mima_ sanoi:
eipä tullu toi mieleen. :)
Hyvä ettei tullut. Oletus on nimittäin väärä. Sen ruoan lämmittämiseen ei mene yhtään energiaa hukkaan. Energiaa siihen kyllä menee, mutta siihen käytetään kropan synnyttämää hukkalämpöä. Tätä hukkalämpöä syntyy joka tapauksessa, joten sen ruoan lämmittämiseen ei tarvita yhtään enempää lämmöntuottoa kuin normaalistikaan. Jos aletaan oikein viilaamaan, niin kylmä ruoka vähentää energiankulutusta, koska tätä ylimääräistä hukkalämpöä ei jouduta poistamaan elimistöstä. Jos kylmää ruokaa syömällä haluaisi lisätä energiankulutusta, pitäisi sitä vetää järkyttäviä määriä niin, että kehon lämpötila uhkaa laskea, ja lämmöntuottoa joudutaan lisäämään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Masterpiece sanoi:
Onko muita hyviä yöproteiineja kuin Maito90? Maustettua haeskelen.
Sopiiko Whey3 palautusjuomaan? Varmaankin sopii, mutta kysyn nyt ihan varmuuden vuoksi.
Sitten vielä Sport Life Nutrionilla on Night Time joka on maustettu yöproteiini ja jos on saman makuinen kuin Whey+, niin se on todella hyvää...:kuola:

Kyllä sillä lämpötilalla on merkitystä. Koska jos esimerkiksi syö kylmää ruokaa, niin siitä menee osa energiaa sen lämmittämiseksi ruumiinlämpöiseksi. Ei kouluissakaan turhaan oppilaille tarjota juuri sitä lämmintä ateriaa.
Onhan sillä, mutta eipä se elimistö kuluta nyt niin hirveästi, että koko ajan kylmää ruokaa kannataisi dietillä vetää. Se kulutus on muutaman kalorin luokkaa tietääkseni, no ei ainenkaan yli 10 voi olla.

niklas86 sanoi:
Mie voisin kysästä tällasta kun tänään tuli jostain syystä mieleen. Eivätkös sivuhartiatkin ole työntäviä lihaksia? Vetäviä ne tuskin ainakaan ovat? Itselläni ainakin pystypunnerrus rasittaa myös sivuhartioita mutta mutta.. Voihan ne sivuhartiat stabiloidakin sitä liikettä tms.

tarkennetaas vielä sen verran että kaikki lihaksethan ovat vetäviä, työ tapahtuu supistuessa.

Powerhousu sanoi:
Hyvä ettei tullut. Oletus on nimittäin väärä. Sen ruoan lämmittämiseen ei mene yhtään energiaa hukkaan. Energiaa siihen kyllä menee, mutta siihen käytetään kropan synnyttämää hukkalämpöä. Tätä hukkalämpöä syntyy joka tapauksessa, joten sen ruoan lämmittämiseen ei tarvita yhtään enempää lämmöntuottoa kuin normaalistikaan. Jos aletaan oikein viilaamaan, niin kylmä ruoka vähentää energiankulutusta, koska tätä ylimääräistä hukkalämpöä ei jouduta poistamaan elimistöstä. Jos kylmää ruokaa syömällä haluaisi lisätä energiankulutusta, pitäisi sitä vetää järkyttäviä määriä niin, että kehon lämpötila uhkaa laskea, ja lämmöntuottoa joudutaan lisäämään.

olipa viisasta tekstiä :worship:

En tie onko tässäkä kysymyksessä järkee mut tän jälkeen oon ehkä jonkun toisen kokemuksen viisaampi:rolleyes:

Eli jos teen vaikka 3 sarjaa (ylätalja) ja koitan nostaa sarjapainoja ni kannattaako sillä suurimalla painolla yrittää viimeseks vai sen "lämmittelyn" jälkeen
Oon tehny silleesti et nostan joka sarjaan painoja tosin ekal teen 15 toistoo.
Tosin vasta yks ns kunnollinen selkäjumppa tolla ohjelmal takana:)
Mut ei(hän) se oo tyhmä joka kysyy :D :whip: :david:

Itse olen käsittänyt, että "normaalissa" penkkipunnerruksessa käsien pitäisi olla ala-asennossa tangon kanssa samassa linjassa. Eri asia on jos tekee penkkiä kapealla otteella. Tällöin käsien on pysyttävä lähellä kylkiä, jotta liike kohdistuu parhaiten ojentajiin.

VekiS85 sanoi:
Itse olen käsittänyt, että "normaalissa" penkkipunnerruksessa käsien pitäisi olla ala-asennossa tangon kanssa samassa linjassa. Eri asia on jos tekee penkkiä kapealla otteella. Tällöin käsien on pysyttävä lähellä kylkiä, jotta liike kohdistuu parhaiten ojentajiin.

Juu, ottaa vaan vähän olkapäihin kun kädet on samassa linjassa tuon tangon kanssa...?

penkin tekniikasta:

en edes ymmärrä miten voi saada kädet aivan samaan linjaan siinä tangon kanssa. mun etuolkapäille ainakin aivan mahoton juttu ( koska en pidä kivusta )

Kiertäjäkalvosimet

Kuinka usein tota kiertäjäkalvosinten jumppausta kannattaisi harrastaa? Siis ihan 4kg käsipainoilla oon vääntäny nyt kerran kahes viikos 4x15 tota et istutaan penkil ja siinä sit vitkutellaan kyynärvarret paikallaan. Asiaan perehtyneet varmasti tajus..

BoneFish sanoi:
Kuinka usein tota kiertäjäkalvosinten jumppausta kannattaisi harrastaa? Siis ihan 4kg käsipainoilla oon vääntäny nyt kerran kahes viikos 4x15 tota et istutaan penkil ja siinä sit vitkutellaan kyynärvarret paikallaan. Asiaan perehtyneet varmasti tajus..

teetkö kumpaakin suuntaan ja voi tehdä pari kertaa viikossa. mun mielestä.

Takaisin tikkiin 4kk:ssa??

Morot!

Eli kevään/kesän aikana pitäisi päästä hurrrjan työrupeaman jälkeen takaisin kuntoon. Treenattu on vuosia, mutta nyt on työhommat rapistaneet miehen vain varjoksi entisestä. Nyt on tulossa rankka kestävyys- ja voimasuoritus syksyllä ja kuntoon on päästävä.

Omana ajatuksena juosta lenkkiä intervallein ja lihaskuntoharjoitteilla höystettynä 3-4 kertaa viikko + salilla pyörää ja perusvoimaliikkeitä koko kropalle ehkä 3 kertaa/vko. Painopiste selässä ja vatsassa, sekä syväaskelluksen voimassa.

Onko kenelläkään mitään "taikatemppua" mielessä?

Kiitos!

Kertoisitteko te alottelijalle että mitä lyhenne "SJMV" tarkoittaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom