moi.
Olen aika aloittelija ja ei ole oikein nämä nimitykset hallussa.. voisko joku kertoa mitä nämä epäkkäät ja forkut on?
Olen tässä tekemässä uutta ohjelmaa kotitreeniin, tuli ostettua käsipainot ja penkki/vinopenkki jossa on kaksi jalka juttuakin mukana, en nyt nimiä muista..
Olen vuoden käynyt salilla ja siellä tuli tehtyä jotain kokovartalo treeniä ja sitä ei kyllä enää kiinosta tehdä.tosin on jo melkein vuos kun viimeksi salilla kävin..
Oisko tätä ohjelmaa mahdollista tehdä pelkällä tangolla ja käsipainoilla. otin tämän ohjelman tuosta toisesta treadista ku vaikutti hyvältä.
ma,ke,pe
1. kk 12-15 toistoa per sarja
2. kk 8-12 toistoa per sarja
3. kk 6-8 toistoa per sarja
3-jakoiset ohjelmat:
1. Rinta, olkapäät, ojenatajat, epäkkäät
-Penkkipunnerrus tanko / kp x 2
-Vinopenkki kp / tanko x 2
-Ristitalja / viparit maaten / peck-deck x2
-Viparit sivulle x2
-Viparit taakse x2
-Pystypunnerrus x2
-Kapea penkki / ranskalainen punnerrus x3
-Ojentajapunnerrus x3
-Kohautukset x3
2. Jalat
-Kyykky / etukyykky / prässi x4
-Reiden ojennukset x3-4
-SJMV x 4
-Reiden koukistukset x 2-3
-Pohkeet istuen / seisten 5-6
3. Selkä, hauikset, forkut
-Kulmasoutu x 3
-Alatalja x 2
-Ylätalja leveä / leanveto x3
-Ylätalja kapea x2
-Hauikset tanko / kp x3
-Hauikset scott tanko / kp x3
-Rankekäännöt x3
Miten nuo ylätaljat, alataljat, kulmasoutu ja ristitalja vois tehdä tangolla/kp?
Mitenkäs nuo viparit taakse/maaten tehdään? Ajattelin hommata myös leuanveto tangon eli sillä vois ainakin sitten tehdä tuon ylätaljan..
Mitenkäs nuita toistoja on noin vähän esim penkissä, riittakö muka vaan 2 kertaa? ja mistä tiedän mitä liikkeitä teen 15 kertaa ja mitä teen 12 kertaa että tulis kaikkia lihaksia treenattua yhtä paljon.
Tuosta ohjelmasta vielä että eikö jalkoja voisi tehdä viimeisenä eli perjantaina?
tuolla oli nuita vaihtoehtoja:
Kolmijakoisissa on myös erilaisia mahdollisuuksia jakaa lihasryhmät.
1. Rinta, selkä
2. Jalat
3. Olkapäät, kädet
1. Rinta, kädet
2. Jalat
3. Selkä, olkapäät
1. Rinta, olkapäät, hauikset
2. Jalat
3. Selkä, ojentajat
Ajattelin vielä kysyä että oisko mitään hyviä liikkeitä alaselälle ja polville, molemmat aika huonossa kunnossa, usein on selkäkipuja alaselässä. entäs jotain liikkeita polville? esim kun menen kyykkyyn ilman painoja polvet jo naksuu, vai onko tuo ihan normaalia?
Tuli kyllä aika paljon kysymyksiä, toivottavasti joku jaksaa auttaa. :thumbs: