Autokuumetta?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
S225T sanoi:
Tosiaan alkuperäiseen kysymykseen: tuo Seat Leon on varmasti katsastamisen arvoinen peli. Jo lähes perusvehkeistä lähtien on niissä jämäkän sporttinen yleisfiilis ja ajettavuus. Ja puhaltimella ne myös liikahtavat reippaasti ja vaivattomasti myös ilman revittelyn makua.
Kokeilussa oli viime kesänä ja lähellä ettei tullut otettua 180hv turboa, mutta hieman alkoi arveluttaa (todennäköisesti vielä lisääntyvänä) perheellisenä auton pienehkö koko.
Siitä huolimatta plussana yllättävän vetoisa tavaratila ulkomitoiltaan noin pieneksi autoksi.

Leonia oon harkinnut, jos vaan löytys 1-2 vuotta vanha ja vähän ajettu, kun uutena maksavat nämäkin mun budjettia enemmän. Nyt alla on 98 ibiza ja se on liian pieni ja vähän tehotonkin. Leonia tuli TDi versiona Espanjassa ajettua reilut 1000km ja helvetin hyvä peli oli alla ja tavaratila on kyllä kokoon nähden mukavan kokonen. Että todennäköstä on että Leonilla ajellaan jos vaan sopiva osuu kohdalle. Eikä ois Toledokaan yhtään huonompi, Leonia vaan puoltaa se sporttisempi ilme.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Neon!

Timba79 sanoi:
kun noista jenkeistä nyt oli puhetta, niin onko kellään kokemusta tän vuosituhannen Chrysler Neoneista?? ne nyt on kohtuuhintasia ja varusteitakin lötyy jonkin verran...vai onko nää taas näitä joista kannattaa pysyä kaukana. Kaikenlaista kun on kuullut. Kellään sellasta?? kokemukset??

Jepa... Vm. 2001 Neon löytyy pihasta, tällä hetkellä mittarissa 48000 km. Kelpo auto mielestäni. Iso miinus lyhyet huoltovälit (12000km). Plussaa automaatti laatikko ja ihan kelvollisen tehokas kone 138hv, ei siis mikään tykki mutta normaali ajossa mainio peli.

Arvo vaan tippuu nopeasti, kun kukaan ei uskaltaudu ostamaan kyseistä peliä. Ihmisillä ennakko luuloja, koska kyseessä ei ole Corolla.

Itselläni ei ole ollu ongelmia auton suhteen... Suosittelen!!!! Kannattaa hankkia sillä uudemmalla korilla. Vanha kori on kamala!!
 
Mulla on V70 tdi -98 ajettu ~150tkm, se on sitä parinkympin hintaluokkaa. Kannattaa harkita, vaikkei mikään pikkuauto oo niin liikkuu näppärästi, helkutin hyvä ajaa ja turvallinen. Voi vaikuttaa isolta mut käy ajaa niin huomaat ettei oo kovinkaan iso.

Paras auto mitä mulla on ollu tähän asti. Ei voi edes verrata golffiin (-99 1,6)

P.s rasvat eilen mitattuna selkäinahon myymillä pihdeillä 19.9 :thumbs:



Örkki sanoi:
Jepa... Vm. 2001 Neon löytyy pihasta, tällä hetkellä mittarissa 48000 km. Kelpo auto mielestäni. Iso miinus lyhyet huoltovälit (12000km). Plussaa automaatti laatikko ja ihan kelvollisen tehokas kone 138hv, ei siis mikään tykki mutta normaali ajossa mainio peli.

Arvo vaan tippuu nopeasti, kun kukaan ei uskaltaudu ostamaan kyseistä peliä. Ihmisillä ennakko luuloja, koska kyseessä ei ole Corolla.

Itselläni ei ole ollu ongelmia auton suhteen... Suosittelen!!!! Kannattaa hankkia sillä uudemmalla korilla. Vanha kori on kamala!!
 
Örkki sanoi:
Jepa... Vm. 2001 Neon löytyy pihasta, tällä hetkellä mittarissa 48000 km. Kelpo auto mielestäni. Iso miinus lyhyet huoltovälit (12000km). Plussaa automaatti laatikko ja ihan kelvollisen tehokas kone 138hv, ei siis mikään tykki mutta normaali ajossa mainio peli.

Arvo vaan tippuu nopeasti, kun kukaan ei uskaltaudu ostamaan kyseistä peliä. Ihmisillä ennakko luuloja, koska kyseessä ei ole Corolla.

Itselläni ei ole ollu ongelmia auton suhteen... Suosittelen!!!! Kannattaa hankkia sillä uudemmalla korilla. Vanha kori on kamala!!

Mä olen tosta Neonista hieman toista mieltä:

Kuluttaa kulkupuoleen nähden aivan liikaa, tehokkaan koneen riemu hukkuu kolmivaihteiseen automaattiin, huurunpoisto on aivan surkeaa, huollot Chryslerillä aivan ylihintaisia, sisusta on muovisen tuntuinen ja perusvarusteita kuten ABS:t joutui ottamaan ton ikäiseen vielä optiona, joten niitä ei ole kaikissa.

Lisäksi noissa menee jarrulaikat kieroiksi tosi helposti. IMO yks paskimpia jenkkejä mitä on. (no pun intended.)

Vaihdettiin just appivanhempien 2001 Neon -> 2003 Corolla, eikä paluuta ole.

Ainoa hyvä puoli noissa on se, että niitä uudempikorisiakin saa aivan puoli-ilmaiseksi saksasta (noin 7-8ke) + verot on noin 2500e. En todella käsitä, kuinka niiden hinnat on Suomessa vieläkin noin 15ke.
 
Nakkeli sanoi:
Mä olen tosta Neonista hieman toista mieltä:

Kuluttaa kulkupuoleen nähden aivan liikaa, tehokkaan koneen riemu hukkuu kolmivaihteiseen automaattiin, huurunpoisto on aivan surkeaa, huollot Chryslerillä aivan ylihintaisia, sisusta on muovisen tuntuinen ja perusvarusteita kuten ABS:t joutui ottamaan ton ikäiseen vielä optiona, joten niitä ei ole kaikissa.

Lisäksi noissa menee jarrulaikat kieroiksi tosi helposti. IMO yks paskimpia jenkkejä mitä on. (no pun intended.)

Vaihdettiin just appivanhempien 2001 Neon -> 2003 Corolla, eikä paluuta ole.

Ainoa hyvä puoli noissa on se, että niitä uudempikorisiakin saa aivan puoli-ilmaiseksi saksasta (noin 7-8ke) + verot on noin 2500e. En todella käsitä, kuinka niiden hinnat on Suomessa vieläkin noin 15ke.

Suomeen tuoduissa -01 Neoneissa on ABS vakiona kuten myös luistonesto! Kyllä mulla kone lämpiää ja huurut poistuu paremmin kuin kaverin -01 Passatissa. Ja kyllä tuoreemmassa Neonin automaatissa on neljä vaihdetta, vanhoissa ei ollu kuin kolme.
Huollot on kyllä kalliita, myönnän!! Ja hivenen muovinen sisusta.
Mutta auto halvin kaks litranen automaatti!!!

Ei halvalla saa parasta... :(
 
Mut miksi ihmeessä käyttää merkkihuollossa kun takuu on mennyt umpeen?? sanokaa yksikin oikeasti hyvä syy, ainakaan mitä niitä on kuullut niin eivät sen kummampaa työtä tee mutta hinta on yleensä tuplaten. Vai onko Chryslerin huolto sitten kallis myös merkittömässäkin huoltopuljussa??
 
Mige sanoi:
Juu, näitähän aina välillä löytyy. Edellinen käyttäjä vaikuttaa kans osaltaan auton kuntoon ratkaisevasti. Huomas ite sen kans ton e30 kans et vähän oli omistaja laiminlyöny tehtävänsä.

Mulla laukesi tuo vaihtokonekin komeesti, kesti 8kk ja poksahti mäntään reikä, vitutti niin suunnattomasti että myin koko roskan 500 eurolla.
 
Ja tässä Leoneita:

http://autotalli.fi/crometapp/produ...=551745&portal=at&.pkg=41597576&.pkg=41597575
135902_551745_uym856.jpg


Aika komea!!!
 
turre101 sanoi:
Hö, no mitäs järkeä tuossa nyt on? Ilmastointi sitten jos kuuma tulee.

En tarkottanu sitä niinkään sen kuumuuden takia, vaan tyylikästä kruisailua ikkunat auki, hanska pihalla, raybanit päässä, jotain rentoa musaa razioonesta :miljonääri juzzi niinq: ja yksi (tai useampi) nainen kyydissä kohti auringonlaskua ajaen..

..Tai sit heittelis vaa amis-lenkkiä wunderbaumit hulmuten.. No eiköhän se kesä sieltä joskus tule :kippis1:

Nii ja vielä, että se pakkis_auto_miitti olis aika hyvä juttu tuossa kesällä :david:
 
Mige sanoi:
En tarkottanu sitä niinkään sen kuumuuden takia, vaan tyylikästä kruisailua ikkunat auki, hanska pihalla, raybanit päässä, jotain rentoa musaa razioonesta :miljonääri juzzi niinq: ja yksi (tai useampi) nainen kyydissä kohti auringonlaskua ajaen..

..Tai sit heittelis vaa amis-lenkkiä wunderbaumit hulmuten.. No eiköhän se kesä sieltä joskus tule :kippis1:

Oujee.. :lol2: :david:x10

Tosin se kattoluukku kuulosti ihan hyvältä. :)
 
Rice sanoi:
Nyt sä olet täysin väärässä ja AKE:lla ei tässä tapauksessa ole mitään merkitystä.
.....
Oleellista tässä on vain se että mitkä valmistajakoodit löytyvät VIN-koodista. Alpinan autossa ei ole BMW koodia eikä Lotus Omegassa ole Opelin koodia ja tämä asia ratkaisee sen että autot ovat eri merkkisiä
......
Asia voi tuntua hullunkuriselta mutta niin se nyt vain on.

Voin olla väärässäkin, mutta kuten sanoit, asia kuulostaa hullulta, ja jos VIN koodi sen määrää mikä auton "oikea" merkki on, niin Chevrolet Niva:kin sitten on virallisesti Chevrolet. Vaikka äkkinäinen kuvittelisi sen 95% Lada osillaan olevan Lada. :eek:
 
Timba79 sanoi:
Mut miksi ihmeessä käyttää merkkihuollossa kun takuu on mennyt umpeen?? sanokaa yksikin oikeasti hyvä syy, ainakaan mitä niitä on kuullut niin eivät sen kummampaa työtä tee mutta hinta on yleensä tuplaten. Vai onko Chryslerin huolto sitten kallis myös merkittömässäkin huoltopuljussa??

Merkkiliikkeessä on tarvittavat "testerit" jotka kytketään auton tietokoneeseen! Nyrkkipajoista taitaa puuttua merkkikohtainen Hi-Tech.
 
Örkki sanoi:
Merkkiliikkeessä on tarvittavat "testerit" jotka kytketään auton tietokoneeseen! Nyrkkipajoista taitaa puuttua merkkikohtainen Hi-Tech.
Jos OBD-II:sta meinaat, niin ei tartte kummasti viritellä että saa vaikka itse vikakoodit tai koneen reaaliaikatiedot ym. nätisti ulos.

http://www.omega.fi/
 
Mike sanoi:


Just tollsen Leonin mä tahdon!! :kuola: Jokunen tonni hinnasta veks niin kaupat ois varmat!! tai riippuu tietenkin paljon omasta saa vaihdossa...

Ja se mattibodarin linkissä ollut 206GTi ois kans ihan kova sana ja hintakin ois karvan alle 20 k€
 
Kun täällä näkyy bemari-miehiä olevan, niin kysytään seuraavaa: Mitä mieltä olette ns. replica-malleista? Esimerkiksi yhdellä kaverillani on E46 M3 -kopio, itse auton malli on muistaakseni 325Ci. Ulkoapäin ainoastaan konepellistä ja jarruista erottaa, ettei kyseessä ole aito M3. Onhan se autona ihan hieno, mutta itsestä se tuntuu jotenkin huijaukselta. Kaipa sillä kuitenkin huomiota herättää..

Mutta löytyykö mielipiteitä?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom