Sahaaja sanoi:
Juuri sitä tarkoitin. Osaisiko joku sanoa, onko tämä mahdollista käytännössä?

Ei. Teoriassa on mutta käytännössä menee niin vaikeaksi että ei tule onnistumaan. Mutuna heittäisin että periaatteessa korkeahiilarisella bulkilla voisi koittaa jotain soveltaa suurella aerobisen määrällä, mutta olisiko se lihaskasvusta, tai palautumisesta pois?

Eli kerran tai pari kertaa viikossa vedettäs sellanen urheilupäivä että varmasti tyhjenis glykogeenivarastot (lihasten ja maksan) ja ne kompensoituisivat seuraavien päivien plussilla, mutta kun kaikki olisi käytössä, läskiä ei juuri kertyisi. Treenit ei välttämättä kulkis noiden kulutuspäivien jälkeen mutta kaikkea ei voi saada.

En tiedä oliko tossa oikeasti mitään faktaan viittaavaakaan, kunhan heitin ajatuksen ilmoille. :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kehohan käyttää tehokkaasti jonkin aikaa treenin jälkeen hiilreita varastojen täyttämiseen. kuinkapaljon hiilareita tähän tarvitaan, riittääkö 1-1.5dl maltoa? Itse treenaan iltaisin ja palautusjuoma tulee vedettyä n 2100 aikaan jonka mukana useimmiten päivän viimeiset hiilarit.

Moro!
Kyselisin vinkkejä lihasmassan kasvattamiseen.Oon n.2kk treenannu 3-5krt/viikossa.Alotin 3x15,3x12,3x9 sarjoilla,alussa pieni lämpö päälle ja lopussa max painoilla.Tein samaan tyyliin oikeastaan jokaisen lihasryhmän.Nyt on ohjelmaa vähän muutettu mutta epävarmuus alkaa kasvamaan,siks halusinkin ottaa selvää enemmän asioista ennen kun tulee tehtyä jtn turhaa.Tuloksia on kyllä saatu jonkin verran aikaan ja jopa näkyviin.Ja olen muutenkin ollut melko tyytyväinen omaan treeniin,painoa tullu lisää 2-3kg. Mutta kun täällä katselee noita muiden sarjoja ja treeniohjelmia esim. 2x6 ja vast. niin alkaa pakostikin tuleen mieleen että meikäläinen sätkii turhaa pienempien painojen kanssa.Eli pienet painot pois ja isot painot sisään tyyliin?Vatsalihaksista vielä sen verran että kun six-päkkiä pitäs parantaa niin oiskohan parempi vetää 3x25 sarjoja pienemmällä painolla vai juurikin tuolla 3x15,3x12,3x9 sarjalla ja isommilla painoilla tai jotain muuta...?

dieetti-bulkkisyklittelystä että onko järkeä vaihdella kuukauden välein?

Tämähän riippu paljolti henk.koht. mieltymyksistä, mutta minusta on järkevämpää olla bulkilla ja sitten 2-3kk dieetillä. Tuo kuukauden välein syklittäminen varmaan syö tuloksia, koska kumpaankaan ei pysty täysillä keskittymään.

Tsemmone juttu nous tänää salilla mielee ku touhus siinä et minkä pitusii taukoja te "pakkislaiset" ruukaatte pitää noissa sarjojen/liikkeitte välissä?(esim. sarjat luokkaa 3x8, 3eri liikettä per lihas). Itellä tahtoo aina mennä tauot johonkii 2-3min väliin. Rupes vaa tuntuu et mite helv... osalla riittää aika tehä treenit johonkii 90min ja se sisältää jo monet eri lihasryhmät ku itellä menee toi aika(90min) aina jo johonkii kolmen eri lihaksen läpi treenauksee(tietty aikaa kuluu kaikenlaisii odotteluihinki et pääsee jolleski tietylle laitteelle)

Taas täytyy tulla tänne kysymään yksi asia mitä olen tässä miettinyt, enkä viitsisi uutta trediä aloittaa ravinto-puolella:

Elikkä lämpimistä aterioista. Onko jotain tiettyä määrää kuinka monta lämmintä ateriaa kannattaisi päivässä vetää? Kun itse olen ottanut sen 1-2 lämmintä/vrk. Ja siihen lisäksi vielä useita aterioita jotka koostuu mm. rahkasta ja raejuustosta tai proteiinilisistä, kuten patukoista. Onko parempi syödä ateriat lämpiminä, vaikka saisikin tarpeeksi proteiinia ja muita ravintoaineita kylmistä aterioista?

mxu sanoi:
Taas täytyy tulla tänne kysymään yksi asia mitä olen tässä miettinyt, enkä viitsisi uutta trediä aloittaa ravinto-puolella:

Elikkä lämpimistä aterioista. Onko jotain tiettyä määrää kuinka monta lämmintä ateriaa kannattaisi päivässä vetää? Kun itse olen ottanut sen 1-2 lämmintä/vrk. Ja siihen lisäksi vielä useita aterioita jotka koostuu mm. rahkasta ja raejuustosta tai proteiinilisistä, kuten patukoista. Onko parempi syödä ateriat lämpiminä, vaikka saisikin tarpeeksi proteiinia ja muita ravintoaineita kylmistä aterioista?
Kyl mä ainaki ymmärtäisin asian niin, et sil aterian lämpötilal ei ole kamalasti merkitystä. Toisaalta se on ihan makuasia ku aina niistä lämpimistä aterioista paasataan, ni kai jotkut pitää sitä jotenki luotettavampana ravintona ku "kylmää" ruokaa..:)

mima_ sanoi:
Kyl mä ainaki ymmärtäisin asian niin, et sil aterian lämpötilal ei ole kamalasti merkitystä. Toisaalta se on ihan makuasia ku aina niistä lämpimistä aterioista paasataan, ni kai jotkut pitää sitä jotenki luotettavampana ravintona ku "kylmää" ruokaa..:)

Kyllä sillä lämpötilalla on merkitystä. Koska jos esimerkiksi syö kylmää ruokaa, niin siitä menee osa energiaa sen lämmittämiseksi ruumiinlämpöiseksi. Ei kouluissakaan turhaan oppilaille tarjota juuri sitä lämmintä ateriaa.

En löytänyt suoraan yksiselitteisiä vastauksia näihin, joten kysääsen tässä.

- Mitä saavutetaan palautusjuomilla?
- Jos on miinuskalorisella ruokavaliolla(~500kcal) + 4 kertaa viikossa salilla tarkoituksena pudottaa painoa sekä parantaa rasvaprosenttia, onko tarpeen ottaa palautusjuomaa treenin jälkeen?
- Jos aiempaan vastaus kyllä, niin minkätyyppinen palautusjuoma tulisi kyseeseen(sekoitus)?

Kiitoksia vastauksista etukäteen :worship:

- Mitä saavutetaan palautusjuomilla?
- Jos on miinuskalorisella ruokavaliolla(~500kcal) + 4 kertaa viikossa salilla tarkoituksena pudottaa painoa sekä parantaa rasvaprosenttia, onko tarpeen ottaa palautusjuomaa treenin jälkeen?
- Jos aiempaan vastaus kyllä, niin minkätyyppinen palautusjuoma tulisi kyseeseen(sekoitus)?

Palautusjuomasta saadaan nopeasti systeemiin tärkeää proteiinia ja hiilihydraattia. Ihmisen elimistö tarvitsee niitä "rääkin" jälkeen.

Jos laihdutusta ei halua tehdä lihaksien "hinnalla" (sori, vähän tyhmä sanavalinta, aamu), niin minä ainakin ottaisin palkkarin. Jos saat tarvittavan proteiinin dieettisapuskoista, niin sitten voit kai jättää pois. Veikkaisin, että et saa, mutta voin olla väärässäkin.

Tuohon viimeiseen kyskään en rupea vastaamaan, koska minä käytän vain perushera+malto-sekoitusta. Aina.

Joo sanoi:
Kyllä sillä lämpötilalla on merkitystä. Koska jos esimerkiksi syö kylmää ruokaa, niin siitä menee osa energiaa sen lämmittämiseksi ruumiinlämpöiseksi. Ei kouluissakaan turhaan oppilaille tarjota juuri sitä lämmintä ateriaa.

Sen aterian lämmittämiseen menee ihmisruumiilta mitättömän pieni määrä energiaa.

What sanoi:
Palautusjuomasta saadaan nopeasti systeemiin tärkeää proteiinia ja hiilihydraattia. Ihmisen elimistö tarvitsee niitä "rääkin" jälkeen.

Jos laihdutusta ei halua tehdä lihaksien "hinnalla" (sori, vähän tyhmä sanavalinta, aamu), niin minä ainakin ottaisin palkkarin. Jos saat tarvittavan proteiinin dieettisapuskoista, niin sitten voit kai jättää pois. Veikkaisin, että et saa, mutta voin olla väärässäkin.

Tuohon viimeiseen kyskään en rupea vastaamaan, koska minä käytän vain perushera+malto-sekoitusta. Aina.

Tuota elopainoa olisi tarkoitus tiputtaa ainakin 10kg, joten onko pelkoa siitä että palautusjuomat hidastaisivat tätä? Meinaan hiilihydraattien osalta? Jos rääkin jälkeen elimistö kuluttaa olemassa olevaa ja sitten alan tunkea extraa kurkusta alas, niin eikö se tavallaan nollaa sitten osittain koko treenin?

Tuota elopainoa olisi tarkoitus tiputtaa ainakin 10kg, joten onko pelkoa siitä että palautusjuomat hidastaisivat tätä? Meinaan hiilihydraattien osalta? Jos rääkin jälkeen elimistö kuluttaa olemassa olevaa ja sitten alan tunkea extraa kurkusta alas, niin eikö se tavallaan nollaa sitten osittain koko treenin?

Voipihan sen noinkin ajatella, jos salilla käy tavoitteena pudottaa painoa. Itse kuitenkin tekisin painonpudotuksen mieluummin aerobisella liikunnalla. Salin käyttäminen painonpudotukseen on minusta jotenkin hassua. Mutta kyllähän etenkin naiset sitä tekevät. Itselle ajatus on kyllä vieras.

Minä kyllä edelleenkin ottaisin sen palkkarin ja seuraisin esim. kalorilaskuri.fi sivuston tai ruoka-ainetaulukon avulla, että kalorit pysyy aisoissa. Kyllähän sitä laihtuu niin kauan, kuin kalorit ovat vähemmän kuin kulutus ( uutta tietoa!:rolleyes: )

What sanoi:
Voipihan sen noinkin ajatella, jos salilla käy tavoitteena pudottaa painoa. Itse kuitenkin tekisin painonpudotuksen mieluummin aerobisella liikunnalla. Salin käyttäminen painonpudotukseen on minusta jotenkin hassua. Mutta kyllähän etenkin naiset sitä tekevät. Itselle ajatus on kyllä vieras.

Minä kyllä edelleenkin ottaisin sen palkkarin ja seuraisin esim. kalorilaskuri.fi sivuston tai ruoka-ainetaulukon avulla, että kalorit pysyy aisoissa. Kyllähän sitä laihtuu niin kauan, kuin kalorit ovat vähemmän kuin kulutus ( uutta tietoa!:rolleyes: )

Juu, kalorinhallinta on kyllä kunnossa. Tarkoituksena ei pelkästään ole painoa pudottaa, vaan myös kasvattaa lihasmassaa. Täytynee lisätä lenkkeily repertuaariin.

Olisko kellään ehdotusta palautusjuoman sisällöksi?

on dieetti menossa ja hiilareita tullu vähennettyy niin haittaako kun iltapalaks syön yleensä tunasandwichejä (tunapurkki+2ruispalasta)? Oon lukenu täältä että illalle kannattas jättää hiilarit vähemmälle, kun saatta helposti kertyä tuohon vatsan ympärille... Ja lisäks syön tuon iltapalan joskus ehkä 30min enne nukkumaanmennoa. Onkos siitä haittaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom