- Liittynyt
- 27.3.2013
- Viestejä
- 64
Mitä tää tarkotti?
Tämän voi jokainen tarkistaa jos ei usko. Kyttää ajotietokoneen hetkellistä näyttöä ajaessaan ylämäkeä, niin huomaa, että kulutuslukema ei muutu tai se muuttuu hyvin vähän. Normaalisti ajaessa taas ylämäkeen kuluu helposti kolmasosa enemmän ainetta kuin tasaisella osuudella.
puhun vaan omasta 748 newtonin bimeristä tässä kohtaa. Kiekkamittarista aika harvoin huomaa ajavansa mäkeä, miltei koskaan ei tapahdu mitään. Ja kulutus yleensä muuttuu siitä 6tosen kohdalta kymppiin, kahteentoista, mäen aikana. Yleisimmin ehken kymppiin.
On ne kyllä erilaisia nuo vääntämättömät moottorit, noihin vääntäviin verraten, ylämäissäkin.
Tämän voi jokainen tarkistaa jos ei usko. Kyttää ajotietokoneen hetkellistä näyttöä ajaessaan ylämäkeä, niin huomaa, että kulutuslukema ei muutu tai se muuttuu hyvin vähän. Normaalisti ajaessa taas ylämäkeen kuluu helposti kolmasosa enemmän ainetta kuin tasaisella osuudella.
puhun vaan omasta 748 newtonin bimeristä tässä kohtaa. Kiekkamittarista aika harvoin huomaa ajavansa mäkeä, miltei koskaan ei tapahdu mitään. Ja kulutus yleensä muuttuu siitä 6tosen kohdalta kymppiin, kahteentoista, mäen aikana. Yleisimmin ehken kymppiin.
On ne kyllä erilaisia nuo vääntämättömät moottorit, noihin vääntäviin verraten, ylämäissäkin.