Kokemuksia BMW:stä

Minä kun olen näköjään innostunut tehtailemaan näitä threadeja, niin eiköhän pistetä tämäkin. Mitä mieltä pakkislaiset ovat bemareista? Pelittääkö hyvin? Onko jotain tiettyjä merkkivikoja? Tai mitä malleja kannattaisi varoja, joissa esiintyy eniten näitä merkkivikoja?

Minkäläistä käytettyä bemaria suosittelisitte? Haluaisin autolta edes vähäsen suoristuskykyä, isompi kuin 1.3 pyttynen, hieman ulkonäköä, että edes kehtaisi bilistellä kylänraitilla (:D) ja että auto olisi kolmiovinen. Ehkä mä oon jotenkin sairas paskiainen, kun mä oon mieltynyt enemmän noihin kolmiovisiin.

Nythän porukat tietenkin ihmettelevät, että mitä hittoa mä tälläisiä kyselen, että noihin suositteluihin on pirun vaikea vastata. Noh, asia on hyvin yksinkertainen. Itse tässä aamupäivällä katselin (käytettyjä) bemareita, niin niitähän oli sen sata erilaista mallia, enkä mä osannut päättää, että mikä niistä olisi ollut "se oikea". Sitä paitsi, nuo kw ja sun muut eivät sano yhtikäs mitään. Itse pelkäsin, että mä valitsisin esimerkiksi liian tehottoman auton, jne...

Joten apuja tarvitaan, jotta mä löytäisin itselleni sopivan käytetyn bemarin. Kunhan ei nyt ihan maltaita maksaisi...

Viimeksi muokattu:
Itselläni oli pari vuotta sitten 735i E32 täydellä ajotietokoneella ja hyvin tyytyväinen olin. Sekä tehoon ja vääntöön että ajomukavuuteen auton ikään nähden. Neljä ovea tosin isosta sarjasta väkisinkin löytyy. Harmi että piti mällätä sitten auto lunariin.

BMW saisi tehdä mun mielestä mallin nimeltä M7 cabriolet: kaksi(ISO)ovinen seiskasatanen avobemari. Täysi kesäurheiluauto ja edustusauto samassa paketissa. :kuola: Miten sitten menisi markkinoilla kaupaksi, en tiedä.

Tuo KW on kilowattia, eli ilmaisee tehon, eli mitä suurempi kilowattimäärä sitä tehokkaampi auto on. Noin 100 kw on jo tarpeeksi ripeä ohituksiin, noin 200 kw on jo todella tehokas, noin vertailuksi.

Käy vaikka sivulla www.nettiauto.com. Siellä sitten voit syöttää erilaisia hakutekijöitä ja näet vähän mitä on tarjolla. Ja jos kiinnostava yksilö löytyy, niin kannattaa ottaa mukaan joku autoista hyvin perillä oleva ja hänen avustuksellaan tutkia auto kunnolla ennen ostopäätöstä.(ja joka pistää tarvittaessa jäitä hattuun. Autokuume on nääs kamala tauti) Myös autotohtorilla käynti on varteenotettava vaihtoehto. Siellä saa osviittaa myös mahdollisista piilevistä vioista.

Bemarista on aika vähän kokemusta, mutta mielestäni se on hyvä ajaa ja säilyttää arvonsa suht. hyvin.

Tampio sanoi:
Minä kun olen näköjään innostunut tehtailemaan näitä threadeja, niin eiköhän pistetä tämäkin. Mitä mieltä pakkislaiset ovat bemareista? Pelittääkö hyvin? Onko jotain tiettyjä merkkivikoja? Tai mitä malleja kannattaisi varoja, joissa esiintyy eniten näitä merkkivikoja?

Pitäisköhän hieman rajata vuosimallia ja hintaa? :D

Mä olen harkinnut jotain 99-01 touring 528 tai naftamalleja. Kokemuksia? Merkkihuoltojen laatu/hinta?

kodari76 sanoi:
Pitäisköhän hieman rajata vuosimallia ja hintaa? :D

Saattaisi olla ihan varteenotettava ajatus :D. Vuosimalli pyörisi tuolla 1995-1996 tienoilla. Hintahaitari siinä 10 000€. Ei mieluiten kovin paljon sen yli.

Eihän noita kolmiovisia bemareita ole kuin tuo uusi 1-sarja. Ellet sitten kolmiovisella tarkoita 2 ovea + normi takaluukku ratkaisua? (=coupé)
Tai no onhan tuo e36n compact-versio... Omasta mielestäni se on vaan aivan käsittämättömän ruma ratkaisu. Tai eihän siinä etupäässä ole mitään vikaa, mutta se takaosasto... :D

Ja helvetin hyviä autojahan nuo ovat. Meillä on vuoden -82 e30 316 coupé ja se oli aivan huippukunnossa viime kesään asti. Tosin on se vieläkin ihan hyvässä kunnossa, kaikki pelittää, mutta etupuskuri (tai koko etupää) on hiukan enemmän vinossa kuin normaalisti. :itku:
Ja itselläni on nyt ollut tuommoinen -96 e36 318is ja tyytyväinen olen. Ja sitten on tullut kaiken maailman vanhempaa 700sta ja 500sta ja uudempaakin 500sta tuupattua eikä valittamista niissäkään ole ollut. :rolleyes:

Ja niin, e36sta osaan ainakin sanoa, että pyöräkaarien alta kannatta kokeilla ihan kädellä josko ruostetta löytyy. Jos käteen jää ruskeata niin ei hyvää tarkoita. Aika usein lähtee nimittäin nimenomaan e36 sieltä ruostumaan ja varsinkn edestä.
Lisäksi konepellin reunat ruostuvat herkästi kun sinne koloon jää helpostii kaikenmaailman bashaa, joka sitten iloisesti kerää kosteutta jne. jos niitä ei sieltä siivoa.
Alapallonivelet kuluu vissiin kanssa suhteelliseen äkäseen erityisesti edestä, että jos on useampia kilometrejä niin saa ehkä vaihdattaa niitä.

Tossa nyt ois nettiautoon kaksi linkkiä, molemmissa on noita sompakteja alle sen 10:n ja vuosilta 95-96:
http://www.nettiauto.com/simpleSear...om=&pto=10000&yfrom=1995&yto=1996&search=Etsi
http://www.nettiauto.com/simpleSear...om=&pto=10000&yfrom=1995&yto=1996&search=Etsi

golgamech sanoi:
Eihän noita kolmiovisia bemareita ole kuin tuo uusi 1-sarja. Ellet sitten kolmiovisella tarkoita 2 ovea + normi takaluukku ratkaisua? (=coupé)

Jep, tuotahan minä tarkoitan.

golgamech sanoi:
Ja helvetin hyviä autojahan nuo ovat. Meillä on vuoden -82 e30 316 coupé ja se oli aivan huippukunnossa viime kesään asti. Tosin on se vieläkin ihan hyvässä kunnossa, kaikki pelittää, mutta etupuskuri (tai koko etupää) on hiukan enemmän vinossa kuin normaalisti.

Että bemarit ovat "tavallista" autoa kestävämpiä, niinkö?

Tähän autoon mä rakastuin (kuva ko.autosta ja liikkeestä):

agp389.jpg

Autolla on ajettu 199tkm, 2 omistajaa, huoltokirja tallella, vm-95 ja hinta 10690€.

en itse ottais bemuista muuta kuin vaihdelaatikon ;) mutta mutta jos ostaisin tuollaisen biimaiwomanin niin ottaisin tuontiauton. noi suomi yksilöt on umpi ruosteessa joka paikasta...

pollo sanoi:
10 kiloeuroa on jo sen verran iso raha, että saat sillä uudempiakin autoja. Mutta bemarihan on oiva munanjatke sulle. :D

huumor sanoi:
sukupuoli N....:D

Ei sitä kuule koskaan tiedä, että mikä tuolla housuissa pullottaa :D ;). Mä oon aina ollut poikatyttö; autot kiinnostivat enemmän penskana kuin barbit.

PRIEST sanoi:
en itse ottais bemuista muuta kuin vaihdelaatikon mutta mutta jos ostaisin tuollaisen biimaiwomanin niin ottaisin tuontiauton. noi suomi yksilöt on umpi ruosteessa joka paikasta...

Noh, minkäläistä autoa sitten suosittelisitte? Hintahaitari siinä 5000€-10 000€. Tehoja pitäisi löytyä, samoin kuin ulkonäköä :D.

Mä oon niitä ihmisiä, jotka ihastuvat päätä pahkaan (autoihin) :nolo: ... Pitää vaan yrittää pitää pää kylmänä, kun katselee näitä autoja. Autokuume on paha tauti.

Onhan noi bemarit laadukkaita autoja ja jotenkin ajattoman tyylikkäitä. Sisältäkin sen tietää heti tyylistä että on bemari. Ajo-ominaisuuksia on aina ylistetty autotesteissä. 300 sarjassa 320i alkaa olla jo ripeä ja miehekkäät äänet. 325i ja 328i on jo tehokkaita autoja jotka polttaa kumia kuivalla asfaltilla polkaisemmalla kaasua, jollei ole sutimisenestoa.

treenaisko sanoi:
Onhan noi bemarit laadukkaita autoja ja jotenkin ajattoman tyylikkäitä. Sisältäkin sen tietää heti tyylistä että on bemari. Ajo-ominaisuuksia on aina ylistetty autotesteissä. 300 sarjassa 320i alkaa olla jo ripeä ja miehekkäät äänet. 325i ja 328i on jo tehokkaita autoja jotka polttaa kumia kuivalla asfaltilla polkaisemmalla kaasua, jollei ole sutimisenestoa.

Laadukkaita on. Ajo-ominaisuudet loistavat, myös vanhemmissa. Omat ajokokemukset bemareista:
- 320i 6-syl, hyvä perusauto.
- 730i 6-syl, loistava ISO-bimmeri.
- 535i 8-syl, jälleen loistava keskiluokan bemu ja on henkeä.
- 328i 6-syl, komea (oli meinaa avo) ja henkeäkin piisaa.
Ei itsellä oikeastaan pahaa sanottavaa bemareista ole. Kannattaa kokeilla!!

Tampio sanoi:
Ei sitä kuule koskaan tiedä, että mikä tuolla housuissa pullottaa :D ;). Mä oon aina ollut poikatyttö; autot kiinnostivat enemmän penskana kuin barbit.

Noh, minkäläistä autoa sitten suosittelisitte? Hintahaitari siinä 5000?-10 000?. Tehoja pitäisi löytyä, samoin kuin ulkonäköä :D.

Mä oon niitä ihmisiä, jotka ihastuvat päätä pahkaan (autoihin) :nolo: ... Pitää vaan yrittää pitää pää kylmänä, kun katselee näitä autoja. Autokuume on paha tauti.

Tohon alle 10000e hintaan käyt Ruottista hakemassa itelles vaikkapa Saab 9000 Aeron. Siinä on auto kaikilla mahd.herkuilla ja tehoakin on riittävästi!
:rock:

Täs kolme esim. http://212.112.182.19/images/50/50-50981607550.jpg
http://212.112.182.19/images/53/53-53981519853.jpg
http://212.112.182.19/images/89/89-89981425089.jpg

nigster sanoi:
:offtopic:
Nyt oli kyse BMW:stä eikä mistään hemmetin saabista :D SAABISMI ON SAIRAUS!
Pakkohan sitä on koittaa käännyttää. :)
Kaikki ei kato ite tajua et kuin makee peli kunnon Saappi on :kippis1:

Back
Ylös Bottom