10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Puhuin aloittelijoista kyllä...
Proteiinia tarvii jos haluat helmpompaa dietistä. Ja jos haluat lihaskasvun edistyvän esimerkiksi. Ei se varmaan estäkään, on vain turhaa tuossa vaiheessa...ja rahaa menee kans kivasti. ja mä en ikipäivänä usko et jonku joka treenaa 2x viikossa treeni ottaa muka niin koville et on pakko juoda palkkareita. Se nyt on eriasia jos joskus ottaa treenin jälkeen kun on ollu kovat treenit eikä kerkee syömään heti, mutt ajos sitä huvikseen vetelee niin aivan turhaa.

tolkku: painopakka 54kg. Etpä tuolla kovin pitkään pumppaile.

Vaihtoehtona suosittelen tutustumaan paikallisiin punttisaleihin.

Ja jos nyt ehdottomasti haluaa himassa treenata (en näe montaakaan fiksua syytä) niin sitten tekee kuin isäukko:
Tukeva penkki ammattikoulusta, leuanvetotanko kattoon, kyykkyteline kaverin hitsaamana. Levytanko, painolevyt ja käsipainotangot lukoilla joihin sopii samat levypainot. Tuolla setillä treenailee jo todella hyvin.

Meah sanoi:
Jos ite treenaan 5 x viikossa enkä tarvitse palautusjuomaan niin mihin 2x viikossa treenaava tarvitsee?

Tähän pitää kyllä sen verta tarttua että se 5 kertaa viikossa satujumppailu on aika kaukana "treenin kovuudessa" johonkin 2-jakoiseen ja 2 treeniä viikossa jossa kuitenkin on pakko rankaista lihaa niin paljon että se palautuminen kestää tosiaan sen viikon. 2 kertaa viikossa trenaavan on kuitenkin saatava sama vaikutus aikaiseksi 2 treenissä, minkä sä saat viiten kertaan jaettuna.

Katos kun on treenejä ja sitten on "treenejä" ;)

edit: niin kokemusta mulla on 2 ekaa treenivuotta jolloin mä treenasin 3 jakoisella 8 päivän kierrolla. Lihat oli kipeät 4-6 päivää treenin jälkeen ja olo treenin jälkeen karmaiseva.

Pyranha sanoi:
tolkku: painopakka 54kg. Etpä tuolla kovin pitkään pumppaile.

Vaihtoehtona suosittelen tutustumaan paikallisiin punttisaleihin.

Ja jos nyt ehdottomasti haluaa himassa treenata (en näe montaakaan fiksua syytä) niin sitten tekee kuin isäukko:
Tukeva penkki ammattikoulusta, leuanvetotanko kattoon, kyykkyteline kaverin hitsaamana. Levytanko, painolevyt ja käsipainotangot lukoilla joihin sopii samat levypainot. Tuolla setillä treenailee jo todella hyvin.

eipä kiinnosta saleilla juoksu :rock: , katos vaan , lelu on siis... leuanvetotanko ja kyykkyteline jo löytyykin , seuraavaks vois rakennella noita puuttuvia, kiitos vinkeistä !

Pyranha sanoi:
Tähän pitää kyllä sen verta tarttua että se 5 kertaa viikossa satujumppailu on aika kaukana "treenin kovuudessa" johonkin 2-jakoiseen ja 2 treeniä viikossa jossa kuitenkin on pakko rankaista lihaa niin paljon että se palautuminen kestää tosiaan sen viikon. 2 kertaa viikossa trenaavan on kuitenkin saatava sama vaikutus aikaiseksi 2 treenissä, minkä sä saat viiten kertaan jaettuna.

Katos kun on treenejä ja sitten on "treenejä" ;)

edit: niin kokemusta mulla on 2 ekaa treenivuotta jolloin mä treenasin 3 jakoisella 8 päivän kierrolla. Lihat oli kipeät 4-6 päivää treenin jälkeen ja olo treenin jälkeen karmaiseva.

Väitäksä et mä en treenaa tarpeeks kovaa?:jahas: Katos jotkut luonnostaan palautuu nopeemmin. Ja mähän puhuinkin täysin aloittelijasta, joka tuskin alkaa sitä lihaa ensimmäisenä hullunlailla rankaisemaan. Tai onhan toki näitä 3 tuntia treenaavia, mikäs siinä. Ja mähän sanoin että tuo on vain mun mielipide, ja mielestäni s eon edelleenkin turhaa.

Ja en puhunut siitä, että tavoitteena olis vuoden päästä kisat. Silloin kun ei tavoite ole tuo, ja pari kertaa viikos vähän treenataan, tuskin niin älyttömän kovaa vedetään. Mutta enhän mä sanonut että ÄLKÄÄ JUOKO PALAUTUSJUOMAA, musta se vaan on turhaa alkuvaiheessa.

Meah sanoi:
Väitäksä et mä en treenaa tarpeeks kovaa?:jahas:

En toki.

Meah sanoi:
Katos jotkut luonnostaan palautuu nopeemmin.

Ja jotkut hitaammin, kaikille heille lienee yhteistä hyöty siitä että saa ravinteita mahdollisimman nopeasti harjoitteen jälkeen.

Meah sanoi:
Ja mähän puhuinkin täysin aloittelijasta

Ja mä puhuin sun analogiasta jonka mukaan treenin kovuus kasvaa sitä mukaan kuin treenikertojen määrä viikossa.
Minun järkeni vain sanoo että mitä harvemmin treeni on sen kovempi on yksittäisen treenin oltava saman vaikutuksen aikaan saamiseksi. Tällöin palautusjuoma on mielestäni tarpeellisempi kuin kevyempien treenien jälkeen.

Teepä kuule kokeeksi yksijakoista ohjelmaa esim. kyykky, penkki, mave ja leuavedot. Ja kaikki aivan sata lasissa. Tuu sitten kertomaan kuinka koit että palautusjuoma ei ollut yhtä tarpeellinen kuin nykyisen ohjelmasi mukaisen treenin jälkeen :thumbs:

:piis:

edit:

Meah sanoi:
Ja mähän puhuinkin täysin aloittelijasta, joka tuskin alkaa sitä lihaa ensimmäisenä hullunlailla rankaisemaan. Tai onhan toki näitä 3 tuntia treenaavia, mikäs siinä

Myöskään treenin pituus ei ole yhtä kuin sen kovuus ;)

edit2: typoja

Pyranha sanoi:
En toki.

Ja jotkut hitaammin, kaikille heille lienee yhteistä hyöty siitä että saa ravinteita mahdollisimman nopeasti harjoitteen jälkeen.

Ja mä puhuin sun analogiasta jonka mukaan treenin kovuus kasvaa sitä mukaan kuin treenikertojen määrä viikossa.
Minun järkeni vain sanoo että mitä harvemmin treeni on sen kovempi sen kovempi on yksittäisen treenin olatava saman vaikutuksen aikaan saamiseksi. Tällöin palautusjuoma on mielestäni tarpeellisempi kevyempien treenien jälkeen.

Teepä kuule kokeeksi yksijakoista ohjelmaa esim. kyykky, penkki, mave ja leuavedot. Ja kaikki aivan sata lasissa. Tuu sitten kertomaan kuinka koit että palautusjuoma ei ollut yhtä tarpeellinen kuin nykyisen ohjelmasi mukaisen treenin jälkeen :thumbs:

edit:

Myöskään treenin pituus ei ole yhtä kuin sen kovuus ;)

Joo, siis toihan on kyllä totta. Mutta huomaa, eiväthän kaikki aloittelijat treenaa yhtä kovaa. Siis todellakin puhuin aloittelijoista jotka käyvät vähän treenaamassa ja höpöttävät samalla kavereidensa kanssa, jonka takia treeni venyy sinne 3 tuntiin ja loppujen lopuksi kun mietitään niin ei se treeni olekaan ollut raskasta. Mutta kun monet esim. nuoret miehet tekevät tuota ja sitten juovat palkkaria vaan huvikseen, kun muka "oli raskas treeni", taka-ajatuksena että massaa tulee lisää. Näissä tapauksissa sen mielestäni voi edelleenkin korvata ruoalla. Ja tiedn ettei treenin pituus ole yhtä kuin kovuus. Siksi epäilenkin monta tuntia "treenaavien" tarvitsemista palautusjuomaan.

Ja en tiedä onko mielikuvani väärä siitä, että jotkut napsivat palautusjuomaa ihan välipalana ja muuten vaan päivittäin, vaikkei treenejä olisi?

Kyllähän se varmasti vaikka olisikin aloittelija ja treenaa sit kovaa on ok, jos sen juo sen kaksi kertaa viikossa treenejen jälkeen. Mä en tiiä mistä tää mun mielikuva on syntynyt, voihan se ollakin noin. Joidenkin puheista vaan saa sellaisen kuvan että juo sitä melkeen päivittäin vaikkei edes paljoa treenaa. Mut ei se mitään, mäkään en todellakaan oo paras ihminen mielipiteiden ilmaisemisessa.:)
Tää on todettu ehkä 100000 kertaa. Koittakaa ymmärtää minua:piis: Äää,ää,ää. miksi en osaa selittää:david: Vaikka kauheasti haluan:lol2:

Kuullostaa huomattavasti järkevämmältä ajattelulta jo, jos vinkin haluut Meah niin kirjoita pidempiä kuin 1-2 lauseen posteja niin sitten niihin mahtuu jo vähän selvennystäkin pelkkien raakojen yleistysten lomaan ;)

Joo, anteeksi. mä harjoittelen:D;)

Onko hirveetä jos käyn salilla MA, TI, TO, PE ja lisäisin tohon keskiviikolle sellaisen aerobisen nysväilyn? Sotkisin kuntopyörää ja muuta yhtä laihduttavaa. :)

Slarto sanoi:
Onko hirveetä jos käyn salilla MA, TI, TO, PE ja lisäisin tohon keskiviikolle sellaisen aerobisen nysväilyn? Sotkisin kuntopyörää ja muuta yhtä laihduttavaa. :)

Mä teenkin just niin että ma ja ti punttia, keskiviikko aerobista salilla, to ja pe taas punttia;) hyvin on toiminu.

Perustelkaapa nyt että miksi se palautusjuoma kannattaa korvata sapuskalla vaikka treeni olisikin ns. satujumppaa? Aina se kaho kaipaa rääkin jälkeen ravintoa nopeasti ja se palautusjuoma perusraaka-aineista itse kasattuna on vielä sitä sapuskaa halvempaakin, kätevyydestä puhumattakaan. Joten enpä näe yhtää hyvää syytä jättää sitä ottamatta.

Timba79 sanoi:
Perustelkaapa nyt että miksi se palautusjuoma kannattaa korvata sapuskalla vaikka treeni olisikin ns. satujumppaa? Aina se kaho kaipaa rääkin jälkeen ravintoa nopeasti ja se palautusjuoma perusraaka-aineista itse kasattuna on vielä sitä sapuskaa halvempaakin, kätevyydestä puhumattakaan. Joten enpä näe yhtää hyvää syytä jättää sitä ottamatta.

Mähän sanoinkin, jos viitsit lukea tarkemmin, että on ymmärrettävää, jos ei treenin jälkeen ole mahdollisuutta syödä kunnon ruokaa.

Katabolia on tila jossa kehi pilkkoo lihasta saadakseen energiaa. Atrofiasta en ole kuullutkaan!

pakkorako sanoi:
penkistä tietoa minulle.:

eli onko se virhe jos joka sarjassa vetää pakkotoistolla jos haluaa saada loppuun asti sarjan

vai onko hyvä että vetää yhden pakkotoiston penkissä per treeni vai ei ollenkaan?

monta toistoo ja monta sarjaa jos pää tarkoituksena on voima...

oon nyt noin 3 kuukautta käynyt salilla ja maximi tulos on noussut 40 kilosta 70 kiloon..

tein aluksi semmoisia 10toiston sarjoja ja nyt olen siirtynyt 6toiston sarjaan.

yleensä ensiksi tällä hetkellä vedän tangolla vähän lämmittelyä sitten laitan tankoon 50 kiloa nostan semmotteen 10 kertaa myös niinkuin lämmittelyksi
sitten vedän 60 kiloo tankoon ja 2 sarjaa 6 toistoa (kummassakin sarjassa on viimeinen aika pakkotoisto) sitten lopuksi laitan 70 kiloa tankoon ja se nousee jo aika hyvin..
tämän jälkeen vedän vinopenkkiä 2x6

treenaanko aivan väärin penkkiä. tottakai treenaan muitakin lihaksia.

vinkkejä ja parannus ehdotuksia tähän eli tarkoitus on saada penkki maximia ylös.. tissejen ei tartte enään tässä vaiheessa kasvaa kun ne on jo suht kookkaat :D :kippis1:

Niin treenaanko oikein.. parannettavaa ? :)

La-resistance sanoi:
pitääpä kysyä tällasta, että mikäs on vikana kun usein tuntuu, että ei pysty hengittämään kunnolla ja ahdistaa? Jostain luin, että lukot rinnassa voi aiheuttaa sen, olisko tämä syy? Alkaa olemaan aika vittumaista kun tuppaa hikeä pintaan, happi "loppuu" ja ahdistaa
nostan viel kerran tän kyssän ja kysyn toisenkin...
Elikkäs onkos mitenkään kannattavaa/järkevää ruveta bulkilla vetämään 1-2 aamuaerobista lähinnä aerobisen kunnon kohottamiseksi. On meinaan sen verran hikinen kunto, että hengästyy koko ajan :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom