Autokuumetta?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt ois koeajossa Seat Cordoba 2.0 Sport. 115 hevosta koneessa ja vähän jäykempää alustaa ja muutenkin sporttisempaa ilmettä. automaatti-ilmastointi, vakionopeuden säädin ja kaikki muu oleellinen löytyy. Kahdet aluvanteet ja ihan kohtis soittimetkin ois. Esittelyauto vajaat pari tuhatta ajettu ja hintaa himan yli 22.000€, pikkusen himottas löydä kaupat lukkoon...on meinaan todella näppärä ajettava nimenomaan tää sporttisempi versio...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mattibodari sanoi:
OHO! Kesäksi vielä aluvanteet alle niin johan lähtee. :thumbs:
Juu, auton mukana tuli kahdet aluvanteet. Nyt talvipyörissä on alkuperäiset aluvanteet. Kesäks on sitten aivan uudet viime syksynä ostetut aluvanteet uusilla kumeilla. :hyper: :kuola:
 
treenaisko sanoi:
Perinteinen 0,5 litraa suurempi V6 voittaa tehossa lukuun ottamatta erityisen kovia kierroksia ja väännössä koko kierrosalueella vahvempi. Huom. tossa kilowatit eli kerroin 1.36.
http://www.powertorque.co.uk/images/csg625graph.gif
Kiitos kippurasta. Sorvailin huvikseni äRRän ja ton 6-mukisen kippurat samaan kuvaan oikeassa skaalassa, vähän on sekava, mutta kyllä siitä jotain näkee. Vanha sananlasku pitää paikkansa: there's no substitute for cubic inches. Väännössä germaaninen V6 voittaa japskien vinguttimen reippaasti (30-40Nm) 5000rpm asti, 6000rpm ollaan tasoissa, ja siitä eteenpäin äRRä menee väännössä ja tehossa menojaan.

Kokonaan toinen juttu on sitten tietty ne välitykset mutta ei ehkä mennä sinne enää... :)
 

Liitteet

  • R_V6.jpg
    R_V6.jpg
    79,6 KB · Katsottu: 353
Sorvailin tuohon käppyrään vielä oldsmobile 350 koneen teho ja vääntö käyrän (vakiokannet, pikkusen nokkaa ja peltisarjaa..) Säilyy perspektiivi asioihin ;)
 

Liitteet

  • R_V6_olds350.gif
    R_V6_olds350.gif
    48,2 KB · Katsottu: 472
Fatso sanoi:
Sorvailin tuohon käppyrään vielä oldsmobile 350 koneen teho ja vääntö käyrän (vakiokannet, pikkusen nokkaa ja peltisarjaa..) Säilyy perspektiivi asioihin ;)

Ai ,että kyllähän se vanhus näyttää hyvältä. tuommoset arvot sitten meikäläisen olsmon koneeseen. hyvä tuo 120kw/2000rpm. :hyper:
 
Fatso sanoi:
Säilyy perspektiivi asioihin ;)
Perspektiivi joo... pitää kai sitä kolminkertaisesta litratilavuudesta jotain saadakin irti.
:jahas:
 
foobari sanoi:
Kiitos kippurasta. Sorvailin huvikseni äRRän ja ton 6-mukisen kippurat... Väännössä germaaninen V6 voittaa...

Tuo V6 painaa jotain +50 kiloa enemmän kuin tuo Hondan nelikko, iso osa tuostä paremmasta väännöstä kuluu koneen liikuttamiseen. Saksalaisilla on yhtä paljon tekemistä Hondan koneen kanssa kuin tuon kutosen.
 
NHB sanoi:
Saksalaisilla on yhtä paljon tekemistä Hondan koneen kanssa kuin tuon kutosen.
Missäs sen Fordin V6:sen juuret ovat? Japskit, jenkit?
 
Jenkkien käsialaahan tuo Duratec V6 on puhtaasti. Fordin Clevelandin moottoritehdas numero 2 on valmistuspaikka.
 
Voi että tuo oldsin vääntökäppyrä (ja teho) näyttää hyvältä. Tuommosen kun joskus vaparina sais, niin tulis hyvä mieli. There is no replacement for displacement, vai miten se menikään ;)
 
Nostetaan wanha thread ylös. Meillä on vaimon kanssa havaittavissa pahanlaatuista autokuumetta. Nykyautona toimii VW Golf -94 Farmari ja ollaan kateltu tuommoista 2000 vuosimallia olevaa Skoda Octaviaa ja Ford Focusta missä olisi ilmastointi. Lähinnä sen takia nuo merkit ja mallit, koska hintaluokka mitä haetaan on semmoinen 12 000€. VW kiinnostaisi, mutta niillä on sitten hinnat jo vähän kalliimpia ja johonkin se raja pitää vetää.

Pitää vaan nyt yrittää hillitä tätä autokuumetta ja katsoa jos sitä vasta ensi vuoden puolella hankkisi uuden auton.
 
Jonny sanoi:
Nostetaan wanha thread ylös. Meillä on vaimon kanssa havaittavissa pahanlaatuista autokuumetta. Nykyautona toimii VW Golf -94 Farmari ja ollaan kateltu tuommoista 2000 vuosimallia olevaa Skoda Octaviaa ja Ford Focusta missä olisi ilmastointi. Lähinnä sen takia nuo merkit ja mallit, koska hintaluokka mitä haetaan on semmoinen 12 000€. VW kiinnostaisi, mutta niillä on sitten hinnat jo vähän kalliimpia ja johonkin se raja pitää vetää.

Pitää vaan nyt yrittää hillitä tätä autokuumetta ja katsoa jos sitä vasta ensi vuoden puolella hankkisi uuden auton.

Jos 2000 vuoden Focusta meinaat hommata, niin kannattaa muistaa, että noissa on tehtaan tunnustama ruostumisongelma (tiputtanut jälleenmyyntihintoja aika roimasti). Maalisekoitus oli mennyt jotenkin persiilleen ja esim. isällä olevaan jouduttiin vaihtamaan kaikki ovet, kun ne olivat niin pahasti jo ruosteessa. Tehdas tosin korvasi tämän. Muutenkin on ollut helvetin paljon korjauksessa tuo Focus, tänä vuonna yli 1000€ korjauksiin (termaria, jäähdyttimen flekti+moottori, katalysaattori yms.). Vasta viikko sitten kävin hakemassa porukat yöllä, kun olivat meille tulossa ja auto oli simahtanut :D Auto siis 2000 Focus.

Itselläni on ajossa Volvo V40 -99, joka suunnilleen mahtuu tuohon hintaluokkaan. Helvetin hyvin on toiminut ja ruosteeton. 98 tkm ajettu oli ostettaessa ja hintaa sellaiset +13 000€. Varusteistakin löytyy ilmastointi, "puolinahat", ajotietokone jne. Ne kommentit, että "vm. 96-2000" on rellun koneet ja carisman alusta (näitä kuulin itse ostaessani paljon) voi jättää oman onnensa nojaan perättömyytensä puolesta.
 
Myth sanoi:
Jos 2000 vuoden Focusta meinaat hommata, niin kannattaa muistaa, että noissa on tehtaan tunnustama ruostumisongelma (tiputtanut jälleenmyyntihintoja aika roimasti). Maalisekoitus oli mennyt jotenkin persiilleen /QUOTE]

Forddi alkoi vuonna 2000 säästämään ruosteensuojauksessa, ja sitä myöhemmät mallit on olleet tosi herkkiä ruostumaan. En suosittele. En tiedä milloin, olikohan viime vuonna, Forddi alkoi taas käyttämään kalliimpaa ruosteensuojausta.
Vetoniveliä ford focuksissa menee myös melko tiuhaan.
 
Porukoilla on vuoden 2000 focus noin 80 000km ajettu...
Siinä on tuo takaluukku ja ovet laitettu keväällä takuuseen kuntoon...
Nivelissä ei ole havaittu huolloissa mitään merkkejä kulumisesta...
Ei mitään vikoja ole ilmennyt muuten... :)
 
ace-oo- sanoi:
Myth sanoi:
Jos 2000 vuoden Focusta meinaat hommata, niin kannattaa muistaa, että noissa on tehtaan tunnustama ruostumisongelma (tiputtanut jälleenmyyntihintoja aika roimasti). Maalisekoitus oli mennyt jotenkin persiilleen /QUOTE]

Forddi alkoi vuonna 2000 säästämään ruosteensuojauksessa, ja sitä myöhemmät mallit on olleet tosi herkkiä ruostumaan. En suosittele. En tiedä milloin, olikohan viime vuonna, Forddi alkoi taas käyttämään kalliimpaa ruosteensuojausta.
Vetoniveliä ford focuksissa menee myös melko tiuhaan.

Mutta nimenomaan noissa 2000 vuoden malleissa oli jotain häikkää maalien laadussa ja lisäksi oli joku sauma, josta ruostuminen alkoi. Nykyäänhän autoja ei varsinaisesti ruostesuojata tehtaalla, ei itse asiassa ole suojattu varmaan 80 luvulta asti. Joskus silloin loppui maahantuojan velvoite suojauttaa autot ennen myyntiä. Nykyautoissa on sinkkikorit ja massaa pohjassa (mikä on Suomen rankkoihin olosuhteisiin riittämätön suojaus pitkällä aikavälillä). Lisäksi autojen alustoissakin on paljon osia ilman mitään suojia. Se mahdollistaa Suomessa ruostesuojausta harjoittavien yritysten toiminnan.
 
Myth sanoi:
Jos 2000 vuoden Focusta meinaat hommata, niin kannattaa muistaa, että noissa on tehtaan tunnustama ruostumisongelma (tiputtanut jälleenmyyntihintoja aika roimasti)

Aha. Hyvä tietää. Taitaapa sitten jäädä Focus listan ulkopuolelle, koska ei kehtaa riskeerata, että kohdalle sattuisi ruostevammainen auto.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom