Treeni-osion yleiset kysymykset

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Tuli mieleen kysymys hapenotosta ja hengittämisestä sarjan aikana. Olen opetellut semmosen tyylin että uloshengitys tapahtuu kun työntää tai vetää ja sisään hengitetään joko ennen seuraavaa sarjaa tai "eccentric" vaiheessa. Esim kyykyssä täytän kehon täyteen ilmalla kun olen jalat suorina, menen alas ja kun työnnän itseni ylös niin puhallan ilmaa ulos. Tästä seuraa se että olen aina aivan punainen ja ehkä saan liian vähän happea(?). Sama tyyli käytössä kaikissa liikkeissä ja jotenkin alkanut pohtimaan että voisiko tämä olla osasyy miksi välillä tulee huono olo sarjojen jälkeen.
Nenän kautta voi myös tehä ton, jos osaa. Ite en osaa, mut sillä tuskin nousee ainakaan päähän yhtä helposti.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kuinka nopeesti atrofiaa tapahtuu(lihaksen menetystä) kun me lopetetaan reenaaminen? Jos jotain chris beardsleytä uskotaan niin hyvinkin nopeesti mut mut..? treenaava henkilö(tai treenannut tarkemmin), joka ei lopeta syömistä. protskut siel 2g/kg tietämillä silti..

@jto ? Valistunutta arvausta?

Viimeksi muokattu:
Zone-sarja -42%
Ei tässä arvailemaan tarvi lähteä ja ei ne Beardsleynkään uskomisista asiat kiinni ole. Se vaan tuo esiin, mitä on tutkittu ja toteen näytetty. Suurin osa niistäkin tutkimuksista on tehty pidempään treenanneilla. Jos kyseessä on treenaamattomat, se tutkimusasetelma on usein ihan jotain muuta kuin urheiluun liittyvää tutkimusta. Kyllä se tietynasteinen atrofiavaihe alkaa suht pian ja varsinkin natuilla sen huomioiminen treeneissä on aika tärkeetä. Senkin takia mieluummin lihasryhmä 2-3 kertaa viikossa maltilla RIR1-2 kuin kerran viikossa RIR000death.

Mitään kriittistä kilo päivässä -katoa ei toki tapahdu ja parin kolmen viikonkin treenitauko on usein ihan ok. Sillon tietenkin takapakkia tulee lähinnä kropan pienen uinahtamisen takia, mutta sen tulostason takaisin kuromiseen ei mee pahemmin aikaa. Mitenkään erityisesti en pitkiä totaalitaukoja tietenkään suosittele, eikä niille perusteita olekaan. Mieluummin iisiä hereillepitotreeniä kuin viikko sohvalla. Lähinnä kyse on vammoista tms noissa tutkituissa taukojen vaikutuksissa ja niissä puhutaan jopa täysistä immobilisaatioista. Ne on aika tuhoisia tottakai suht nopeestikin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom