Autokuumetta?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
MuscleMemory sanoi:
Kun täällä näkyy bemari-miehiä olevan, niin kysytään seuraavaa: Mitä mieltä olette ns. replica-malleista? Esimerkiksi yhdellä kaverillani on E46 M3 -kopio, itse auton malli on muistaakseni 325Ci. Ulkoapäin ainoastaan konepellistä ja jarruista erottaa, ettei kyseessä ole aito M3. Onhan se autona ihan hieno, mutta itsestä se tuntuu jotenkin huijaukselta. Kaipa sillä kuitenkin huomiota herättää..

Mutta löytyykö mielipiteitä?

Jotenkin nämä myynti-ilmoitukset BMW 325i E36 "M3-look" tai M3-replica tai "M3" jne tai melkein-oikeannäköiset vehkeet kadulla herättää sellaisen vienon hymynkareen suupieliini.
Eli omasta mielestäni: naurettavaa pelleilyä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No vielä säälittävämpiä mun mielestä ovat esim. escortin pohjalle rakennetut feikkiporschet ja -corvetet.
 
MuscleMemory sanoi:
Kun täällä näkyy bemari-miehiä olevan, niin kysytään seuraavaa: Mitä mieltä olette ns. replica-malleista? Esimerkiksi yhdellä kaverillani on E46 M3 -kopio, itse auton malli on muistaakseni 325Ci. Ulkoapäin ainoastaan konepellistä ja jarruista erottaa, ettei kyseessä ole aito M3. Onhan se autona ihan hieno, mutta itsestä se tuntuu jotenkin huijaukselta. Kaipa sillä kuitenkin huomiota herättää..

Mutta löytyykö mielipiteitä?

Huijaustahan se on, GTI-lehdessä oli jokunen numero taaksepäin myynnissä Pontiac Fieron päälle rakennettu Ferrari, identtinen aidon kanssa, alusta ja kone vaan oli eri auton.
 
Mike sanoi:
Mulla laukesi tuo vaihtokonekin komeesti, kesti 8kk ja poksahti mäntään reikä, vitutti niin suunnattomasti että myin koko roskan 500 eurolla.


Hep, hep. Kuulostaa tutulta. Itsellä poksahti kanssa kahteen e30:sen koneen mäntään reikä.
 
MuscleMemory sanoi:
Kun täällä näkyy bemari-miehiä olevan, niin kysytään seuraavaa: Mitä mieltä olette ns. replica-malleista? Esimerkiksi yhdellä kaverillani on E46 M3 -kopio, itse auton malli on muistaakseni 325Ci. Ulkoapäin ainoastaan konepellistä ja jarruista erottaa, ettei kyseessä ole aito M3. Onhan se autona ihan hieno, mutta itsestä se tuntuu jotenkin huijaukselta. Kaipa sillä kuitenkin huomiota herättää..

Mutta löytyykö mielipiteitä?

Teinituuninkimentaliteetti noussut toiseen potenssiin. Henk.koht. pidän hillityistä autoista, joissa kuitenkin löytyy tehoa ja ajettavuutta. Typerää rahan haaskausta ja Lifetime Biltema Hasselhoff-palkinnosta tuolla feikkauksella pääsee varmasti kisaamaan. Oikeiden tehoautojen tilaajista osa jopa raksii tilatessa tarkoituksella kohdan "ei mallimerkintää" ja tämä on mielestäni juuri se oikea tapa asennoitua näihin asioihin.

Vähän sama asia siis jos joku riisitautinen menisi voimanostokisoihin poseeraamaan naamiaiskaupasta ostetut superloniset lihaksen yllä.

Tai tuppikullinen kaveri yrittäisi päästä pornofilmiin näyttelemään pitämällä makkaraa housun puntissa.

Tai nainen maalaisi omien kasvojensa päälle meikillä uudet, tyrkkäisi rintansa pystyyn topatuilla push-upeilla ja kuroisi kessin kasaan korsetilla, jonka jälkeen kuvittelisi olevansa kaunis.

All show, no go. :down:
 
MuscleMemory sanoi:
Kun täällä näkyy bemari-miehiä olevan, niin kysytään seuraavaa: Mitä mieltä olette ns. replica-malleista? Esimerkiksi yhdellä kaverillani on E46 M3 -kopio, itse auton malli on muistaakseni 325Ci. Ulkoapäin ainoastaan konepellistä ja jarruista erottaa, ettei kyseessä ole aito M3. Onhan se autona ihan hieno, mutta itsestä se tuntuu jotenkin huijaukselta. Kaipa sillä kuitenkin huomiota herättää..

Mutta löytyykö mielipiteitä?

No jaa...IMO siinä vaiheessa kun ainoa tarkoitus korisarjalla ym:lla hilppeillä on saada ihmiset luulemaan auto toiseksi malliksi niin :down: Viimeinen niitti asialle on liimata väärät merkit autoon :david: Saksan tuonnin avauduttua noita E36:ia M3 lookilla tuntuu vaan pörräävän joka puolella pkle. Muutama vuosi takaperin niin joka puolella oli cossuja lookkeja... :zzzz:
 
S225T sanoi:
Jotenkin nämä myynti-ilmoitukset BMW 325i E36 "M3-look" tai M3-replica tai "M3" jne tai melkein-oikeannäköiset vehkeet kadulla herättää sellaisen vienon hymynkareen suupieliini.
Eli omasta mielestäni: naurettavaa pelleilyä.

Et ois enää voinut osuvammin sanoa. Säälittävää mun mielestä. Auton tuunailun mä ymmärrän hyvin, mutta tollanen feikkien tekeminen on :david: hommaa.
 
Lasikuitu porsheista ja ferrareista on kyllä varmasti 90% VW 1300/1302/1303 pohjalle rakennettu. Helpoin laittaa volsun alustalle. Joka kesän on noita kaupan suomessakin. Meinasinpa itsekkin joskus ostaa keske eräisen projektin ,mutta jäi ostamatta. Lasikuitu AC cobria on monet rakentanu Taunuksen alustalle. Jenkkien rungoillehan nyt on istutettu sitten vaikka mitä.
 
Mike sanoi:
Tai menisi nostamaan penkkikisoihin paita päällä.
:jahas:



Ei, penkkipaita vastaa turboa. Toiset nääs tykkää hengittää vapaasti ja toiset ahtaa. :)
 
Kun täällä näkyy bemari-miehiä olevan, niin kysytään seuraavaa: Mitä mieltä olette ns. replica-malleista? Esimerkiksi yhdellä kaverillani on E46 M3 -kopio, itse auton malli on muistaakseni 325Ci. Ulkoapäin ainoastaan konepellistä ja jarruista erottaa, ettei kyseessä ole aito M3. Onhan se autona ihan hieno, mutta itsestä se tuntuu jotenkin huijaukselta. Kaipa sillä kuitenkin huomiota herättää..

Mutta löytyykö mielipiteitä?

Onko neljä pakoputkea ja leveämmät etulokasuojat kanssa? En oo ihan varma mutta aidossa M3:ssa taitaa olla vielä jonkin verran leveämmät takalokasuojat myös ja kun ne on kiinteitä korin osia niin niitä ei noin vain vaidetakaan... Lisäksi aidot M3 vanteet ei mene taakse alle väärän offsetin takia vaan pitää käyttää samoja kapeita 225 renkaita kuin edessäkin.

Sanoisin että tavallinen E46 joka näyttää M3:lle on hiukan huijausta koska tehdas ei ole koskaan valmistanut moista autoa. Sitäpaitsi tavallinen M Sport II paketti coupessa näyttää oikeastaan paremmalta kuin M3!

Tavallinen E36 joka näyttää M3:lle on taas ok niin kauan kun ///M3 merkkiä ei näy missään. Tehdas kun tarjosi M3 "lookin" optiona tehtaalta tilattuna myös ei M3 malleihin:

E36_318is.jpg


Itellä oli E36 325i Coupe tehdasasennetulla korisarjalla eikä se minusta tuntunut mitenkään erityisen väärältä:

Picture%20010.jpg


Muistaakseni autossa ei ollut takana mitään mallimerkintää, ainakaan ///M3 merkkiä ei taatusti ollut missään.
 
Höh. Eipä ollut Octavia RS:ää saatavilla koeajoon, kun oli jo jollain ajossa. Testattiin sitten Octavia Combi 4x4 (1.8 turbo, 150 hv), joka oli positiivinen yllätys. Neliveto toimi mainiosti, ja muutenkin auto oli tosi pirtsakka (ainakin 90 hv Civicin omistajan silmin..). Saatiinpa yksi Audi S3-kuskikin hermostumaan kunnolla. :D Sisusta oli hiukan muovisen oloinen eikä niin laadukas kuin RS:n sisusta, mutta ihan ok hintalappuun nähden (200.000 SEK). Voin vain kuvitella miten kiva ajettava Octavia RS on.
Audi-liikkeessä eivät yllättäen päästäneet istumaan RS6:n sisään, kumma juttu. :rolleyes: S4:ssa kökötettiin pieni hetki, on se kyllä hieno peli. Pakkohankinta..MItes se meni, "get rich or die trying". :D
 
No niin, omaan autokuumeeseen tuli perjantaina lääkettä, kun kävin hakemassa tuliterän Audi A4 1.8t Avantin alle. :hyper: :D
Hieman alkuhuumaa lievensi se, että huomasin subbarin olevan mäsänä :curs: (autossa on siis Audin alkuperäinen Concert-soitin)
Ihmettelin kotimatkalla sterkkojen epämääräistä sointia. Kotona sitten tarkastin asian ja subbari puhisee, törisee ja pieree, mutta mitään kunnon ääntä sieltä ei lähde. Ihmetyttää se, että silloin tällöin kun radiosta kuuluu puhetta, niin subbarin elementti särisee. Ei taida jakosuodinkaan olla ihan kunnossa, jos subbarille ohjautuu signaalia tuossa tilanteessa. Ei muuta kuin torstaina pajalle.

No, ajonautintoon tuo ei sinänsä vaikuta, kyllä vetää suuta hymyyn. :thumbs:
 
foobari sanoi:
Niinkö? Aika yleinen harha muuten tuo ettei Typerä edes hiivi ellei VTEC laula 8000 rpm. Laitas ihan piruuttas sen sun saksalaisen 2.5-litrasen V6:sen vastaavat arvot näkyville. Erittäin lyhyesti välitetty kierroskone äRRä on tietenkin, mutta kummasti tehoja löytyy jo alempaakin...

Nämä arvot äkkiseltään katottuna tosta dyno-lapusta, saattaa siis heittää pikkusen suuntaan tai toiseen.

rpm hp
---------
3000 75
4000 100
5000 130
6000 160
7000 190
7400 200


Hiukan kesti ton dynokäyrän etsintä, mutta nyt liitteenä dynokäyrä, kun laskin kilowatit hevosvoimiksi, niin Fordin V6 voittaa Hondan Type R:n aina 6000 kierrokseen asti tehossa (n.160 hp vs. n.170 hp). 6000-7000 kierroksen välillä Type R menee vasta ohi tehossa ja V6:n tehokäyrä on jo laskeva noissa kierroksissa. Tämän halusin tietääkin, että vaikka on kaikenlaisia säätyviä venttiilejä ja imusarjoja, niin ei niillä ihmeitä tehdä ilman turboa. Perinteinen 0,5 litraa suurempi V6 voittaa tehossa lukuun ottamatta erityisen kovia kierroksia ja väännössä koko kierrosalueella vahvempi. Huom. tossa kilowatit eli kerroin 1.36.
http://www.powertorque.co.uk/images/csg625graph.gif
 
Tossa Oulun keskustassa kävelin yksi päivä niin vierestä kurvasi tuliterä keltainen S4 Avant. Kyllä voi sitten farmarikin olla herkku :kuola: oisko 18 tuuman vanteet alla olleet. Rekkari oli hauskasti FUN-4 :)
 
Hullu autokuume oli vielä kuukausi sitten, mutta se tyydyttyi hiljattain, kun muutama viikko sitten ostin Renault Clion. Tarkemmin sanottuna 1.8:sin 137 heppasen pikkusportin. Vuosimalli on -92. Hyvinhän tuo liikahtaa.. :kuola:
Tehtaan lupaamat arvot 0-100 km/h ovat 7,7 s. :hyper:
 
Away sanoi:
Hullu autokuume oli vielä kuukausi sitten, mutta se tyydyttyi hiljattain, kun muutama viikko sitten ostin Renault Clion. Tarkemmin sanottuna 1.8:sin 137 heppasen pikkusportin. Vuosimalli on -92. Hyvinhän tuo liikahtaa.. :kuola:
Tehtaan lupaamat arvot 0-100 km/h ovat 7,7 s. :hyper:

OHO! Kesäksi vielä aluvanteet alle niin johan lähtee. :thumbs:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom