M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Eipä taida olla käytännön merkitystä perus kuntoilijalle. Oman maun ja rytmin mukaan. Ja kaikkea voi hieno säätää lennosta milloin tahansa.

Ehkä tyhmä kysymys, mutta siis teen tällä hetkellä push-pull-legs-lepo -ohjelmalla. Teen joka toisella treenillä voimareeniä ja toisella volyymia. Kannattaako molemmilla kerroilla olla samat liikkeet? Vaihtelee vain sarjojen/toistojen määrää, vai myös liikkeitä? Jalkapäivinä teen pientä vaihtelua liikkeissä mutta mites esim yläkroppa

Riippuu kauanko aiot tolla jaolla vetää sekä mikä tuntuu parhaalta. Jos noudatat jotain suht järkevää rytmiä ärsykevaihteluissa niin ei ole mitään väliä kummalla tavalla yhden kierron teet ohjelmaa. Jos aiot tehdä samaa myös kuukausina 4-6 ja + niin sitten ota eri liikkeet joko nyt tai 2-3kk kohdalla toiseen treeniin. Saatat jopa kehittyä paremmin jos hiot vaan samoja liikkeitä lyhyellä aikavälillä kuin liikaa säätämällä, liian pitkään samaa taas junnaa kehityksen.

Treenailin tossa puoli vuotta niin, että tein jokaisen sarjan failureen asti, kunnes vasta tänä päivänä tajusin ettei tee hyvää. Onko tuo mahdollisesti nyt tuhonnut jotain ja miten ylipäätään jatkossa kannattaa failureen asti treenata? Kuinka usein jne..

Failureen treenaaminen toimii kuin häkä jos sarjojen määrä on riittävän alhainen. Monille riittää jopa yksi sarja / lihasryhmä failureen ja kehitystä tulee. Ei sitä failurea pelätä tarvitse jos vaan työmäärä on sovitettu sarjojen kovuuteen. Jos jostain syystä tahdot saada lähes saman tuloksen suuremmalla työllä ja viettää salilla enemmän aikaa, niin ltee useita löysiä sarjoja ja tee vaan liikkeen / lihasryhmän vika sarja failureen :P

Ei sillä mitään tuhottu ole, mutta voiman kasvatuksessa niillä feiluilla ei oo tarvetta ja lihaskin kasvaa kyllä ilman jatkuvaa loppuun asti hakkaamista. Tässä nyt taas ei mitään taustaa annettu eikä tavoitteistakaan mitään hajua onko kyseessä yleisurheiluja, hiihtäjä, voimanostaja, bodari vai mikä...

Lähinnä ne ylitiukat sarjat aiheuttaa palautumisen kanssa ongelmia ja joutuu jopa treenaan harvemmin. Omassa jengissä kaikkein suurimmat ja vahvimmat nostajat tekee erittäin harvoin sarjoja loppuun asti.

Semmonen perusmeno vois olla joka toinen kuukausi hieman ärsykevaihtelun ja tasotestin ominaisuudessa vetää tappiin asti. Eli jos aatellaan, että viikossa tulis vaikka pari kyykkytreeniä, 2 kk:ssa niitä olis 16 ja vain yks feiluun. Ei paljoa ei.

Mutta... usein se pari feilusarjaa on monien mielestä helpompaa treeniä kuin esim 6x6 jättäen joka sarjaan pari varaa, mutta joka ainoaan toistoon vahva fokus noston räväkkyyteen.

Mitä mieltä olette että pitäisikö alkaa tekemään golden sixiä vai jotain muuta yksijakoista ohjelmaa esim.tälläistä
1.takakyykky/mave 3x6

2.penkkipunnerrus 3x6

3.leuanveto myötäote/vastaote x3

4.pystäri 3x6 tai vaikka 3x8

5.vatsat liikkeitä vaihdellen

Taustoista vielä sen verran että 2 vuotta tullut käytyä salilla ja ei se yhtään kyllä siltä näytä johtuen tosi paskoista tekniikoista ja myös alussa tosi heikosta syömisisestä sekä kun lueskellut paljon täällä näitä viestejä eri aiheissa niin huomannut myös sen että alussa tuli kikkailtua aivan liikaa jota aloittelija ei tarvitse kehittyäkseen vaan raskaita perusliikkeitä joissa nostetaan sarjapainoja.tän korona viruksen takia en ole päässyt käymään salilla,viimeksi käynyt joskus helmikuussa eli siis tammikuun alussa aloitin starting strenghtin ja katoin kaikki tekniikat kuntoon.sitä kun tein niin kyykyssä nousi ihan ok sarjapainot ja mavessa mutta penkissä ei päässyt sarjapainot kehittymään kun piti tekniikkaa siinä vielä harjoitella.mavessa parhaimmat sarjapainot oli joku 65-70kg.tätä ohjelmaa en halua jatkaa koska se alkoi kyllästyttää ja meni jonkun aikaa aina että pääs koviin treeneihin kiinni.En tiedä jaksoiko kukaan lukea tänne asti ,mutta toivottavasti joku ainakin ja kiitos jo etukäteen vastauksista :) tavoite siis saada lihasta mutta voimaakin myös siinä sivussa

Facebookissa tuli nyt vastaan kommenttia joka alkoi mietityttää. Kommentti kuului siis näin,

" kun normi penkki tulos on ihan muutaman viikon ehkä noin kuukauden harjoittelulla saa sen oman painonsa ja kyykkyyn pätee suunnilleen sama homma "

Itse siis 32v, ylipainoisena, ei ikinä painonnostoharjoitteita tehneenä ja joku alkaa kommenteissaan dumaamaan tälläistä (sain siis nostettua omaa penkkiä sarjassa kuukauden aikana 40 -> 55kg, ykköstä en ole testannut).

Aika satavarma olen että tyyppi on perus "grillitappelutyyppiä" mutta haluaisin nyt joidenkin oikeasti tietävien kommenttia asiaan myöskin. Sama kommentoija mm. väitti että 140kg nousee muutaman kuukauden treenaamisella penkistä ihan normaaliltakin ihmiseltä. Ja kyllä, tämä liittyi Robben 140kg penkkiennätykseen ja sieltä kommentointikentästä tämän poiminkin.

Facebookissa tuli nyt vastaan kommenttia joka alkoi mietityttää. Kommentti kuului siis näin,

" kun normi penkki tulos on ihan muutaman viikon ehkä noin kuukauden harjoittelulla saa sen oman painonsa ja kyykkyyn pätee suunnilleen sama homma "

Itse siis 32v, ylipainoisena, ei ikinä painonnostoharjoitteita tehneenä ja joku alkaa kommenteissaan dumaamaan tälläistä (sain siis nostettua omaa penkkiä sarjassa kuukauden aikana 40 -> 55kg, ykköstä en ole testannut).

Aika satavarma olen että tyyppi on perus "grillitappelutyyppiä" mutta haluaisin nyt joidenkin oikeasti tietävien kommenttia asiaan myöskin. Sama kommentoija mm. väitti että 140kg nousee muutaman kuukauden treenaamisella penkistä ihan normaaliltakin ihmiseltä. Ja kyllä, tämä liittyi Robben 140kg penkkiennätykseen ja sieltä kommentointikentästä tämän poiminkin.
Suht. aloittelija itsekin olen mutta tuo on kyllä niin paskapuhetta kuin olla voi. Ei pienintäkään tekemistä todellisuuden kanssa, edes etäisesti. Nämä on täysin yksilöllisiä hommia tietysti, ei voi vetää mitään päätelmiä että taustasta ja fyysisistä ominaisuuksista riippumatta jokin tietty rauta nousisi tietyn ajan päästä. Joku luonnostaan riski ja vahva voikin ottaa 140 muutaman kuukauden treenillä, mutta hyvin harva.

Ja hyvinhän sulla on tuo penkki noussut.

San ny sää! Olin dietillä ja pudotin painoa aikalailla mutta n. 10kg on vielä ylimääräistä... Lihaksia haluaisin alkaa kasvattaa mutta mietin et jatkanko dieettiä vielä niin et lähtisi tuo kymppi vai alanko treenaamaan? Ja jos olette sitä mieltä et treenaamaan niin miten tässä kuuluisi alkaa treenaa ja syömään? Olen 178cm ja painoa on nyt 110kg eli reppu on tuossa edessä vielä..

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Älä turhaa stressaa painon kanssa. Noin pieni määrä ylipainoa kuluu kyllä pois kun rupeat treenaamaan.
Sun on kivempi katsoa itseäs peilistä kireämmässä kunnossa kun on lihasta alla.

Selvitä energian tarve laskurilla, tai onko sulla joku urheilukello. Siisti syömistä niin että syöt alkuun vaikka sen mitä kulutat. Jätä pois sokeri, syö rehuja puoli kiloa päivässä eli melkein joka aterialla.

Syö aamupalaa, lounas, mahdollisesti välipala, päivällinen ja iltapala. Hiilareita enemmän iltaan ja varsinkin treenin jälkeen Joka aterialla proteiinia. Ja juo 2 litraa vettä. Treeniä kolme kertaa viikossa. Katso 3-6 kk ja ota alkumitat ja kuvat niin huomaat jo tuloksia.

Mitä mieltä olette että pitäisikö alkaa tekemään golden sixiä vai jotain muuta yksijakoista ohjelmaa esim.tälläistä
1.takakyykky/mave 3x6

2.penkkipunnerrus 3x6

3.leuanveto myötäote/vastaote x3

4.pystäri 3x6 tai vaikka 3x8

5.vatsat liikkeitä vaihdellen

Taustoista vielä sen verran että 2 vuotta tullut käytyä salilla ja ei se yhtään kyllä siltä näytä johtuen tosi paskoista tekniikoista ja myös alussa tosi heikosta syömisisestä sekä kun lueskellut paljon täällä näitä viestejä eri aiheissa niin huomannut myös sen että alussa tuli kikkailtua aivan liikaa jota aloittelija ei tarvitse kehittyäkseen vaan raskaita perusliikkeitä joissa nostetaan sarjapainoja.tän korona viruksen takia en ole päässyt käymään salilla,viimeksi käynyt joskus helmikuussa eli siis tammikuun alussa aloitin starting strenghtin ja katoin kaikki tekniikat kuntoon.sitä kun tein niin kyykyssä nousi ihan ok sarjapainot ja mavessa mutta penkissä ei päässyt sarjapainot kehittymään kun piti tekniikkaa siinä vielä harjoitella.mavessa parhaimmat sarjapainot oli joku 65-70kg.tätä ohjelmaa en halua jatkaa koska se alkoi kyllästyttää ja meni jonkun aikaa aina että pääs koviin treeneihin kiinni.En tiedä jaksoiko kukaan lukea tänne asti ,mutta toivottavasti joku ainakin ja kiitos jo etukäteen vastauksista :) tavoite siis saada lihasta mutta voimaakin myös siinä sivussa

No lähinnä tuota mitä kirjoitit + mitä ite tykkään tehdä tai ehdotella niin jaa tuo kahtia vielä?
Saat paremman panostuksen punnerruksiin ja ei ole niin outoa punnertaa tuplat selkään verrattuna jos tekee leuat molemmissa treeneissä, otetta vaihtaen.

1: Penkki, Kyykky, Leuat(vastaote), Istumaannousut
2) Pystypunnerrus, Mave, Leuat(myötäote), Jalannostot

Tai jos epäilet että selkä jaksaa niin tuo itse ehdottamasi + kulmis toiseksi selkäliikkeeksi, jalkaliikkeet sitten vaikka 2x viikossa kyykkyjä ja 1x vetoa/tai pelkkiä kyykkyjä jaloille, kyllä niinkin pärjää yhden treenijakson.

Tuliskohan tolla tulosta esim.sillein että jouluna olis jo näkyviä tuloksia .mitat :175cm ja 58kg ja varmaan liikkeiden järjestys niin että kyykyllä ja mavella aina alottaa treenin

Aika tyhmä kysymys mutta olisin kiitollinen jos joku viitsisi vastata eli kun hauis kääntöjä tehdessä itse olen tehnyt nyt mutkatangolla niin kuuluko sitä liikettä tehdessä jännittää pakara lihaksia.vatsalihaksiahan kuuluu jännittää kun liikkeen ala asennonna otan hapen niin siinä laittaa vatsat tiukaks ja sitten kun tanko on ylhäällä niin puhalla hapet ulos ja vatsoiden jännitys lakkaa ja sitten kun tanko on alhaalla niin sama homma?

Aika tyhmä kysymys mutta olisin kiitollinen jos joku viitsisi vastata eli kun hauis kääntöjä tehdessä itse olen tehnyt nyt mutkatangolla niin kuuluko sitä liikettä tehdessä jännittää pakara lihaksia.vatsalihaksiahan kuuluu jännittää kun liikkeen ala asennonna otan hapen niin siinä laittaa vatsat tiukaks ja sitten kun tanko on ylhäällä niin puhalla hapet ulos ja vatsoiden jännitys lakkaa ja sitten kun tanko on alhaalla niin sama homma?
Tehe miten koet luonnolliseksi ja kuhan oot liikkeen aikana suht ryhdikkäästi eikä mitään rimpuilua. Pakaroita ei kyllä mitenkään erityisesti tarvitse jännittää kuhan se ryhti on hyvä.

Pakaroiden jännittäminen antaa pitoa keskikroppaan joka liikkeessä. Monilla valmennus kursseilla opetetaan asia seisten tehtävisä liikkeissä. Varsinkin pysty ja tukkipunnerruksessa iso merkitys. Eli jännitä ihmeessä👌

Tiedän että nämä brenkkujutut on urpoja muttei tämä mikään trolli kuitenkaan:

Kova rutistus takana joka vaatisi kunnon palautumista mutta ajauduin viihteelle yllättävien yövieraiden ylipuhumana. Kannattaako silti mättää sitä rahkaa ja jauhoa naamaan vai viekö alkoholi kaiken protskun imeytymisen? Mitä kannattaa mättää jos näin käy? (Kai tästäkin aiheesta jotain tutkimuksia on. En osaa tai ehdi googlata).

muoks. Olen on/off. Siksi tänne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom