Semmonen kysymys että paljonko se tavallinen tanko painaa, millä aina penkkiä ja kyykkyä yms. tehään? Kun jotku väittää että se on 10 kg, jotkut että 15 kg ja jotkut että 20kg. Tähän haluaisin nyt saada oikean vastauksen...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
KsTT sanoi:
Semmonen kysymys että paljonko se tavallinen tanko painaa, millä aina penkkiä ja kyykkyä yms. tehään? Kun jotku väittää että se on 10 kg, jotkut että 15 kg ja jotkut että 20kg. Tähän haluaisin nyt saada oikean vastauksen...
Kyllä se sen 20kg painaa, tietty parin gramman heitolla.

SS-Adler sanoi:
Meidän salilla kyllä on 20kg:n ja 15kg tankoja.

On meilläkin, mutta yleisesti se "perus" tanko painaa sen 20 kg. 15 kg tanko on ainakin meillä lyhyempi, ei esim. sovi normaalin penkkiin ollenkaan, eikä kyykkyräkkiin.

Varmistaisin vain, että eikös tuo proteiinin saanti pitänyt laskea per rasvaton painokilo? Eli lasketaan rasvan määrä kehossa (kg) ja miinustetaan koko painosta, sitten kerrotaan sillä 2-3...?

Kun nämä mutiaiset antaa vähän outoja vinkkejä näes.

lmk sanoi:
Varmistaisin vain, että eikös tuo proteiinin saanti pitänyt laskea per rasvaton painokilo? Eli lasketaan rasvan määrä kehossa (kg) ja miinustetaan koko painosta, sitten kerrotaan sillä 2-3...?

Kun nämä mutiaiset antaa vähän outoja vinkkejä näes.

Varmaan pitäisi, mutta käytännössä kannattaa pelata varman päälle ja laskea kehon painokiloista. Parempi vähän enemmän kuin just rahaa hipoen.

Onko järkevää käydä salilla 4-5 päivänä peräkkäin viikon aikana, esim ma-to tai ma-pe, jos on kolmijakoinen ohjelma?:david: Saako paremman kehityksen, kuin jos kävisi kolme kertaa viikossa aina välipäivä treenipäivien välissä? Saman lihasryhmän treeniähän ei tule peräkkäisinä päivinä eikä muutenkaan kuin max kaksi kertaa viikossa...Loppuviikko tietysti lepoa...

Minun mielestäni tuo voisi toimiakin, mutta olen n00b joten älä kovin tosissaan ota mielipidettäni. ;)

Ja oma kysymys: Onko tosi että jos treenaa kovaa niin keho käyttää energiaa pituuden kasvattamisen sijasta ensisijaisesti lihasten kasvattamiseen? Voiko pituuden kasvun jatkuvuuden taata sillä että kiskoo yksinkertaisesti PALJON ruokaa? Uskokaa tai älkää, mutta olen lukenut kaikki pituuskasvu-threadit mitä söörtsillä löysi ja en ole tuohon kunnollista vastausta löytänyt. Olisi kiva jos joku osaisi selittää.

Slarto sanoi:
Onko tosi että jos treenaa kovaa niin keho käyttää energiaa pituuden kasvattamisen sijasta ensisijaisesti lihasten kasvattamiseen? Voiko pituuden kasvun jatkuvuuden taata sillä että kiskoo yksinkertaisesti PALJON ruokaa? Uskokaa tai älkää, mutta olen lukenut kaikki pituuskasvu-threadit mitä söörtsillä löysi ja en ole tuohon kunnollista vastausta löytänyt. Olisi kiva jos joku osaisi selittää.

lihaskasvu ei ole kauhean korkealla siinä arvolistassa mihin keho käyttää kaloreita, pituuskasvu on varmasti korkeammalla joten luulisi ensisijaisesti menevän energiaa enemmän siihen tarkoitukseen. mulla ei oo mitään varsinaista tietoa tästä ihan mutuilua vaan.

ruokaa ei tarvitse syödä paljon, ainoastaan usein ;)

Mitenkäs onko kukaan tehnyt olankohautuksia seläntakaa tekniikalla että tanko hipoo persettä ? katselin yhtä treeni videota jossa näin tehtiin (amerikan mantereella). Olisi ihan mielenkiintoista kokeilla, tuollainen variaatio oli ainakin itselleni ihan uusi, entä mahtaakohan tuo rasittaa eritavalla?

Niin ja meinasin ihan unohtaa. Kaipaisiin muutamaan sanaan suomennoksia:

1. Legcurler = ?
2. Latissimus column = ?
3. Curlpult = ?

erkjetter sanoi:
lihaskasvu ei ole kauhean korkealla siinä arvolistassa mihin keho käyttää kaloreita, pituuskasvu on varmasti korkeammalla joten luulisi ensisijaisesti menevän energiaa enemmän siihen tarkoitukseen. mulla ei oo mitään varsinaista tietoa tästä ihan mutuilua vaan.

ruokaa ei tarvitse syödä paljon, ainoastaan usein ;)

Joo, tätä just haenkin että mihin se keho syytää ekana voimavaroja. Kehtaiskohan ihan joltain asiantuntijalta kysäistä joskus. :david:

Joonaz sanoi:
Niin ja meinasin ihan unohtaa. Kaipaisiin muutamaan sanaan suomennoksia:

1. Legcurler = ?
2. Latissimus column = ?
3. Curlpult = ?
1.reidenkoukistus maaten laite
2.ei tietoo
3.taitaa olla scott-penkki

Minä Ite sanoi:
tollasen tyhmän kyssärin heitän et mitä kaikkia lihaksia penkkipunnerrus kehittää? :eek:

No se ihan riippuu minkälaisella otteella, jos otat kapean otteen niin ottaa enemmän ojentajiin, mutta ottaa myös rintaan, leveämmällä otteella taas enemmän rintaan vaikuttaa.

Minä Ite sanoi:
tollasen tyhmän kyssärin heitän et mitä kaikkia lihaksia penkkipunnerrus kehittää? :eek:

rinta, olkapäät ja ojentajat kaikki osallistuu penkkipunnerrukseen. mutta ei penkillä kannata treenata kun rintaa, olkapäille ja ojentajille sitten omat tehokkaammat liikkeensä.

Joonaz sanoi:
Mitenkäs onko kukaan tehnyt olankohautuksia seläntakaa tekniikalla että tanko hipoo persettä ? katselin yhtä treeni videota jossa näin tehtiin (amerikan mantereella). Olisi ihan mielenkiintoista kokeilla, tuollainen variaatio oli ainakin itselleni ihan uusi, entä mahtaakohan tuo rasittaa eritavalla?

Olen kokeillut, mutta ei tunnu luontelvalta. Eikä meidän salilla näytä kukaan tekevän tota seläntakaa. Titenkään en väitä etteikö toimisi, nämä on vain mun kokemuksia. Parhaiten kohautukset tuntuu menevä perille käsipainoilla, saa riittävän pitkän liikeradan ja muutenkin asennon haettua mieleiseksi.

Ens viikko ois kevyt viikko ja aattelin hoitaa sen silleen, että teen normaaleilla tehoilla, mutta vaan puolet sarjamäärästä. Ajattelin kysyä, että miten palkkarin laita kevyellä viikolla? Lähinnä se malto, eikai ihan samaa määrää kannata laittaa ku normaalisti? :)

massan haussa kannattaiskohan ottaa yöproteeini käyttöön?
Mimmonen ote kannattaa ota vipareis eteen tangolla?
Ja Oisko Hyväksi ojentaliikkeeksi Vinopenkki Kapealla otteella heti normi kapeen jälkeen?
Ja mikä neuvoksi kun kreatiini ei sekoitu vaikka kuinka ravistaa?

Sundado sanoi:
massan haussa kannattaiskohan ottaa yöproteeini käyttöön?
Mimmonen ote kannattaa ota vipareis eteen tangolla?
Ja Oisko Hyväksi ojentaliikkeeksi Vinopenkki Kapealla otteella heti normi kapeen jälkeen?
Ja mikä neuvoksi kun kreatiini ei sekoitu vaikka kuinka ravistaa?

yöproteeni on mun mielestä aika turhaa, vedät vaan jotakin maitoproteinia (rahka raejuusto...) ja rasvaa niin imeytymisessä kestää ja riittää pitkälle yöhön.

vipareissa eteen myötäote, vastaotteella voi olla aika hikistä.

kapeeta vinopenaa ojentajille, tarviiko ne ojentajat niin hirveesti sitä punnerrusta? en mä tästä tiedä, tuskin mitään hyötyä.

kreatiini lusikalla suuhun ja vettä perään, ei sen tarvii sekottua ollenkaan, niin pienen määrän saa kevyesti alas.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom