Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eipä tossa mitään, kunhan vaan saat pidettyä nousujohteisuutta yllä. Saattaa olla hankalaa kun joka viikko vaihtuu.repe82 sanoi:ajattelin ruveta tekemään vuoron viikoin sarjoja vähän erilaisilla toistoilla.
Esim ekalla viikolla tekisin 14 ja 12 toistoa per liike. Ja toisella viikolla sitten 3x8toistoa per liike.
repe82 sanoi:Tämä ei nyt välttämättä ole ihan peruskysymys, mutta kysyn kuitenkin.
Elikkä ajattelin ruveta tekemään vuoron viikoin sarjoja vähän erilaisilla toistoilla.
Esim ekalla viikolla tekisin 14 ja 12 toistoa per liike. Ja toisella viikolla sitten 3x8toistoa per liike.
Kysymykseni tähän liittyen siis onkin. Onko tuossa mitään järkeä? Itselleni treeni tuntuisi mielekkäämmältä, jos saisi vaihdella painoja joka toiseen treeniin. Ja olen myös järkeillyt asian niin, että lihakset saisivat joka treeniin vähän erilaista ärsykettä.
Mutta nyt kaipaisin vielä asiasta kommenttia kokeneemmilta treenaajilta.
jope96 sanoi:treenaan 2 kertaa viikossa palloilulajia ja ajattelin ottaa kuntosalin osaksi treeniohjelmaa. Salilla ne varmaan suunnittelee mulle ohjelman mutta kuinka monta kertaa viikossa siellä kannattaa käydä ettei sit oo ihan jumissa omissa treeneissä,oisko 2 kertaa fiksuu et sil sais jo jotain tuloksia vai pitäskö suosiolla vetää voimatreeni palloilukauden ulkopuolella(kesätreenininä) ?
No kyllä varmasti voi saada, mutta yleensä käytetään penkkiä rinnan kehittämiseen.hoplaa90 sanoi:voiko ilman penkki treeniä saada isot tissit? esim. pelkällä ristikkäistaljalla ja pek dekillä
NGV sanoi:No kyllä varmasti voi saada, mutta yleensä käytetään penkkiä rinnan kehittämiseen.
hoplaa90 sanoi:voiko ilman penkki treeniä saada isot tissit? esim. pelkällä ristikkäistaljalla ja pek dekillä
Juu, ei sitä mukana kannata pitää jos kipua aiheuttaa. Kokeile ensin vähän eri tekniikoita, ja käsipainopenkkiä, vinopenkkiä, alavinopenkkiä... Jos ei mikään auta, niin parempi olla tekemättä punnerrusliikkeitä, ja keskittyä vähäksi aikaa sen olkapään kuntouttamiseen, jos vaikka sen jälkeen onnistuisi.hoplaa90 sanoi:ku ei vaan meinaa olkapää kestää tota punnerrus liikettä:(
James2 sanoi:Hei!
Mietin vain, että voiko ihan aloittelijaki ruveta tekemään HST-treeniä? Tai sitten BILL STARR 5X5 (SINGLE FACTOR VERSION ). Näiden kahden välillä mietin. Olisi pari-kolme kuukautta lajitreeneistä vapaata, niin ajattelin keskittyä lähinnä voiman, ja siinä sivussa massan hankkimiseen.
Insu sanoi:Kysymykseni koskee tällä kertaa SJMV:tä, eli mahdankohan tehdä sitä oikein, kun joku täällä pakkiksella muistaakseni mainitsi, että sitä tehdessä ei paljon tuntumaa saa. Mielestäni minulla melkein takareiskat huutaa hoosiannaa kun ko liikettä teen, eli tuntuma on mitä mainioin. Ja alaselässäkin tuntee kyllä tekevänsä jotakin.
Hmm mutta johtuukohan tämä siitä, että pidän itse asiassa jalkoja melko suorassa koko liikkeen ajan? Tuota venytystä takareidessä voi voimistaa "työntämällä" polvia taaksepäin kun liike on maksimiala-asennossa. Ts. kuuluuko SJMV:tä tehdessä polvien olla melko koukussa?
Ja kiitos jo etukäteen =)