Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Doddiin kolmen päivän pikaflunssa selätetty ja tänään yllätykseksi salilla ei ollu ehtiny flunssa korventaa painoja alaspäin vaan ruuti riitti jopa paremmin kuin ennen. penkin 10-10-9 muuttui 10-10-10.. back to basics ;)..

Noihin toistomääriin, mitä järkeä paukutella noita 10+ sarjoja? Jos tulee 10 toistoa vikalla sarjalla jättää sen suosiolla siihen ja ens kerralla lisää painoa tankoon. En itse älyä mitä järkeä tykittää esim. 12 toiston sarja loppuun asti ku voisi yhtä hyvin tehdä nätin kympin ja jättää pari toistoa varastoon (nopeampi palautuminen ja ens kerralla isompaa kolikkomäärää nöyrtymään.) ?? ittelleen vaan hallaa tekee noilla pidemmillä loppuunasti viedyillä sarjoilla progression kannalta ...

Doddiin kolmen päivän pikaflunssa selätetty ja tänään yllätykseksi salilla ei ollu ehtiny flunssa korventaa painoja alaspäin vaan ruuti riitti jopa paremmin kuin ennen. penkin 10-10-9 muuttui 10-10-10.. back to basics ;)..

Noihin toistomääriin, mitä järkeä paukutella noita 10+ sarjoja? Jos tulee 10 toistoa vikalla sarjalla jättää sen suosiolla siihen ja ens kerralla lisää painoa tankoon. En itse älyä mitä järkeä tykittää esim. 12 toiston sarja loppuun asti ku voisi yhtä hyvin tehdä nätin kympin ja jättää pari toistoa varastoon (nopeampi palautuminen ja ens kerralla isompaa kolikkomäärää nöyrtymään.) ?? ittelleen vaan hallaa tekee noilla pidemmillä loppuunasti viedyillä sarjoilla progression kannalta ...

Eikös tämä itse herra Arnuld sanonu, että ne viimiset toistot on ne tärkeimmät? Tieten jos olet huomannut, että progressio kärsii, niin varmaan toimii sulle parhaiten näin.

Eikös tämä itse herra Arnuld sanonu, että ne viimiset toistot on ne tärkeimmät? Tieten jos olet huomannut, että progressio kärsii, niin varmaan toimii sulle parhaiten näin.

Ai että nuo 10+ toistot ovat tärkeimmät? Tietysti loppuun asti viedyt sarjat ovat kaikista vaativampia ja sitä kautta kehittävimpiäkin mutta pitkän päälle varmaan hyvä oo jokasen liikkeen viimestä sarjaa aina päätyihin paukuttaa.. njaa-a.. olis muutenkin kiva kyllä lukea alkuperänen lehti tai kirja missä tuo Ahnuldi onkaan ohjelman esitellyt.. En oo oikeastaan ikinä edes kokeillut ohjelmaa sillä tavalla, että oikeesti raatais niitä 11-12-13 toistoja .. aina ymmärtänyt sen teoreettisena, että "sitku tuntuu et menis" niin ens kerralla nostetaa panoksia..

Nii no se vika kympin sarja sitten pitää olla kuitenkin sen verran kevyt, jollei halua enempää 10+ toistoja tehdä, että tietää sisimmässään että ois varmaan menny vielä 3-4 toistoa enemmänkin. Meinaan jos oot edellisessä treenissä saanu 10-10-9 ja nyt sait täydet kympit, niin itse en ainakaan vielä lähtis lisäilee rautaa.. saattaa tulla pettymys.( nimimerkillä kokemusta on)

Eihän yksjakosella perinteisesti vedetä sarjoja loppuun asti.

Nyt pitäs saada syksyksi joku sikahelppo perustreeni, alkaa aikaa vievät raksahommat oman työn lisäksi.
Oisko tämä Golden6 parempi kuin esim. HST? G6 olisi selkeesti simppelimpi...
Treenejä mahtuu viikkoon 2-3.

Nii no se vika kympin sarja sitten pitää olla kuitenkin sen verran kevyt, jollei halua enempää 10+ toistoja tehdä, että tietää sisimmässään että ois varmaan menny vielä 3-4 toistoa enemmänkin. Meinaan jos oot edellisessä treenissä saanu 10-10-9 ja nyt sait täydet kympit, niin itse en ainakaan vielä lähtis lisäilee rautaa.. saattaa tulla pettymys.( nimimerkillä kokemusta on)

Toteutankin progressioni niin, että kun tulee 10,10,10 rautaa lisätään 2,5kg ja rakennetaan se kympeiksi. Elikkä esim. Tän päivästä 110kg 10,10,10 -> ens kerralla 112,5kg tulee tod näk (10,9-8, 8-6,) ja sit reenaan tuota niin kaua että saan puhtaat 10,10,10 ja sit taas lisää malmia. Siinä oma progressiomallini.. 3 viikossa potkinu ku anaboliset asteroidit niinku pulkkinen sanoo.. 7,5kg nosteltu jo ja eteenpäin mennää.. Niinkun edellä jo tosin mainitsin niin ei oo kymppejä tullu vähää aikaa tehtyä + alla voimakausi niin sillä on ollu vaikutusta noinkin rajuu sarjapainojen nousuun.. Muutos tuo kehityksen kai tuo dogma on uskottava..

PS. Täällä suunnalla ei pettymyksiä.. :D

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Näin on, kyse on vaan treenitaustasta. Tärkeintä on että tekee oikein tai että yleensä tekee...
Mutta tästä G6:sta, kuinka hyvin porukka palautuu tiheäfrekvenssisestä treenistä?

Joo olisi kiva saada vastaus tähän, ite ymmärsin vaan "leveällä otteella" et se olis viel leveempi. Noh, varmaan kuitenkin tärkeintä että latsit rasittuu?

Elikkä tämä tyyli ottaa paremmin latseihin ja selkään:

pullupbar.jpg

Kuin tämä:

image010.jpg

Lähde (kohta #8): http://www.t-nation.com/article/most_recent/common_exercise_misconceptions_part_2&cr=

Nyt kuukaus takana ja 5vko lähti tänään käyntiin:

kyykky +20kg
penkki +7,5kg
leuat myötäotteella +2
niskan takaa punnerrus +5kg
hauiskääntö +2kg
vatsat +2kg

Olisi pari kyssäriäkin, eli ottaako muilla kyykyssä alaselkä paljonkin hittiä? Mulla rasittuu aika perkeleesti tai oikeastaan tänään vasta oikeen kunnolla vaikka itse rauta vielä on "suhteellisen" kevyttä, voi johtua myös siitä kun eilen venyttelyssä takareidet hieman revähtivät..( en tee sitä venytysliikettä enää koskaan) ja näin ollen varmistelin liikaa takareisiä vaikka eivätpä nuo sattuneetkan liikkeen aikana vaan välillä hieman vihlaisi, mutta en raaskinnut jättää väliinkään :D Sitten onko penkissä olemassa jtn nyrkkisääntöä oteleveyksen suhteen? Eli tekeekö pidempi kaveri jolla on pitkät jäsenet, niin hieman leveämmällä kuin lyhkäsempi, jolla on myös lyhkäset kädet? Eli siis itse olen melko lyhyt 170cm enkä mielestäni omaa mitään pitkiä käsiäkään ja kun aloin viime viikolla tekemään leveimmällä mahdollisella otteella, niin rauta tuntuu jotenkin raskaammalta kuin silloin kun tein nimettömät merkeissä.. mitä mieltä porukka on?

Ja Stonecoldille, että itse ainakin palaudun ihan hyvin jos vaan teen kevyen aerobisen ja venyttelyn välipäivinä ja tietenkin syö kunnolla..

Elikkä tämä tyyli ottaa paremmin latseihin ja selkään:

pullupbar.jpg

Kuin tämä:

image010.jpg

Lähde (kohta #8): http://www.t-nation.com/article/most_recent/common_exercise_misconceptions_part_2&cr=

Tai sitten ei. Tos artikkelis höpistiin, että koska chin-uppeihin saa isomman loadin syystä, että siinä voi käyttää hauiksia enemmän hyväkseen ja koska ihmiset pystyy yleensä tekee enemmän niitä kuin pull-uppeja ni se olis siitä syystä paree ku pull-uppi latseille/yläselälle. Mutta edelleenkin mun pointti ainaki on se, mitä tos yritettiin kumota, että mitä hyötyä siitä on latseille/selälle, et sä saat vedettyä HAUIKSIA hyväksi käyttäen enemmän chin-uppei kuin pull-uppei ku suurin osa siitä työstä menee sinne hauiksille!?!?!? Tästä olis kyl kiva lukee joku tutkimustulos :)

PS. Kannattaa huomata, että niin G6:ssa kuin 20 Pull-ups Challengessa käsketään tehdä nimenomaan PULL-UPPEJA. Chin-uppi on mun mielestä hyvä liike sellasissa ohjelmissa missä ei oo varsinaista hauisliikettä, kuten Starting Strength.

jep jep. Ajattelin ite vaihdella tuota otetta viikottain, niin tulee samalla vaihtelua siihenkin liikkeeseen.

Paljonkohan tää G6 kuluttaa kaloreita, jos tauot pidetään aloituspostin mukaisena? Tämmöistä tietoa tuli vastaan usealla sivulla:

A 180 lb male performing 60 minutes of weight training with vigorous effort (meaning little or no rest periods between sets) and at an intensity that causes your heart rate to remain somewhat elevated during exercise would burn approximately 400-475 calories weight lifting.

If you tend to take long rests between sets and your intensity is lower, the same person can expect to burn around 250 calories weight lifting for one hour.

Nyt kuukaus takana ja 5vko lähti tänään käyntiin:

kyykky +20kg
penkki +7,5kg
leuat myötäotteella +2
niskan takaa punnerrus +5kg
hauiskääntö +2kg
vatsat +2kg

Olisi pari kyssäriäkin, eli ottaako muilla kyykyssä alaselkä paljonkin hittiä? Mulla rasittuu aika perkeleesti tai oikeastaan tänään vasta oikeen kunnolla vaikka itse rauta vielä on "suhteellisen" kevyttä, voi johtua myös siitä kun eilen venyttelyssä takareidet hieman revähtivät..( en tee sitä venytysliikettä enää koskaan) ja näin ollen varmistelin liikaa takareisiä vaikka eivätpä nuo sattuneetkan liikkeen aikana vaan välillä hieman vihlaisi, mutta en raaskinnut jättää väliinkään :D Sitten onko penkissä olemassa jtn nyrkkisääntöä oteleveyksen suhteen? Eli tekeekö pidempi kaveri jolla on pitkät jäsenet, niin hieman leveämmällä kuin lyhkäsempi, jolla on myös lyhkäset kädet? Eli siis itse olen melko lyhyt 170cm enkä mielestäni omaa mitään pitkiä käsiäkään ja kun aloin viime viikolla tekemään leveimmällä mahdollisella otteella, niin rauta tuntuu jotenkin raskaammalta kuin silloin kun tein nimettömät merkeissä.. mitä mieltä porukka on?

Ja Stonecoldille, että itse ainakin palaudun ihan hyvin jos vaan teen kevyen aerobisen ja venyttelyn välipäivinä ja tietenkin syö kunnolla..

Saiskos jtn vastauksia?

Saiskos jtn vastauksia?
Jos kyykky on suhteellisen uusi liike niin alaselän rasitus on ihan normaalia, varsinkaan jos ei myöskään vetoja tai ylipäätään alaselkää rasittavia liikkeitä ole paljoa tehnyt. Myös asento vaikuttaa eli jos niiaa paljonkin liikkeen aikana niin ei mikään ihme, paras yrittää pitää selkä mahd. suorana/jäykkänä koko liikkeen ajan, ja suoruudella tarkoitan sitä että et notkista selkää. Selän kulma ei tietenkään voi olla täysin suora mutta kuitenkin senverran että ala-asennossa selkä suorana pää on jokseenkin samassa pystysyorassa linjassa polvien kanssa. Eli tekniikkavirheistä usein johtuu selkäkivut. Tosin itselläkin yhä välillä ottaa hieman alaselkään kun treeniä koventaa jaksottaisesti. Tässä ohjelmassa kun ei mavea tehdä niin voi auttaa jos vaikka perjantaina teet treenin loppuun vatsojen kanssa vaikka selänojennuksia, olettaen että lepäät koko vkl eli 2pv.
Ja penkissä ei ole mitään kultaista keskitietä. itse pidän keskisormia merkeissä mutta sehän riippuu aina henkilön omasta hartialeveydestä kuinka leveää otetta kannattaa pitää jotta saadaan maksimivastus rinnalle. Tässä ohjelmassa penkkipunnerruksella haetaan kai lähinnä rinnan treeniä joten perussääntönä voi vaikka soveltaa että kun tanko on rinnalla niin kyynärren ja olkavarren välinen kulma on hieman yli 90astetta. leveämpi saattaa olla kivulias olkapäille ja hirveästi kapeampi menee ehkä ohjelman mukaan liikaa ojentajille

Näin on, kyse on vaan treenitaustasta. Tärkeintä on että tekee oikein tai että yleensä tekee...
Mutta tästä G6:sta, kuinka hyvin porukka palautuu tiheäfrekvenssisestä treenistä?

Ite oon jonkun verran 1-jakosia tahkonnu ja nykyään palautuu tollasesta treenistä tosi nopeesti. Tosi harvoin tuntuu treenissä viime treeni.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom