Noniin, tyhmää tyhmempi kysymys mut tuleepa kysyttyä.
Teen elaston 2-jakosta. Treeniin kuluu n.30-50 min. Mun mielestä aika vähän. (?) Teenkö jotain väärin? Varsinkin noi puolen tunnin rykäsyt tuntuu niin pätkiltä.

Noniin, tyhmää tyhmempi kysymys mut tuleepa kysyttyä.
Teen elaston 2-jakosta. Treeniin kuluu n.30-50 min. Mun mielestä aika vähän. (?) Teenkö jotain väärin? Varsinkin noi puolen tunnin rykäsyt tuntuu niin pätkiltä.
Lasketko treeniin lämppärit? Joka tapauksessa ei toi kuulosta huonolta, jos on hyvä peruskunto ja ei olla vielä päästy niihin "maksimi"/raskaisiin painoihin, joissa sarjatauot venyy 1-2 minsasta 3-5 minsaan.

Lasketko treeniin lämppärit? Joka tapauksessa ei toi kuulosta huonolta, jos on hyvä peruskunto ja ei olla vielä päästy niihin "maksimi"/raskaisiin painoihin, joissa sarjatauot venyy 1-2 minsasta 3-5 minsaan.
En laskenut lämpöjä enkä jäähdyttelyjä mukaan. Kiva kuulla, et on ihan ok! Mulla tosiaan on sarjatauot tosi lyhkäsiä, kun ei oo ollut tarvetta pidemmille.

Hei! lauantaina mulla nyrjähti nilkka sählypelissä, nilkka turposi ja oli todella kipeä, keppien kans kävelin pari päivää. Parantuminen on tapahtunut paljon nopeammin kuin kuvittelin sen tapahtuvan, käytännössä onnettomuudesta on nyt siis neljä vuorokautta ja pystyn jo kävelemään lähes normaalisti ilman keppejä. (Keppejä en tarvi siis enää ollenkaan)

Kysymys kuuluukin että milloin voi aloittaa taas jalkatreenit ja miten ne kannattaa toteuttaa? Siis kannattaako tehdä pohjeliikkeitä ja prässiä? entä milloin uskaltaa mennä kyykkäämään? Milloin uskaltaa kyykätä isommilla romuilla ku olisi tavoitteena voiman ja lihaksen kasvatus? Milloin uskaltaa taas aloittaa venyttelyn? Milloin uskaltaa juosta juoksumatolla?

Elikkäs noin 4kk on tullut treenailtua aktiivisesti ja paino tosiaan noussut tässä ajassa 57kg-73kg mutta nyt alkanu tökkiin "jostain" syystä toi painon nousu vaikka kalorimäärää nostanu painon mukaan kokoajan :D

mitat on 178cm / 73kg ja kyselisin onko jotain kikkaa tai pro tippei miten lähtee vetää tästä 73-80kg vaikka sitten sikailemalla ne?

lyön täs nyt jotain sarjapainojaki että miten kehittynyt täs ajas ja jotain sanaa vois sanoa että miten teidän mielestä sujunu tää homma :D

Penkki 4x6 about 50kg-70kg ja penkkiykkönen oli 1.5kk sit 85kg
Vinopenkki 2x8 30kg-50kg
Scott-hauiskääntö kp 2x8 noin 7kg - 12kg

Kyykky 4x6 40kg-70kg < vissii kusinen verrattuna muihin
Prässi 3x8 70kg-120kg

Pystypunnerrus 3x6 10kg-20kg
vipunostot sivulle 4x6 6kg-12kg

Maastaveto 4x6 60kg-110kg
SJMV 2x8 80kg-130kg

Mitään muuta pro-tippiä en anna kuin sen, että älä sikaile painoa ylös väkisin. Se lihas ei siellä alla kasva yhtään sen nopeampaa vaikka miten väkisin itseäsi syöttäisit.

Voiko rasvaa syödä liikaa bulkilla? Tilanteessa, jossa proteiinia tulee 2g/painokilo, kalorit 3400 joten hiilareitakin mahtuu reilusti. Aina sanotaan että 1g rasvaa/painokilo, mutta onko varsinaista haittaa jos ylittyy, esim. 1.5g /painokilo?

Olen yrittänyt voimaa kasvattaa tekemällä lyhyitä sarjoja kyykkyä, mavea ja penkkiä. Mutta tuntuu että voimaa ei vain tule. Auttaisiko jonkinlainen lihasten hermotuksen parantaminen siihen että voimaa alkaisi tulla? (Olen siis ymmärtänyt että hermotus tarkoittaa jonkinlaista lihaksen aktivointia ja tumtuman parantamista) Jos tämä hermotus auttaa asiaan niin miten se pitäisi toteuttaa? Mitä pitää tehdä?

Olen yrittänyt voimaa kasvattaa tekemällä lyhyitä sarjoja kyykkyä, mavea ja penkkiä. Mutta tuntuu että voimaa ei vain tule. Auttaisiko jonkinlainen lihasten hermotuksen parantaminen siihen että voimaa alkaisi tulla? (Olen siis ymmärtänyt että hermotus tarkoittaa jonkinlaista lihaksen aktivointia ja tumtuman parantamista) Jos tämä hermotus auttaa asiaan niin miten se pitäisi toteuttaa? Mitä pitää tehdä?

Kerropas vähän tarkemmin, mitä on tehty ja mitkä ovat parhaat tulokset sarjoissa ja ykkösissä niin tuohon voi vastatakin jotain.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kerropas vähän tarkemmin, mitä on tehty ja mitkä ovat parhaat tulokset sarjoissa ja ykkösissä niin tuohon voi vastatakin jotain.
Olen siis treenannu kolmijakoisella sillä tavalla että "voimaliikkeet" eli kyykky, penkki ja mave tehdään treenin alussa. Jalkatreenissä teen kyykyn, rinta/kädet -treenissä penkin ja olkapäät/selkä -treenissä maven. Olen siis tehnyt nämä voimaliikkeet 3x3 periaatteella, mutta viimeisellä sarjalla teen niin monta toistoa kuin tulee. Kun yksin treenaan niin kyykyssä en oo uskaltanu ykkösiä ottaa mutta 92,5 kilolla olen tehnyt nelosen. Mavessa ykkönen on tullut 120 kilolla ja nelonen 110kg. Viime treenissä penkissä tuli kakkonen 67,5 kilolla.

Olen siis suht. aloittelija niin ei oo voimaa paljoa. Olen nyt tällä tavalla treenannut yli kuukauden.

Olen siis suht. aloittelija niin ei oo voimaa paljoa. Olen nyt tällä tavalla treenannut yli kuukauden.

Sanoisin, että toistaiseksi vähän pidempää sarjaa ja enemmän työmäärää, siis toistomäärät jotakin 5-10 välillä vaihdellen ja sarjoja siinä 4-6 ja yrität vähitellen nostaa työmäärää, jonka pystyt tietyllä raudalla tekemään. Maksiminostojen esiin piikkaaminen sarjoja lyhentämällä ja rautoja nostamalla edellyttää onnistuakseen, että pohjalla on riittävästi peruskuntoa ja sitä ei tehdä hetkessä. Ihan aloittelijalla ei usein riitä myöskään nostotekniikat, itseluottamus ja hermotus siihen, että kovin lyhyitä sarjoja voisi tehdä tehokkaasti.

Mitään muuta pro-tippiä en anna kuin sen, että älä sikaile painoa ylös väkisin. Se lihas ei siellä alla kasva yhtään sen nopeampaa vaikka miten väkisin itseäsi syöttäisit.

Nojoops totta, miten sit jos meinaa kesää kohti kiristellä vähä niin miten kalorit sitte?

Nojoops totta, miten sit jos meinaa kesää kohti kiristellä vähä niin miten kalorit sitte?
Lue tämän ketjun aloitusposti ajatuksella läpi: https://pakkotoisto.com/threads/laihduttaminen-for-beginners-ekaa-kertaa-dieetillä-lue-tämä.13927/
Kalorikulutustasi voit arvioida esimerkiksi täällä: http://kalorilaskuri.fi/kalorikulutus Saamastasi tuloksesta vähennä pois 500 kcal ja syöt sen verran joka päivä. Jos paino ei laske muutaman viikon kuluttua, vähennä kaloreita muutamalla sadalla tai lisää aktiivisuutta. Muista, että maltti on valttia tässäkin asiassa.

Pitkän tauon jälkeen olen saanut pienimuotoisen treeni-innon päälle, mikä toivon mukaan kestää pidempään.

Treeni on koostunut kotona tehdyistä perusliikkeistä yläkropalle, mutta alakroppa olisi hyvä saada mukaan.

Esimerkiksi rintaa olen treenannut lisäpainoilla siten, että olen latonut reppuun lisäpainoja ja punnertanut. Voisiko samankaltaista variaatiota soveltaa esimerkiksi kyykkyyn (painot reppuun, reppu selkään ja kyykkäämään)? Säädettävät käsipainot löytyy, joihin saa tällä hetkellä ladottua 23 kilon edestä painoa.

Voipi olla tyhmä kysymys, mutta taukoakin on ollut monta vuotta.

Pitäisikö treenata niin, että jos tekee vaikka 10-12 toistoa, niin keskittyy siihen että kaikki toistot on mahdollisimman puhtaita ja lopettaa, kun ei enää saa puhtaita vai miten?
Tuntuu, että aina ollut ongelmana treenatessa se, että esimerkiks jos tähtää vaikka 10-12 toistoon ja saa ensimmäisellä sarjalla 12 puhtaasti niin, että jää 1-2 toistoa varalle niin pitäiskö sillon nostaa painoo seuraavaan sarjaan vai ei? Ja pitäiskö mieluummin jokasen liikkeen viimeinen sarja vetää failureen asti vai jokainen sarja jokaisessa liikkeessä?

Noniin nyt viimein sain tehtyä tunnukset tännekin palstalle ja heti olisi yksi kysymys. Olen pikkuhiljaa alkanut saamaan lihaa rintaan ja olenkin huomannut, että vasen rintalihas on kasvanut hieman enemmän mitä oikea. Jossain rintalihasliikkeissä (penkki ehkä..?) olen siis tietämättäni varmaan painottanut enemmän vasenta rintalihasta? Voiko asiaan vaikuttaa mitenkään se, että kiekkotaustaa löytyy reilu 10 vuotta ja leftinä pelaillut..? Vai onko vaan tekniikassa ollut vikaa?

Olenkin nyt kiinnittänyt tekniikkaan enempi huomiota ja lisäksi tehnyt hieman extraa oikealle rinnalle, jotta se jossain kohtaa saisi vasemman kiinni!

No niin kyseessä siis reilu 20v nainen 55kg/162cm ja ongelmana on vatsalihakset..Siis olemattomat vatsalihakset. Multa ei edes luonnistu ne perus vatsalihasrutistukset, ei edes yhtä! Joten mistä olis hyvä aloittaa? Tällä hetkellä sali ei oo vaihtoehtona, vasta muutaman kuukauden päästä. Eli kotona oon ja nyt jotaki kikkakolmosia kehiin. Kiitos jo etukäteen. Ps. Mua ei kiinnosta niiden näkyvyys tipan tippaa, kunhan vaan tuntuisi että siellä masussa edes jotakin "elämää" olis.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom