Crossfit toimii paremmin kuin bodauksessa - kaikkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sihvi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Todella ärsyttävä nimi viestiketjulla! Itse oon harrastanut kehonrakennusta 15 vuotta ja viim. kaksi vuotta crossfittiä. Eivät poissulje toisiaan mitenkään, pikemminkin päinvastoin, tukevat toisiaan. Oon huomannut, että lihastasapaino ja mm. keskivartalon hallinta ovat kehittyneet ja vatsalihakset erottuu kesät-talvet, eli polttaa rasvaa tehokkaasti ja ei tartte tuntitolkulla kävellä tuolla mettissä "rasvanpolttosykkeellä". Lisäksi CF-yhteisö on ollut mulle yksinäiselle salitreenarille positiivinen yllätys, oonkin saanut paljon uusia ystäviä boxilta. Suosittelen!:)

Todella ärsyttävä nimi viestiketjulla! Itse oon harrastanut kehonrakennusta 15 vuotta ja viim. kaksi vuotta crossfittiä. Eivät poissulje toisiaan mitenkään, pikemminkin päinvastoin, tukevat toisiaan. Oon huomannut, että lihastasapaino ja mm. keskivartalon hallinta ovat kehittyneet ja vatsalihakset erottuu kesät-talvet, eli polttaa rasvaa tehokkaasti ja ei tartte tuntitolkulla kävellä tuolla mettissä "rasvanpolttosykkeellä". Lisäksi CF-yhteisö on ollut mulle yksinäiselle salitreenarille positiivinen yllätys, oonkin saanut paljon uusia ystäviä boxilta. Suosittelen!:)

Pystyisitkö heittämään vähän esimerkkiä miten olet yhdistänyt näitä? Tähän suuntaan on omakin reeni pikkuhiljaan kallistumassa, mutta olisi kiva kuulla miten hommat kannattaisi pidemmällä aikavälillä toteuttaa.

Rasva kyllä palaa ruokavaliolla eikä treenimuodolla. Jos sulla on rasvanpoltto lisääntynyt niin meinaa sitä, että oot syöny vähemmän suhteessa kulutukseesi kuin aikaisemmin.

Pystyisitkö heittämään vähän esimerkkiä miten olet yhdistänyt näitä? Tähän suuntaan on omakin reeni pikkuhiljaan kallistumassa, mutta olisi kiva kuulla miten hommat kannattaisi pidemmällä aikavälillä toteuttaa.

Crossfit -voimaohjelmoinnissa tein kyykkyä, mavea, pushpressiä, työntöä, tempausta, riveä, lisäpainoleukaa eri jaksotuksilla, eli perusliikkeitä. Aloin tekemään noita lähipunttiksella kun aina ei boxilla ehtinyt tehdä. Sit aloin vanhasta tottumuksesta ottaa vähän eristävää liikettä taas mukaan. Tällä hetkellä teen n. kolme "metcon" -treeniä ja pari kolme punttitreeniä viikkoon, tyyliin kolme treeniä yks lepo. Mulla ainakin on toiminut hyvin. Mutta mulla on pitkä treenitausta ja osaan kuunnella kroppaa ja muuttaa omaa ohjelmointia tarpeen mukaan.

Crossfit -voimaohjelmoinnissa tein kyykkyä, mavea, pushpressiä, työntöä, tempausta, riveä, lisäpainoleukaa eri jaksotuksilla, eli perusliikkeitä. Aloin tekemään noita lähipunttiksella kun aina ei boxilla ehtinyt tehdä. Sit aloin vanhasta tottumuksesta ottaa vähän eristävää liikettä taas mukaan. Tällä hetkellä teen n. kolme "metcon" -treeniä ja pari kolme punttitreeniä viikkoon, tyyliin kolme treeniä yks lepo. Mulla ainakin on toiminut hyvin. Mutta mulla on pitkä treenitausta ja osaan kuunnella kroppaa ja muuttaa omaa ohjelmointia tarpeen mukaan.

Oon itse ihan samaa mieltä että crossfit yhdistettynä saliin on tosi tehokas ja toimiva yhdistelmä. Mulla oli salitaustaa noin 2v ennen kuin alotin crossfitin vajaa 2v sitten ja onhan siitä paljon apua crossfitissa kun on vähän enempi voimaa mitä noilla pelkillä metconeilla ja niitä ennen tehdyillä voimatreeneillä saisi. Mun mielestä pelkkä crossfit ei riitä jos haluaa kunnolla treenata vaan se vaatii kylkeen vielä salia. Käyn nykyään molemmissa noin 3 krt/vko ja oon todennut tän tosi hyväksi

Ei se nyt ihan näinkään mene. Anaerobisella harjoittelutta palaa enemmän rasvaa kuin aerobisella.

Sprints, Cardio, or Weights For Fat Loss? Prioritize Sprint & Weights To Achieve Your BEST Body | Poliquin Article
Luettavaa olkaa hyvä
En nyt lukenut (sori), kun haluan ensin tarkentavan kysymyksen esittää: eli siis palaako se rasva paremmin anaerobisella vain ja ainoastaan sen isomman kalorikulutuksen
vuoksi? Muutenhan tuo sotisi aika rajusti kaloriteoriaa vastaan.

Itseäni kiinnostaa myös crossfit- treenin yhdistäminen salitreeniin, niin minkälainen jako sopis parhaiten, ettei söis tehoja toisesta? Tällä hetkellä oon tehny 4-jakosta ma,ti,to,pe/la ja nyt jos lisää crossfit treenejä tonne, nii oisko järkevää muuttaa jakoa? Oisko jollain heittää esimerkkiä jaottelusta ja liikkeistä?

Itseäni kiinnostaa myös crossfit- treenin yhdistäminen salitreeniin, niin minkälainen jako sopis parhaiten, ettei söis tehoja toisesta? Tällä hetkellä oon tehny 4-jakosta ma,ti,to,pe/la ja nyt jos lisää crossfit treenejä tonne, nii oisko järkevää muuttaa jakoa? Oisko jollain heittää esimerkkiä jaottelusta ja liikkeistä?

Itse pähkäilin samaa ongelmaa, ja kaverin avustuksella päädyttiin tälläiseen jakoon:
kierto:
1. Crossfit voimatreeni työntävät(kyykkyt, pressit jne) + 10-15min metcon
2. Bodyreeni vetävät + n.5min metcon
3. Pidempi metcon, joku 20-25min
4. Crossfit voimatreeni vetävät(mave, rive jne.) +10-15min metcon
5. Bodyreeni työntävät + noin 5min metcon
6. pidempi metcon, 20-25min

Voimareeneissä tehdään siis 1 liike. Esim. 3x3 Mave + metcon. Bodyreeni normaali 2 jakonen, mutta riippuen CF reenien liikkeist ni keskitytää ehkä enemmän eristävii liikkeisii. Ei esim. omasta mielestäni tarvitse tehdä bodyreenissä uudestaa pystypunnerrusta jos se on jo CF reenissä tehty, vaan tekee esim. vipareita ja pystysoutua.
Muutama kierto takana ja hyvältä tuntuu, mutta kirjaan kuitenkin kaikki tulokset ylös niin voi helpommin seurata kehitystä muutaman kuukauden päähän.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En nyt lukenut (sori), kun haluan ensin tarkentavan kysymyksen esittää: eli siis palaako se rasva paremmin anaerobisella vain ja ainoastaan sen isomman kalorikulutuksen
vuoksi? Muutenhan tuo sotisi aika rajusti kaloriteoriaa vastaan.
Anaerobinen treeni säästää lihasmassaa joka on aktiivista kudosta. Eli kun lihasmassa hyödynnetään vähemmän dietillä niin suurempi osa pudotetusta painosta on rasvaa.

Ei metconeja joka treenin perään kannata laittaa. Teettekö penkkiäkin aina joka treenin päätteeksi?

No jos ainakin noitten bodytreenien jälkeisen metconin ottais pois. Muilta osin paperilla tuo jako näyttäs hyvältä eli pitää ottaa kokeiluun. Laita Mupa tuloksia näytille kk päästä.

No jos ainakin noitten bodytreenien jälkeisen metconin ottais pois. Muilta osin paperilla tuo jako näyttäs hyvältä eli pitää ottaa kokeiluun. Laita Mupa tuloksia näytille kk päästä.

Joo onhan toi 5min metconi bodyreenien perässä vähän niin ja näin. Täytyy kuunnella kroppaa ja kattoo onko siinä mitään järkeä. Tosin varmaan buustaa tulevaa diettiä jonkuu verran kun joka päivälle saa kunnolla hikeä pintaa.

Itseä ei ainakaan harmita yhtään että siirryin perusbodauksesta crossfittiin + pumppi ja voimatreenit päälle. Varsinkin kun oma alkeiskurssin valmentaja on fysioterapeutti ja omaa painonnostotaustan. Aika monta liikettä on jo korjattu kuntoon kyykystä lähtien ja alaselkäkivutkin ovat täysin lähteneet. Jo kuukaudessa liikkuvuuskin on parantunut huimasti. Meillä painotti valmentaja vielä ihan voimaleuat kippileukojen edelle. :)

Itseä ei ainakaan harmita yhtään että siirryin perusbodauksesta crossfittiin + pumppi ja voimatreenit päälle. Varsinkin kun oma alkeiskurssin valmentaja on fysioterapeutti ja omaa painonnostotaustan. Aika monta liikettä on jo korjattu kuntoon kyykystä lähtien ja alaselkäkivutkin ovat täysin lähteneet. Jo kuukaudessa liikkuvuuskin on parantunut huimasti. Meillä painotti valmentaja vielä ihan voimaleuat kippileukojen edelle. :)

Eli heti, kun joku neuvoi sinulle oikeat tekniikat, niin hommat toimi paremmin?

Näitä ei olisi saanut korjattua ilman crossfittiä... Voi ny v...

En tiedä kuinka yleistä se on, mutta mun mielestä toi on nimenomaan crossfitin hyvä puoli, että siellä oikeesti harjotellaan liikkuvuutta ja oikeita tekniikoitakin. Toki olemme kaikki varmasti nähneet maailman paskimpia tekniikoita crossfitissä, mutta Amerikassa (ainakin) crossfit-saleilla järjestetään seminaareja, joissa opetetaan ihmisen liikkumisen periaatteita ja muuta sellasta. T: Kelly Starrett -fani

E: Totta kai siis noita voi tehdä ilmankin crossfittiä, mutta aika harva oikeesti tekee. Tuhat plussaa crossfitille, jos siellä oikeasti ihan yleisesti liikkuvuutta ja liikkumista treenataan.

Olisi varmasti mutta olisi maksanut varmasti helvetisti enemmän jos olisin jonkun palkannut salille katsomaan oikeita tekniikoita. Meidän salilla ainakin suurimmalla osalla jopa itseä huonompi tekniikka joten turha mennä hiasta nykimään.

Tässä teille dieettaajille ja kokeilunhaluisille setti, joka saa etureidet ja pakarat huutamaan hoosiannaa päivää liian aikaisin, rasvan palamaan ja hapenottokyvyn kasvamaan.
Soveltuu erittäin hyvin myös salilla tehtäväksi CrossFit-treeniksi. Setin toimivuuden kannalta on tärkeää, että jokainen yksittäinen toisto tehdään pohjaan saakka. Tauot on merkitty viivojen sisään.

1. Kyykky:
10x50%max-1min-10x70%max-1min-5x10x75%max-joka sarjan välissä 1min tauko, viimeisen kyykkysarjan jälkeen 2min.
2. Jalkaprässi:
10x2*oma paino-1min-10x2,4*oma paino-1min-10x2,8*oma paino.

Tätä voi kutsua vaikka jonkinlaiseksi kymppisetiksi, sarjoja ja toistoja kun on 10x10 ja taukoja yhteensä 10 minuuttia. Ei siis todellakaan mikään aikaa vievä harjoitus, mutta erittäin hyvä montaa eri tarkoitusta varten.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom