Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Teet ilmeisesti kotona tms. paikassa missä ei ole kuin penkki?Aattelinkin nuita etunojia tehä penkin lisäksi. Jos tuo vähän auttaisi saamaan rintaan enemmän lihaksia
Lihaksen mukana tulee käytännössä väistämättä rasvaakin, eli lihakset ensin ja sit vasta rasvojen tiristelyäLaihaläskinä jolla kuitenkin vähän pohjaa salilla, kannattaako ensin kasvattaa lihakset syömällä ja lihomalla lisää vai koittaa ensin saada ylimääräiset rasvat pois? Miestissit ja löysä maha ärsyttää. Miten olisi paras lähtee tavoittelemaan kesäkuntoa '17 tai pitkällä tähtäimellä?
Olen pari kuukautta tehnyt voimapainotteista treeniä, siis pitkälti vain lyhyitä sarjoja. Nyt kiinnostaisi kuitenkin taas alkaa vähän bodailemaan, mutta kun yritän tehä pitkiä sarjoja niin pääkoppa ei kestä niitä toistomääriä. Siis jo kymmenenkin toiston sarjat saattavat tuntua melkein ylivoimaisilta. Kysynkin että miten saisi kropan totutettua taas pidempiin sarjoihin (toistot 10+)?
Vähän alustusta:
Olen 35v, 186/110, kävin salilla viimeksi joskus 2000 luvun alussa ja jostain syystä silloin lopahti motivaatio vaikka tuloksia alkoikin tulla, painoin tuolloin tosi vähän pituuteen nähden, 70-75kg. Nyt on tullut painoa lisää mutta teen raskaita töitä ja koko on tullut syömällä ja töillä,suurin osa kuitenkin läskiä vaikka pattiakin on tullut. En tiedä paljonko nousee enkä välitäkkään, tähän kroppaan vaan on tullut tyypillinen kalja/makkara kelluke tuohon mahan kohdalle joka pitäis saaha pois.
En ole ihan rapakunnossa vaan traktorin kauha nousee ilmaan kevyesti toisesta päästä ja monesti minua kysytään muuttokeikoille avuksi koska jaksan kantaa painavia esineitä yksinään.
Se siitä kehuskelusta..tosiasia on kuitenkin että tuo ylimääräinen rasva pitäis saada hitoille, ja ei haittais vaikka tulis pattia vähän lisääkin. Olen menossa ensi viikolla paikalliselle kuntosalille hankkimaan kuukausikortin ja treenaamaan tai ainakin yrittämään ensi kertaa pitkään aikaan.
Ajattelin että ottais tavoitteeksi sellaisen 3kk rääkkitreenin jolla sais jotain näkyvääkin aikaiseksi, mahdollisuus olisi käydä salilla 2-3x viikossa. Treeni siis jatkuisi pidempäänkin ja tiedä miten innostuu. Luulen tod näk liikoja itsestäni mutta ei ota jos ei annakkaan, kokeilen ainakin. Paskemmassa kunnossa olleetkin on pärjänneet joten miksi en minäkin.
Mikähän olis nyt se oikea treeniohjelma, yksityiskohtainen sellainen mistä selviäisi mitä teen minäkin treenipäivänä ja millä painoilla ja millä laitteilla. Kaikki tieto on tervetullutta ja saa haukkua, en nimittäin muista/ymmärrä enää salitreenistä tuon taivaallista,oon pihalla kuin lintulauta.
Vähän alustusta:
Olen 35v, 186/110, kävin salilla viimeksi joskus 2000 luvun alussa ja jostain syystä silloin lopahti motivaatio vaikka tuloksia alkoikin tulla, painoin tuolloin tosi vähän pituuteen nähden, 70-75kg. Nyt on tullut painoa lisää mutta teen raskaita töitä ja koko on tullut syömällä ja töillä,suurin osa kuitenkin läskiä vaikka pattiakin on tullut. En tiedä paljonko nousee enkä välitäkkään, tähän kroppaan vaan on tullut tyypillinen kalja/makkara kelluke tuohon mahan kohdalle joka pitäis saaha pois.
En ole ihan rapakunnossa vaan traktorin kauha nousee ilmaan kevyesti toisesta päästä ja monesti minua kysytään muuttokeikoille avuksi koska jaksan kantaa painavia esineitä yksinään.
Se siitä kehuskelusta..tosiasia on kuitenkin että tuo ylimääräinen rasva pitäis saada hitoille, ja ei haittais vaikka tulis pattia vähän lisääkin. Olen menossa ensi viikolla paikalliselle kuntosalille hankkimaan kuukausikortin ja treenaamaan tai ainakin yrittämään ensi kertaa pitkään aikaan.
Ajattelin että ottais tavoitteeksi sellaisen 3kk rääkkitreenin jolla sais jotain näkyvääkin aikaiseksi, mahdollisuus olisi käydä salilla 2-3x viikossa. Treeni siis jatkuisi pidempäänkin ja tiedä miten innostuu. Luulen tod näk liikoja itsestäni mutta ei ota jos ei annakkaan, kokeilen ainakin. Paskemmassa kunnossa olleetkin on pärjänneet joten miksi en minäkin.
Mikähän olis nyt se oikea treeniohjelma, yksityiskohtainen sellainen mistä selviäisi mitä teen minäkin treenipäivänä ja millä painoilla ja millä laitteilla. Kaikki tieto on tervetullutta ja saa haukkua, en nimittäin muista/ymmärrä enää salitreenistä tuon taivaallista,oon pihalla kuin lintulauta.
Itsellä jotain samansuuntaista ollut elämä ennen "heräämistä" joten sen pohjalta muutama neuvo jota voi noudattaa tai olla noudattamatta.Kiitos vastauksista! Tässä meni uusvuos perinteisesti posrsastellessamutta nyt on salikortti hommattu ja kova into salille, perhe-elämän rajoitukset määräsi kuitenkin että pääsen aloittamaan vasta huomenna. Hommasin soijaprotskua ja kreatiinia mitä vetelin aikoinaan ellen väärin muista.
Comman laittama ohjelma näyttäis aika hyvältä ja aattelin kokeilla sitä, hainkin aika perustreeniohjelmaa ilman mitään turhia kikkailuja. Aloitan tuon ma ke pe systeemillä.
Mulla on ruokavalio ollu vuosia tyyliin mitä sattuu käsiin kaapista löytymään ja vähän siihen päälle ylimäärästä...ostin eilen kaupasta 20 purkkia tonnikalaa ja raejuustoa ja rahkaa, mitään swartseneggeri vartaloo ei oo siis tarkotus kasvattaa, mutta olishan se kiva jos lihakset hieman erottuis. Olen nyt 3 päivää syöny niin että korvailen aiempaa mässäilyä ja nälkää näillä eväillä, suht normi kotiruokaa aattelin vetää ja siihen nuo protskut päälle.Tässä joutuu opettelemaan olemaan syömättä makkaraa ja kaliaa
ja muuta törkyä mitä tuli ennen vedettyä viikoittain, nyt jo huimat 3 päivää onnistunut repsahtamatta :D
Mutta huomenna salille, kiitos vielä tsempistä, katotaan miten äijän käy!
Näyttää omiin silmiin ihan hyvältä.... rasvaa ei todellakaan ole liian paljon, Voisi olla jopa 10g enemmänTerve vaan kaikille. Pakkista tullut kyyläiltyä pitempään ja nyt kun oma harrastus on taas vakiintumaan päin, päätin tänne myös reggailla jotta pääsis viisaammilta kysymään mielipiteitä omaa treeniä ja ruokavaliota koskien. Tavoitteena on kiinteyttää hieman sekä nostaa lihas- ja voimatasoja sekä jatkaa vanhaa kamppailulajiharrastusta vuoden päästä. Tavoitteet ovat kovat, mutta niin on motivaatiokin. Ongelmana on vain tietotaidon puute - kavereilta ja netistä toki on jotain tarttunut mukaan, mutta hieman epävarma olo on silti oman tekemisen suhteen. Tästä syystä kaikki kommentit koskien treeniaikaa, ohjelmaa sekä ruokavaliota ovat enemmän kuin tervetulleita!
Hieman taustatietoa:
Salilla olen käynyt enemmän ja vähemmän aktiivisesti pitkään. Nyt takana kuitenkin pitempi, lähes 3v tauko takana loukkaantumisesta ja muuttuneesta elämäntilanteesta johtuen. Aerobista olen harrastanut koko elämäni ja sitä ollut tauonkin aikana, mutta aika pitkälti nollista lähdetty taas liikkeelle bodaamisen suhteen. Strategiset mitat 178/77
Tällä hetkellä 4kk salia takana, 2kk G6-ohjelmalla. Tulosta on tullut ihan mukavasti, mutta nyt kasvu ja kiinteytyminen on hidastunut huomattavasti. Tällä hetkellä käytössä nelijakoinen ohjelma:
Selkä-hauis-kyljet
Rinta-ojentaja
Jalka-vatsat
Olkapää-ojentaja-epäkäs
Ruokavalio tähän saakka ihan perusterveellinen, pääsosin kotiruokaa. Lipsumisia on ollut jonkin verran ja nyt on tarkoitus aloittaa myös tarkempi kontrolli sen suhteen, alla uusi ruokavalio:
Aamupala
Puuro 70g, kananmuna 1kpl, vitamiinit (Only one reg monivitsku) + omega 3
Aamutreeni, n. kello 06.45-08.00
Ennen treeniä EAA ja treenin jälkeen Whey100 1dl
Lounas
200g jliha/kana + 100g riisi + 100g hernemaissipaprika (he-ma-pa joitain variaatoita, eli ajatuksena viikottain korvata muulla)
Välipala
Maitorahka + banaani
Päivällinen
Sama kuin lounas
Iltapala
2 ruisleipää, banaani, 100g raejuustoa
Statsit: 2530 kcal / 217,1 protsku / 340,7 hiilari / 68,1 rasva
Teen tietotyötä, eli 8h perseellään joka päivä. Luulisin siis, että kalorimäärä on varmaan suht. koht oikea? Onkohan tuota rasvaa liikaa ja miten luulette, palveleeko nämä ravintoarvot ylläolevia tavoitteita?
Vielä kerran - kiitos, jos viitsit nähdä vaivaa ja auttaa aloittelijaa pääsemään eteenpäin!![]()
Sykkeen nousu helposti ei vielä kerro huonosta kunnosta (jopa päinvastoin!), mutta jos syke laskee hitaasti rasituksen jälkeen, on se luultavasti huonon kunnon merkki. Maksisykkeesi lienee yli 200, joten 185 syke ei nyt aivan älytön ole, mutta eipä tällaisia sykkeita kannattaisi alkulämmöissä tehdä, varsinkaan jos tuntuu ettei jaksa varsinaista treeniä tehdä.Eli eli mulla siis nousee syke hyvin helposti korkealle esim. kuntopyörällä kun otin alkulämmöt niin syke nousi 185.. ikää on 16 paino 67.5. Salilla olen käynyt vuoden ja peruskuntoni on hyvä. Mikähän siihen vois olla syynä? Onko haittoja jos nousee noinkin korkealle?
Ja lisätään että liikkeen tehtyäni tuntuu että ei millään jaksaisi tehdä seuraavaa sarjaa ja pidän aivan liian pitkiä taukoja..