Crossfit toimii paremmin kuin bodauksessa - kaikkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sihvi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hienosti provosoiva otsikko on saanut porukan aktiiviseksi.

Oma mielipiteeni on että otsikon väittämä on täyttä paskaa. En lähtökohtaisesti ymmärrä edes sitä, miksi kansa vertailee bodaamista ja crossfittiä keskenään, ei noista kahdesta lajista voi puhua edes samassa lauseessa.. Crossfit toimii hyvin OIKEIN TEHTYNÄ aerobisen-, anaerobisen ja perusvoiman kehittämiseen. Siinä sivussa kivasti kehittyy maitohaponsietokyky. Se ei todellakaan ole optimaalisin treenimuoto lihasten kasvattamiseen sekä kehon symmetrian muokkaamiseen, toisin kuin bodaaminen.

En tietenkään väitä etteikö crossfit lihaksia kasvattaisi, tiettyyn pisteeseen.

Itse olen kumpaakin harrastanut ja molemmat lajit ovat loistavia, mutta vain siinä mihin ne on tarkoitettu. :rock:

Pointti on tämä: jos kirjoitetussa kielessä pitää käyttää väärinymmärrysten välttämiseksi hymiöitä etenkin sarkasmin kohdalla, miksi ihmisten kyky ymmärtää sarkasmia on vähentynyt sitä mukaa kun hymiöiden käytöstä on tullut arkipäiväistä.

Ehkä ihmisten kyky ymmärtää ei ole muutamassa vuodessa oleellisesti huonontunut, vaan ehkä kirjoitustapa on muuttunut? Ja samalla se, miten tekstiä tulkitaan, ts. oletus on että sarkasmissa käytetään hymiötä, koska nettikirjoittelu on kuitenkin jokamiehen hommaa, eikä vastapuolen taidosta tekstin tuottamisessa ole tietoa. Varsinkin silloin kun ei tiedetä, että teksti on huumoria tai sarkasmia; jos luetaan Pantagruelia niin ehkä tyylilaji on jo etukäteen tiedossa?

En tiiä miten asia oikeest on, mut oon joskus kuullut jotain puhetta, et lihasten koko ja älykkyys korreloi käänteisesti, että siitä saa vetää omat johtopäätöksensä miten haluaa, et mikä toimii parhaiten missäkin, bodaus vai crossfitti...

Väitteitä jotka tukisivat tai olisivat tätä vastaan: Jos ihminen viettää kaiken aikansa painoja nostellen, niin silloin hänellä ei ole mahdollisuutta tutustua vaikkapa tuohon tiedon eliksiiriin eli kirjoihin. Tälläinen on kuitenkin ääriesimerkki.

Tuo yllä oleva väite kai perustuu johonkin vanhaan huhuun, että kaunis ihminen ei voi olla älykäs. Huhun on laittanut aikojen alussa liikkeelle joku ruma ihminen. (Minulla ei ole tapana luokitella ihmisiä hyvän näköisiin ja rumiin kun en itsekään mikään valioyksilö ole mutta tässä kohtaa asiaa ei oikein voi kiertää). Itse olisin taas vastakkaisen näkemyksen kannalla elikäs..

Ihminen on käsittämättömän monimutkainen hermojärjestelmä. Osa on "rantarolexeja" ja toiset "rolexeja". Ne Rolexit on niitä äärimmäisen tarkkoja hermojärjestelmiä ja jollekin vaan osuu sellainen geeniarvonnassa. Yksi tapa mitata sitä on älykkyys. Mutta siinä missä tälläinen hermojärjestelmä on tarkka älykkyyttä vaativissa asioissa, se on tarkka myös muissa asioissa. Tälläisellä ihmisellä vaikka hormonitoiminta on tasapainossa ja hän on terve. Se luo siis edun suhteessa siihen "rantarolexiin". Eli jos se rolex ja rantarolex laitetaan kilpailemaan, molemmille annetaan sama palikkatesti ja kuntotesti, niin mun näkemyksen mukaan sen rolexin pitäisi piestä rantarolex molemmissa skaboissa, olettaen että molemmat ovat treenanneet saman verran.

..olettaen että molemmat ovat treenanneet saman verran. Ehkä tämä on yksi syy. Se, että joku jaksaa veivata samoja treenejä vuosia ja vuosikymmeniä, niin ehkä sitä sitten pidetään jotenkin yksinkertaisena. Se fiksu taas löhöää soffan pohjalla sipsipussinsa kanssa *sarkasmihymiö*

..olettaen että molemmat ovat treenanneet saman verran. Ehkä tämä on yksi syy. Se, että joku jaksaa veivata samoja treenejä vuosia ja vuosikymmeniä, niin ehkä sitä sitten pidetään jotenkin yksinkertaisena. Se fiksu taas löhöää soffan pohjalla sipsipussinsa kanssa *sarkasmihymiö*

[Sarkasmia]Oliko tämä nyt sitä sarkasmia?[/Sarkasmia]

Mielenkiintoinen väittämä tuo kyllä on, jo antiikin kreikkalaiset tiesivät (sarkasmia) että "terve sielu terveessä ruumiissa". Ei se Platokaan mikään kynäniska ollut... Tosin ei se kyllä ollut bodarikaan :) (sarkasmia)

En tiiä miten asia oikeest on, mut oon joskus kuullut jotain puhetta, et lihasten koko ja älykkyys korreloi käänteisesti, että siitä saa vetää omat johtopäätöksensä miten haluaa, et mikä toimii parhaiten missäkin, bodaus vai crossfitti...

Ehkä kamalinta kakkaa ikinä tämä toteamus.
Tuli muuten nyt mieleen että oon lukenut myös vastakkaisen kirjoituksen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kyllä tämän takia kannatti tämä threadi nostaa

Crossfit tekee mulle mitä rokkenroll vuosikymmeniä sitten teki nuorisolle. Kesällä aloin tekemään enkä ole reenannut nyt habaa enää pätkääkään ja nyt suunnittelen jo salihanskojen ostamista käsien repeilyn johdosta. Anteeksi, siis tietenkin crossfit-hanskojen ostamista. Hyvänä puolena pidettäköön parantanut juoksukunto vaikka ei tullut kesäloman aikana juoksutreeniä tehtyä kuin sen mitä wodeissa oli.

Pitäähän jengi eckon ja tapoutin shortseja/paitoja salilla. Ne jos jotkut on rumia ja tyylittömiä myös.

Välillä kun lukee/katsoo isojen miesten videoita/kuvia, niin ei taida rajoittua vain sinne salille. Samaa tahtia kehon kasvaessa aletaan pitämään eckö/better bodies/tapout/lonsdale/gazoz kuteita joita ei nää kenelläkää muilla paitsi isoilla bodareilla.

Osittain varmaan johtuu siitä, että moni noista firmoista sponssaa kyseisiä kavereita, mut on ne nyt aivan käsittämättömän hirveitä. Aikuiset miehet pukeutuu niinku 16-vuotiaat wannabegangstat. No, sitä ensimmäistä poikkeusta odotellessa.

Välillä kun lukee/katsoo isojen miesten videoita/kuvia, niin ei taida rajoittua vain sinne salille. Samaa tahtia kehon kasvaessa aletaan pitämään eckö/better bodies/tapout/lonsdale/gazoz kuteita joita ei nää kenelläkää muilla paitsi isoilla bodareilla.

Osittain varmaan johtuu siitä, että moni noista firmoista sponssaa kyseisiä kavereita, mut on ne nyt aivan käsittämättömän hirveitä. Aikuiset miehet pukeutuu niinku 16-vuotiaat wannabegangstat. No, sitä ensimmäistä poikkeusta odotellessa.

Nokun ne reidet..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom