Avv sanoi:
Kannattaako treenata kahta olkalihastyyppiä samana päivänä? Elikkä teen vipareita sivuille ja eteen samana päivänä.

Kyllä, etu-,ylä -ja takaolkapäille kullekin yksi liike.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Slarto sanoi:
Kyllä, etu-,ylä -ja takaolkapäille kullekin yksi liike.

yläolkapäät? tarkoitat varmasti epäkkäitä? vai sivuolkapäät.

toi olkapäiden treenaaminen riippuu paljon mikä jako sulla on käytössä, jos vaikka rinta on samana päivänä olkapäiden kanssa niin etuolkapäitä ei varmastikkaan tarvii erikseen treenata kun osallistuvat sen verran siihen punnerrukseen.

takaolkapäille tekisin vähintään sen 2sarjaa jos jako on 2 tai enemmän.

Heitänpä tän nyt vielä kerran tähän :D Eli mikäs mahdollisesti vaivaa kun normaalioloissa joskus rupeaa ahdistamaan ja tuntuu ettei saa hengitettyä :eek: tuppaa sellasta pientä tuskanhikeä pintaan..."Johtuuko" siitä, että kun nyt on joku 1,5 puntattu eikä kertaakaan mitään hierontaa ym.? :D Voiko rinnassa olla joku lukko?

Toinen juttu semmoinen, että maanantaina penkkiä tehdessä vihlaisi vasemmasta etuolkapäästä :( ja semmosta pientä kipua tuntuu vieläkin punnerrusta tehdessä. Tiedän, että on vaikea määritellä menikö paskaksi jotain tms. mutta onko mitään hajua mikä voisi olla? :)

Ryhdistä kysyisin:
mistä johtuu että koko ylävartalo(perseestä ylöspäin) on ns. takakenossa koko ajan. sitte on vähän ns. kanapersettä ja sitte olkapäät on taipunu eteenpäin.sen tiedän johtuvan rintalihasten kireydestä.

Sitte kuinka usein kannattaa vaihdella voima ja massa treenin välillä. 1kk? 2vk? 1vk?

kun olen reilun kuukauden nyt tehny oikeastaaan pelkkää massatreeniä niin sarjakestävyttä on tullut pirusti lisää mutta kovilla painoilla toistomäärät ovat vähentyneet, samoin kuin maksimit ovat laskeneet. painoa olen myös saanut hieman lisää.

mutta että nämä voima/massa pysyisi hyvin balanssissa niin siksi siis kysyn. ja ettei voimaa katoa massatreeniin aikana.

La-resistance sinuna tekisin ehkä jopa oman threadin ku tuntuu ettet saa vastausta kysymykseesi. mutta omaan asiaan..elikkä oon huomannut että penkissä loppuu selvästi ojentajat kesken. pitäisi kuroa tuo ero rintaan nähden umpee ja saada noihin ojentajiin nopeasti voimaa. olisiko järkeä tehdä esimerkiksi kotosalla kun on käsipainot..yksi käsi kerrallaan ojentajia vaikka joka päivä?

naruranne sanoi:
La-resistance sinuna tekisin ehkä jopa oman threadin ku tuntuu ettet saa vastausta kysymykseesi. mutta omaan asiaan..elikkä oon huomannut että penkissä loppuu selvästi ojentajat kesken. pitäisi kuroa tuo ero rintaan nähden umpee ja saada noihin ojentajiin nopeasti voimaa. olisiko järkeä tehdä esimerkiksi kotosalla kun on käsipainot..yksi käsi kerrallaan ojentajia vaikka joka päivä?

vai voisiko syy löytyä oteleveydestä?

Luultavasti hakua en osaa käyttää kun en ylikkunnosta löytänyt mitää suurempaa thrediä.

Eli tuntuisi ylikunto olevan tulossa/olevan päällä(?). mm. unensaannissa ollut ongelmia nromaalia enemmän ja paikoitellen ruokahalunpuutetta. Mahdollisesti sykekin hieman korkeampi (tämä siis mutu tuntumalla heitetty). Treeniä olen siis lähiaikoina lisännyt ja hiukan yrittäny diettaillakin samalla eli vituiks meni :hyper:

Jos noi nyt kuulostaa ylikunnon oireilta nii kauan pitäisi ottaa pakkolepoa puntista/liikunnasta? Rittääkö viikko vai tai kaksi? On se kummakun kantapään kautta pitää kaikki opetella:jahas:

Kiitos:)

ile123 sanoi:
Luultavasti hakua en osaa käyttää kun en ylikkunnosta löytänyt mitää suurempaa thrediä.

Eli tuntuisi ylikunto olevan tulossa/olevan päällä(?). mm. unensaannissa ollut ongelmia nromaalia enemmän ja paikoitellen ruokahalunpuutetta. Mahdollisesti sykekin hieman korkeampi (tämä siis mutu tuntumalla heitetty). Treeniä olen siis lähiaikoina lisännyt ja hiukan yrittäny diettaillakin samalla eli vituiks meni :hyper:

Jos noi nyt kuulostaa ylikunnon oireilta nii kauan pitäisi ottaa pakkolepoa puntista/liikunnasta? Rittääkö viikko vai tai kaksi? On se kummakun kantapään kautta pitää kaikki opetella:jahas:

Kiitos:)

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/search.php?searchid=2238633

Full Package

Eli Koko Paketti Arvosteluun..

Tarkoituksena hankkia massaa ja bulkkaa.

Päälle vuoden reeni kokemukset.. 190cm/90kg 10kg tullut painoa viimevuoteen lisää ja eteenpäin mennään.

viimeiset kaks kuukautta ovat ruumillisesti lihaksien kannalta olleet parasta aikaa.. Motivaatio ollut huipullaan kun samoin Ruokailu.

2 jakoinen ohejelma melkein sama ku faq pienillä muutoksilla.
8-12 toistot- 1-2 lämmittelysarjaa jos näen tarpeelliseksi.
Ja en pyri tekemään kaikkia viimeseen pisaraan suurilla painoilla.
MA,KE,LA tyylillä pyrin tekemään.

1.Rinta
Penkki punnerrus/Vinopenkki Tanko 2x
Vinopenkki käsipainoilla/lattiapenkki 2x
Kyykky/prässi x3
Hack kyykky/ojennus 3x
Vipunostot taakse / vipunostot sivulle 2x
Pystypunnerrus tanko / pystypunnerrus käsipainot 3x
ojentajapunnerrus / kapea penkki 3x
vattat 3x

2. Selkä, takareidet, pohkeet, hauikset
Mave/alatalja/kulmasoutu kp 3x
Ylätalja/pullover 3x
Smjv/koukistukset 3x
pohkeet istuen/pohkeet seisten 3x
Hauikset tangolla / hauikset scott / hauikset kp x3
kohautukset 3x
Vattat 3x

Ruoka Ohjelma salipäivästä esim.

08.00 kahden kanamunan munakas kinkulla tai makkaralla
10.30 KouluSafka terveellisesti keräten about 400kcal annoksen
12.00 Prode Drinkki koulussa
14.00 KotiRuoka esim broileria ja tummaa makaronia
16.00 400g raviolia
18.00-1930 salilla, Palkkari naamaa.
20.00 Raejuusto purkki
22.00 400/200g raviolia tai kepakoita
23-01 Raejuustopurkki tai pikkupurtava nassuun.

pyritään 8tunnin yöuneen minimissään 7tunnin johon kuuluu aina 2-3päiväunet

Voimaa tullut merkittävästi lisää aikasemmin ja nyt panostetaan massaan.

On 2kamppailulaji reeniä viikossa 1,5h
on about 6 joukkueharjoitusta 1,5h

lepo on tärkeä asia havaitsen sen myös ite kuuntelemalla kroppaani.
Pyrin vähentämään harjoituten määrää jos en ole palautunut hyvin enkä aio pitää punttia samana päivänä muiden harkkojen kaa..

:david: tos o paljon litaania, mielellää jotkut :whip: löytäis virheitä ja miksei :
arvi: Eli tossa oli koko paketti ja kiitos kaikille etukäteen :rolleyes:

kyykystä sen verran että mikähän on että vaikka saisin jollain painolla esim 8toistoa niin heti parin toiston jälkeen liike alkaa hidastuu silleen että loput toistot ovat jo aika tuskaisen näkösiä vaikka niitä vielä 6 tulisikin. olen lukenut tekniikkaneuvot kyykkäämiseen. yritän kyykätä syvälle ja kyykkyleveys on ~50cm. kun nousen ylös ala-asennosta niin ensimmäisten 20sentin jälkeen tulee sellanen erittäin hidas kohta. vaikea selittää ja ymmärtääkki varmasti :)

otin tän setin tuolta ''aloittelijoiden valmiit lisäravinne resetit'' osiosta: pussi Hera80, pussi maltoa (ja purkki creatiinia), niin pitääkö ne pistää jossai isossa astiassa sekasin ja ottaa joku dl treenin jälkeen, vai paljo pitäs ottaa deseissä jos painaa 85kg?

naruranne sanoi:
kyykystä sen verran että mikähän on että vaikka saisin jollain painolla esim 8toistoa niin heti parin toiston jälkeen liike alkaa hidastuu silleen että loput toistot ovat jo aika tuskaisen näkösiä vaikka niitä vielä 6 tulisikin. olen lukenut tekniikkaneuvot kyykkäämiseen. yritän kyykätä syvälle ja kyykkyleveys on ~50cm. kun nousen ylös ala-asennosta niin ensimmäisten 20sentin jälkeen tulee sellanen erittäin hidas kohta. vaikea selittää ja ymmärtääkki varmasti :)

Tuttu fiilis. Eilen tein kuutosen ennätyspainoilla kyykyssä ja joka toisto oli tuskaisen näköistä. Viimeisessä nostossa olin itse ihan solmussa. Ei kait tuossa mitään niin ihmeellistä ole. Saattaapi johtua hermotuksesta ja voiman puutteesta:)

spinmaster sanoi:
otin tän setin tuolta ''aloittelijoiden valmiit lisäravinne resetit'' osiosta: pussi Hera80, pussi maltoa (ja purkki creatiinia), niin pitääkö ne pistää jossai isossa astiassa sekasin ja ottaa joku dl treenin jälkeen, vai paljo pitäs ottaa deseissä jos painaa 85kg?
Mä en välttämättä sotkisi noita, koska niitä on suht vaikea saada tasaisesti sekottumaan. Esimerkiksi kreatiinia voi johonkin satsiin tulla monta grammaa ja johonkin ei sitten ollenkaan. Ota palkkariin erillisistä pusseista sitä heraa vähän reilu desi ja maltoa noin desi riippuen treenin kovuudesta ja siihen päälle sitten vielä 1-2 teelusikallista sitä kreatiinia.

Noniin, elikkäs nyt olisi aika alkaa laitamaan itseänikin kuntoon. Toivottavasti viesti nyt tulee oikealle alueelle...
Eli olen 19v 175/76. En todellakaan mikään roteva ja mahaa löytyy hiukan...
Nyt olen ottanut itseäni niskasta kiinni koska heinkuussa olisi lähtö armeijaan ja siellä pitäisi olla edes jonkinlaisessa kunnossa. Nyt kysyisinkin että miten kannattaisi alkaa trenaamaan? Noita vinkkejä aloittelijoille katselin mutta en niistä paljon mitään ymmärtänyt...
Vai onnistuuko parhaiten kun menee paikalliseen saliin ja pyytää heitä tekemään treeniohjelma?
Olen aloittanut noin pariviikkoa siten kuntoilemaan enemmän, käyn n.5km lenkillä päivisin ja illalla teen n.150 vatsalihasta(50suoriin ja 50/50 vinoihin) sekä noin 20 punnerrusta. Ei ole paljon mutta jostain se on lähdettävä....
Toivottavasti joku edes ymmärsi mitä ajan takaa.

elikkäs: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394 tuosta lähdet liikkelle ja valitset mieleisen puntti jaon, löytyy ihan valmiita ohjelma pohjia mitä voit lähtä itse soveltelemaan.. otat mieleisen ja muokkaa ja heität sen sitten tänne niin katsellaan sitä tietävien kanssa (en tarkoita itseäni :) ).

ja koska ideana on varmaan vähän muutakin kuin lihaskuntoa kohentaa niin aerobiseksi vaikka 2x viikkoon juoksua, yleiskunto nousee nopeasti ihan perus juoksemisella.

Edit: meinasi unohtua yksi oleellisin asia.. tsiikaas ravintoasiat kuosiin ilman sitä on kehitystä turha odottaa, ainakaan kauhian kauaa..

Villelj sanoi:
Noita vinkkejä aloittelijoille katselin mutta en niistä paljon mitään ymmärtänyt...
Vai onnistuuko parhaiten kun menee paikalliseen saliin ja pyytää heitä tekemään treeniohjelma?

Melkeinpä sanoisin, että parhaan hyödyn saat, kun tosissaan menet sinne paikalliselle salille ja pyydät heitä tekemään sinulle sen ohjelman. Riippuu tietysti salista ja sen palveluista, mutta ainakin meillä treineri, joka tekee sen ohjelman myös käy sen sinun kanssasi läpi ja näin saat hyvää käytännön opetusta miten eri liikeet tulee tehdä.

Liian paljon saleilla näkyy näitä "eksyneitä lampaita" joilla selvästi ei ole mitään hajua laitteiden toimivuudesta. Neuvoja ei viitsi mennä omatoimisesti tuputtamaan ja harvoin niitä uskalletaan kysyä.

Eli jos siellä lähisalilla on tällainen ohjelmanteko ja näyttö - palvelu, suosittelisin käyttämään sitä alkuun. Täältä saat sitten lisää apuja/neuvoja/mielipiteitä, kun olet oppinut perusteet, mutta mielestäni mitkään sanat tai kuvat eivät alussa korvaa sitä, että joku kädestä pitäen näyttää.

Älä sitäpaitsi vähättele tuota lenkkeilyn aloittamista. Olet jo ottanut ensimmäisen askeleen parempaan fyysiseen kuntoon, onnittelut siitä.

Kiinnostaisi tietää, että mikä on sellainen "normaali" syke. Siis silloin kun ei tee "mitään" eli vaikka istuu vaan koneella. Itsellä huitelee 80-90 ja tuntuu aika korkealta :o mutta miten on?

En kyl tiiä mikä on normaali leposyke on,mul oli viimeks ku mittasin semmosella omronin verenpaine mittaus vekottimella 51.en sit tiiä näyttääkö ne oikein

millasilla painoilla kannattaa voimapyörä aloittelijan aloittaa? onko voimapyörässä periaatteessa toisinpäin tuo raskausaste että isoilla kiekoilla on paljon kevyempi tehdä kun ei tarvi laskeutuu niin alas?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom