Autokuumetta?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Mige sanoi:
Pakko tarttua tähän keskusteluun.. Ite oon vahvasti bemari linjalla. Hyviä puolia on paljon, mm. suorituskyky, takaveto, ulkonäkö ym.

Oon omistanu kaks bemua ja ne on ollu 325i E30 vm. -87 (185hv) sekä nyt ajelen 318iS Coupé vm. -92 (tuotu saksasta).. En todellakaan ole vaihtamassa merkkiä kun seuraavan kerran vaihdan autoa, niin tyytyväinen olen merkkiin ollut. Varsinkin tuon 325:n kutoskoneen tehot ja saundit jäi lähtemättömästi mieleen, joten seuraava malli on joko 325 E36 tai M3 E36

Bemaria on helppo myös "tuunata", enkä tarkoita nyt mitään amis-tuning-settiä. Eli leveäreunaista vannetta, korisarjaa, angel-eyes valoja ym... kehiin niin nätti on. Tosin ajelee BMW:llä mielellään vakionakin.. Löytyy niitä muitakin merkkejä, mutta... BMW die beste fährt mit hosen an... (tjsp..)

Itellä ollut yksi e30 kaasarina, johon vaihdettiin pierupurkin laukeamisen jälkeen 1.8i kone peltipakosarjalla. Huonompaa autoa ei mulla ole vielä ollut, liekö sitten joku maanantaikappale, kaikki aina paskana. Joku bmw kammo iski, eikä kyllä varmaankaan kykene ostamaan enää toista kertaa, vaikka keskivertoa laadukkaampia ne ovat.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hämmennetääs soppaa. Ostakaa turbo Saab 900. Vakiona 185hv ja 263nm. Paikaltaan ei ehkä raketti(noin 8sek), mutta vauhdissa mitä mukavin reilun vääntöalueen takia.
 
uga sanoi:
Väitätkö nyt ihan vakavalla naamalla että 200 kiloa painavampi bemari kiihtyy paremmin koska siinä on paremmin vääntöä?

:worship: :lol2:

Olisiko vetotavalla, renkailla ja painonsiirtymällä kuitenkin ihan pikkiriikkinen vaikutus tuohon 0-100km/h arvoon? Olisiko?

Pikkuriikkinen kyllä, mutta vaihdetaan nyt sitten mun propaganda puheet bemarista toiseen merkkiin, malliin ja etuvetoiseen...

Auto painaa edelleen noin 1500kg, tehoa 140kw, vääntöä 223Nm (ero corollaan +24%) ja etuvedolla sataseen 7.9sek, puoli sekuntia siis paremmin mitä corolla. Autona Honda Accord 2.4...Happy now? :D

(ja hei, s.h.a:ssa väännetyt teho vs vääntö -keskustelut on enemmänkin kuin tuttuja, been there done that ;) )
 
Opelitko oli niitä paskoja? Entäs Lotus Omega? 0-100 4,9 sec ja varttimaili 13,5sec.

lotusomega.jpg
 
Tiedä häntä tosta autokuumeesta ,mutta tajuton virityskuume iski viimeistään tänään ,kun kävin katsomassa isän tutun chargerin konehuoneeseen. Jätetään nyt tarkemmat tiedot mainitsematta ,mutta 452cid 8-71blowerilla/2xcarttereilla varustettuna tulee varmasti hevosvoimia olemaan riittävästi 1400kg autossa.

Mitä siitä tuleekaan kun lyö vielä nossia kehiin! :hyper: :evil: :urjo:
 
Mike sanoi:
Opelitko oli niitä paskoja? Entäs Lotus Omega? 0-100 4,9 sec ja varttimaili 13,5sec.

http://www.fast-autos.net/opel/lotusomega.jpg

Tästä voidaan vääntää kättä niin "virallisen totuuden" mukaan kuin tunne asiana, mutta siis...IMO Lotus Omegaa ei voida pitää Opelin Opelina :rolleyes: Samalla tavalla Alpina mallit eivät ole BMW:n tuotteita vaan Alpinan...
 
Kannattaa diggailla Audi S4:sta.
Uusi Audi S4

Uusi on aivan liian kallis, mutta edellisen korimallin autoja irtoaa jo miltei järkevään hintaan saksasta. Mobileen hakusanaksi Audi S4 ja 15.000 euron jälkeen alkaa löytyä 98:a ja uudempaa autoa. Vanhassa mallissahan oli 2.7 biturbo tekniikka ja tietysti quattro neliveto.

-kuva1
-kuva2
-kuva3
 
Force sanoi:
Uusi on aivan liian kallis, mutta edellisen korimallin autoja irtoaa jo miltei järkevään hintaan saksasta. Mobileen hakusanaksi Audi S4 ja 15.000 euron jälkeen alkaa löytyä 98:a ja uudempaa autoa. Vanhassa mallissahan oli 2.7 biturbo tekniikka ja tietysti quattro neliveto.
S4 :thumbs:

15k€ Saksassa onkin jo veroineen noin 30k€ Suomessa :(. Katsoin tullin tiedoista että juuri tuollaisesta on otettu 14-15k€ veroa. Suomiautosta saa näköjään maksaa vajaat 50k€, joten hakumatka lienee kuitenkin perusteltu.
 
Rice sanoi:
Tästä voidaan vääntää kättä niin "virallisen totuuden" mukaan kuin tunne asiana, mutta siis...IMO Lotus Omegaa ei voida pitää Opelin Opelina :rolleyes: Samalla tavalla Alpina mallit eivät ole BMW:n tuotteita vaan Alpinan...

Jos näin väität, väität samaan hengenvetoon sitä, ettei yksikään AMG mersu ole vähääkään Mersu? Tässähän on täysin sama tapaus kuin Opelin kohdalla. Tehdas tuo auton, firma 2 virittää sen liikkumaan vähän paremmin. Ulkomitat, kori, sisämitat ja iso osa muuta autoa ennallaan. Tai jos moottorin ja alustan viritys lasketaan "toiseksi autoksi", niin saanko autostani ferrarin, jos viritän sitä hieman, ja vaihdan ferrarin jouset ja jarrut alle?

PS. Lotus Omena oli ilmestyessään nopein neliovinen sarjavalmisteinen auto :thumbs:
 
Hgu sanoi:
Leasing Astrani menee vapun jälkeen vihdoinkin vaihtoon ja olin jo käytännössä valinnut seuraavan auton itselleni. Valintakriteerini olivat: DIESEL, farmari, ilmastointi jne... Valitsin lopulta Citroen Xsara Break:in sen vuoksi, että heillä on nyt kampanjassa kaupanpäälle: Automaatti-ilmastointi, peruutustutka, ESP ja vakionopeudensäädin.

Autokauppias kerkesi jo onnittelemaan valintaani = case closed, MUTTA bongasin Hesarista kivahkon mainoksen. BMW 316ti compact 24 900,- Noh koeajoon, ja homma selvä, valitsinkin polttoainetaloudellisen tila-auton sijaan "munanjatkeen".

Oli Citikkamyyjä hieman huonona, kun ilmoitin päätöksestäni / totaalisesta takinkäännöstä. Lapsia ei ole tulossa ja 90% ajan autoa yksin, joten 2 ovea riittää mainiosti... Vesi kielellä odotan uutta, mustaa, ilmastoitua, ensimmäistä Bemariani vapun jälkeen!

:thumbs: Itsellä on samanlainen bemu ollut kesästä lähtien ja supertyytyväinen olen ollut. Tosin kyllähän toi mopo on, mutta 325 on sitten suhteessa vielä liian kallis.

Itse kävin ensin koeajamassa muutamaa perussaksalaista, paria ranskalaista ja kolmea japanilaista merkkiä ennen kuin huvin vuoksi koitin myös pari tonnia kalliimpaa bemaria. Sitten alkoikin rahojen laskeminen ja miettiminen - bemari oli niin ylivoimaisen hyvä ajettava, että sellainen oli saatava. Bemareissa on vikoja siinä missä muissakin merkeissä, mutta yhtä hyvää ajettavaa ei ollut ainakaan koeajamissani muissa merkeissä ja malleissa.

Nelivetoon voisin joskus ehkä auton vaihtaa, mutta ei ikuna enää etuvetoiseen. :worship: Hyvä valinta Hgu!

Sitten itse aiheeseen ja ehdotukseen. Missä hinnoissa noi Seatin pelit liikkuu? Seatillahan on ihan sporttisen oloinen se Leon vai mikä se nyt olikaan. Varmaan käytettyjäkin alkaa olla jo markkinoilla. Uutta sporttista autoa ei valitettavasti 20 000:lla saa.
 
foobari sanoi:
Jossain vanhassa TM:ssä ajoivat äRRän ja Sportin
TM 10/2002

Näiden kahden terhakkaan pikkuauton kohdalla valinta on helppoa. Ne ovat niin eri luonteiset, että toinen automaattisesti sulkee toisen ulkopuolelle. Toyota Corolla 1.8 T Sport on edelleen perheauton oloinen, mutta erittäin suorituskykyinen auto. Se on selvästi mukavampi kuin Honda, vaikka melu tietyissä olosuhteissa nouseekin häiritseväksi. Mukavuusvarustelua ei ole karsittu, vaan vakiovarustukseen kuuluu jopa automaattisäätöinen ilmastointi. Corolla 1.8 T Sport on mallistonsa tehokas lippulaiva.

Honda Civic 2.0 Type R puolestaan on hauska, leikkimielinen ja vielä Toyotaakin suorituskykyisempi. Se välittää alustan ja ohjauksen kautta kuljettajalle kaiken tarpeellisen, mutta samalla myös miltei kaiken tarpeettoman. Siinä on "kaikki-tai-ei-mitään" -asenteella keskitytty suorituskykyyn ja rata-autoa muistuttavaan ajettavuuteen. Perheautomaisuutta ja mukavuutta on jätetty jäljelle vain ripaus. Olisi toisaalta väärin moittia "ärrää" epämukavaksi, mukava se ei tietenkään ole, mutta se on tehty tällaiseksi, eli tavoitteet ovat muualla. Se on hyväksyttävä sellaisena.


TM:n suorituskykymittaukset:

Honda
0-100km/h 7.1 sek
0-400m 15.1 sek @ 154km/h

Toyota
0-100km/h 7.7 sek
0-400m 15.7 sek @ 148km/h

Alastaron kierrosajat kahden hengen kuormalla:
Honda: 1.36,0
Toyota: 1.39,7


Mulla on pdf:nä tuo testi, jos kiinnostaa niin laita PM:mää.
 
Rice sanoi:
Auto painaa edelleen noin 1500kg, tehoa 140kw, vääntöä 223Nm (ero corollaan +24%) ja etuvedolla sataseen 7.9sek, puoli sekuntia siis paremmin mitä corolla. Autona Honda Accord 2.4...Happy now? :D

Corolla Tspurt on mitattu monesti lehtien toimesta ja järjestään menee alle kasin. Vrt. Foobarin viesti, jossa todetaan Totuuden Maailman testanneen sen lähtevän 7.7s. :hyper:
 
Toisaalta en kyllä ymmärrä miksi vertaillaan noita 0-100km/h arvoja. Ei ne mitään todellisesta voimasta kerro. Voiskin laittaa myös varttimailituloksia näkyviin kun vertaillaan kiihtyvyyttä ja voimaa. Monet pikkusportit kiihtyy 0-100km/h suht ripeästi MUTTA sen jälkeen alkaakin se köröttelyvaihe kun ei vaan ole vääntöä.
 
Sumppari sanoi:
Jos näin väität, väität samaan hengenvetoon sitä, ettei yksikään AMG mersu ole vähääkään Mersu?

Näin en ole väittänyt vaan tämä on sun omaa mielikuvitusta...

Tässähän on täysin sama tapaus kuin Opelin kohdalla.

No eikä ole.

Tehdas tuo auton, firma 2 virittää sen liikkumaan vähän paremmin. Ulkomitat, kori, sisämitat ja iso osa muuta autoa ennallaan. Tai jos moottorin ja alustan viritys lasketaan "toiseksi autoksi", niin saanko autostani ferrarin, jos viritän sitä hieman, ja vaihdan ferrarin jouset ja jarrut alle?

No sano mitä sanot mutta virallisesti auton merkki on "vaihtunut" näissä Alpinan ja Lotuksen tapauksessa vaikka autot perustuvatkin BMW:n ja Opelin malleihin(pitkälti ulkonäöllisesti..)...Ellet uskoi niin tsekkaa vaikka mobile.de:stä asia ja virallisemmin vielä valmistuskoodeista...Alpina on rekisteröity autonvalmistaja ja Lotuksen sivuiltakin voi tsekata merkin historiaa... :zzzz:
 
PieniPenkkaaja sanoi:
Toisaalta en kyllä ymmärrä miksi vertaillaan noita 0-100km/h arvoja. Ei ne mitään todellisesta voimasta kerro. Voiskin laittaa myös varttimailituloksia näkyviin kun vertaillaan kiihtyvyyttä ja voimaa. Monet pikkusportit kiihtyy 0-100km/h suht ripeästi MUTTA sen jälkeen alkaakin se köröttelyvaihe kun ei vaan ole vääntöä.

Varttimaili olis tietty aavistuksen parempi vertailukohta mutta yleisesti 14s aikoihin asti ovat aika hyvin suhteessa 0-100 aikaankin, sekka pois 0-100 ajasta on sekka pois vartiltakin. Jotain eroja alko olla kun mersu ja bemu oli vastakkain, 0-100 oli liki sama mutta vartilla mersu voitti monella kymmenyksellä, en muista malleja mutta 12.1 tais olla mersun aika :)

Entinen oma biili meni vartille 14.3 ja 0-100 oli n. 6.5s,... pitikin myydä pois prkl... :itku: nyt olis kiva kiusata vaikka Kivikki kuskeja ;)
 
Onko kukaan laskenut paljonko tulee kilometrille hintaa, esim ostat 30000€ auton pidät sitä 3 vuotta. Eli vakuutukset, huollot, bensat, auton arvonaleneminen ym ym.
 
Werner25 sanoi:
Sitten itse aiheeseen ja ehdotukseen. Missä hinnoissa noi Seatin pelit liikkuu? Seatillahan on ihan sporttisen oloinen se Leon vai mikä se nyt olikaan. Varmaan käytettyjäkin alkaa olla jo markkinoilla. Uutta sporttista autoa ei valitettavasti 20 000:lla saa.

Nämä ovat upeita vehkeitä. Kävin näitä jokin aika sitten kuolaamassa montaa yksilöä liikkeessä, ja etsiskelin käytettyjä puolitosissani (eli kiinnostusta kyllä, rahaa ei), ja niitä käytettyjä ei kyllä oikein näy, ja ne mitkä löytyy on pääasiassa halvempia versioita pienellä koneella tai dieselillä. Johtunee siitä ettei tätä mallia ole kaiketi tehty montaakaan vuotta vielä, 2000-luvun puolella ensimmäiset. (?)

Kyllä se olis hieno vehje.. varsinkin tuo Leon Cupra R - 1.8L / 225hv@5900rpm / 280 Nm@2200rpm.

Ja kyllä se normaali versiokin kelpaisi, koneita siinä on pienen 1.6 myllyn lisäksi kaksi eri 1.8 konetta, vapari (125hv) ja ahdettu (180hv) ja viimeisenä vaan ei vähäisimpänä 2.8L V6, 204hv / 270 Nm.

Tietoa löytyypi noista malleista selkeästi: http://www.seat.fi

Ja tässä pari googgelilla ongittua kuvaa

Kuva 1 - Hopeinen ja keltainen Cupra R

Kuva 2 - Cupra R sisältä

Kuva 3 - pirun nätti punainen 4-veto TDI

Kuva 4 - Cupra R:n voimanlähde
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom