Sinulla on runsaasti epäpuhtauksia sisältävät suolat käytössä...Hyvä kysymys. On loppujen lopuksi yksi tärkeimpiä asioita, miten saadaan käytännössä toteutettua jotakin. Muuten pelkkä tieto jostain on lähes tyhjän arvoinen.
Suurin osa ei hae erikoisliikkeistä kuin jotain pientä tai tiettyä, osa ei sitäkään. Ymmärrettävää.
Jos mennään ihan marketti osastolle miettimättä sen tarkemmin, voisin koostaa päivittäiset ruokailut esimerkiksi seuraavista raaka-aineista.
- Atria Burger 20% jauheliha
- Snellman porsaan kasler
- Snellman naudan maksa
- HK naudan Entrecote
- ulkokanan munia, GMO-vapaa
- Casteli pastöroimaton juusto, luomu
- Feta-juusto, luomu
- venäläisiä suolakurkkuja
- hapankaali
- turskan maksaa, säilyke
- kotimaisia marjoja, pakasteena
- Luomu viinirypäleitä, siemenelisiä
- bataatti, luomu
- kesäkurpitsa, luomu
- tuoreita yrttejä ruukussa
- avokado
- sitruuna, luomu
- gheetä ja voita, luomu
- Kookosöljyä, luomu
- Celtic-, vuori- tai Nordur-suola
- luomu hunaja
Määristä sen verran, että karkeasti jos laskee että energiasta 75-80% tulee rasvasta, 15-20% proteiinista ja max 5% hiilareista, niin sillä periaatteilla ostaa.
Jos itse söisin edellä mainittuja ruokia, minulla voisi mennä esimerkiksi:
750g naudan burger lihaa, 400g kasleria, 10 kananmunaa, 150g juustoja, reilusti gheetä, voita ja kookosrasvaa, yksi avokado, 150g fermentoituja kasviksia, 150g puolukoita, 100g naudan maksaa, puolikas sitruuna sekä suolat ja yrtit. Periaatteessa jopa pieni bataattimuhennos kunnon voisilmällä, merisuolalla ja rasvaisella jauhelihalla voisi toimia harvakseltaan, jos en olisi niin carnivore kuin nyt olen
Ja jos haluaa vielä tinkiä, niin ei osta luomua. Nämä olivat siis vain esimerkkejä, mutta tuota luokkaa. Pystyisin kyllä elämään tuon ruuan avulla loistavasti
Kanojakin rokotetaan niin paljon, että munien/lihan terveellisyys on kyseenalaista, ellei ole itsellä tai tutulla kotikanala mistä hakea.