Deleted member 133729
Kulmasoutu on yksi riskialtteimmista liikkeistä alaselälle. Staattinen pitovaihe kestää niin pitkään. Jos ei syvät lihakset jaksa tukea koko sarjan ajan, varmasti kipeytyy selkä. En tekisi koko liikettä jos alaselkä kipeytyy. Treenaa syviä vatsoja ja selkälihaksia. Suosittelen myös pendlay soutua. Yhtä raskas ja tehokas kuin kulmasoutu, mutta alaselkä pääsee huomattavasti helpommalla. Pendlayssa joka toisto pysäytetään lattiaan, jolloin alaselkä pääsee rentoutumaan. Myös T-kulmasoutu on alaselälle lempeämpi. Sekä kulmasoutu käsipainoilla. Aina löytyy vaihtoehtoja jos joku liike ei onnistu. Itse en tee koskaan kulmasoutua tangolla. Juurikin siksi kun alaselkä kipeytyy. Välilevy ongelmia takana niin kulmasoutu on myrkkyä.Hei, olisi sellainen kysymys varmuusen vuoksi koska haluan välttää loukkaantumiset tai mitä ikinä tähän liittyykään, olen alkanut tuntemaan jokaisen kulmasoutu toistojen (8-12) jälkeen kipua alaselässä ja muissakin askareissa tunnen sitä aina silloin tälläin esim kun teen vatsalihasliikettä siinä laitteessa minne mennään mahalleen ja osoittaa ylöspäin vähän. Kannattaisiko minun alkaa käyttää vyötä?