spinmaster sanoi:
Paljon kandeis ottaa Muscle+:ssaa jos painaa 85kg?:rolleyes:
Ai treenin jälkeen? Itse ottaisin 100g vaikka olen tämmöinen pieni poika 170/63kg joten ota ihmeessä ainenkin se 100g..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitenkäs muuten kannattaako samana päivä kun tekee käsiä, niin tehä vaikkapa ojentajille kahta eri liikettä, esim. ojentajat ylätaljassa, ja ojentajat penkissä kapealla otteella? Vai kannattaako keskittyä vain yhteen liikkeeseen?

NGV sanoi:
Ai treenin jälkeen? Itse ottaisin 100g vaikka olen tämmöinen pieni poika 170/63kg joten ota ihmeessä ainenkin se 100g..
Mä otan sitä 30min ennen treenii ja heti treeniin jälkeen, että otanko sen 100g molemmilla kerroilla vai kenties puolet? Ja sitten vielä että paljon se on desilitroissa?:nolo:

Tervehdys. Sanottakoon heti alkuun että olen aloittelija. Olen käynyt salilla nyt n.2 vk. Teen kunto-ohjelmani 3-5 kertaa viikossa ja haen sillä massaa. Ohjelma on seuraava:

10 min kuntopyörä
5x30 vatsat ja selät
JALAT:
5x10 Jalkaprässi
3x10 Pohkeet
KÄDET:
3x8 Talja
3x8 Olkapää
3x8 Rintaprässi
3x8 Hauis
3x8 Ranteet

Jos kyseinen kunto-ohjelma ei tuo massaa, niin mitä mun pitäs muuttaa?

cartma sanoi:
Tervehdys. Sanottakoon heti alkuun että olen aloittelija. Olen käynyt salilla nyt n.2 vk. Teen kunto-ohjelmani 3-5 kertaa viikossa ja haen sillä massaa. Ohjelma on seuraava:

10 min kuntopyörä
5x30 vatsat ja selät
JALAT:
5x10 Jalkaprässi
3x10 Pohkeet
KÄDET:
3x8 Talja
3x8 Olkapää
3x8 Rintaprässi
3x8 Hauis
3x8 Ranteet

Jos kyseinen kunto-ohjelma ei tuo massaa, niin mitä mun pitäs muuttaa?
Ei toi nyt oikeen hyvä ole, esim. puuttuu kunnollinen selkätreeni. Suosittelen lukemaan Aloittelijoiden osiolta "Treeniohjelmat lihaksen kasvatukseen..." Otat siitä threadin alusta jonkun ohjelman, jota voit itse tietty vähän muokkailla.

Joo sanoi:
Mitenkäs muuten kannattaako samana päivä kun tekee käsiä, niin tehä vaikkapa ojentajille kahta eri liikettä, esim. ojentajat ylätaljassa, ja ojentajat penkissä kapealla otteella? Vai kannattaako keskittyä vain yhteen liikkeeseen?

Riippuu täysin jaosta ja sarmaäärästä, 1-2 jakoiseissa riittää mainiosti yksi liike, tosin noissa kannattaa kierrättää kahta liikettä. Mutta jos tekee monijakoisella, niin sitten se pari erilaista liikettä on ihan paikallaan.

spinmaster sanoi:
Mä otan sitä 30min ennen treenii ja heti treeniin jälkeen, että otanko sen 100g molemmilla kerroilla vai kenties puolet? Ja sitten vielä että paljon se on desilitroissa?:nolo:

Jos välttämättä haluat ottaa protsku-hiilari-setin ennen treeniä, ei se poista palautusjuoman tarvetta mihinkään. Itse en kuitenkaan suosi noita lisäravinteita ennen treeniä, koska niiden käytölle ei itselläni yleensä ole mitään erityistä perustetta. Mielestäni proteiinipitoinen, runsaasti hitaita hiilihydraatteja ja maltillisesti rasvaa sisältävä ruoka noin 2,5 h ennen treeniä riittää loistavasti. Eri asia tietysti on, jos ei esimerkiksi ehdi syömään ennen treeniä kunnon ateriaa. Jos pystyy ruokailemaan normaalisti ennen treeniä ja haluaa lisäksi varmistaa, että elimistössä on kataboliaa ehkäiseviä ravinteita, kun treeni alkaa, niin suosittelen haaraketjuisia aminohappoja (BCAA).

Eli vastaus varsinaiseen kysymykseesi: ota palautusjuomana vaikka se 100g sitä Muscle+:aa ja ennen treeniä sen verran kuin koet tarvitsevasi (tuskin missään nimessä ainakaan enempää kuin tuo 100g).

;) Aloittelijana sain täältä jo kivasti tietoa mutta kysyisin miksi johtuu treenin jälkeinen lihaksien vapina,voi kestää pitkäänkin.Teen kotikuntokeskuksella kaikki liikkeet läpi pienillä painoilla ja useassa sarjassa sekä lopuksi venytykset.Taitaa ruokapuoli olla pielessä..?Harjoittelu ollut aika epäsäännöllistä,nyt pitäisi ottaa niskasta kiinni ja pudottaa 10kg.Kaikki vinkit tervetulleita:hyper: , olen 37v. ja 172cm/75 kg nainen!!

kuntoon sanoi:
;) Aloittelijana sain täältä jo kivasti tietoa mutta kysyisin miksi johtuu treenin jälkeinen lihaksien vapina,voi kestää pitkäänkin.Teen kotikuntokeskuksella kaikki liikkeet läpi pienillä painoilla ja useassa sarjassa sekä lopuksi venytykset.Taitaa ruokapuoli olla pielessä..?Harjoittelu ollut aika epäsäännöllistä,nyt pitäisi ottaa niskasta kiinni ja pudottaa 10kg.Kaikki vinkit tervetulleita:hyper: , olen 37v. ja 172cm/75 kg nainen!!

Kokeiles magnesiumia. Tiedän muutaman, joilla on vapinat loppuneet kuin seinään magnesiumin nauttimisen jälkeen. Itse pyrin nauttimaan myös mineraalisuolaa, josta saan lisäksi kaliumia ja natriumia, joilla varmistan lihasten "suolojen" tasapainon.

Paljonkos on 100g Pro Gainer-palkkaria deseinä?

Mites totakun nyt diettiä pukkaa päälle ja tuli tossa pohdittua noita
kcal:reita ni olettekos laskeneet treenin jälkeisen palautusjuoman mukaan
tohon kokonais kalorimäärään?

Huithapeli: Olen laskenut, kaikkki mitä syön lasken mukaan. Treenipäivinä huomioin kulutuksen eli syön enemmän kuin lepopäivinä. Kulutus siis lasketaan myös päivittäin.

Laitetaan ny sitte tänne ku en viitti uutta threadia tehä... Eli dieettasin tuossa joku 6kg ja alotin taas lihotuskuurin.
Oon laskeskellu päässäni, en mitannu, että kaloreita olis tullu siinä 2600-3000 per päivä. Viikossa paino kuitenki nousi kilon, tuleeko sitä nestettä sitte paljoki ekalla viikolla? Ei pitäisi kyllä 7000 pluskaloria tulla tolla määrällä mulle ku vielä liikuinkin ihan kohtalaisesti. Kyllähän se paino tietenki vähä heittelee riippuen eri asioista tietenki...

Meikäläisellä paino vaihtelee välillä 100.0 - 104.0 kg eli 4 kiloa miten saattuu nesteitä olemaan. Ekan viikon perusteella ei kannata juuri johtopäätöksiä vetää ja muutenkaan nestevaihteluista ressata. Läskiä on tarkoitus polttaa ja nesteistä pääsee eroon parissa päivässä kun on tarvis.

Ryhdistä kysyisin:
mistä johtuu että koko ylävartalo(perseestä ylöspäin) on ns. takakenossa koko ajan. sitte on vähän ns. kanapersettä ja sitte olkapäät on taipunu eteenpäin.sen tiedän johtuvan rintalihasten kireydestä.

Sitte kuinka usein kannattaa vaihdella voima ja massa treenin välillä. 1kk? 2vk? 1vk?

kun olen reilun kuukauden nyt tehny oikeastaaan pelkkää massatreeniä niin sarjakestävyttä on tullut pirusti lisää mutta kovilla painoilla toistomäärät ovat vähentyneet, samoin kuin maksimit ovat laskeneet. painoa olen myös saanut hieman lisää.

mutta että nämä voima/massa pysyisi hyvin balanssissa niin siksi siis kysyn. ja ettei voimaa katoa massatreeniin aikana.

Ville222 sanoi:
Ryhdistä kysyisin:
mistä johtuu että koko ylävartalo(perseestä ylöspäin) on ns. takakenossa koko ajan. sitte on vähän ns. kanapersettä ja sitte olkapäät on taipunu eteenpäin.sen tiedän johtuvan rintalihasten kireydestä.

Sitte kuinka usein kannattaa vaihdella voima ja massa treenin välillä. 1kk? 2vk? 1vk?

kun olen reilun kuukauden nyt tehny oikeastaaan pelkkää massatreeniä niin sarjakestävyttä on tullut pirusti lisää mutta kovilla painoilla toistomäärät ovat vähentyneet, samoin kuin maksimit ovat laskeneet. painoa olen myös saanut hieman lisää.

mutta että nämä voima/massa pysyisi hyvin balanssissa niin siksi siis kysyn. ja ettei voimaa katoa massatreeniin aikana.

joo ja sit vielä että eikö tosiaan voi säästöpankkia käyttää verkkokaupassa sillä verkkopankki maksutavalla? :eek:

Erkki-setä sanoi:
Laitetaan ny sitte tänne ku en viitti uutta threadia tehä... Eli dieettasin tuossa joku 6kg ja alotin taas lihotuskuurin.
Oon laskeskellu päässäni, en mitannu, että kaloreita olis tullu siinä 2600-3000 per päivä. Viikossa paino kuitenki nousi kilon, tuleeko sitä nestettä sitte paljoki ekalla viikolla? Ei pitäisi kyllä 7000 pluskaloria tulla tolla määrällä mulle ku vielä liikuinkin ihan kohtalaisesti. Kyllähän se paino tietenki vähä heittelee riippuen eri asioista tietenki...

Tulee helposti se kilo. Varsinkin jos hiilarit on olleet matalalla, niin hiilareiden syönnin aloitettua kroppa nappaa nestettä sisään aika hyvän määrän. Itsellä heittää jopa 2-3 kiloakin jos vaikka vedän jonkun mässyseti kesken dieetin. Tippuu takas nopeasti myös.

pitääpä kysyä tällasta, että mikäs on vikana kun usein tuntuu, että ei pysty hengittämään kunnolla ja ahdistaa? Jostain luin, että lukot rinnassa voi aiheuttaa sen, olisko tämä syy? Alkaa olemaan aika vittumaista kun tuppaa hikeä pintaan, happi "loppuu" ja ahdistaa :(

La-resistance sanoi:
pitääpä kysyä tällasta, että mikäs on vikana kun usein tuntuu, että ei pysty hengittämään kunnolla ja ahdistaa? Jostain luin, että lukot rinnassa voi aiheuttaa sen, olisko tämä syy? Alkaa olemaan aika vittumaista kun tuppaa hikeä pintaan, happi "loppuu" ja ahdistaa :(

siis urheillessa vai ihan normaali oloissa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom