Kuten sanottua, nyt on treeni maistunut taas aivan eri tavalla ja varsinkin ko. treenisysteemin "kamalimmat" osuudet on tehneet todella gutaa. Painoa en ole edelleenkään pyrkinyt erityisesti nostamaan, kunhan on pysynyt 100 kilon paremmalla puolella. Tällä hetkellä aamupaino n. 102 kg. Ruokavalion ja aerobisen suhteen olen ollut DC-mielessä hieman lepsumpi. Mitään liha, maito tai munatuotteita en ole syönyt sitten vuoden 2009, kunhan energian- ja proteiininsaannista on saanut pidettyä huolta, niin palautuminenkaan ei ole ollut ongelma.

Tänään tuli räpsäistyä salin vessassa (!) tilannekatsauskuvat (jalat jäi kuvausteknisistä syistä pimentoon nyt) vertailun vuoksi alla myös elokuun kondis jolloin aloittelin Doggcrappia.

Eli elokuu 2016:

_f7d7jvkIALQaXCfS55wYhb4NmJmCP5BdFyZj_yKShE

Ja Tapaninpäivä 2016:

jYqEyViIp5fGZXhTkJ74yEua9EbzjlZE8axJNj5ohbc

0OPmzKWIKuZ8YhE16ceRUIYpYlddB7g-zFBYDRBCu-4

1EN-IgG6TX--rdv2ZpXCp3gzvpFDcJwM3gcwaBVlVCI

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Dropbox-linkit ei näköjään enää toimi kunnolla, joten kuvat näkyy/ei näy miten sattuu. Tässä edelliseen postaukseen liittyvä kuvat siis uusiksi (ylläpito voi toki liittää nää tuohon aiempaan, jos käy vaivattomasti).

Eli elokuu 2016:

QEahr8p.jpg

Ja Tapaninpäivä 2016:

hpDD3I3.jpg

01M4oF7.jpg

mqQdOiE.jpg

Viimeksi muokattu:
Syyskuussa alkoi DC. Tänään otin hieman mittoja ja onhan sitä jotain tarttunut, jopa pohkeisiin oli tullut 1,5 cm! :D

Hauiksiin 2cm, rinnanympärys 7cm, reidet 2-3cm sekä vyötäröön 8 cm. (Huomaa minne mulla se ylimääränen kertyy, jalat ym pysyy kohtuu kireänä)

Vieläkö löytyy DC-ukkoja täältä? Itse treenaillut viime aikoina Wendlerin systeemeillä ja sieltä rest-pause challengen jälkeen päätin palata takaisin DC-treenien pariin.
Tuntuu että tällä metodilla saanut parhaat tulokset aina aikaiseksi, saas nähdä miten näin vanhana gubbena.

DoggCrapp on mulla sellainen treenien makaronilaatikko, mihin palaan aina kun en tiedä mitä muuta tekisin. Toimii aina takuuvarmasti ja tuntuu mielekkäältä tehdä. Psyykkisesti yllättävän helppo, kun tarvitsee keskittyä vain "yhteen kovaan sarjaan ja sitten se tuska on ohi".

En mä nyt tiedä olenko tällä saanut mitattavaa kehitystä sen enempää kuin millään muullakaan, mutta hauskaa tää treeni ainakin on.

Täällä kanssa yks joka vannoo dc:n nimeen! Mun treenijako on tosiaan hyvin muokattu, ja tää nykyinen on siis aika lähellä 1- jakoista, doggcrappin kaikki perusperiaatteet siis pidän kokoajan mukana.

Toi wendlerin rest pause challenge on tosi hyvä kanssa muuten, mut mun ranskalainen punnerrus ja leuanveto tais kehittyy 2 ekaa viikkoa, ja sitten vaan junnasin samoja toistoja. Onks tohon @Tikster jotain jippoo tai prosentteja olemassa, millä voisi edetä? Jimin piti tehdä siihen prosenttiohjeet, mutta en ole mistään niitä löytänyt.
Ei oikein tunnu nousevan omilla menetelmillä noi tulokset noissa kahdessa apuliikkeessä.

Toi wendlerin rest pause challenge on tosi hyvä kanssa muuten, mut mun ranskalainen punnerrus ja leuanveto tais kehittyy 2 ekaa viikkoa, ja sitten vaan junnasin samoja toistoja. Onks tohon jotain jippoo tai prosentteja olemassa, millä voisi edetä? Jimin piti tehdä siihen prosenttiohjeet, mutta en ole mistään niitä löytänyt.
Ei oikein tunnu nousevan omilla menetelmillä noi tulokset noissa kahdessa apuliikkeessä.
Suvantovaiheita tulee aina, mutta jos on pidempiä jaksoja, kun junnaa paikallaan, niin syytä kannattaa alkaa etsiä ihan ensimmäisenä tekemisen määrästä. Joko sitä tekee liian vähän tai liikaa. Yleensä se tuppaa olemaan niin, että palautumiskyky ei riitä. Tehdään määrällisesti liikaa tai liian kovaa.

Täällä kanssa yks joka vannoo dc:n nimeen! Mun treenijako on tosiaan hyvin muokattu, ja tää nykyinen on siis aika lähellä 1- jakoista, doggcrappin kaikki perusperiaatteet siis pidän kokoajan mukana.

Toi wendlerin rest pause challenge on tosi hyvä kanssa muuten, mut mun ranskalainen punnerrus ja leuanveto tais kehittyy 2 ekaa viikkoa, ja sitten vaan junnasin samoja toistoja. Onks tohon @Tikster jotain jippoo tai prosentteja olemassa, millä voisi edetä? Jimin piti tehdä siihen prosenttiohjeet, mutta en ole mistään niitä löytänyt.
Ei mulla mitään prosentteja noissa apuliikkeissä ollut, perus "beating the logbook". Tein ne niillä Danten suosittelemilla toistoväleillä, oisko ollut leuat 15-20 RP ja ranskis 20-30 RP.
Sitten vaan liike vaihtoon jos jää pidempään junnaamaan paikallaan.

DoggCrapp on mulla sellainen treenien makaronilaatikko, mihin palaan aina kun en tiedä mitä muuta tekisin. Toimii aina takuuvarmasti ja tuntuu mielekkäältä tehdä. Psyykkisesti yllättävän helppo, kun tarvitsee keskittyä vain "yhteen kovaan sarjaan ja sitten se tuska on ohi".

En mä nyt tiedä olenko tällä saanut mitattavaa kehitystä sen enempää kuin millään muullakaan, mutta hauskaa tää treeni ainakin on.
Mulle kans paremmin sopii HIT, heavy duty, DC ym. tämän tyyliset treenit. Jotenkin se mentaliteetti että "tehdään kunnolla tai ei tehdä ollenkaan" kiehtoo.
En väitä etteikö sama päde muihin treenimetodeihin, mutta tuohon yhteen rest pause sarjaan on vaan helpompi lataa kaikki. Kun tietää että jos munii, niin treeni meni pilalle tai pahimmassa tapauksessa joku lempiliike vaihtoon.

Ja vaan DC:stä saan treenin jälkeen sen totaalisen "tyhjän" olon, kun tietää että yhtään enempään ei olisi pystynyt.
Palautumisen kanssa saa tosiaan olla tarkkana, varsinkin kun alkaa kilometrejä olemaan mittarissa.

Suvantovaiheita tulee aina, mutta jos on pidempiä jaksoja, kun junnaa paikallaan, niin syytä kannattaa alkaa etsiä ihan ensimmäisenä tekemisen määrästä. Joko sitä tekee liian vähän tai liikaa. Yleensä se tuppaa olemaan niin, että palautumiskyky ei riitä. Tehdään määrällisesti liikaa tai liian kovaa.
Niin no, muuten noi Wendlerin hommat on olleet tosi toimivia, mutta tässä haasteessa oli kaikki ohjeet millä tehdään, ja lihas tuli kerran viikossa, eli penkkipäivänä kyykky ja noi apuliikkeet siihen, toinen päivä oli pystypunnerrus ja veto.

Ei se liian usein voi olla, mut sehän on fakta että jos ranskalaisessa penkissä sarjapainot on siellä +50kg siististi tehtynä, niin aika hidasta se progressio on ihan natupohjalla siitä ylöspäin. Eli päättelin silloin että oon liian vahva kehittyäkseni tolla systeemillä 🤣 kerran viikossa pari toistoa lisää, niin aika vaikeaa se kyllä on kun on vielä kovat penkkisarjat alla.

Suositut

Back
Ylös Bottom