Deleted member 70276
Toivottavasti..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Doddiin kolmen päivän pikaflunssa selätetty ja tänään yllätykseksi salilla ei ollu ehtiny flunssa korventaa painoja alaspäin vaan ruuti riitti jopa paremmin kuin ennen. penkin 10-10-9 muuttui 10-10-10.. back to basics ;)..
Noihin toistomääriin, mitä järkeä paukutella noita 10+ sarjoja? Jos tulee 10 toistoa vikalla sarjalla jättää sen suosiolla siihen ja ens kerralla lisää painoa tankoon. En itse älyä mitä järkeä tykittää esim. 12 toiston sarja loppuun asti ku voisi yhtä hyvin tehdä nätin kympin ja jättää pari toistoa varastoon (nopeampi palautuminen ja ens kerralla isompaa kolikkomäärää nöyrtymään.) ?? ittelleen vaan hallaa tekee noilla pidemmillä loppuunasti viedyillä sarjoilla progression kannalta ...
Eikös tämä itse herra Arnuld sanonu, että ne viimiset toistot on ne tärkeimmät? Tieten jos olet huomannut, että progressio kärsii, niin varmaan toimii sulle parhaiten näin.
Eikös tämä itse herra Arnuld sanonu, että ne viimiset toistot on ne tärkeimmät? Tieten jos olet huomannut, että progressio kärsii, niin varmaan toimii sulle parhaiten näin.
Nii no se vika kympin sarja sitten pitää olla kuitenkin sen verran kevyt, jollei halua enempää 10+ toistoja tehdä, että tietää sisimmässään että ois varmaan menny vielä 3-4 toistoa enemmänkin. Meinaan jos oot edellisessä treenissä saanu 10-10-9 ja nyt sait täydet kympit, niin itse en ainakaan vielä lähtis lisäilee rautaa.. saattaa tulla pettymys.( nimimerkillä kokemusta on)
Eikös noi ole ihan normisettiä?
Joo olisi kiva saada vastaus tähän, ite ymmärsin vaan "leveällä otteella" et se olis viel leveempi. Noh, varmaan kuitenkin tärkeintä että latsit rasittuu?
Elikkä tämä tyyli ottaa paremmin latseihin ja selkään:
Kuin tämä:
Lähde (kohta #8): http://www.t-nation.com/article/most_recent/common_exercise_misconceptions_part_2&cr=
A 180 lb male performing 60 minutes of weight training with vigorous effort (meaning little or no rest periods between sets) and at an intensity that causes your heart rate to remain somewhat elevated during exercise would burn approximately 400-475 calories weight lifting.
If you tend to take long rests between sets and your intensity is lower, the same person can expect to burn around 250 calories weight lifting for one hour.
Nyt kuukaus takana ja 5vko lähti tänään käyntiin:
kyykky +20kg
penkki +7,5kg
leuat myötäotteella +2
niskan takaa punnerrus +5kg
hauiskääntö +2kg
vatsat +2kg
Olisi pari kyssäriäkin, eli ottaako muilla kyykyssä alaselkä paljonkin hittiä? Mulla rasittuu aika perkeleesti tai oikeastaan tänään vasta oikeen kunnolla vaikka itse rauta vielä on "suhteellisen" kevyttä, voi johtua myös siitä kun eilen venyttelyssä takareidet hieman revähtivät..( en tee sitä venytysliikettä enää koskaan) ja näin ollen varmistelin liikaa takareisiä vaikka eivätpä nuo sattuneetkan liikkeen aikana vaan välillä hieman vihlaisi, mutta en raaskinnut jättää väliinkään :D Sitten onko penkissä olemassa jtn nyrkkisääntöä oteleveyksen suhteen? Eli tekeekö pidempi kaveri jolla on pitkät jäsenet, niin hieman leveämmällä kuin lyhkäsempi, jolla on myös lyhkäset kädet? Eli siis itse olen melko lyhyt 170cm enkä mielestäni omaa mitään pitkiä käsiäkään ja kun aloin viime viikolla tekemään leveimmällä mahdollisella otteella, niin rauta tuntuu jotenkin raskaammalta kuin silloin kun tein nimettömät merkeissä.. mitä mieltä porukka on?
Ja Stonecoldille, että itse ainakin palaudun ihan hyvin jos vaan teen kevyen aerobisen ja venyttelyn välipäivinä ja tietenkin syö kunnolla..
Jos kyykky on suhteellisen uusi liike niin alaselän rasitus on ihan normaalia, varsinkaan jos ei myöskään vetoja tai ylipäätään alaselkää rasittavia liikkeitä ole paljoa tehnyt. Myös asento vaikuttaa eli jos niiaa paljonkin liikkeen aikana niin ei mikään ihme, paras yrittää pitää selkä mahd. suorana/jäykkänä koko liikkeen ajan, ja suoruudella tarkoitan sitä että et notkista selkää. Selän kulma ei tietenkään voi olla täysin suora mutta kuitenkin senverran että ala-asennossa selkä suorana pää on jokseenkin samassa pystysyorassa linjassa polvien kanssa. Eli tekniikkavirheistä usein johtuu selkäkivut. Tosin itselläkin yhä välillä ottaa hieman alaselkään kun treeniä koventaa jaksottaisesti. Tässä ohjelmassa kun ei mavea tehdä niin voi auttaa jos vaikka perjantaina teet treenin loppuun vatsojen kanssa vaikka selänojennuksia, olettaen että lepäät koko vkl eli 2pv.Saiskos jtn vastauksia?
Näin on, kyse on vaan treenitaustasta. Tärkeintä on että tekee oikein tai että yleensä tekee...
Mutta tästä G6:sta, kuinka hyvin porukka palautuu tiheäfrekvenssisestä treenistä?