M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mistä kannattaa ostaa/tilata hyvät ja edulliset kyykky/mavekengät? Netti on kauppoja täynnä ja kivijalkakaupat päälle. Ootteko törmänneet viimeaikoina koviin tarjouksiin, tai muuten hyvään hinta-laatu-suhteen kenkiin? Muutaman kympin monot.

Haetko spesifisti kyykkyyn ja maastavetoon tehtyjä kenkiä (pohja suht' matala)? Tulisiko kengät molempiin nostoihin tai kyykkäilyyn kiilapohjaiset painonnostokengät (Esim. Adidas powerlift, jotka tosin on aika tyyriinpuoleiset)?

Olen itse käyttänyt tasapohjaisia tennareita/kumitossuja - tällä hetkellä Puman tennarit (nämä oli Prismasta ostetut, suht' edulliset, olisiko ollut n. 40€). Itset tykkään tasapohjaisista kengistä (joissa on jäykähkö pohja ilman joustoa/geelipohjaa tms.) kyykätessä ja vetäessä ja tennarit on ollet itselle hyvät - noissa on myös suht hyvä pito. Myös Conversella on vastaavia kenkiä.

Ei oo niin justiinsa. Jotkut jämäkät ja tulevat ja suht edulliset perus kengät. Yleensähän halpa ja hyvä myydään eri paketeissa, mutta joskus löytyy myös ns. "Hyväostos" kamaa. Tällä hetkellä käytössä jotkut Lidlin kumilötköt, joten kyykyn ja maven hoidan sukkasilleen.

Ei oo niin justiinsa. Jotkut jämäkät ja tulevat ja suht edulliset perus kengät. Yleensähän halpa ja hyvä myydään eri paketeissa, mutta joskus löytyy myös ns. "Hyväostos" kamaa.

Tietenkin riippuu kyykkytyylistä ja jalan mallista, mikä on hyvä ja mikä ei, mutta esim. Adidas Powerlift II tai III on melko edullinen, asiallinen ja perustreenaajalle yleensä toimiva peruskenkä. Ainakin Budgetsportissa niitä on usein nähnyt hyllyssäkin alta satasella ja nettikaupoista löytyy tarjouksia aika helposti vähän googlettelemalla.

Tällä hetkellä käytössä jotkut Lidlin kumilötköt, joten kyykyn ja maven hoidan sukkasilleen.

Mavessa se sukkasillaan tekeminen on pidemmänkin päälle ihan varteenotettava vaihtoehto.

Elikkäs olen nyt saanut ensimmäisen dieettini siinä pisteessä että paino on pudonnut noin 13kk 102kgsta 67kg. Pituutta 175 ja ikää 15v. Tässä on vaan sellainen tenkkapoo että vaikka rasvaa ei enää kovinpaljoa olekkaan, nii esim kaikki keskivartalo rasva näyttää paljon enemmältä pudotuksen takia tulleesta löysästä nahasta johtuen. Eli kondis ei ole vielä kovin skarppi siinä suhteessa mutta keho alkaa jo näyttää uupumisenmerkkejä ja tulokset haluaisi kyllä nousuun. Elikkä aloittaako erittäin maltillinen plussa/reverse vai dieetata vielä muutama kilo alaspäin.

Viimeksi muokattu:
Elikkä aloittaako erittäin maltillinen plussa/reverse vai dieetata vielä muutama kilo alaspäin.

Hyvä painonpudotus on jo alla, onnitelut siitä, mutta olet vielä nuori ja kasvavassa iässä, joten, vaikka varmasti ja ymmärrettävästi haluaisitkin mahdollisimman pian kropan tavoitekuosiin, kannattaa ajatella pidemmällä tähtäimellä, olla turhaan rasittamatta itseään liikaa millään överiksi vedetyillä dieeteillä ja ottaa ennemmin ilo irti siitä, kun treeneissä pitäisi tulla kehitystä hyvää tahtia vielä pitkään. Kunnon rantakuntoon ehdit muutaman vuoden päästäkin ja sitä parempaan sellaiseen, kun olet aikasi järkevästi ja rauhallisesti kasvattanut lihoja ja voimatasoja etkä jojoillut edestakaisin tai kitudieetannut liikaa iässä, jossa keho tarvitsee reilusti energiaa jo pelkkään normaaliin kasvamiseen, treenin tuomasta lisäenergiantarpeesta puhumattakaan.

Koska salilla käyminen saattaa mennä niinkin myöhäiseksi kuin 19-21 startti, niin mitenkä parhaiten saa energiaa reeniin tankattua?

Palautusjuoma on iisibiisi ja treenin aikana miettinyt esim. Fairing Sloow Carbs+, että jaksaa. Eniten vaan mietityttää, että mitä ennen reeniä? Pari banaania nassuun?

EDIT: toki hyvä ruokavalio, mutta onko joku spesifinen tuote olemassa ennen treeniä jota kannattaa ottaa, kun väsy painaa ja energiat vähissä (pl. kofeiini tai perus "piristävät" jauhot/kapselit).

Tänks taas :)

Tarkoituksena olisi aloittaa saleilu uudestaan kolmen vuoden tauon jälkeen niin mikä olisi hyvä ohjelma massan kasvatukseen? Muuta urheilua on tullut harrasteltua tauon aikana mutta armeijassa viimeistään katosi lihakset silavan alle ja peruskunto nousi paljon.

Tarkoituksena olisi aloittaa saleilu uudestaan kolmen vuoden tauon jälkeen niin mikä olisi hyvä ohjelma massan kasvatukseen? Muuta urheilua on tullut harrasteltua tauon aikana mutta armeijassa viimeistään katosi lihakset silavan alle ja peruskunto nousi paljon.
Varmaan joku 1-jakoinen, Starting strenght tai Golden six tms.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Eli ihan nopee kyssäri, eli onko olemassa estettä sille että kyykkää mutkatangolla?

Se melko varmasti asettuu selkään aivan paskasti eikä se pituutensa puolesta mahdu mihinkään järkevään räkkiin niin että sen saisi selkään painojen kanssa. Eiköhän siinä ole kaksi syytä riittävästi unohtaa idea. Toki, jos varta vasten haluaa vain kyykkäillä tyhjällä mutkatangolla vaikkei siitä hyötyä olisikaan niin mikäs sen estäisi.

Koska salilla käyminen saattaa mennä niinkin myöhäiseksi kuin 19-21 startti, niin mitenkä parhaiten saa energiaa reeniin tankattua?

Palautusjuoma on iisibiisi ja treenin aikana miettinyt esim. Fairing Sloow Carbs+, että jaksaa. Eniten vaan mietityttää, että mitä ennen reeniä? Pari banaania nassuun?

EDIT: toki hyvä ruokavalio, mutta onko joku spesifinen tuote olemassa ennen treeniä jota kannattaa ottaa, kun väsy painaa ja energiat vähissä (pl. kofeiini tai perus "piristävät" jauhot/kapselit).

Tänks taas :)
Huomisen hiilarit syöt tänään, ei ne ehdi ennen treenia lihaksiin asti.

Salilla jossa aloitin oli hieman rajallinen määrä tankoja niin kerran kun se ainoa suora tanko oli varattu koitin mavea mutkatangolla, oli muuten harvinaisen paska idea.

Moro, oon pienestä pitäen kattonu et faija on täällä käyny ja aattelin ite nyt vihdoin kans rekisteröityy ku salille vihdoin saan kortin.

Eli Tiistaina salille ekaa kertaa, joskus pikkupoikana pyöriny faijan mukana salilla mut salista en oikeestaa enempää muistakkaa, oon tosi laiha pituuteen verrattuna ja tässä nyt jo 2. bulkkipäivä meneillään.

Alotuspaino ja pituus: 51kg & ~175cm
Tän hetkinen paino: 52kg

Mulla ois pari kysyttävää saliin liittyen.

Mitä mä nyt sit huomenna teen siellä, mistä mä alotan? Mul ei oo mitään hajuu mistä mun oikeestaan pitäs siellä alottaa ja millä painoilla? Onko jotain 'lisäravinteita' tai muita jauhemaisia mitä mun kannattais ostaa käyttöön.

Kiitos

Viimeksi muokattu:
^Eti Starting strength -ketju ja lue se läpi, niin tiedät mitä pitää huomenna tehdä.

Mun kysymys, monitahoinen sellainen: kiinnostais osallistua voimanostokisoihin esim. vuodenvaihteen jälkeen. Mitä pitää tehdä? En tunne ketään piireistä. Omaa treeniä oon tehny vajaan puoli vuotta. Jonkun seuran alla ilmeisesti täytyy kilpailla? Hyväksytyt varusteet pitää hankkia. Suunnitella ohjelma. Kaikenlaista. Osaako joku heittää mulle hyviä vinkkejä? En edes löytänyt mistään kalentereista ensi vuoden kisoja, niitä ei varmaan vielä oo lyöty lukkoon?

^Eti Starting strength -ketju ja lue se läpi, niin tiedät mitä pitää huomenna tehdä.

Joo, vain vilkaisu yhteen ketjuun nyt iltapuhteeksi ja sitten huomenna riveä tekemään vaikka kyseessä on selvästi todella nuori kaveri, joka ei ilmeisesti ole ikinä levytankoon koskenutkaan. Ja seuraavalla kerralla tietysti vain lisää rautaa tankoon kuten SS sanoo, nyt ollaan oikein hyvien ideoiden äärellä.

Mitä mä nyt sit huomenna teen siellä, mistä mä alotan? Mul ei oo mitään hajuu mistä mun oikeestaan pitäs siellä alottaa ja millä painoilla?

Jos ei oikeasti ole mitään hajua kuinka aloittaa, niin ekalla kerralla kannattaa vain varovasti kokeilla salillasi olevia laitteita ja liikkeitä, jotka mahdollisesti tiedät. Painoja sen verran kuin hyvältä tuntuu, mieluummin liian vähän kuin liikaa. Samalla tavalla voi ihmetellä ja kokeilla parikin kertaa, mutta siinä välissä sitten kaivelet täältä, muualta netistä tai joltain osaavalta neuvojalta jos sellaisia on tarjolla jonkin simppelin ja itsestäsi asialliselta tuntuvan ohjelman ja foorumihakua, youtubea ja googlea käyttäen selvität kuinka ne liikkeet tehdään ja alat opettelemaan niitä niin että parin viikon sisään, kun tiedät millaisia välineitä salillasi on tarjolla, olet vähän opetellut liikkeitä ja sinulla on ohjelma, alat treenaamaan sen ohjelman mukaan, siinä sivussa oppimaan ne liikkeet kunnolla ja vähitellen lisäämään painoja. Alkuun pääseminen ja kropan totuttaminen treeniin aivan tyhjästä ottaa vähintään viikkoja, mutta kun homma alkaa sujua niin tuloksia pitäisi tulla alussa hyvinkin. Alusta asti on silti hyvä pitää mielessä, että missään mielessä oikeasti hyvään kuntoon pääseminen on vuosien eikä kuukausien projekti, joten kärsivällisyyttä pitää olla mukana.

Onko jotain 'lisäravinteita' tai muita jauhemaisia mitä mun kannattais ostaa käyttöön.

Ei toistaiseksi.

Muutaman vuoden liikkumattomuuden jälkeen motivaatio saliharjoitteluun puhkesi yllättäen ja tämän viikon maanantaina ensimmäinen treeni Arnoldin G6:lla vedetty. Tänään olisi vuorossa viikon toinen treeni, mutta osa kropasta huutaa vielä hoosiannaa edellisestä.

Olisiko parempi antaa kropan palautua kunnolla ennen seuraavaa treeniä? Ongelmia tuottanee lähinnä vatsalihakset ja reidet jotka tuntuvat olevan todella jumissa. Olisiko mitää järkeä vaihtoehtoisesti tehdä muut liikkeet normaalisti ja jättää reidet ja vatsalihakset vähemmälle huomiolle tai jättää kokonaan pois?

Muutaman vuoden liikkumattomuuden jälkeen motivaatio saliharjoitteluun puhkesi yllättäen ja tämän viikon maanantaina ensimmäinen treeni Arnoldin G6:lla vedetty. Tänään olisi vuorossa viikon toinen treeni, mutta osa kropasta huutaa vielä hoosiannaa edellisestä.

Olisiko parempi antaa kropan palautua kunnolla ennen seuraavaa treeniä? Ongelmia tuottanee lähinnä vatsalihakset ja reidet jotka tuntuvat olevan todella jumissa. Olisiko mitää järkeä vaihtoehtoisesti tehdä muut liikkeet normaalisti ja jättää reidet ja vatsalihakset vähemmälle huomiolle tai jättää kokonaan pois?
Jos ne oikeesti on kosketusarat, jätä kyykky pois ja tee seuraavalla kerralla. :)

Moro, oon pienestä pitäen kattonu et faija on täällä käyny ja aattelin ite nyt vihdoin kans rekisteröityy ku salille vihdoin saan kortin.

Eli Tiistaina salille ekaa kertaa, joskus pikkupoikana pyöriny faijan mukana salilla mut salista en oikeestaa enempää muistakkaa, oon tosi laiha pituuteen verrattuna ja tässä nyt jo 2. bulkkipäivä meneillään.

Alotuspaino ja pituus: 51kg & ~175cm
Tän hetkinen paino: 52kg

Mulla ois pari kysyttävää saliin liittyen.

Mitä mä nyt sit huomenna teen siellä, mistä mä alotan? Mul ei oo mitään hajuu mistä mun oikeestaan pitäs siellä alottaa ja millä painoilla? Onko jotain 'lisäravinteita' tai muita jauhemaisia mitä mun kannattais ostaa käyttöön.

Kiitos

Tota...jos sun faija on kova treenaamaan niin kysele häneltä jeesiä. Lisäravinteita et tarvitse, syö vain monipuolisesti ja paljon.

Moi, oon 17v ja alotin salin viimeviikolla. Tänään oli eka kunnon treenipäivä ja huomasin et heti kun oikee käsi meni kunnon rasitukselle ja koitin tämmösessä rintalaitteessa vetää painoo kohti rintaa niin oikee käsi rupes tosi kieroon menemään ja tuntu tosi ilkeeltä. En tiiä miten paremmin voisin selittää mut ei normaalisti taittunut rintaa vasten vaan vähän vinossa. Mistä tää vois johtua?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom