10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ruokailusta

Terve!

Olisiko jotain korjattavaa päivän ruokailuissani?
Aamiainen klo 8-10
100g kaurahiutaleita+maitoa, 2 raakaa kananmunaa, vitamiinit + kalaöljy, mehua
Lounas klo 12
Kouluruokaa, esim. Stroganoff+perunaa, salaattia, maitoa, pari näkkileipää
Välipala
Purkki rahkaa, banaani tai joku muu hedelmä, ruisleipää+päälliset
Treenin jälkeen palkkari
Päivällinen
esim. riisiä tai pastaa, kalaa tai kanaa, salaattia, ruisleipää, purkki raejuustoa tai rahkaa.
Iltapala
Purkki rahkaa+ananasta, tai purkki tonnikalaa, muutama ruokalusikallinen rypsi/oliiviöljyä

ajattelin kysyä että miten te lisäätte painoja sarjoihin, esim. jos teette penkkiä 3x12 niin teettekö esim. 20-30-40kg vai teettekö kaikki 3 sarjaa maximipainoilla vai miten? ite oon laittanu aina joka sarjaan enemmän painoa. entäs sit kun tuo 40 menee helposti ja haluaa laittaa enemmän painoja niin laitatteko enemmän painoja vaan tohon viimeseen sarjaan(eli 20-30-42) vai kaikkiin kolmeen(22-32-42)? aika epäselvä kysymys mutta toivottavasti joku ymmärtää.

Juu, elikkä kun teen tuota pystypunnerrusta, niin riittääkö, että lasken painot joka toistossa leuan tasolle, enkä rinnalle?

Kaveri opetti joskus tekemään niin...

Pakko pistää tänne ku alkanu tosissaa mietityttää:(
Tossa salilla joku äijä jolta kysyin neuvoo penkkii ja vinopenkkiin osas kyl neuvoo ihan hyvin,mutta sit menin mainitteen et enää tarttee opetella mave ja kyykky.
Sit tuli kommenttia että hanki ensiks lihaa/sulla on niin huono ryhti että satutat ittes,että puolen vuoden päästä vasta...aloin miettiin että ehkä toi on järkevää mutta mitäs sit jos puolen vuoden päästä satun vilkaseen selkää peilistä ja se on jäljes?Kylhän mun mielestä oikeel tekniikal tämmönen rääpälekin voi mavettaa ja saada vähän selkää suoraks?

Dataniska sanoi:
Pakko pistää tänne ku alkanu tosissaa mietityttää:(
Tossa salilla joku äijä jolta kysyin neuvoo penkkii ja vinopenkkiin osas kyl neuvoo ihan hyvin,mutta sit menin mainitteen et enää tarttee opetella mave ja kyykky.
Sit tuli kommenttia että hanki ensiks lihaa/sulla on niin huono ryhti että satutat ittes,että puolen vuoden päästä vasta...aloin miettiin että ehkä toi on järkevää mutta mitäs sit jos puolen vuoden päästä satun vilkaseen selkää peilistä ja se on jäljes?Kylhän mun mielestä oikeel tekniikal tämmönen rääpälekin voi mavettaa ja saada vähän selkää suoraks?
Hö, no olipa fiksu veto kaverilta. Kyllähän sitä pystyy hyvin tekemään kyykkyä ja mavea vaikka ei mikään kaappi oiskaan, kunhan vaan pitää painot sopivina ja opettelee tekniikan kunnolla.

Nimim. Kyykkäävä ja mavettava epäkaappi.

sotilaspastori sanoi:
tuleeko liikaa treeniä kun käyn jokatoinen päivä salilla ja ajattelin alkaa uimaan itteni sippiin välipäivinä..?
Eipä mun mielestä tossa liikaa oo, jos vaan kuuntelee kroppaa ja muistaa tankata tarpeeksi, ja välillä pitää ihan kokonaan levolle pyhitettyjä päiviä.

PekkaSS sanoi:
Juu, elikkä kun teen tuota pystypunnerrusta, niin riittääkö, että lasken painot joka toistossa leuan tasolle, enkä rinnalle?

Kaveri opetti joskus tekemään niin...

Siihen leuan ja rinnan välimaastoon kun lasket niin riittää. Tässäkin hommassa on kaksi koulukuntaa, toiset väittää että voi laskea rinnallekin ilman olkapääongelmia, mutta itse en näin tekisi jos on pientäkään riskiä olemassa. Ne olkapäät kun kasvavat hyvin silläkin että se tanko vähän leuan alapuolelle lasketaan.

Onko kenelläkään tiedossa keinoja seuraavanlaiseen urheiluvamman tunnistukseen:

Revähdys jalssa... parantumisessa mennyt jo niin kauan että mitä jos vika onkin jänteissä tai nivelsiteissä ? (kipu on ns takareiden tietämillä, mutta nykyään tuntuu että tunne kohdistuu enemmänkin tuohon lihaksen sivuun.... hieman polvitaipeen yläpuolelle).

ps. Lääkärissä yms käydessäni on vain oletettu että se on revähtymä eikä asiaa ole varsinaisesti tutkittu ikinä.. määrätty vain lepoa ja varovaisuutta jalan kanssa. Parantumisessa mennyt nyt noin 2,5kk

Timba79 sanoi:
Siihen leuan ja rinnan välimaastoon kun lasket niin riittää. Tässäkin hommassa on kaksi koulukuntaa, toiset väittää että voi laskea rinnallekin ilman olkapääongelmia, mutta itse en näin tekisi jos on pientäkään riskiä olemassa. Ne olkapäät kun kasvavat hyvin silläkin että se tanko vähän leuan alapuolelle lasketaan.

Kiitän:kippis1:

Ja toinen kysymys:

Mulla on jatkuvia lievähköjä kipuja alaselässä, jotka ovat tulleet nostellessani maksimia mavessa ja typerästä tavastani tehdä syväkyykyssä äkkijarrutus alhaalla ja ponkaista ylös.

Kivut tuntuvat yleensä jopa istuessani. Tänään kuitenkin päätin taas ekan kerran vähään aikaan tehdä mavea ja muutin hiukan tekniikkaani, eli otin tavallista leveämmän haara-asennon, jolloin selän pitäminen ryhdikkäänä nostossa oli helpompaa.

Kuinkas ollakkaan, kivut eivät tuntuneet nostaessani vähimmässäkään määrin(nyt tässä istuessani tuntuvat taas).

Eli kysymykseen. Onko sillä takareisien ja pakaroiden kehityksen kannalta minkäänvertaa merkitystä, jos mavetan leveällä haara-asennolla, eli tapauksessani jalat noin 60-80 cm(oma pituus 189 cm) päässä toisistaan?

Mitä eroa on lyhyt ja pitkäketjuisella hiilihydraatilla eli maltolla ja dextrolla? Onko se joku imeytymishässäkkä? Kumpaa substanssia kannattaa käyttää palkkarissa hera80:en kanssa? Itsellä oli ensin dextroa, mutta viime kerralla ostin puolivahingossa maltoa. Dextro oli kyllä miellyttävämmän makuista

What sanoi:
Mitä eroa on lyhyt ja pitkäketjuisella hiilihydraatilla eli maltolla ja dextrolla? Onko se joku imeytymishässäkkä? Kumpaa substanssia kannattaa käyttää palkkarissa hera80:en kanssa? Itsellä oli ensin dextroa, mutta viime kerralla ostin puolivahingossa maltoa. Dextro oli kyllä miellyttävämmän makuista
Dextro eli dekstroosi eli rypälesokeri on nopeampaa hiilihydraattia, eli se imeytyy nopeammin elimistöön. Eli periaatteessa olisi hyvä olla pitkäketjuisia ja lyhytketjuisia hiilareita palkkarissa jotta vaikutus alkaisi nopeasti, mutta kestäisi pitempään. Ite olen käyttänyt ihan maltoa, ei noillakaan taida olla kuin marginaalinen ero loppujen lopuksi aloittelijalla.

Cheattipäivä?

Pari päivää lueskeltuani olen saanut sen käsityksen, että on jopa aineenvaihdunnallisesti tai jotenkin tärkeää pitää dieetillä cheattipäivä... Voisiko joku kertoa tarkemmin. Jos haluaa pudottaa painoa niin onko huono idea joka päivä syödä vähemmän kuin kuluttaa?

K@ri sanoi:
Pari päivää lueskeltuani olen saanut sen käsityksen, että on jopa aineenvaihdunnallisesti tai jotenkin tärkeää pitää dieetillä cheattipäivä... Voisiko joku kertoa tarkemmin. Jos haluaa pudottaa painoa niin onko huono idea joka päivä syödä vähemmän kuin kuluttaa?
Siis cheattipäivän tarkoitus on herätellä sitä elimistön aineenvaihduntaa, ettei elimistö ala vastustelemaan rasvan polttoa, mikä tapahtuu kun ollaan liian pitkään miinuksilla. Eli kyllä se kannattaa välillä pitää se cheattipäivä, mutta maltillisesti silloinkin, ettei kaikki viikon aikana pudotetut kalorit mene hukkaan. Jotkut pitää cheatin kerran viikkoon, jotkut harvemmin. Itellä on tullut tällä dieetillä pidettyä n. kerran viikkoon.

Eli nyt laitetaan kurvit suoriksi. Miten minun tulisi treenata yksin kun ei oo ohjaajaakaan. Kun haluaisin saada voimaa ensi syksyyn tai kevääsen mennessä reilusti enemmän kuin nyt, mutta on kaksi ongelmaa:

-Minkälaiset toistot ja sarjat plus minkälaisilla painoilla?
-Miten kaikkia lihasryhmiä treenataan kun minun ikäinen poika voi hyvin herkästi loukkoa itsensä tai tulee pian ryhti ja kaikki ihan surkeaksi: eli vain luut kasvaa vinooon ja lihakset ei kasva?

#############
ikä 15
pituus noin 161cm
paino 65g
#############

Tarkoitukseni on saada ensinnäkin voimaa ja lihasmassaa tietenkin jonkin verran, mutta ei tarvi hirveitä määriä joten voima on se tärkein.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom