10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ryhdistä kysyisin:
mistä johtuu että koko ylävartalo(perseestä ylöspäin) on ns. takakenossa koko ajan. sitte on vähän ns. kanapersettä ja sitte olkapäät on taipunu eteenpäin.sen tiedän johtuvan rintalihasten kireydestä.

Sitte kuinka usein kannattaa vaihdella voima ja massa treenin välillä. 1kk? 2vk? 1vk?

kun olen reilun kuukauden nyt tehny oikeastaaan pelkkää massatreeniä niin sarjakestävyttä on tullut pirusti lisää mutta kovilla painoilla toistomäärät ovat vähentyneet, samoin kuin maksimit ovat laskeneet. painoa olen myös saanut hieman lisää.

mutta että nämä voima/massa pysyisi hyvin balanssissa niin siksi siis kysyn. ja ettei voimaa katoa massatreeniin aikana.

naruranne sanoi:
lisääkö bulkkaus aineenvaihduntaa? tuntuu että saa entistä enemmä ravata vessassa...varmaa 5-6x päiväs.

jep, kun tavaraa tulee suusta sisään niin ei keho sitä ala säästämään.

naruranne sanoi:
lisääkö bulkkaus aineenvaihduntaa? tuntuu että saa entistä enemmä ravata vessassa...varmaa 5-6x päiväs.

Lisää, mutta ei loputtomiin. Jossain vaiheessa alkaa läskiä kertymään enemmän ja enemmän vyötärölle. Siksi en itse enää suosikkaan pitkiä bulkkeja, vaan mieluummin syklittelen ja aineenvaihdunta pysyy vilkkaana koko ajan.

Moro,

sellasta olisin kysynyt, että kun massaa ollaan hankkimassa ja pitää syödä paljon ja säännöllisesti, niin miten hoidatte ruokailujärjestelyt esim. töissä tai koulussa ollessanne?

Eli syöttekö mahdollisesti ihan työpaikan tai koulun omaa ruokaa ja täydennättekö sitä omilla eväillä tai lisäravinteilla? Et miten junailette noi hommat. Kuitenkin lähes kaikilla bodareilla on viisi arkipäivää viikossa, jolloin siitä ravinnosta pitää huolehtia muuallakin kuin kotona. Mitenkähän toi niinku menee. Tää järjestelypuoli on mielestäni yksi kinkkisimmistä, jos ei olla kotona.;)

--Antti-- sanoi:
Moro,

sellasta olisin kysynyt, että kun massaa ollaan hankkimassa ja pitää syödä paljon ja säännöllisesti, niin miten hoidatte ruokailujärjestelyt esim. töissä tai koulussa ollessanne?

Eli syöttekö mahdollisesti ihan työpaikan tai koulun omaa ruokaa ja täydennättekö sitä omilla eväillä tai lisäravinteilla? Et miten junailette noi hommat. Kuitenkin lähes kaikilla bodareilla on viisi arkipäivää viikossa, jolloin siitä ravinnosta pitää huolehtia muuallakin kuin kotona. Mitenkähän toi niinku menee. Tää järjestelypuoli on mielestäni yksi kinkkisimmistä, jos ei olla kotona.;)

jos mahdollista niin katot etukäteen mitä huomenna on ruokana ja jos on jotakin kelvotonta niin omat eväät sitten mukaan, jos taas on kunnollista niin naamaan vaan koulun/työpaikan tarjoamat ruuat. ei tarvii myöskään olla joko tai, esim kouluissa on tosi usein hiilaripainotteista ruokaa niin sitten raahaat omat proteinit mukana, esim purkki tonnikalaa tai rahkaa/raejuustoa.

--Antti-- sanoi:
Moro,

Meillä on duunissa oma keittäjä ja sapuskana ihan perus kotisafkaa, eli tulee syötyä käytännössä aina tuo ateria. Lisäksi kun tuoimii ruokaetu periaatteella, niin siitä ei joudu maksaan kuin verot, eli on sikahalpaakin vielä.

Tämän lisäksi teen pari protujuomaa jotka juon aamutauolla ja iltapäivän tauolla. Tämän kyytipoikana sitten vaikkapa baanaania tai rypsäriä ihan kulloisenkin tarpeen mukaan.

kuinka tärkeää on syödä leipää? jostain syystä en tahdo saada koulussa syötyä leipää ollenkaan ruoan kera tai korkeintaa puolikkaan siitä...aina joutuu loput heittään roskiin jos leipää ottaa. kummiskin illalla jotain hyviä fazerin leipiä kyllä jaksaa syödä. tiedän paha juttu ku syö leipää illalla :nolo:

La-resistance sanoi:
pitääpä kysyä tällasta, että mikäs on vikana kun usein tuntuu, että ei pysty hengittämään kunnolla ja ahdistaa? Jostain luin, että lukot rinnassa voi aiheuttaa sen, olisko tämä syy? Alkaa olemaan aika vittumaista kun tuppaa hikeä pintaan, happi "loppuu" ja ahdistaa :(
quottaan itteäni ja nostan tätä kyssäriä samalla eli mitään tietoa mistä toi johtuu? niin ja siis tuota ei esiinny urheillessa vaan normaalioloissa

naruranne sanoi:
kuinka tärkeää on syödä leipää? jostain syystä en tahdo saada koulussa syötyä leipää ollenkaan ruoan kera tai korkeintaa puolikkaan siitä...aina joutuu loput heittään roskiin jos leipää ottaa. kummiskin illalla jotain hyviä fazerin leipiä kyllä jaksaa syödä. tiedän paha juttu ku syö leipää illalla :nolo:

Jos saat tarvittavat kuidut muutenkin (esim. vaikka kaurahiutaleista, leseistä yms.) niin eipä sitä leipää välttämättä tartte syödä palaakaan. Itse syön leipää todella vähän, töissä lähinnä bulkilla jos meinaa muuten ateria jäädä turhan kevyeksi, näin esim. keittopäivinä.

penkistä tietoa minulle.:

eli onko se virhe jos joka sarjassa vetää pakkotoistolla jos haluaa saada loppuun asti sarjan

vai onko hyvä että vetää yhden pakkotoiston penkissä per treeni vai ei ollenkaan?

monta toistoo ja monta sarjaa jos pää tarkoituksena on voima...

oon nyt noin 3 kuukautta käynyt salilla ja maximi tulos on noussut 40 kilosta 70 kiloon..

tein aluksi semmoisia 10toiston sarjoja ja nyt olen siirtynyt 6toiston sarjaan.

yleensä ensiksi tällä hetkellä vedän tangolla vähän lämmittelyä sitten laitan tankoon 50 kiloa nostan semmotteen 10 kertaa myös niinkuin lämmittelyksi
sitten vedän 60 kiloo tankoon ja 2 sarjaa 6 toistoa (kummassakin sarjassa on viimeinen aika pakkotoisto) sitten lopuksi laitan 70 kiloa tankoon ja se nousee jo aika hyvin..
tämän jälkeen vedän vinopenkkiä 2x6

treenaanko aivan väärin penkkiä. tottakai treenaan muitakin lihaksia.

vinkkejä ja parannus ehdotuksia tähän eli tarkoitus on saada penkki maximia ylös.. tissejen ei tartte enään tässä vaiheessa kasvaa kun ne on jo suht kookkaat :D :kippis1:

pakkorako sanoi:
joka sarjassa vetää pakkotoistolla jos haluaa saada loppuun asti sarjan

ei varmaan kannata joka sarjassa vetää. sarjan loppuun asti vieminen ei tarkoita tiettyä toistomäärää vaan että kun olet tehnyt niin monta toistoa kun itse omin voimin siinä sarjassa pystyt niin olet tehnyt sarjan loppuun, jos olis vielä lopettamisen jälkee menny yks toisto niin sarja ei mennyt loppuun asti ja jos vedät pakkotoistoja, eli kaveri auttaa kun et itse jaksa niin silloin viedään sarjat "yli lopun".

Slarto sanoi:
Paljonkos on 100g Pro Gainer-palkkaria deseinä?

Nii-in, paljonko on?

Miltä näyttää minun(73 kg, n. 180 cm, 17-v) syöminen massanlisäyksen kannalta?

Aamupala:

-kaurapuuroa, marjoja
-1 pala tummaa leipää
-1 kuppi kahvia maidolla

Lounas:

-perunaa/pastaa/kalaa/muuta lihaa
-leipää
-maitoa
-(ehkä joskus joku suklaapatukka tms.)

Päivällinen/välipala

-Perunaa/pastaa/kalaa/muuta lihaa
-leipää
-2 kuppia kahvia
-hedelmä
-(ehkä joku suklaapatukka)
-1 proteiini paukku(Hera80)

N. klo 18.00 --->

-1 kuppi kahvia
-hieman karkkia
-muutama pala leipää(yleensä tummaa), ja juustoa tms.
-jogurttia

Noin siis yleensä(ainakin viikolla) syön... Saako tuolla syömisellä, ja 3-jakoisella ohjelmalla lisättyä tehokkaasti massaa? :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom