Mistä tietää että on treenannu treenipäivänä tarpeeksi?

Mulla tulee vain lämmittelyssä hiki, mutta muuten voimailussa ei tunnu hiki tippuvan. Ja mun liike sarja on yleensä se 3x8-12. Tyhmää kun ei tiedä että onko treenannu tarpeeksi? :(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pakko postata tänne taas yks kysymys,kun oon alkanu miettiin että mikä mun ryhdissä on pielessä,olkapäät mahdollisesti edessä,pää edessä,selässä liian vähän lihaa? Mut huomasin tos videol semmosen jutun et mun seläs on niinku kaari,onkohan semmonen kovin yleistä..en osaa tarkemmin selittää.
Tulipas :david: posti :)

Mark Henry sanoi:
Mistä tietää että on treenannu treenipäivänä tarpeeksi?

Mulla tulee vain lämmittelyssä hiki, mutta muuten voimailussa ei tunnu hiki tippuvan. Ja mun liike sarja on yleensä se 3x8-12. Tyhmää kun ei tiedä että onko treenannu tarpeeksi? :(

Hien eritys on aika yksilöllistä. Eipä mullakaan hikeä yleensä virtaa, hengästyn kyllä ja treenin jälkeen paikat ovat hieman vetkulilla.

Mark Henry:

Mulla on ollu vähä tota samaa onkelmaa eli ei oikeinn saa kaikkea irti,mutta tähän löytyy aika helppo ratkasu yleensä,että vedä sarjat kunnolla loppuun. Jos teet 12sarjoja vaikka alataljassa 60 painolla,koita seuraavan kerra samalla painolla,mutta 15 toistoa.Ja jos tämä menee niin sillon et teet sarjoja vähänkään failureen,joka voi tarkottaa sitä,että rasitus on pieni eikä hikeä tule.Ja toinen mahollisuus on,että pienennä palautusta eli jos teet 2 min sarjapalautuksilla pienennä ne 1 minuuttiin.Jo alkaa hiki tulla.
Kuitenkin jos teet esim:5 jakosella ja treenaat vaikka pelkän rinnan ja epäkkäät ni varsinaista rasitusta tulee nii vähän aikaa,että jos sulla o hyvä kondis ni sää et hikoile.

PS:Ja eihän se hikoilu tässä voimaurheilussa ole tärkeää vaan se,että paikoissa tuntuu treeni. TSEMIÄ TREENIIN JA HIKOILUUN:kippis1: :rock:

Tuosta ryhdistä. En käy salilla tai mitään ja terkkari on aina sanonu mun ryhtiä hyväksi. Itestä näyttää siltä, että mulla on pää "edessä" aika reilusti eikä omasta mielestä näytä yhtään normaalilta. Mites tuota vois "korjata"? Varmaan johtuu siitä, että viimeset 3v istunu kaikki päivät koneella.

ei hiki ole mikään tae siitä että on treenannut kovaa, ei todellakaan.

eikä se että ei ole kunnon hiki tarkoita että EI olisi treenannut, ei todellakaan

Alaser sanoi:
Tuosta ryhdistä. En käy salilla tai mitään ja terkkari on aina sanonu mun ryhtiä hyväksi. Itestä näyttää siltä, että mulla on pää "edessä" aika reilusti eikä omasta mielestä näytä yhtään normaalilta. Mites tuota vois "korjata"? Varmaan johtuu siitä, että viimeset 3v istunu kaikki päivät koneella.

Siis jos et käy salilla ni suosittelisin alottaa ihan vaan vaikka sen ryhdin vuoks.
Voisit kokeilla erilaisii yläselkää ja lapoihi kohistuvia liikkeitä. Uskosin helpottava melkosen nopeesti. :thumbs:

Salikokemusta on takana vahvat kolme vuotta ja nyt olen alkanut perehtyä tarkemmin tuohon ravintopuoleen. Elopainoa on hiukan alle 80 kg, eli ~+20 alkuvaiheeseen.

Käyttämäni salin omistaja antoi joskus ohjeeksi sekoittaa palautusjuoman, jossa on 6 kahvimitallista hiilihydraattia ja 3 proteiinia.

Olen ottanut tavaksi ottaa heti treenin jälkeen hieman alle desilitran proteiinia (yleensä Fastin Hera80:tä) sekä ~1,5 desiä Fastin Malto6:sta. Samanlaisen setin otan illalla ennen nukkumaanmenoa. Pitäisikö annoksia kasvattaa/pienentää? Entä onko mahdollista laskea jauhojen ravintosisältöä desilitramitan mukaan? Ravintolisien lisäksi syön neljästä kuuteen lämmintä ateriaa päivittäin.

toi ateria puoli taitaapi olla bueno mutta 6maltoo ja 3 prot? huh huh
Kannattaa tasoittaa ne esim 1,5 ja 1,5 itte kyl vedän vaa desin kumpaaki.
Äläkä ala iltaisin vetää pelkkää maltoo et sä sentää MILLÄÄ SIKABULKIL oo :D

ryhtiin vaikuttaa myös lihaskireys. jos on kireet lihakset, ryhtiinkin voi vaikuttaa. ryhtiin vaikuttaa myös pakara- ja vatsalihakset. ja myös syvät vatsat. sitten tietysti selkä pitää olla vähintään yhtä vahva kuin rinta, muuten rinta työntyy sisään ja olkapäät mukana. venyttely, puntti ja hieronta, muuta en keksi

Mie voisin kysästä tällasta kun tänään tuli jostain syystä mieleen. Eivätkös sivuhartiatkin ole työntäviä lihaksia? Vetäviä ne tuskin ainakaan ovat? Itselläni ainakin pystypunnerrus rasittaa myös sivuhartioita mutta mutta.. Voihan ne sivuhartiat stabiloidakin sitä liikettä tms.

Hmm. Hyvin taas ajattelin. :D Pystysoutu nyt ainakin on veto ja kai ne viparitkin sitten on.

niklas86 sanoi:
Mie voisin kysästä tällasta kun tänään tuli jostain syystä mieleen. Eivätkös sivuhartiatkin ole työntäviä lihaksia? Vetäviä ne tuskin ainakaan ovat? Itselläni ainakin pystypunnerrus rasittaa myös sivuhartioita mutta mutta.. Voihan ne sivuhartiat stabiloidakin sitä liikettä tms.

Onko muita hyviä yöproteiineja kuin Maito90? Maustettua haeskelen.
Sopiiko Whey3 palautusjuomaan? Varmaankin sopii, mutta kysyn nyt ihan varmuuden vuoksi.

Masterpiece sanoi:
Onko muita hyviä yöproteiineja kuin Maito90? Maustettua haeskelen.
Sopiiko Whey3 palautusjuomaan? Varmaankin sopii, mutta kysyn nyt ihan varmuuden vuoksi.

Etsippä Googlella semmonen kuin Promix se on yöproteiinia ja maustettua sellaista, en kehtaa linkittää kun mainostaminen kiellettyä.

Makuja ainakin:
-Mansikka
-Suklaa

Sitä näkyy tuolla Pakkotoiston kaupassaki olevan ni ei kai sillä välilä vaikka olisitki linkittäny sinne :P

Mut joo, kitoos

edit: niijoo ja mistäs mä saisin niitä kofeiinitabletteja?

Masterpiece sanoi:
Sitä näkyy tuolla Pakkotoiston kaupassaki olevan ni ei kai sillä välilä vaikka olisitki linkittäny sinne :P

Mut joo, kitoos

Aijjaa enpä tajunnu kattoa pakkiksen valikoimasta :wall: hyvä minä. :rolleyes:

Joo sanoi:
Kyllä sillä lämpötilalla on merkitystä. Koska jos esimerkiksi syö kylmää ruokaa, niin siitä menee osa energiaa sen lämmittämiseksi ruumiinlämpöiseksi. Ei kouluissakaan turhaan oppilaille tarjota juuri sitä lämmintä ateriaa.

eipä tullu toi mieleen. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom