Crossfit toimii paremmin kuin bodauksessa - kaikkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sihvi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itse siirryin punttitreenistä sellaiseen komboon, että teen crossfittiä, telinevoimistelua ja bodyweight-treeniä (staattisia pitoja renkailla, nojapuilla yms). Tulokset voimapuolella ovat parantuneet huomattavasti ja olo on kokonaisuudessaan paljon parempi kuin silloin, kun tein paljon punttia ja puhdasta aerobista treeniä. Melko usein teen crossfit-tyyppisiä wodeja staattisilla liikkeillä, esim:

20min amrap:

30s kulmanoja
30s käsilläseisonta
30s backlever

En ole ihan varma miksi tällaista treeniä voi nimitää, mutta ainakin itselleni toimii todella hyvin. Liikkuvuutta ja voimaa pitää itsensä paikallaan hankalissa asennoissa löytyy nyt ihan eri tavalla.

Tuollaiset pitotreenit tai muutamia liikkeita yhdistävät kuntopiirit ovat juuri osa cf-treenejä

Löysin Facebookista tälläisen jutun...saatoin hirnua.

CROSSFIT FOR DUMMIES

Crossfit on maailman kovakuntoisimpien ihmisten laji, jotka kilpailevat siitä kellä on kovin kunto. Crossfit on kummallisella tavalla kehonrakennuksen serkku, molemmissa lajeissa esitellään kilpailijoiden valtavaa potentiaalisuutta, jota ei hyödynnetä millään tavalla. Vähän kuin loistava illallinen jätettäisiin homehtumaan vitriiniin. Niin tai näin, Crossfit valloittaa maailmaa ja tarjoaa tositreenaajille uuden sangon naaman alle oksenettavaksi. YÖKS!

- Crossfittaaja maksaa kuukausikorttia salille, jossa hän saa hakata lekalla traktorinrengasta, kantaa taakkoja ja heilutella raskaita esineitä. Crossfittaaja kutsuu tätä kovimmaksi treenix4evö #oksennustreenit #sairaszetti !!! Rintamamiestalolainen tekee samaa iltaisin ja viikonloppuisin ja kutsuu sitä hartiapankiksi. Raksalla se on vaan duunia ja maatiloilla elämää.
- Crossfit-harjoittelu hyödyntäisi kaikkia urheilulajeja, koska Crossfit-harjoittelu on toiminnallista ja monipuolista. Tämä ymmärretään vain crossfitissa.
- Koska Crossfitissa ei ole kilpailuareenoita on lajiin keksitty oma hengellisyys lahkolaisten koukuttamiseksi. Crossfittaajat ovat Clark Kenttien piiloossa olevia toimintasankareita, joille Batman-lamppu ei syty koskaan.
- Kun Crossfitt aloitetaan, on tärkeää ostaa 300 euroa maksava Mikko Salo - treenipaita, joka kapseloi hikipisarat talteen, suodattaen niistä mineraalit, jotka imeytyvät ihon läpi takaisin verenkiertoon.
- Crossfittaaja arvottaa ihmisiä sen perusteella miten hyvin he oletettavasti suoriutuisivat "haavoittuneen Rokan ahkiossa veto - Cliffhanger naisen punnerrus/roikotus - paloauton kaato" x 10 setistä.
- Crossfittaaja rakastaa järkyttävän kauheita ulkokelejä, koska juuri silloin tavikset katsovat kauhun vallassa lokoisista pesistään, miten urhea crossfittaaja astelee läpin tuulen ja tuiskun treenaamaan...lämpimälle salille.
- Edellisen pointin tajuttuaan sali järjestää OMGhardcore ulkotreenit, joiden päätteeksi käydään pulahtamassa avantoon #käzittämätönmeizinki #jäätäväzetti #omgavanto
- Crossfittaaja spämmää dedikoitumistaan SoMessa. Myös sanavarastoon on pesiytynyt joukko muodikkaasti vääntyviä superlatiiveja ja mikkosaloja.
- Suuhun ei panna enää juuri mitään mikä ei ole kasvanut Andeilla tai sitä ei ole omin käsin (tai Mikko Salon kanssa) poimittu Tali-Ihantalasta #boysenmarjarucolakiusaus #kostamuksenjänismuhennos

Crossfit 7. käskyä
- 100-vuotiaat olisivat hyvässä kunnossa, jos heillä olisi Mikko Salon kunto
- Mikko Salolla on maailman kovin kunto PISTE
- Hesarissa oli Mikko Salon haastattelu #mikkosalo
- #mikkosalonleirillaOMG #avanto #tajutonzetti
- Robert Helenius on läski, Mikko Salo ei. DO THE MATH!!! #TEAMzalillezaatana
- "Antarktikselta on läydetty uusi äärimmäisen harvinainen antarktiksenjäkälä". Vähän alkoi tehdä mieli antarktiksenjäkäläpaellaa #ZOMG #superjakala
- Mikko Salo olisi sammuttanut WTC-tornit! #conspiracy #truth

p.s. loput For Dummies... osat löytyvät Kulmassa.fi foorumilta #usethesearchMFO!!

Crossfit tyylinen kiertoharjoittelu/kuntopiiri ja perinteinen kuntosaliharjoittelu ovat niin erilaisia, että ihan turha niitä on verrata sen enempää keskenään. Yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta, niinhän se menee.
Crossfit salilla, jolla itse käyn kuntoani nostamassa, ei koskaan ole kuulunut jenkkityylistä hypetystä, eikä sanaakaan siitä, että crossfit olisi jotenkin ylitse muiden lajien, tämä onkin ehkä se syy, miksi valitsin juuri sen paikan. Treeneissä on hyvä porukkahenki ja hiki roiskuu, suosittelen kokeilemaan.
Tähän loppuun vielä maininta, että treenaan myös sitä perinteistä kehonrakennustreeniä, tykkään kummastakin harjoittelumuodosta, ja minun mielestäni ne täydentävät toisiaan ihan sujuvasti, ainakin omien tavoitteiden osalta.

Todettakoon nyt vielä, että minua ei crossfit juurikaan kiinnosta, mutta tavoitteisiini ei myöskään kuulu olla henkilöauton verran kyykkäävä emäsika jolta katkeaa suoni päästä kenkiä sitoessa. Tähän tapaan:

The point, however, is this: I was fat and out of shape. And even though I’d recently squatted 1000 pounds, I really wasn’t strong. I couldn’t move, and I couldn’t use this strength for anything other than waddling up to a monolift and squatting.

Wendler, Jim (2012-12-05). 5/3/1: The Simplest and Most Effective Training System for Raw Strength (p. 6). Jim Wendler LLC. Kindle Edition.

^ wendler jossain artikkelissa haukkui crossfittiä siitä, että progressio puuttuu kokonaan.. Pitäis säilyttää se voima harjoittelu mukana järkevällä progressiolla ja sen jälkeen tehdä sitä kiertoharjoittelua. Tai no jos progressioksi haluaa kutsua sitä että viime viikolla teki 50 kilolla 100 riveä 4 minuutissa ja tällä viikolla 53 samassa ajassa (Paskemmalla tekniikalla) niin be my guest.

Ottamatta kantaa onko järkevää treeniä vai ei, niin kyllä tuo joidenkin henkilöiden dissaaminen on aika perseestä.

Olihan Salo nyt taas kakkonen maailmassa Gamesien alkukisassa. Oli laji kenenmielestä tyhmä tai muuta, niin onhan tuo nyt aika kova suoritus. Taitaa samat henkilöt dissata Mentulaa kun ei voita Mr.Olympiaa, Räikköstä kun ei voita joka kisaa, Hirvosta kun ei pärjää Loebille tmv. Suomi, tämä kateellisten maa.

Pitäis säilyttää se voima harjoittelu mukana järkevällä progressiolla ja sen jälkeen tehdä sitä kiertoharjoittelua.

Noinhan siinä juuri tehdään. Normaali voimatreenit progressiolla, monet käyttää 5/3/1-menetelmää. Tätähän täällä on toitotettu sivu tolkulla, kukaan ei vaan taida lukea viestejä, kun pitää päästä pätemään.

Noinhan siinä juuri tehdään. Normaali voimatreenit progressiolla, monet käyttää 5/3/1-menetelmää. Tätähän täällä on toitotettu sivu tolkulla, kukaan ei vaan taida lukea viestejä, kun pitää päästä pätemään.

Ja ei ole tainnut mennä monellakaan jakeluun se, että tässä kritisoidaan eniten sitä että itsensä pitää nostaa jalustalle, täytyy maksaa jenkkifirmalle siitä että saa käyttää tuota nimeä ja kaiken pitää muutenkin, suoritusten nimistä lähtien, olla niin ihmeellisen erikoista. Eli sellaita jota ei ilman googletusta tajua kuin toinen alan harrastaja. Vai sanooko joku Diane tavalliselle sali-Jormalle mitään? Saako noita nimiä mainita jos ei ole maksanut lisenssiä?

Tästä on mielestäni kyse, ei siitä että itse laji olisi jotenkin typerä tai huono. Helvetin monipuolista yleisurheilumaista suorittamista ja punttisalia yhteen nitova treeni.

Olen itsekin sanonut monta kertaa aikaisemmin, että jotain noita suoritteita voisi tehdäkin. Hankkia vaikka tuonne takapihalle vähän jotain välineitä ja tehdä kesällä auringonpaisteessa omassa pihassa toiminnallista treeniä. Varmasti tekisi hyvää minullekin. En vain näe tarvetta maksaa tästä itteensä kipeäksi jotta pääsee johonkin tiettyy mestaan tätä tekmään jonkun karjuessa tai siis kannustaessa vieressä.

Tykkään tehdä salillakin välillä näitä monen eri liikkeen tripla- ja jättiläissarjoja. Niissä tietää tehneensä duunia tosissaan. Ei sovi jatkuvaksi treeniksi, ei ainakaan minulle joka tykkää murjoa kunnolla menemään. Joku paikka ratkeaa tai tulehtuu varmasti kun riittävän pitkään jatkaa.

Hypeä vähemmän ja järkevää tekemistä enemmän niin ei tarvitse vastakkainasetella niin paljon.

Ja vielä lisäyksenä se, että on ihan ok että lajissa on omat termit, kuten vaikka se WOD, mutta se että tavallisia punttiliikkeitä ei voi Suomessa käyttää Suomenkielisillä nimillä, on jo niin ärsyttävää etten ainakaan itte viitti edes alkaa kattelee jostain "alan sivuilta" että mitä tuokin nyt taas tarkoittaa. Joo, en muista kaikkia maailman punttiliikkeitä lontoonkielisillä nimillään, paska yksilö olen.

Jos ois viittitty Suomessa kirjoittaa että maasteveto 100 kg, leuanveto ja etunojapunnerrukset kolme kierrosta aikaa vastaa niin vois hittovie kokeilla, mutta noissa jotain ihme säätöä aina oltava vaikka ollaan TÄYSIN kotimaankielisellä palstalla.

Ihan sama kuin minä rupeaisin kirjoittaan treenipäivyriäni lontooksi ja leikkisin olevani sitten ihan saatanan kansainvälinen bodari. Pakko niinq kirjottaa enkuksi että kolleegat Yhdysvalloissa ymmärtää minua. Jep.

Tehkää edelleen mitä tykkäätte, mutta älkää ihemetelkö jos me tyhmät bodarit pidetään teitä vielä tyhmempinä. Ja se on jo paljon jos pidetään bodaria tyhmempänä. Bodarillahan on tunnetusti pieni muna ja surkastuneet aivot. Lyövät heti jos joku sanoo vastaan. ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ompas normaali kuntopiiri jumppailu saanut melkoisen porun aikaan.

Lajiharjoittelun tukena tuommoista pumppailua tehty ties kuinka kauan, nyt vaan joku keksinyt tehdä siitä oman lajin omalla nimellä, ilmeisesti rahastusmielessä.

Hyvä liikuntamuotohan tuo crossfit on ei siinä mitään, ei vaan pidä nostaa jalustalle, kaikki kun harrastaa omien intressien mukaan kuka minkäkinlaista liikuntaa.

Joku tykkää pelata sulkapalloa, joku käy lenkkeilemässä, joku bodaa jne. Turha muille on tuputtaa omasta mielestä yhtä ja parasta tapaa liikkua.

Jos ei kenelläkään aiheesta sen syvällisempää/merkityksellistä sanottavaa enää löydy, niin lukkoon vaan koko ketju.

Ja vielä lisäyksenä se, että on ihan ok että lajissa on omat termit, kuten vaikka se WOD, mutta se että tavallisia punttiliikkeitä ei voi Suomessa käyttää Suomenkielisillä nimillä, on jo niin ärsyttävää etten ainakaan itte viitti edes alkaa kattelee jostain "alan sivuilta" että mitä tuokin nyt taas tarkoittaa. Joo, en muista kaikkia maailman punttiliikkeitä lontoonkielisillä nimillään, paska yksilö olen.

Jos ois viittitty Suomessa kirjoittaa että maasteveto 100 kg, leuanveto ja etunojapunnerrukset kolme kierrosta aikaa vastaa niin vois hittovie kokeilla, mutta noissa jotain ihme säätöä aina oltava vaikka ollaan TÄYSIN kotimaankielisellä palstalla.

Ihan sama kuin minä rupeaisin kirjoittaan treenipäivyriäni lontooksi ja leikkisin olevani sitten ihan saatanan kansainvälinen bodari. Pakko niinq kirjottaa enkuksi että kolleegat Yhdysvalloissa ymmärtää minua. Jep.

Tehkää edelleen mitä tykkäätte, mutta älkää ihemetelkö jos me tyhmät bodarit pidetään teitä vielä tyhmempinä. Ja se on jo paljon jos pidetään bodaria tyhmempänä. Bodarillahan on tunnetusti pieni muna ja surkastuneet aivot. Lyövät heti jos joku sanoo vastaan. ;)

Tolla salilla on treeniohjelmat suomeksi:
http://crossfit33100.com/wod/

Noihan jakaa ohjelmansa ilmaiseksi ja sitten voi sovitella omien välineiden mukaan, ei ole mitään pakkoa liittyä mihinkään saadakseen treeni ohjelmat.
Hinnoista olen kuitenkin sitä mieltä etten juurikaan kipeämmäksi tulisi cf-salien hinnoista kuin normisaleista, parin kympin erotus kuitenkin palaa äkkiä. No saahan sillä palkkaripussin.

Tolla salilla on treeniohjelmat suomeksi:
http://crossfit33100.com/wod/

Noihan jakaa ohjelmansa ilmaiseksi ja sitten voi sovitella omien välineiden mukaan, ei ole mitään pakkoa liittyä mihinkään saadakseen treeni ohjelmat.
Hinnoista olen kuitenkin sitä mieltä etten juurikaan kipeämmäksi tulisi cf-salien hinnoista kuin normisaleista, parin kympin erotus kuitenkin palaa äkkiä. No saahan sillä palkkaripussin.

Hinnasta varmaan turha vääntää sen enempää, kukin maksaa siitä mitä haluaa. Kunhan nyt vaan kaikille on selvää että tätä lajia voi harrastaa melkein missä tahansa. Eli ei todellakaan tarvitse maksaa noita maksuja, se parikymppiä kun on monelle todella iso raha! Minä muuten maksan varsin monipuolisest salista 329 euroa vuodessa, että jos vertaa siihen 99 euroa kuussa niin on se vähän enempi kuin parikymppiä.

Pointsit kyllä suomenkilielisistä treenijutuista. Huvittanut aina tuo että pakko veivata nuot englanniksi...

Oulussa cf-salin 12kk jäsenyys 810euroa (1kk 87euroa), tämän hetkinen salini tarjoaa 12kk hintaan 300 euroa. Itselleni maksaa nykyisin 27euroa/kk, eli 324euroa vuosi koska vuosijäsenyydet ei nappaa. Toki tuolla cf-salilla saisin maksaa jäsennyyteni WODConnect -ohjelmalla, joka kieltämättä kuulostaa paremmalta kuin normi suoraveloitus. Eli ehkä omaan makuun turhan paljon tuota ameriikan lisää tuossa hinnassa.

EDIT: Tuossa kun hiukan oulun tarjontaan tutustuin, niin löytyyhän täältä tosiaan myös vastaavanlainen "monimuoto"-sali suomalaisella tatsilla höystettynä. Treeniohjelmatkin tuntuu olevan aika samanlaisia kuin tuossa ameriikan versiossa mutta hinnoittelu (50/65euroa /kk) huomattavasti huokeampi.

Eikös tämä ny ole vähän sama asia kuin nostaisi kahvakuulaa melko normityyliin monta liikettä putkeen? Lisänä sitten raskaita punttiliikkeitä lyhyin palautuksin.
Tietämättäni olen tätä tehnyt aika monta vuotta, eksoottisimmat jutut toki jääneet välistä kun ei ole renkaita ym. Voishan tuota mielenkiinnosta kokeilla ihan salillakin mikäli yhden treenin mahdollisuus on, äsken katselin niin kuukausihintoja vain.

Todettakoon nyt vielä, että minua ei crossfit juurikaan kiinnosta, mutta tavoitteisiini ei myöskään kuulu olla henkilöauton verran kyykkäävä emäsika jolta katkeaa suoni päästä kenkiä sitoessa. Tähän tapaan:

Siis harrastakaa mun puolesta vaikka kivien syöntiä ei haittaa minua pätkääkään, mutta onko ihan pakko mollata muiden lajien harrastajia noin ala-arvoisesti.

Kuronen ja Hietalakin näyttävät blogien perusteella harrastavan crossfittiä. Siinä taas yksi sulka lajin hattuun. Molemmat hyvin näyttää pärjäävän myös cbb-lavoilla.

Hinnasta varmaan turha vääntää sen enempää, kukin maksaa siitä mitä haluaa. Kunhan nyt vaan kaikille on selvää että tätä lajia voi harrastaa melkein missä tahansa.
no onko tähän muka joku väittänyt muuta?itsekkin olen vääntänyt crossfittiä kohta vuoden itsekseni ihan normi salimaksun hinnalla,sen verran joutuu kattomaan ettei ruuhkasimpaan aikaan salille mene.hiki lentää,naama vääntyy ja kivaa on.
treeniohjelmat on saatavilla ilmaiseksi,videot liikkeiden suoritusohjeisiin on saatavilla ilmaiseksi.

Oulussa cf-salin 12kk jäsenyys 810euroa (1kk 87euroa), tämän hetkinen salini tarjoaa 12kk hintaan 300 euroa. Itselleni maksaa nykyisin 27euroa/kk, eli 324euroa vuosi koska vuosijäsenyydet ei nappaa. Toki tuolla cf-salilla saisin maksaa jäsennyyteni WODConnect -ohjelmalla, joka kieltämättä kuulostaa paremmalta kuin normi suoraveloitus. Eli ehkä omaan makuun turhan paljon tuota ameriikan lisää tuossa hinnassa.

EDIT: Tuossa kun hiukan oulun tarjontaan tutustuin, niin löytyyhän täältä tosiaan myös vastaavanlainen "monimuoto"-sali suomalaisella tatsilla höystettynä. Treeniohjelmatkin tuntuu olevan aika samanlaisia kuin tuossa ameriikan versiossa mutta hinnoittelu (50/65euroa /kk) huomattavasti huokeampi.
CF-salilla sulla on ohjaaja/traineri paikalla koko ajan,normisalilla näin ei ole.lisäät pt:n hinnan tuohon normisalihinnan päälle niin luvut alkaa olemaan vertailukelpoisia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom