Crossfit toimii paremmin kuin bodauksessa - kaikkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sihvi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen jo monta kertaa ihmetellyt ja alkaa oikeesti vituttamaan tuo otsikko. Mikä tämän ketjun otsikon punainen lanka on, koska toi ei ole suomea? Sikäli en ihmettele kun tulee varmaan crosfittaajalta, ovat kujalla kaikki.

Hei Mike? Lähetäänkö crosfittaa? :D

Tossa otsikossa ei kyllä oo mitään järkeä. Eikös sen vois vaihtaa ihan vaikka muotoon "Crossfit", koska siitähän täällä puhutaan.

Vaikeaa hyväksyä se, etten ollutkaan ekasta kerrasta lähtien paras.

Sun ongelma on jossain ihan muualla kun siinä ettet osaa/jaksa tehdä jotain crossfitin temppuja. Harvassa on sellaiset monilahjakkuudet/yleisnerot, jotka oppivat heti kaiken ja jos et kuulu tähän ko. joukkoon, niin sitten kannattaa varmaan vähän nöyrtyä ja ottaa ns. lusikka kauniiseen käteen, eli hyväksyä se että tullaksesi hyväksi lajissa mitä et ole ennen edes kokeillut, niin edessä on pitkä ja monin paikoin kivinen (mutta myös mielekäs ja palkitseva) tie eli töitä on tehtävä helvetisti ja siltikin kestää pitkä aika ennen kuin olet edes omalla salillasi yksi parhaista. Jos ei tähän ole valmis, niin sitten on parempi unohtaa koko juttu.

Mutta mä näytän niille, että mä pystyn tähän hommaan kyllä.

Tällaista ajattelua en ymmärrä ollenkaan. Kenelle sun tarvitsee näyttää ja mitä. Ei ketään kiinnosta jonkun tuntemattoman aloittelijan näyttämiset. Niin kuin itsekin sanoit, niin sä nyt päässäsi kehittelet jotain ihan kummallisia juttuja.

Tossa otsikossa ei kyllä oo mitään järkeä. Eikös sen vois vaihtaa ihan vaikka muotoon "Crossfit", koska siitähän täällä puhutaan.
Mä vain haluun tietää mitä helvettiä tän ketjun aloittajan päässä liikkuu? Mitä se halusi tolla sanoa?

No siinä vasta jumalauta on järjen jättiläinen asialla. Pitäisi aivosolujen syttyä jo siinä vaiheessa kun katsoo crosshitin maailmanmestaria ja kehonrakennuksen maailmanmestaria. Siihen bodariin mahtuu 4 siimaa crosfittaajaa, reiteen.

Phil Heath on itseasiassa 110 kiloisena vain 20 kiloa painavampi kuin crossfitin edellinen "sankari" Rich Froning Jr.
Molemmat 5'9'' eli samanpituisia.

Phil Heath on itseasiassa 110 kiloisena vain 20 kiloa painavampi kuin crossfitin edellinen "sankari" Rich Froning Jr.
Molemmat 5'9'' eli samanpituisia.
"Vain" 20kg. :D :D :D

Rich-Froning-Jr-33.jpg

maxresdefault.jpg

Kannattais Heathinkin alkaa tekeen dippejä ilman ojentajia ja leukoja ilman selkää.

Classicin SM-kisaajat on lihaksikkaampia.

Crossfit toimii paremmin kuin bodaus - kaikkeen

(ei tietenkään pidä paikkaansa, mutta noin se kuuluisi kirjoittaa)

Tämä on vähän sama kun kirjottais. Judo toimii paremmin kuin bodaus - kaikkeen.

Samaa sarjaa minusta kun kysyy kehonrakentajalta että paljonko on penkki ykkönen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Crossfit on siitä oikein mukava laji että saa tehdä kaikkea sitä mitä oikeastaan tähänkin asti salilla (kyykyt, mavet, leuat, dipit, punnerrukset tangolla eri suuntiin) + lisäksi painonnostoa ja voimistelua renkailla. Kehonpainojutut on tohon sitten mukava lisä jolla se kehonhallinta paranee. Tohon kun yhdistän oman surkean peruskunnon kohottamisen niin mähän oon jo aito crossfittaaja.
Digauttelen myös mahdollisuudesta kilpailla näinkin fyysisessä lajissa joka jossain määrin kohtaa oman aiemman harrastuneisuuden normaalilla kuntosalilla.

Mistä en diggaa on kyseisen urheilumuodon kaupallisuus ja suhteellisen korkea hinta, kun pienemmillä saleilla ei sitten tosiaan ole kuin se ~15h treeniaikaa viikossa josta valita(arkisin 1h aamulla ja iltapäivällä, viikonloppuisin 1-2h aamupäivällä).

"Vain" 20kg. :D :D :D

Kannattais Heathinkin alkaa tekeen dippejä ilman ojentajia ja leukoja ilman selkää.

Classicin SM-kisaajat on lihaksikkaampia.

Kyse on suorituksesta.Missikisat on erikseen

E: enenpää provoamatta,mulle on ihan sama miten kukin treenaa tai on treenaamatta.Omalla kohdalla, kun on huomannu että tässä ei ollakkaan ikuisesti nuoria, kropan suorituskyvyn parantaminen on ruvennut kiinnostamaan huomattavasti enemmän kuin pelkkä lihaksen kasvattaminen

Ketjun nimi on kyllä persiistä revitty. Kaksi täysin eri lajia, miten Crossfit voisi toimia paremmin bodaukseen kuin bodaus? Huonoa provoa.

Mulle on ainakin ihan sama harrastaako joku crossfittiä, bodausta vai postimerkkien keräilyä. Jokainen tekee sitä mistä tykkää...

E: Itsekin harrastan siis crossfittiä ja saliajoista on lihakset pienentynyt, tilalle tullut hieman hapenottokykyä ja aerobista kuntoa.

Kaksi täysin eri lajia, miten Crossfit voisi toimia paremmin bodaukseen kuin bodaus?

Ainakin suht kokemattomalla harrastajalla varmasti crossfitissa tulee volyymia paljon helpommin, ns. huomaamatta, verraten jokseenkin tylsään perussalilla jauhamiseen. Lisäksi suurempi tekninen aspekti ja siinä kehittyminen palkitsee vähän eri tavalla kuin satunnainen sarjaenkka bodyliikkeessä. Näin spekuloiden arveltuna.

Eikö teillä siis ollut alkeiskurssia? Yleensä näillä suomen crossfit-saleilla on sellainen, ennen kuin saa osallistua varsinaisille ohjatuille tunneille. Käytkö siis Crossfit-salilla, vai "ryhmäliikuntasalilla" joka tarjoaa crosstrainingiä?

Jos jälkimmäisellä ja Crossfit kiinnostaa, kannattaa ehdottomasti mennä rekisteröidylle salille, jossa siis todennäköisesti osaavampaa valmennusta ja osataan skaalata liikkeitä.
..
Se crossfit salin nimessä ei takaa mitään muuta kuin korkeat hinnat. Jos haluaa hyvää valmennusta, vaikka crossfittiinkin, kannattaa varmaan ennemmin tutustua valmentajien osaamiseen. Esimerkiksi Tampereella saa takuuvarmasti Polte-salilta parempaa valmennusta kuin kummaltakaan crossfit-salilta. Etenkin, kun crossfitissä on olympianostot niin suuressa osassa, niin on aika iso ero, onko siellä sitä valmentamassa joku viikonloppukurssin käynyt mattimöttönen vai Jarkko Welling/Jenni Puputti/Teemu Roininen. Tiedä sitten kuinka paljon Suomen mittakaavassa noilla saleilla on oikeasti osaavia painonnostovalmentajia, meriittinä se "meillä on ainakin ihan huippu koutsi!" & CF Level 1 ei oikein riitä.

Se crossfit salin nimessä ei takaa mitään muuta kuin korkeat hinnat. Jos haluaa hyvää valmennusta, vaikka crossfittiinkin, kannattaa varmaan ennemmin tutustua valmentajien osaamiseen. Esimerkiksi Tampereella saa takuuvarmasti Polte-salilta parempaa valmennusta kuin kummaltakaan crossfit-salilta. Etenkin, kun crossfitissä on olympianostot niin suuressa osassa, niin on aika iso ero, onko siellä sitä valmentamassa joku viikonloppukurssin käynyt mattimöttönen vai Jarkko Welling/Jenni Puputti/Teemu Roininen. Tiedä sitten kuinka paljon Suomen mittakaavassa noilla saleilla on oikeasti osaavia painonnostovalmentajia, meriittinä se "meillä on ainakin ihan huippu koutsi!" & CF Level 1 ei oikein riitä.

Oot kyllä ihan oikeessa tossa ja itsellä vaan yhden kaupungin salista kokemusta, jossa siis valmentajilta löytyy jos jonkinmoista valmentajaosaamista. Ihan painonnostovalmentajaa löytyy erikseen ja muilla valmentajilla myös painonnosto/voimanosto/voimamies taustaa, Mike Burgenerin seminaareja käytynä.

Hiukan siis virheellisesti lähdin yleistämään, mutta käsittääkseni kuitenkin Suomen CF-saleilla on hyvää valmennusta ja tämä "puoskarien" valmennus on isossa osassa rapakon takana, joissa saleja on kuin sieniä sateella.

Eli siis taustatyötä vaan ennen kun valitsee salinsa :)

Sain kuitenkin tuosta postista sen käsityksen, ettei valmentaja ollut paras mahdollinen, oli cf-sali tai ei.

Yhdyn tähän täysyin. Vaikka itse olen periaatteessa ns. crossfit myönteinen niin wanhaa miestä syö se että lajissa valmentaja/valmennus termejä käytetään aika vapaasti. Itse olen sen verran oldschool että minulle valmentaja on henkilö jolla on vuosien/kymmenien vuosien kokemuksen ja koulutuksen kautta hankittu todella syvälline tietämys lajistaan. Myöskin olisin todella varovainen puhumaan valmennuksesta ylipäätään kun puhutaan crossfit kursseista ja harjoittelusta. Tuohan on ihan perus ryhmäliikuntaa, tosin vietynä uudelle tasolle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom