Onhan fuhrerilla pointtinsa tuossa, oikein hyvätkin. En mäkään ymmärrä miksi kuluttaa aikaa lenkkipolulla, jossei ole pitkänmatkan juoksija. Tieten, jos joku siitä juoksemisesta oheisharjoitteluna tykkää, niin mikäs siinä, mutta kyllä siihen löytyy miltei lajia kuin lajia ajatellen huomattavasti parempiakin tapoja.
Mutta ei tuo silti mun makuun tee peruskestävyys/aerobisesta harjoittelusta turhaa itsessään, siihen vain kannattaa valita sellaiset harjoitteet, että ne palvelee mahdollisimman monipuolisesti itse lajiharjoittelunkin kannalta. Esimerkkinä nyt vaikkapa nyrkkeilijälle naruhyppelyt, säkkitreenit ja kuntopiirit siinä missä voimailijalle peruskuntokauden määrällinen harjoittelu, keppijumpat ja liikkuvuusharjoittelut ja niin päin pois. Nuitakin kaikkia voidaan ja pitääkin tehdä niin monilla eri tehoilla ja tavoilla ja mun makuun kun kaikille niille on paikkansa siellä harjoitusohjelmissa eri kausille.
edit. saapiko fuhrerilta udella, mitäköhän olympiamitalisteja nuo valmentajat on valmentaneet, kun ovat olleet sitä mieltä, ettei peruskestävyys ja/tai aerobisesta harjoittelusta ole hyötyä? Tuskimpa vain ainakaan nuiden mainitsemiesi pokraajien, en nimittäin usko että sellaista nyrkkeilyvalmentajaa löytyy tästä maailmasta, joka on oikeasti sitä mieltä, ettei nuilla PK/aerobisilla tehoilla tehdyille harjoituksille olisi pokraajien harjoitusohjelmisssa tarvetta ja paikkansa.
edit 2. Ja joo, on tosiaan mennyt taas kekustelu niin pahasti ohi ketjun aiheen, että jatkukoon muualla jos on jatkuakseen. No, ei täällä nyt vielä olla niin pitkällä sivuraiteilla kuin vatsalihasketjussa, jossa mentiin jo keihäänheiton voimantuotossa ja kohta varottiin nuppin irtoomista vedellessä. Mutta ehkä hyvä niin...