Doggcrapp Training System

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tosi siistiä, että jengi treenaa yhä DC:llä vielä vuonna 2023! Omissa treeneissä DC esiintyy enää lähinnä pohkeiden treenaamisessa (oikeastaan ainut metodi, jolla olen saanut merkittävää kasvua kyseiselle lihasryhmälle).

Ai saatana vanha kunnon DC. Pakko ottaa jossain vaiheessa taas vuosien jälkeen työn alle! Ei millään ohjelmalla ole voimatasot noussut niin hyvin.

Mikä siinä oikeasti on taustalla et yhdellä kovalla sarjalla pystyy paukuttamaan failureen joka viikko saman (lähes saman) liikkeen, ja lisäämään rautaa lähes kokoajan? Oon just miettinyt tätä kun oon muutaman vuoden treenaillut HIT tyyliin kaikki bodausjaksot, ja joka vuosi on vaan vahvempi.

Verrattaen vaikka johonkin simppeliin voimaohjelmaan, kuten wendlerin 5/3/1 tai esim jton perusrunko.
Yritä runttaa jommassa kummassa yks liike failureen kunnolla, niin menee ihan vituiks kaikki seuraavan 2 viikon treenit.

Toki sitä valkuaista tulee vedettyä se min. 350g päivässä kuten dc:ssä kuuluu, mut onks jotain kokemusta et voiks noista em. treeneistä palautua samalla tavalla jos syö dc dieetillä silloin? En oo ite ainakaan onnistunut.

Aivan ylivertainen systeemi mulle ainakin.

Mikä siinä oikeasti on taustalla et yhdellä kovalla sarjalla pystyy paukuttamaan failureen joka viikko saman (lähes saman) liikkeen, ja lisäämään rautaa lähes kokoajan? Oon just miettinyt tätä kun oon muutaman vuoden treenaillut HIT tyyliin kaikki bodausjaksot, ja joka vuosi on vaan vahvempi.

Verrattaen vaikka johonkin simppeliin voimaohjelmaan, kuten wendlerin 5/3/1 tai esim jton perusrunko.
Yritä runttaa jommassa kummassa yks liike failureen kunnolla, niin menee ihan vituiks kaikki seuraavan 2 viikon treenit.

Toki sitä valkuaista tulee vedettyä se min. 350g päivässä kuten dc:ssä kuuluu, mut onks jotain kokemusta et voiks noista em. treeneistä palautua samalla tavalla jos syö dc dieetillä silloin? En oo ite ainakaan onnistunut.

Aivan ylivertainen systeemi mulle ainakin.
Sama juttu täällä. DC:llä ja matala volyymisillä ohjelmilla parhaat kehitykset tullut. Voi olla, että monelle tämän tyyppiset ohjelmat ovat hyvä suhde intensiteettiä/lepoa ja frekvenssiä.

Ja karsiihan failure treenaminen ainakin ns. roskavolyymin. Uskon, että suurin osa salillakävijöistä kuitenkin treenaa oman irtiottoalueen ulkopuolella ja joskus jopa aika rajustikin.

En tiedä mistä johtuu, ehkä siitä että Wendlerissä toistohaarukka on jo enemmän hermostoa rassaavaa. (1/3/5). Ainakin silloin kun sarjat alkaa olemaan tiukkoja.
Doggcrappissa taas yleensä se eka sarja osuu sinne 8-10 väliin ja kontrolloitu negatiivinen osuus, jolloin lihas joutuu kovemmalle. Toki jatkuva failure tälläkin keinolla rassaa hermostoa.
Disclaimer : ei mitään tiedettä ajatuksissa, vaan pelkästään vanhan lihapään velitiedettä.

Itsellä cruise menossa. Oli reissu tiedossa, joten katsoin cruisen sopivan siihen. Nyt kuitenkin flunssa iski reissun jälkeen, toivottavasti ei tauko veny liian pitkäksi.
Tänään tulee viikko viimeisestä treenistä, eli vielä ei suurta hätää. Toki tullut syötyä (ja juotua) reissussa miten sattuu.

En tiedä mistä johtuu, ehkä siitä että Wendlerissä toistohaarukka on jo enemmän hermostoa rassaavaa. (1/3/5). Ainakin silloin kun sarjat alkaa...
Toi sun pointti on hyvä. Välillä tää velitiede menee oikean yli parempana. Mä matkustin kanssa koiran, rouvan ja lasten kanssa (vaativin ensimmäisenä) takas kotimaahan ja viikko tässä tuli tuli tauko tommosesta DC/HIT hässäkästä jolla tullu hyvin tulosta.

Vaatii tää panostusta niin paljon, et ei välttämättä oo resursseja nyt jatkaa tätä tyyliä. Otan voimakauden tähän väliin ja sit saatan jopa palata takas vääntämään dctä.

Ei oo joka päivä aikaa asua ruokapöydässä ja keittiössä vuorotellen , salillahan ei tarvii liikaa olla 😀

Tänään ei ollut enää flunssa oireita, joten päätin aloittaa uuden blastin.
Viime treenissä oli liikkeiden toistot toistoalueen ylärajalla, joten päätin jatkaa samoilla painoilla.
Jokaisessa liikkeessä progressio jatkuu, osassa vieläpä reilusti. Homma toimii ku junan vessa.
Doggcrapp is the shit. (pun intended)

Aina tekee mieli aloittaa DC uudestaan kun lukee tätä ketjua. Mutta ei saatana dieetillä..

Dieettihän on monelle parasta aikaa nostaa voimatasoja. Sit näillä ohjeilla kun syö, niin ei tarvi olla nälissään dieetilläkään. proteiinia täytys tulla dc dieetillä myös se 4-5g per painokilo, niin kyllä siinä syödä saa 🙂

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Dieettihän on monelle parasta aikaa nostaa voimatasoja. Sit näillä ohjeilla kun syö, niin ei tarvi olla nälissään dieetilläkään. proteiinia täytys tulla dc dieetillä myös se 4-5g per painokilo, niin kyllä siinä syödä saa 🙂
En ikinä ostanut täysin tätä vitun korkean proteiini määrän mentaliteettia, taisin itse vetää sen 3,5g x bw mitä Dante muistaakseni suositteli natikoille.

En ikinä ostanut täysin tätä vitun korkean proteiini määrän mentaliteettia, taisin itse vetää sen 3,5g x bw mitä Dante muistaakseni suositteli natikoille.
Mullakin pyörii siinä 3-3,5 g välillä. Aika helposti tuo tulee kun katsoo että 50-60 g protskua/ateria. Ja palkkariin lämmään DC ssä reilusti proteiinia.

Mullakin pyörii siinä 3-3,5 g välillä. Aika helposti tuo tulee kun katsoo että 50-60 g protskua/ateria. Ja palkkariin lämmään DC ssä reilusti proteiinia.
Jep! Kyllähän se tällä määrällä pystyy vielä safkaamaan, mutta jos puhutaan 75-90 grammasta proteinia per ateria niin ainakin omalla kohdalla toi meni jo työstä, joka ateriassa sulattaa ensin jäätävä määrä proteinia ja perään sekä kasvikset että hiilarit/rasvat.

Ainakin IntenseMusclen palstan perusteella ja mitä olen muualtakin lukenut/kuunnellut, niin suurinosa Danten valmennattavista nimenomaan hakeuituikin Danten asiakkaaksi tuon ruokapuolen takia ja iso paino Danten valmennuksesta painoittui tuohon safka puoleen.

Tiiä sitten mikä on Danten filosofia herran vuonna 2023.

Mahtaisko tämä treenisysteemi toimia dieetillä? Tai toimiiko silloin yleensäkään mikään, kaikki vaivalla hankitut lihat ja voimat sulavat 😀

Viimeksi muokattu:
Mahtaisko tämä treenisysteemi toimia dieetillä? Tai toimiiko silloin yleensäkään mikään, kaikki vaivalla hankitut lihat ja voimat sulavat 😀
Miksi ei toimisi?
Dieetillä hermosto on kovemmalla rasituksella, joten palautumisesta on pidettävä kiinni, mutta DC toimii ainakin teoriassa loistavasti lihasten ylläpidossa dieetillä, kun joka treenissä pyritään progressioon.

Kevennysten tarve tod. näk. kasvaa, joten vähän maltillisempi kannattaa olla blastejen pituudessa (normaalisti 6-12 viikkoa) ja cruiseista (10-14 pv) pitää ottaa kaikki irti.

Pari keinoa mitä dieetillä voi tehdä DC:n suhteen on nostaa yksinkertaisesti toistoalueita esim. jos teet liikkeessä x normaalisti rest-pausen 11-15 toisto alueella, nosta toistoaluetta 15-20.

Toinen keino on vaan skipata yksittäinen treeni 2-4 viikon välein, oman hermoston palautumisen mukaan. Se yksittäinen viikko itsessään toimii pienenä kevennyksenä, joka saattaa mahdollistaa pidemmän blastin.

Miksi ei toimisi?
Dieetillä hermosto on kovemmalla rasituksella, joten palautumisesta on pidettävä kiinni, mutta DC toimii ainakin teoriassa loistavasti lihasten ylläpidossa dieetillä, kun joka treenissä pyritään progressioon.

Kevennysten tarve tod. näk. kasvaa, joten vähän maltillisempi kannattaa olla blastejen pituudessa (normaalisti 6-12 viikkoa) ja cruiseista (10-14 pv) pitää ottaa kaikki irti.

Pari keinoa mitä dieetillä voi tehdä DC:n suhteen on nostaa yksinkertaisesti toistoalueita esim. jos teet liikkeessä x normaalisti rest-pausen 11-15 toisto alueella, nosta toistoaluetta 15-20.

Toinen keino on vaan skipata yksittäinen treeni 2-4 viikon välein, oman hermoston palautumisen mukaan. Se yksittäinen viikko itsessään toimii pienenä kevennyksenä, joka saattaa mahdollistaa pidemmän blastin.
Itse nostanut muutenkin punnerrusten toistoalueen 15-20 RP , kuten Dante suosittelee meille vanhoille gubbeille.
Toimii loistavasti, pysyy eri tavalla freesinä.

10 on aika lähellä minimimäärää. Jos sen alle , niin joutuu kutsumaan kaikki perkeleet että saa restpauseilla grindattua loput toistot.
Sehän tässä systeemissä on kaikkein parasta 😀 sit kun meinaa hyytyä 9 toistoon, niin ruvetaan kaivamaan sitä kymppiä nivelsiteet rutisten ja rystyset valkosina. Yleensä se vielä tulee ja sit voi manata perkeleen takasin sinne mistä on tullu, hengittää syvään 15 kertaa ja kutsua sen takaisin!

Suositut

Back
Ylös Bottom