Deleted member 133729
Eipä taida olla käytännön merkitystä perus kuntoilijalle. Oman maun ja rytmin mukaan. Ja kaikkea voi hieno säätää lennosta milloin tahansa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Suht. aloittelija itsekin olen mutta tuo on kyllä niin paskapuhetta kuin olla voi. Ei pienintäkään tekemistä todellisuuden kanssa, edes etäisesti. Nämä on täysin yksilöllisiä hommia tietysti, ei voi vetää mitään päätelmiä että taustasta ja fyysisistä ominaisuuksista riippumatta jokin tietty rauta nousisi tietyn ajan päästä. Joku luonnostaan riski ja vahva voikin ottaa 140 muutaman kuukauden treenillä, mutta hyvin harva.Facebookissa tuli nyt vastaan kommenttia joka alkoi mietityttää. Kommentti kuului siis näin,
" kun normi penkki tulos on ihan muutaman viikon ehkä noin kuukauden harjoittelulla saa sen oman painonsa ja kyykkyyn pätee suunnilleen sama homma "
Itse siis 32v, ylipainoisena, ei ikinä painonnostoharjoitteita tehneenä ja joku alkaa kommenteissaan dumaamaan tälläistä (sain siis nostettua omaa penkkiä sarjassa kuukauden aikana 40 -> 55kg, ykköstä en ole testannut).
Aika satavarma olen että tyyppi on perus "grillitappelutyyppiä" mutta haluaisin nyt joidenkin oikeasti tietävien kommenttia asiaan myöskin. Sama kommentoija mm. väitti että 140kg nousee muutaman kuukauden treenaamisella penkistä ihan normaaliltakin ihmiseltä. Ja kyllä, tämä liittyi Robben 140kg penkkiennätykseen ja sieltä kommentointikentästä tämän poiminkin.
Mitä mieltä olette että pitäisikö alkaa tekemään golden sixiä vai jotain muuta yksijakoista ohjelmaa esim.tälläistä
1.takakyykky/mave 3x6
2.penkkipunnerrus 3x6
3.leuanveto myötäote/vastaote x3
4.pystäri 3x6 tai vaikka 3x8
5.vatsat liikkeitä vaihdellen
Taustoista vielä sen verran että 2 vuotta tullut käytyä salilla ja ei se yhtään kyllä siltä näytä johtuen tosi paskoista tekniikoista ja myös alussa tosi heikosta syömisisestä sekä kun lueskellut paljon täällä näitä viestejä eri aiheissa niin huomannut myös sen että alussa tuli kikkailtua aivan liikaa jota aloittelija ei tarvitse kehittyäkseen vaan raskaita perusliikkeitä joissa nostetaan sarjapainoja.tän korona viruksen takia en ole päässyt käymään salilla,viimeksi käynyt joskus helmikuussa eli siis tammikuun alussa aloitin starting strenghtin ja katoin kaikki tekniikat kuntoon.sitä kun tein niin kyykyssä nousi ihan ok sarjapainot ja mavessa mutta penkissä ei päässyt sarjapainot kehittymään kun piti tekniikkaa siinä vielä harjoitella.mavessa parhaimmat sarjapainot oli joku 65-70kg.tätä ohjelmaa en halua jatkaa koska se alkoi kyllästyttää ja meni jonkun aikaa aina että pääs koviin treeneihin kiinni.En tiedä jaksoiko kukaan lukea tänne asti ,mutta toivottavasti joku ainakin ja kiitos jo etukäteen vastauksistatavoite siis saada lihasta mutta voimaakin myös siinä sivussa
Tehe miten koet luonnolliseksi ja kuhan oot liikkeen aikana suht ryhdikkäästi eikä mitään rimpuilua. Pakaroita ei kyllä mitenkään erityisesti tarvitse jännittää kuhan se ryhti on hyvä.Aika tyhmä kysymys mutta olisin kiitollinen jos joku viitsisi vastata eli kun hauis kääntöjä tehdessä itse olen tehnyt nyt mutkatangolla niin kuuluko sitä liikettä tehdessä jännittää pakara lihaksia.vatsalihaksiahan kuuluu jännittää kun liikkeen ala asennonna otan hapen niin siinä laittaa vatsat tiukaks ja sitten kun tanko on ylhäällä niin puhalla hapet ulos ja vatsoiden jännitys lakkaa ja sitten kun tanko on alhaalla niin sama homma?
Pakaroiden jännittäminen antaa pitoa keskikroppaan joka liikkeessä. Monilla valmennus kursseilla opetetaan asia seisten tehtävisä liikkeissä. Varsinkin pysty ja tukkipunnerruksessa iso merkitys. Eli jännitä ihmeessäAika tyhmä kysymys mutta olisin kiitollinen jos joku viitsisi vastata eli kun hauis kääntöjä tehdessä itse olen tehnyt nyt mutkatangolla niin kuuluko sitä liikettä tehdessä jännittää pakara lihaksia.vatsalihaksiahan kuuluu jännittää kun liikkeen ala asennonna otan hapen niin siinä laittaa vatsat tiukaks ja sitten kun tanko on ylhäällä niin puhalla hapet ulos ja vatsoiden jännitys lakkaa ja sitten kun tanko on alhaalla niin sama homma?