Tässä vasta toinenkin suunnitteli just tuollaista treeniä enkä ole omasta mielestä koskaan aiemmin moiseen ajatuksen törmännyt, oma ja muutaman muunkin mielipide ettei tuossa ole oikein mitään järkeä koska:
1. viimeiseksi treenattu lihasryhmä saa heti uudestaan runtua
2. ekana seuraavassa kierrossa oleva on saanut yksijakoisesta runtua
Olisi jotenkin ymmärrettävää jos olisi vaikka jokin tekniikkapainoitteinen treeni ja minulla piti olla tänään kaksi salikertaa niin toinen olisi ollut riven tekniikkaa + core, teen siis kolmijakoisella kanssa.
Mutta jos toimii niin mikäs siinä, kannattaa kuitenkin kysyä vielä että miksi niin tekisi.

Riippuu vähän kaikesta, ite treenaan 2+1, olosuhteiden pakosta. La ja su vetävät/työntävät ja ke koko kroppa. Tulee niin pal välipäiviä ettei kärsi reenit tuosta jaosta
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Riippuu vähän kaikesta, ite treenaan 2+1, olosuhteiden pakosta. La ja su vetävät/työntävät ja ke koko kroppa. Tulee niin pal välipäiviä ettei kärsi reenit tuosta jaosta
Se on justiinsa siinä 1-2 jakoisessa hyvä että muu elämä ei sotke niin paljoa kun on varaa mulkata välipäiviä ja treenejä ilman että kierto venyy tarpeettoman pitkäksi.
 
Onko sinulla kokemusta muista ohjelmista ja minkä olet todennut parhaaksi?
Kannattaa itse kokeilla eri ohjelmia niin oppii. Kaikilla on oma rytmi, aikataulu ja mieltymykset. Lisäksi tavoitteet ovat erilaisia. Joku on voimanostaja ja toinen bodari. Kolmas treenaa omaksi iloksi. Neljäs tekee puntteja muun lajin tueksi. Ei toimi niin että kysyy henkilö x:ltä mikä on hänelle paras ja ottaa sen🙂 Ensiksi kannattaa miettiä mikä on tavoite ja monesti viikkoon käy salilla. Tottakai kiireiset treenaavat yksi ja kaksi jakoisilla. Muuten palautumiset venyvät pitkiksi. Joku bodari taas millä on aikaa rajattomasti puntille, voi treenata 6 jakoisella.
 
Luovuus loppuu. Käytössä räkki, jossa levytanko ja penkki. Lisäksi vapaasti säädettävät käsipainot. Onko jollain 2-jakoista ohjelmaa joka tehty pelkillä vapaapainolla? Salipäivät ma,ti,to ja pe.
 
Luovuus loppuu. Käytössä räkki, jossa levytanko ja penkki. Lisäksi vapaasti säädettävät käsipainot. Onko jollain 2-jakoista ohjelmaa joka tehty pelkillä vapaapainolla? Salipäivät ma,ti,to ja pe.
Sulla on rajaton mahdollisuus noilla välineillä. Montako liikettä haluat että kerron😉? JALAT : Kyykky, etukyykky, zercher kyykky, valakyykky, askelkyykky, sjmv, sjmv käsipainoilla. SELKÄ : Mave, mave pinnoista, mave korokkeelta, mave seläntakaa, kulmasoutu, pendlay soutu, kulmasoutu käsipainoilla, T kulmasoutu, kohautukset, kulmasoutu käsipainoilla, leuanveto vastaotteella, myötäotteella, leveällä ja kapealla. HARTIAT : Pystysoutu, pystypunnerrus seisten, pystypunnerrus istuen, vauhtipunnerrus, niskantakaa punnerrus, niskantakaa punnerrus seisten, pystypunnerrus käsipainoilla istuen ja seisten, sama yhdellä kädellä, zavickas press, viparit eteen sivulle ja taakse. RINTA : Penkki, alaviistopenkki, vinopenkki, lattiapenkki, lankkupenkki, flyes. etunojapunnerrus. OJENTAJAT : Kapea penkki, penkkidippi, ranskalainen, ranskalainen istuen, jm-press, kick back, etunojapunnerrus kapealla, ranskalainen käsipainolla istuen ja maaten. HAUIS ja FORKUT: Hauis levytangolla, käsipainoilla, keskitetty, hammer, vasta ote levytangolla, rannekäännöt myötä ja vastaotteella, grippi treeniin löytyy ainakin 10 liikettä. POHKEET: Seisten kahdella ja yhdellä jalalla. Istuen tanko tai levypaino reisien päällä. CORE: lantionnostot, julle, voimapyörä, istumaan nousut, sivu ja kylkilankut, vartalonkierrot, sivutaivutukset, jalkojennostot ja 20 muuta. YLEISVOIMA: Rinnalleveto ja sen variaatiot, korkeat vedot, tempaus, työntö. KEHONPAINOLIIKKEET : Niin paljon etten jaksa enää kirjottaa 🙂

Unohdin varmaan monta liikettä. Mutta tosiaan vain taivas on rajana noilla välineillä 👍
 
Luovuus loppuu. Käytössä räkki, jossa levytanko ja penkki. Lisäksi vapaasti säädettävät käsipainot. Onko jollain 2-jakoista ohjelmaa joka tehty pelkillä vapaapainolla? Salipäivät ma,ti,to ja pe.
Levyt, tanko, räkki ja penkki on kaikki mitä tarvii. Kässäritkin on jo kiva plussa. Eikä ohjelman toteuttaminen pitäisi olla välineistä kiinni, jos ei ole jotain erittäin spesifiä. Jos haluaa treenata käsiä niin sitten treenataan niitä käsiä annetuilla välineillä ja sillä selvä. Jos voimailee niin noihin ne treenit saattaa rajoittua muutenkin.
 
Hei tämmöinen kyssäri tänne.
Tässä yli 25v mies kuka treenasi 2v sitten 3krt vkos salilla.
En vain jaksanut enää noudattaa safka enkä reeni ohjelmaa, jotenki tuli sairastelu kierre en nukkunu kunnolla enkä palautunut. Mistä tiedän onko sen hetkinen ylikunto pois kokonaan? Oon ravannut 2v lääkäreistä tutkittu jne ja silti tulee limaa kurkusta ja nenä vuotaa vissii ympäri Vuotinen allergia. Mistä saan varmistuksen et oon treeni kunnossa taas? Kiitoksia teille etukäteen. Sydän lääkärin mielestä oon kunnossa ja multa otettu crp ja ekg


Okei selviääkö esim firstbeat mittauksella? Jalat ihan jumissa nyt oon kävellyt 2krt vkos 3-5kilsa lenkkejä

Okei oon vaan tosi varovainen pelkään et kuolen tai sairastun pahasti 😪

Miten pääsen rintalihas jumista kokonaan eroon?

Voi olla mistä selviää onko enää mahdollinen ylikunto?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Hei tämmöinen kyssäri tänne.
Tässä yli 25v mies kuka treenasi 2v sitten 3krt vkos salilla.
En vain jaksanut enää noudattaa safka enkä reeni ohjelmaa, jotenki tuli sairastelu kierre en nukkunu kunnolla enkä palautunut. Mistä tiedän onko sen hetkinen ylikunto pois kokonaan? Oon ravannut 2v lääkäreistä tutkittu jne ja silti tulee limaa kurkusta ja nenä vuotaa vissii ympäri Vuotinen allergia. Mistä saan varmistuksen et oon treeni kunnossa taas? Kiitoksia teille etukäteen. Sydän lääkärin mielestä oon kunnossa ja multa otettu crp ja ekg
Sanoisin että kokeilemalla mutta kannattaa kuunnella lääkäriä. Mullakin tulee limaa ja on nokka tukossa ympäri vuoden, vissii sit normaalia. Kesällä heinänuha ja talvella torvet kuivat.
 
Hei tämmöinen kyssäri tänne.
Tässä yli 25v mies kuka treenasi 2v sitten 3krt vkos salilla.
En vain jaksanut enää noudattaa safka enkä reeni ohjelmaa, jotenki tuli sairastelu kierre en nukkunu kunnolla enkä palautunut. Mistä tiedän onko sen hetkinen ylikunto pois kokonaan? Oon ravannut 2v lääkäreistä tutkittu jne ja silti tulee limaa kurkusta ja nenä vuotaa vissii ympäri Vuotinen allergia. Mistä saan varmistuksen et oon treeni kunnossa taas? Kiitoksia teille etukäteen. Sydän lääkärin mielestä oon kunnossa ja multa otettu crp ja ekg
Väitän että tuolla iällä ja tuolla treenimäärällä on täysi mahdottomuus saada edes ylirasitustilaa, ellei harrasta paljon muutakin liikuntaa.
Rintalihasjumit saa pois venyttelemällä ja hieroja on toki kiva apu kanssa.
 
Miten pääsen rintalihas jumista kokonaan eroon?
Et kokonaan mitenkään jos penkkaat säännöllisesti. Ainahan voimailu kangistaa. Mutta koko kropan venyttely pitäisi kuulua jokaisen ohjelmaan. Jos on kunnon jumit niin joka ilta venyttelyä. Hierontakin tekee hyvää jos on varaa käydä. Kehonhuoltoa ei pidä laiminlyödä.

Väitän että tuolla iällä ja tuolla treenimäärällä on täysi mahdottomuus saada edes ylirasitustilaa, ellei harrasta paljon muutakin liikuntaa.
Rintalihasjumit saa pois venyttelemällä ja hieroja on toki kiva apu kanssa.
Samaa mietin. Noin vähällä treenillä on temppu saada itsensä ylikuntoon. Jos siis treeni ei ole mallia 4 tuntia kerralla 30 sarjaa lihas kaikki sarjat failureen. Varmaan ruokavalio, mahdollinen stressi ja muu elämäntyyli on ollut syy ylikuntoon🤔

Voi olla mistä selviää onko enää mahdollinen ylikunto?
Olotilastasi. Googlaa ylikunnon oireet. Korkea leposyke, masentaa, treeni ei kiinnosta, voimat tippuu, ruoka ei maistu, ei saa unta jne... Muista että nuo kaikki voivat johtua myös stressistä. Vaikkapa jos tekee liikaa töitä sekä syö ja nukkuu huonosti. Treeni ylikunto vaatii todella kovaa rääkkiä liian pitkän aikaa.
 
Hei Okei ruoka maistuu hyvin kyllä ja nukun 8-10h ja otan 1krt päivässä kylmän suihkun illalla. Kävelen 2krt vkossa 2-4kilsa lenkkejä

Reenasi muutama vuos aikaa 4-5krt vkossa. En oo nyt noudattanut mtn ruokavaliota pitäiskö kaivaa joku vanha ja noudattaa?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Katot jotakuinkin pakettien sisällöistä kasaan aluksi vaikkapa:
22xOP+500kcal ~
Joka sisältäisi minimissään 1g rasvaa/painokilo, ja mieluumin enemmän. Myös hormoneille oikeaa rasvaa, eläinrasvaa, "kovaa" sanovat.
Sekä jos ajatus oli bodailla niin 2g x OPkg tai hieman päälle mieluumin kuin yhtään alle proteiineja.
Jos taas ihan joku terveysmielessä käppäily ja ryhdistymisliike niin sanovat että 0,8x riittää prodea, mahtuu paremmanmakusia settejä jos tykkäät :)
Tuosta sitten alas tai ylöspäin kaloreita jos meinasit tiputtaa tai nostaa painoa, tuo arvauskaava olisi "aktiivisiesti liikkuvan ylläpitomäärä".
Ei se nappiin osu, mutta jostain pitää aloittaa.
 
Hei tämmöinen kyssäri tänne.
Tässä yli 25v mies kuka treenasi 2v sitten 3krt vkos salilla.
En vain jaksanut enää noudattaa safka enkä reeni ohjelmaa, jotenki tuli sairastelu kierre en nukkunu kunnolla enkä palautunut. Mistä tiedän onko sen hetkinen ylikunto pois kokonaan? Oon ravannut 2v lääkäreistä tutkittu jne ja silti tulee limaa kurkusta ja nenä vuotaa vissii ympäri Vuotinen allergia. Mistä saan varmistuksen et oon treeni kunnossa taas? Kiitoksia teille etukäteen. Sydän lääkärin mielestä oon kunnossa ja multa otettu crp ja ekg
Kokeile mitä keho tekee kun rasitat sen verta että hengästyt. Jos rupeaa kuumeiset olotilat tulemaan tai muuten pahallatavalla oudot niin kotia.
Itellä oli joku tollanen 5v että ainakun yritti mitään niin heti kuume, sitten kuudentena vuotena sain treenata 6kk, sitten n. 1v erilaista kramppailua, välillä kivuliaitakin, kestävät viiikkoja, kuukausia, murtivat luitakin :D. Ei tiedä lekuri, tod. näk. stressihormonin yliannostus tai "tuntematon sairastelukompleksi".
Aina vaan kokeilemaan uudestaan ja uudestaan. Mutta ruokavalio ja lenkit kyllä toki ovat hyvä, mutta jos pelkäät jatkuvasti elimistö menee samalla tavalla kankeaksi kuin esim. säästöliekillä ravinnon takia, ei tunnu siltä että kykenisi saattaa olla vain kehon suojamekanismi, joka voi olla opittu tarpeeseen, mutta jää päälle jos et opettele uusia tapoja.

e: Tänään olin esim. iloinen jo salilla kun mihinkään ei kramppailut eikä pahemmin rutissut. Eilen hieroja sai auki syksyllä murtumista johtuneita jumeja syvistä lihaksista(oli paha yskä ja kylkiluut murskana niin jäi "hieman" kramppiin toi kylki)!

Ite jouduin jossain kohtaa opettelemaan ajattelemaan tän näin: jotkut elää rullatuolissa, sokeina, nälässä tms. olosuhteissa(tänäänkin joku kuolee nälkään, jotakuta kidutetaan jne.), jos voi katsoa silmin itseään peiliin, puhua ja on raajat eikä kuole illalla nälkään niin setit on ihan vitun jees! Ei se nyt civilized-white-westerniin tottunutta lohduta, mutta pohjolan kylmässä menettelee hyvin :)

Yhdeltä konkarilta sain ohjeen "tollasten kavereiden pitää mennä sillon ku voi, sen minkä voi ja sitten kun ei voi niin voivoi"
 
Eli suosit et otan ravinto ohjelman ja pikku hiljaa rupeen salil menee? Onks jtn hyvää ja pätevää urheilu lääkäriä

Semmonen asia pudotin viime kesä ja heinäkuussa 2kks 10kg painoa veks.
Olen ruvennut syömään luomulihaa, koska valmentajani suositteli sitä. Ja se on paremman makuista jne
 
Eli suosit et otan ravinto ohjelman ja pikku hiljaa rupeen salil menee? Onks jtn hyvää ja pätevää urheilu lääkäriä
Hiukka menee nyt liian vaikeaksi. Syöt normaalia terveellistä ruokaa ja käyt salilla kokeilemassa miltä tuntuu. Et tarvitse valmentajia ja lääkäreitä. Ohjelmat löydät valmiiksi täältä sivustolta. Joskus liika sumpliminen ja hifistely voi olla syy ongelmiin stressin myötä.
 
Kiitos teille kaikille!
Lääkäri soitti aamulla ja sanoi et mua tutkittu ja sokeri jne arvot ovat hyviä saan motivaatiota taas salille

Kokeileppa mitä koutsi on mieltä ravintopuolesta ja terveydentilasta?
Hei se ei valmenna mua enää

Laitan tähän suht lyhyesti tietoja.
Eli oon noin muutama vuoden käyny salilla, kävin 2017 noin 4krt vkossa sit rupesin käymään noin 5krt vkossa.
Mulla ollut noita valmentajia muutama en ollut silloin kipeä.
Edellis vuonna otin pt paketin mis oli ruokavalio+Treeni ohjelma noi aikasemmat ollut samoja paketteja.
Noh sain painon nostettua hyvin 80kg saakka ja treenasin 3krt vkossa. 1reenissä oli mave+kyykky yks kaks en vain jaksanut noudattaa enää niitä ohjelmia tuli sairastelu kierre. Viime kesäkuussa se valmentaja teki mul dietti ruokavalion mil pudotin 10kg painoa 2kk aikana. Kalorit oli jku 2500 tyylii ne mil kasvatin lihasta olivat jku pääl 3000kcal luokkaa. En oo aikaisemmin sairastellut. Tosiaan ikää se 27 pituus 172.5cm paino nyt jku 68kg kiitos

Se edellis kesäne valmennus katkesi siihe sairastelu kierteeseen ja mave oli 130kgl 3 kyykky 90kgl 1 Penkki jku 70kg ja tosiaan tuli tenniskyynärpää tulehdus vasempaan kyynerpäään nyt sitä ei oo enää
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Back
Ylös Bottom