kannattaa ainakin sit pitää huolta et jauhotabujen kanssa tulee jostain muusta rasvaa.Onko tuolla niin suurta merkitystä käyttääkö öljypohjaisia vai jauhotabuja?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
kannattaa ainakin sit pitää huolta et jauhotabujen kanssa tulee jostain muusta rasvaa.Onko tuolla niin suurta merkitystä käyttääkö öljypohjaisia vai jauhotabuja?
Kelaappa tätä threadi taaksepäin niin ehkä huomaat missä meni vikaan kun ruvetaan keskustelemaan mitä ostetaan ja mistä ostetaan.Miksihän ei voisi keskustella, että mitä kannattaa ostaa?!
Noniin, 300 viestiä poistettu täysin turhaa floodaamista. Tilatkaa ihan rauhassa sieltä iHerbistä, mutta ei jokaisen tarvitse tulla ilmoittamaan että "jee tilasin vitamiinia". Hyvin informatiivinen ketju pilattiin floodaamalla jotain tilausinfoja.
Salakuljettamisesta ei keskustella, joten täällä ei spekuloida mikä määrä tulee tullista läpitte jne. Jatkakaa keskustelua D-vitamiinista, koska se on toimiva vitsku, mutta ei enää linkkejä iHerbbiin, saati alennuskoodeja tai ilmotuksia, että Esa Petteri Puna-Ahven tilasi 3 purkkia D-vitamiinia ja säästi hurjat 3 euroa odotellen pakettia 7 viikkoa.
Oukei, about 2 vk vedetty 10000 IU / 250 ug kokonaisannosta päivässä. Parina aamuna olen nyt herännyt itsestään jo ennen herätystä vaikka alla on ollut oman mittapuun mukaan ihan riittämättömät unet. Katsellaan nyt vielä hetki mutta ehkä jotain vaikutusta on siis jo havaittavissa.
Nyt kun vielä saisi raahattua itsensä ylös sängystä samalla kun herää
Tätä olen itsekin miettinyt. Nimittäin kärsin joka vuosi näihin aikoihin v*tullisen flunssan. Olen nyt ~5kk syönyt purkista D-vitamiinia, ensimmäiset 3kk 30mcg tabuista ja 20mcg ruoasta. Kun purkki loppui niin ostin 2 400IU:n (60mcg) purkin ja olen niitä naukkaillut kuukauden.Nyt on kyllä tällä viikolla nenä vuotanut ja oon treenejä vähän jättäny väliin ettei pahene. Oliskohan iskeny kovemmin, jos en D:tä nappailis? tiedä sitten...
Kaisa tarkoittaa tässä mitä todennäköisimmin sellaista ns. "stossi" annosta, jollainen voidaan ottaa silloin, kun flunssan oireet ovat jo alkaneet. Tällä tarkoitetaan yleensä esim. 1250mcg (1,25mg) d-vitamiinia yhden tai korkeintaan kolmen päivän ajan. Tällaisilla annoksilla yleensä vaikutus immuunipuolustukseen alkaa todella nopeasti. Nopeimmin d-vitamiini vaikuttaakin juuri kalsiumin imeytymiseen ja immuunipuolustukseen. Tuollaisen jälkeen tietysti kannattaa pitää paussi d:n ottamisesta kokonaan.Crrc sanoi:"korkeilla D-annostuksilla pystyy muuten selättämään alkaneen flunssan päivässä, tuli testattua… tai sitten kyseessä oli vaan hyvä tuuri" Eikös rasvaliukosten vitamiinien pitänyt imeytyä hitaasti joten tämä tuskin on mahdollista?
Tehokkaampi miten? Poliquin väittää, että harvemmin otetut isot annokset ovat tehokkain tapa nimenomaan tason nostamiseen, jonka jälkeen kannattaa siirtyä päivittäiseen, pienempään ylläpitoannostukseen.Tossa on vielä toi annostukseen liittyvä tutkimus http://terveesti.blogs.fi/2007/10/31/
Vastoin aiempia käsityksiä päivittäin nautittu D3-vitamiini on tehokkaampi kuin kerran viikossa otettu 7 päivän annos. Kerran kuussa otettu annos on kaikkein tehottomin (Chel 2007).
Ainakin olettaisin että tuossa juuri tarkotettiin että se imeytysmisaika ei siitä yhtään nopeammaksi tule mitä enemmän D-vitamiinia otat.Tehokkaampi miten? Poliquin väittää, että harvemmin otetut isot annokset ovat tehokkain tapa nimenomaan tason nostamiseen, jonka jälkeen kannattaa siirtyä päivittäiseen, pienempään ylläpitoannostukseen.